Main Menu

Argenta van zichtrekening naar spaarrekening

Argenta van zichtrekening naar spaarrekening

Berichtdoor BedotorNot » 26 Oktober 2009, 22:03

Om ongelukken te vermijden, had ik graag geweten of je van een Argenta-zichtrekening onmiddellijk een overschrijving kan doen naar een spaarrekening van een andere bank ? En hoeveel dagen gaan er dan over ... ?

Kan je trouwens ook direct van een spaarrekening Argenta naar een spaarrekening van andere bank doorsluizen ?
Gebruikers-avatar
BedotorNot
Newbie
Newbie

Re: Argenta van zichtrekening naar spaarrekening

Berichtdoor jempi25 » 26 Oktober 2009, 22:26

Beste,
jawel je kunt van de zicht naar een andere zichtrekening overschrijven!
En ik denk niet naar een andere spaar???
Van de spaar denk ik moet je eerst naar je eigen zicht en daarna naar de andere rekeningen van een andere bank!
greetz
Gebruikers-avatar
jempi25
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Vaganzza » 26 Oktober 2009, 22:30

Van een zichtrekening kan je naar alle rekeningen geld overschrijven. Als je voor 23u een overschrijving ingeeft, dan zal het geld de volgende bankwerkdag op de tegenrekening staan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Gebruikers-avatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator

Berichtdoor Nightwolf » 27 Oktober 2009, 16:04

BedotorNot schreef:
Kan je trouwens ook direct van een spaarrekening Argenta naar een spaarrekening van andere bank doorsluizen ?

nee, dit gaat zeker niet. Bij geen enkele bank denk ik
Gebruikers-avatar
Nightwolf
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Vaganzza » 27 Oktober 2009, 18:44

Nightwolf schreef:
BedotorNot schreef:

Inderdaad dit kan bij geen enkele bank. Je kan van een spaarrekening enkel overschrijvingen doen naar:
- de zichtrekening van diezelfde bank
- of naar andere spaarrekeningen binnen dezelfde bank

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Gebruikers-avatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator

Berichtdoor Gaston » 27 Oktober 2009, 18:46

Het is zoals de Moderator zei.
Van de girorekening bij Argenta kan je naar alle rekeningen geld overschrijven. Ook dus naar een spaarrekening bij een andere bank.
Wat je niet kan is van een spaarrekening bij Argenta het geld rechtstreeks overschrijven naar een andere bank. Dit gaat altijd via de girorekening.
Gebruikers-avatar
Gaston
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bartd » 27 Oktober 2009, 18:58

Vaganzza schreef:
Nightwolf schreef:
BedotorNot schreef:

Inderdaad dit kan bij geen enkele bank. Je kan van een spaarrekening enkel overschrijvingen doen naar:

Bij BKCP kan dit blijkbaar wel:

http://www.spaargids.be/sparen/forum/ht ... 332#p52332
Gebruikers-avatar
Bartd
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Frisse Freddy » 27 Oktober 2009, 19:19

Nightwolf schreef:
BedotorNot schreef:

Jawel hoor, bij de bank waar ik werk gaat dit wel, maar de begunstigde moet dan wel dezelfde zijn als de opdrachtgever.
Gebruikers-avatar
Frisse Freddy
VIP member
VIP member

Berichtdoor cp1234 » 27 Oktober 2009, 19:24

Vaganzza schreef:
Nightwolf schreef:
BedotorNot schreef:

Dit klopt natuurlijk niet, iedereen die bij een bank werkt of gewerkt heeft, weet dat dit wel kan, indien de andere rekening ook op naam van de overschrijver staat.
Andere banken werken zelfs standaard zo, bv. credit europe met zijn tegenrekening.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Gebruikers-avatar
cp1234
VIP member
VIP member

Berichtdoor Stier » 27 Oktober 2009, 20:01

cp1234 schreef:
Vaganzza schreef:
Nightwolf schreef:
BedotorNot schreef:

Dit klopt natuurlijk niet, iedereen die bij een bank werkt of gewerkt heeft, weet dat dit wel kan, indien de andere rekening ook op naam van de overschrijver staat.
Andere banken werken zelfs standaard zo, bv. credit europe met zijn tegenrekening.

Het is inderdaad wettelijk voorzien dat je van een gereglementeerd spaarboekje rechtstreeks naar een andere rekening kan overschrijven.  Het mag een spaarrekening zijn of een zichtrekening.  De voorwaarde is wel dat deze op dezelfde naam staat.

Er is spijtig genoeg geen enkele bank die deze mogelijkheid biedt in hun PC Banking biedt.  Enkel banken als Credit Europe die enkel met een tegenrekening werken bij een andere bank werken op die manier.  Ze bieden dan ook geen zichtrekening aan.  Om de tegenrekening te veranderen moet je daar echter contact opnemen met de bank, online kan je deze niet veranderen.
Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Berichtdoor paul » 27 Oktober 2009, 20:04

bij BCKP zou het wel van een spaarrekening naar een externe rekening opdezelfde naam gaan via internet
Gebruikers-avatar
paul
VIP member
VIP member

Berichtdoor Ikkeme » 22 September 2011, 11:50

Het is inderdaad wettelijk voorzien dat je van een gereglementeerd spaarboekje rechtstreeks naar een andere rekening kan overschrijven.  Het mag een spaarrekening zijn of een zichtrekening.  De voorwaarde is wel dat deze op dezelfde naam staat.

Er is spijtig genoeg geen enkele bank die deze mogelijkheid biedt in hun PC Banking biedt.  Enkel banken als Credit Europe die enkel met een tegenrekening werken bij een andere bank werken op die manier.  Ze bieden dan ook geen zichtrekening aan.  Om de tegenrekening te veranderen moet je daar echter contact opnemen met de bank, online kan je deze niet veranderen.

Wou onlangs van een spaarrekening bij KBC overschrijven naar een zichtrekening van mezelf bij een andere bank. Dit kon niet. Na veel aandringen zeiden ze dat dit wettelijk niet kon. Ze wilden het niet schriftelijk of per mail bevestigen. Enkel via bankcheque kon ik aan de gelden (of via de opening en betaling van zichtrekening).

Wettelijk zou het mogelijk zijn om over te schrijven van een spaarboekje rechtstreeks naar andere rekening (op zelfde naam). Heeft iemand een verwijzing naar die wetgeving ? Zou misschien wel kunnen helpen.
Gebruikers-avatar
Ikkeme
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor Vaganzza » 22 September 2011, 13:56

Ikkeme schreef:

Wou onlangs van een spaarrekening bij KBC overschrijven naar een zichtrekening van mezelf bij een andere bank. Dit kon niet. Na veel aandringen zeiden ze dat dit wettelijk niet kon. Ze wilden het niet schriftelijk of per mail bevestigen. Enkel via bankcheque kon ik aan de gelden (of via de opening en betaling van zichtrekening).

Wettelijk zou het mogelijk zijn om over te schrijven van een spaarboekje rechtstreeks naar andere rekening (op zelfde naam). Heeft iemand een verwijzing naar die wetgeving ? Zou misschien wel kunnen helpen.

Ik dacht toch ook dat dit niet mogelijk is omdat het niet over een zichtrekening gaat bij dezelfde bank. Enige uitzondering dat ik ken is CE, die hebben geen zichtrekening van zichzelf en vragen een tegenrekening bij een andere bank (bij eerste storting moet het geld van die rekening komen). Vermits KBC zelf een zichtrekening aanbiedt, lijkt het mij te kloppen dat de enige andere manier de bankcheque is.

Gebruikers-avatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht

Terug naar Zichtrekeningen & Bankkaarten