Aldi-Talk GSM

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
patten
Newbie
Newbie

Re: Aldi-Talk GSM

Berichtdoor patten » 17 April 2017, 18:46

Had mijn aldi talk via site geregistreerd via id kaart, zich verschuilen achter terreurwetgeving, geloof ik niets van.
Mag je ook naar een Base dealer gaan om die 15€ extra?

pol
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pol » 17 April 2017, 20:43

patten schreef:Had mijn aldi talk via site geregistreerd via id kaart, zich verschuilen achter terreurwetgeving, geloof ik niets van.
Mag je ook naar een Base dealer gaan om die 15€ extra?

Inderdaad maar dat doe ik ZEKER niet.
En als de situatie niet op een verstandige manier wordt "opgelost * " zien ze mij niet meer in de Aldi en zeg ik Telenet op.

* mijn betaald belkrediet terug geven of laten gebruiken tot het op is MET nummerbehoud bij een andere provider dan base/telenet

pol
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pol » 20 April 2017, 19:01

Nieuwe SMS ontvangen van Aldi-Talk:

Overschakelen naar base tariefplan voor 6 juni, met behoud van gsmnummer en de reeds betaalde prepaidkosten worden ook overgedragen (met een minimum van 15 euro) in mijn geval 43 euro.
Bestaat er bij base een soortgelijk systeem gelijk bij Aldi-Talk ? (dus GEEN data, alleen +/- 5 sms/maand en 1 of 2 X bellen?)
Base is telefonisch niet bereikbaar !!!! voor hulp. Ook de community site is onbereikbaar/werkt niet.
Zou je ook kunnen registreren via elektronische id kaart (lezer)
Nog even wachten op de telecom ombudsman (in mijn geval een vrouw) Ik heb een klacht ingediend en deze is ontvankelijk verklaard. (Nog max 8 dagen wachten op hun voorstel/antwoord.)
Als base duurder is dan Aldi-Talk of Dommel ga ik weg bij base na mijn 43 euro opgebruikt te hebben (duurt wel minimum 3 jaar)

kweeni
Full Member
Full Member

Berichtdoor kweeni » 20 April 2017, 22:38

Heb ook die SMS ontvangen maar voor mij blijft Base te duur omdat ik nog nauwelijks beltegoed heb, erg weinig bel, nauwelijks SMS maar vooral Data gebruik. Misschien dat ik even overstap voor die 15 euro maar die zal daar rap op zijn als ik hun tarieven bekijk.
Jij kunt uw 43 beltegoed wel volledig overdragen en het beltegoed blijft 1 jaar geldig. Dus je dient binnen dat jaar een herlading te doen van minimum 10 euro. Bij die herlading krijg je dan wel een aantal belminuten, sms berichten en data gratis indien je ze opsoupeert binnen de maand. Het basistarief bij Base is wel vrij hoog 30 eurocent per belminuut, 12 eurocent per SMS en een halve euro per MB.
het gras is altijd groener aan de overkant

pol
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pol » 21 April 2017, 09:58

Ter info:
BASE 0,25 €/minuut bellen en 0,10€ per sms.
DOMMEL 0,05 €/minuut bellen en 0,02€ per sms.

Base is dus VIJF maal duurder dan Dommel

haelewyn
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor haelewyn » 21 April 2017, 10:19

pol schreef:Nieuwe SMS ontvangen van Aldi-Talk:
Als base duurder is dan Aldi-Talk of Dommel ga ik weg bij base na mijn 43 euro opgebruikt te hebben (duurt wel minimum 3 jaar)

Niet vergeten minimum één keer per jaar 5 euro bij te storten. Anders is de geldigheid van je sim en je nummer verloren.

pol
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pol » 21 April 2017, 11:02

"Niet vergeten minimum één keer per jaar 5 euro bij te storten. Anders is de geldigheid van je sim en je nummer verloren."
Bij Dommel ?

Didymus
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Didymus » 21 April 2017, 12:09

Dommel is post-paid...
ACKB, BN, BMW, JEN, NUAN, REA, RES, ROU, SIOE, SOF, TEXF, TOM2, VAN

haelewyn
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor haelewyn » 21 April 2017, 14:21

Bij Base , herladen om de geldigheid van de kaart te behouden.
Pol schreef dat hij met het belkrediet nog bij Base 3 jaar ging toekomen. Als je niet herlaadt is alles na 1 jaar al gedaan.
Dus, Pol, ... je zal toch nog moeten herladen in die drie jaar om de boel draaidende te houden.

Het was inderdaad niet van toepassing op Dommel. Daar is het postpaid en blijft de sim normaal gezien altijd actief.
Geen idee wat hun voorwaarden zijn in geval van totaal geen gebruik...

kweeni
Full Member
Full Member

Berichtdoor kweeni » 21 April 2017, 15:13

pol schreef:Ter info:
BASE 0,25 €/minuut bellen en 0,10€ per sms.
DOMMEL 0,05 €/minuut bellen en 0,02€ per sms.

Base is dus VIJF maal duurder dan Dommel

Klopt en in mijn geval zelfs 25 keer duurder voor data gebruik, 50 cent tegen 2 cent per mb, mijn rekening is snel gemaakt.
Heb voor jou eens een berekening gemaakt, wel met volgende tarieven voor Base:
Tarieven voor je beltegoed in België: € 0,30/MIN - € 0,12/SMS - € 0,25/MMS - € 0,50/MB

Met 5 belminuten per maand en 5 sms'jes kost dat : 35 cent per maand bij Dommel of € 4.20 per jaar
bij Base is dat € 2.10 per maand of 25,20 per jaar. Dus met je beltegoed van 43 euro kom je max 2 jaar toe bij Base en dien je binnen het jaar nog extra beltegoed bij te kopen want anders ben je het saldo beltegoed kwijt.

