Argenta introduceert digipas
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta introduceert digipas
Blijf nog maar even geduld hebben !
Mijn naam begint met een B, en nog altijd niets gehoord of ontvangen
Mijn naam begint met een B, en nog altijd niets gehoord of ontvangen
Re: Argenta introduceert digipas
Oink
Voornaam of familienaam ?
Voornaam of familienaam ?
Re: Argenta introduceert digipas
Mijn achternaam start met een B ook nog niks gehoord. Vermoedelijk starten ze eerst met nieuwe klanten/rekeningen en breiden ze het dan uit?matbring schreef: Blijf nog maar even geduld hebben !
Mijn naam begint met een B, en nog altijd niets gehoord of ontvangen
Re: Argenta introduceert digipas
Vergeet ook niet dat Argenta hun digipass verhaal vertraging heeft opgelopen. M.a.w. alles zal vertraging oplopen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Argenta introduceert digipas
pff nog langer wachten ... En argenta is al zo achter qua internetbankieren
Re: Argenta introduceert digipas
Ik vind wel dat ze mogelijk mogen maken dat je je transacties op je visa online kunt volgen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Argenta introduceert digipas
Mijn zoon heeft er een ontvangen, zijn achternaam begint met D is een oude klant. Die van mij begint met W. Zal nog moeten wachten.
Re: Argenta introduceert digipas
Gisteren brief gekregen met uitleg over het gebruik en dat ze één van de volgende dagen de digipas opsturen.
Denk niet dat het alfabetisch gaat, want heb ook zo'n brief ontvangen voor de account van mijn vrouw en onze namen beginnnen niet met dezelfde letter.
Denk niet dat het alfabetisch gaat, want heb ook zo'n brief ontvangen voor de account van mijn vrouw en onze namen beginnnen niet met dezelfde letter.
Re: Argenta introduceert digipas
Wel, persoonlijk zie en ondervind ik meer nadelen dan voordelen bij de invoering van het nieuwe systeem met digipass op basis van de bankkaart.
Eerst en vooral omdat in dit systeem moet beschikken over een bankkaart met bijbehorende PIN code. Dit betekent dus ook dat men verplicht wordt om een bankkaart te hebben wat al een extra risico van diefstal en misbruik met zich meebrengt. Gebruik van uw bankkaart voor betalingen bijvoorbeeld biedt u extreem weinig bescherming bij het ingeven van uw code. Niet alleen kunnen fraudeurs ongemerkt uw bankrekeningen gebruiken voor overschrijvingen, hoewel daar toch nog altijd een spoor van terug te vinden valt, maar bovendien kunnen ze ook anoniem cash geld afhalen als ze over uw bankkaart gegevens beschikken.
Een ander probleem is dat wie zijn bankkaart kwijt raakt en dit doorgeeft aan cardstop of aan de bank, enkele dagen niet alleen geen cash geld meer zal kunnen afhalen, maar ook geen andere bankverrichtingen meer zal kunnen doen. Hetzelfde gebeurt als men per ongeluk een verkeerde code intikt of een tikfout maakt. Het ontvangen van een nieuwe kaart, van een bijbehorende code en de omzetting naar de eigen vertrouwde code is niet evident, duurt toch wel enkele dagen en verplicht u tot bezoek van uw kantoor tijdens de kantooruren en soms lang te wachten in dat kantoor.
Bijkomend probleem is dat een bankkaart niet beschikbaar is voor alle soorten rekeningen, en men dus quasi verplicht wordt om een bankkaart rekening te openen, zoniet kan men niet meer online aanloggen, zelfs niet om zijn rekeningenstanden te bekijken. Zuiver internetbankieren wordt daardoor onmogelijk. Iedereen die online wil werken wordt opgedrongen om zijn eigen - persoonlijke - bankkaart te hebben, ook voor gemeenschappelijke rekeningen, en men kan blijkbaar ook geen aparte, gescheiden abonnementen behouden zonder aparte en gescheiden bankkaarten. Wie dus een internetrekening wil openen moet dus ook een rekening hebben met een bankkaart en op die manier wordt men weer afhankelijk van een kantoor.
Bij de omschakeling werd bijvoorbeeld mijn bankkaart van mijn originele abonnement zonder enige verwittiging vooraf, overgeschakeld naar mijn tweede - persoonlijk - abonnement en dat origineel abonnement geliquideerd, en wel als reactie op mijn vraag welke oplossingen er waren om de problemen met het nieuwe systeem op te lossen. Men heeft daarbij blijkbaar geen rekening gehouden met mijn abonnementsgebonden gegevens zoals bestemmelingen voor overschrijvingen, die jarenlang opgebouwd werden en nu ineens weggevaagd worden. Dat systeem van 2 abonnementen liet mij ook toe het ene abonnement te gebruiken als backup voor het andere abonnement in noodgevallen. Standaard verrichtingen gebeurden meestal op het meer overzichtelijke originele abonnement, terwijl het tweede abonnement veel minder overzichtelijk is omdat het ook alle rekeningen bevat van derden waarop ik volmacht heb (zoals die van mijn kinderen).