Als ik jou was zou ik gewoon mijn beltegoed incasseren bij die site die zowat de helft uitbetaald, je hebt dan ruim 20 euro en daarmee zou je bij Dommel niet 2 maar 5 jaar kunnen telefoneren 5 minuten per maand en 5 berichtjes zenden per maand....
het gras is altijd groener aan de overkant

nico131
Newbie
Newbie

Berichtdoor nico131 » 21 April 2017, 16:43

Beste mensen

Massaal klacht indienen, dat is misschien iets waar Aldi zal naar luisteren.
Ontevreden klanten, dat kunnen ze missen als kiespijn.

Vind het wel vreemd dat Test Aankoop niets doet, u zou toch denken dat die voor hun klanten zouden opkomen ?

Die oplossing van Bass , trekt op niets , veel te duur, uw 15 € zal er snel door zijn.

Ik heb klacht ingediend bij de ombudsman .
klachten@ombudsmantelecom.be

Groetjes

fid509
Full Member
Full Member

Berichtdoor fid509 » 21 April 2017, 16:49

nico131 schreef:Massaal klacht indienen, dat is misschien iets waar Aldi zal naar luisteren.
Ontevreden klanten, dat kunnen ze missen als kiespijn.
Ik heb klacht ingediend bij de ombudsman .
klachten@ombudsmantelecom.be

Groetjes

Telenet vooziet al een oplossing via de ombudsdienst:
simyo-en-aldi-talk-stopt-op-7-juni-zijn-er-nog-t22416-45.html#p299725

Ik zal toch maar via de betaallijn laten uitbetalen. Voor 15 euro belwaarde een aangetekende brief naar hen sturen van +-6? euro + alle tijd die je erin stopt. Dan is iets minder direct in de hand gemakkelijker voor mij.

Kevva
VIP member
VIP member

Berichtdoor Kevva » 21 April 2017, 16:59

Mijn vriendin heeft dus ook Aldi Talk. En ze is er nog niet aan uit naar welke provider ze nu moet stappen.

Haar profiel:
- Bellen: Hooguit 1 uur/maand
- SMS: 4 smsjes X 31 dagen: 125 SMSjes/maand
- Data: 200MB
Budget: 10 euro

Bij Aldi Talk betaalde ze 10 euro en daar deed ze dan 3à4 maanden mee. Mobiel internet doet ze enkel op WIFI omdat Aldi Talk dit niet ondersteunde in het pakket. Maar ze wil dit eigenlijk wel af en toe eens gaan gebruiken. Dus vandaar die 200MB. Ik stelde voor om over te stappen naar Mobile Vikings met een prepaidkaartje, het is goedkoop en voor 10 euro/maand heeft ze wat ze nodig heeft.
Maar dan zei ze direct van ik doe nu 3 tot 4 maanden met 10 euro. Dus dat wil zeggen dat ik 3x meer betaal bij MV dan nu? Gelijk heeft ze.

Maar wat is het alternatief? Naar Dommel wil ze niet overstappen omdat ze het niet kent. Dus stelde ik nog Scarlet Red voor maar ik las ook dat er veel storingen zijn op het netwerk.
Wij hebben wel al Scarlet voor vaste telefonie, internet en tv.

pol
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor pol » 21 April 2017, 17:07

Antwoord gekregen van de ombudsman telecom:

Telenet (de huidige eigenaar van Base) heeft veel over voor zijn klanten. Je krijgt dus bij Base (als je naar een Base-shop gaat) minstens 15€ belkrediet of als je huidig saldo bij Aldi-Talk hoger is dan 15€ het volledige saldo.
Als je daar niet akkoord mee bent, stort Telenet het restbedrag op je rekening. De procedure daarvoor is, copie paspoort aangetekend opsturen...enz
. aldus het antwoord van Telenet aan de ombudsman.

Dus wat ga ik doen: Gans mijn Aldi-Talk geld opbellen, eind mei naar een Base shop gaan, 15€ laten bijstorten en dan naar DOMMEL overschakelen via de inschrijving mogelijk op de site.
Ik krijg dan van Dommel een nieuwe sim kaart met behoud van gsmnummer. Zodra ik die activeer ben ik klant bij Dommel ( ook voor mijn echtgenote)
P.S.
Een GSM toestel is levensnoodzakelijk. Alle openbare telefoon cellen en sos palen zijn verdwenen. Waar blijft de minister voor telecom met zijn antwoord ????
Laatst gewijzigd door pol op 21 April 2017, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Fakkel
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Fakkel » 21 April 2017, 17:25

Kevva schreef:Dus stelde ik nog Scarlet Red voor maar ik las ook dat er veel storingen zijn op het netwerk.
Wij hebben wel al Scarlet voor vaste telefonie, internet en tv.

M'n dochter heeft Scarlet Red. Nog nooit enig probleem gehad. € 8 per maand is natuurlijk nog wel een veelvoud van de € 10 per 3 maanden die je vriendin nu "verstookt".

Terug naar “Kroeg”