Het systeem van Rabobank is veel gebruiksvriendelijker, aangezien er geen bankkaart nodig is. Bij Rabobank word ik ook niet verplicht een bankkaart te hebben en die continu beschikbaar te houden. Bij Argenta heb ik zowel een bankkaart als een VISA kaart, maar die bankkaart werd veilig weggeborgen om enkel te gebruiken in noodgevallen. Voor betalingen hebben we namelijk al een (ook gratis) bankkaart van een andere bank, of gebruiken we de VISA kaart.
Waarom laat men de keuze niet aan de klant ? Als informaticus weet ik namelijk dat het digipass systeem op basis van bankkaarten absoluut niet veiliger is dan het systeem zonder bankkaart bij andere banken zoals rabobank , maar wel de klanten verplicht om een bankkaart te hebben en er ook voor te betalen (voorlopig nog niet bij Argenta, maar hoe lang nog ?)
Eerst en vooral omdat in dit systeem moet beschikken over een bankkaart met bijbehorende PIN code. Dit betekent dus ook dat men verplicht wordt om een bankkaart te hebben wat al een extra risico van diefstal en misbruik met zich meebrengt. Gebruik van uw bankkaart voor betalingen bijvoorbeeld biedt u extreem weinig bescherming bij het ingeven van uw code. Niet alleen kunnen fraudeurs ongemerkt uw bankrekeningen gebruiken voor overschrijvingen, hoewel daar toch nog altijd een spoor van terug te vinden valt, maar bovendien kunnen ze ook anoniem cash geld afhalen als ze over uw bankkaart gegevens beschikken.
Een ander probleem is dat wie zijn bankkaart kwijt raakt en dit doorgeeft aan cardstop of aan de bank, enkele dagen niet alleen geen cash geld meer zal kunnen afhalen, maar ook geen andere bankverrichtingen meer zal kunnen doen. Hetzelfde gebeurt als men per ongeluk een verkeerde code intikt of een tikfout maakt. Het ontvangen van een nieuwe kaart, van een bijbehorende code en de omzetting naar de eigen vertrouwde code is niet evident, duurt toch wel enkele dagen en verplicht u tot bezoek van uw kantoor tijdens de kantooruren en soms lang te wachten in dat kantoor.
Bijkomend probleem is dat een bankkaart niet beschikbaar is voor alle soorten rekeningen, en men dus quasi verplicht wordt om een bankkaart rekening te openen, zoniet kan men niet meer online aanloggen, zelfs niet om zijn rekeningenstanden te bekijken. Zuiver internetbankieren wordt daardoor onmogelijk. Iedereen die online wil werken wordt opgedrongen om zijn eigen - persoonlijke - bankkaart te hebben, ook voor gemeenschappelijke rekeningen, en men kan blijkbaar ook geen aparte, gescheiden abonnementen behouden zonder aparte en gescheiden bankkaarten. Wie dus een internetrekening wil openen moet dus ook een rekening hebben met een bankkaart en op die manier wordt men weer afhankelijk van een kantoor.
Bij de omschakeling werd bijvoorbeeld mijn bankkaart van mijn originele abonnement zonder enige verwittiging vooraf, overgeschakeld naar mijn tweede - persoonlijk - abonnement en dat origineel abonnement geliquideerd, en wel als reactie op mijn vraag welke oplossingen er waren om de problemen met het nieuwe systeem op te lossen. Men heeft daarbij blijkbaar geen rekening gehouden met mijn abonnementsgebonden gegevens zoals bestemmelingen voor overschrijvingen, die jarenlang opgebouwd werden en nu ineens weggevaagd worden. Dat systeem van 2 abonnementen liet mij ook toe het ene abonnement te gebruiken als backup voor het andere abonnement in noodgevallen. Standaard verrichtingen gebeurden meestal op het meer overzichtelijke originele abonnement, terwijl het tweede abonnement veel minder overzichtelijk is omdat het ook alle rekeningen bevat van derden waarop ik volmacht heb (zoals die van mijn kinderen).
Het systeem van Rabobank is veel gebruiksvriendelijker, aangezien er geen bankkaart nodig is. Bij Rabobank word ik ook niet verplicht een bankkaart te hebben en die continu beschikbaar te houden. Bij Argenta heb ik zowel een bankkaart als een VISA kaart, maar die bankkaart werd veilig weggeborgen om enkel te gebruiken in noodgevallen. Voor betalingen hebben we namelijk al een (ook gratis) bankkaart van een andere bank, of gebruiken we de VISA kaart.
Waarom laat men de keuze niet aan de klant ? Als informaticus weet ik namelijk dat het digipass systeem op basis van bankkaarten absoluut niet veiliger is dan het systeem zonder bankkaart bij andere banken zoals rabobank , maar wel de klanten verplicht om een bankkaart te hebben en er ook voor te betalen (voorlopig nog niet bij Argenta, maar hoe lang nog ?)
Re: Argenta introduceert digipas
Gisteren digipass ontvangen. Ik moet Meijn gelijk geven. Het verplicht gebruik van de bankkaart vind ik niet gebruiksvriendelijk.
Re: Argenta introduceert digipas
1. Ik kan me toch maar moeilijk voorstellen dat je een nieuwe bankkaart zou moeten ontvangen indien je een aantal keer een verkeerde PIN code ingeef. Ik dacht dat je agentschap dit kon deblokkeren.
Nu is het ook niet alles hoor. Als je 3x een verkeerde code ingeeft mag je rekenen op 1 week tegen dat je je nieuwe codes hebt ontvangen (je krijgt het van de hoofdzetel + je moet langs gaan bij je kantoorhouder).
2. Indien je voor de omschakeling een nieuw abonnement moet openen kan je de begunstigden laten overkopiëren van het oude abonnementsnummer naar de het nieuwe abonnementsnummer.
Of het systeem zelf gebruiksvriendelijker is of niet kan in (nog) niet over oordelen.
Ikzelf ben nog niet geconverteerd naar het nieuwe digipas systeem.
Maar ongetwijfeld zullen er wel overal voor- en nadelen zijn. Zoals altijd zal het antwoord wel ergens in het midden liggen...
Nu is het ook niet alles hoor. Als je 3x een verkeerde code ingeeft mag je rekenen op 1 week tegen dat je je nieuwe codes hebt ontvangen (je krijgt het van de hoofdzetel + je moet langs gaan bij je kantoorhouder).
2. Indien je voor de omschakeling een nieuw abonnement moet openen kan je de begunstigden laten overkopiëren van het oude abonnementsnummer naar de het nieuwe abonnementsnummer.
Of het systeem zelf gebruiksvriendelijker is of niet kan in (nog) niet over oordelen.
Ikzelf ben nog niet geconverteerd naar het nieuwe digipas systeem.
Maar ongetwijfeld zullen er wel overal voor- en nadelen zijn. Zoals altijd zal het antwoord wel ergens in het midden liggen...
Re: Argenta introduceert digipas
Ik weet niet welk systeem ze gebruiken, maar zeker niet alfabetisch. Mijn naam begint met een B en ik heb pas deze week alles ontvangen, mijn zoon in Leuven dan weer nog niet.Guido schreef: Ze zitten in elk geval nog niet aan de S
Re: Argenta introduceert digipas
ik kan niet wachten tot de digipas er is, ik werk met een soortgelijk systeem bij vdk en ik vind het persoonlijk een zeeg goed en gebruiksvriendelijk systeem.
Re: Argenta introduceert digipas
Ook ik werk met een soortgelijk systeem bij VDK en ben er wel over te spreken. Vind het beduidend handiger dan het huidige systeem van argenta.
Heb wel 1 praktische vraag: ik heb 4 e-spaarrekeningen en 1 gewone rekening erbij. Allen zijn kosteloos = zonder kaart. Als er nu ineens een kaart nodig is voor hun nieuwe systeem, moet ik dan ineens voor die kaart gaan betalen?
Trouwens nog niks toegezonden gekregen, achternaam begint met V.
Heb wel 1 praktische vraag: ik heb 4 e-spaarrekeningen en 1 gewone rekening erbij. Allen zijn kosteloos = zonder kaart. Als er nu ineens een kaart nodig is voor hun nieuwe systeem, moet ik dan ineens voor die kaart gaan betalen?
Trouwens nog niks toegezonden gekregen, achternaam begint met V.
Re: Argenta introduceert digipas
In de brief die ze je toesturen staat er nogthans dat het inlogsysteem met abonnementsnummer en sleutelwoord wegvalt vanaf februari.
Hopelijk raken ze op tijd rond, want ze hebben blijkbaar nog veel werk voor de boeg.
Hier nog maar 1 van de 4 digipassen ontvangen.
Hopelijk raken ze op tijd rond, want ze hebben blijkbaar nog veel werk voor de boeg.
Hier nog maar 1 van de 4 digipassen ontvangen.