DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jan 2017
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
[quote=@Jannekeenmieke
Over welke rompslomp heeft u het?[/quote]
1) de rompslomp om in regel te blijven met de fiscus
2) hun amateuristische website
3) de communicatie met hen
detail : overlaatst moest ik 2 weken wachten op een reeds uitbetaald dividend, ik kon het bedrag op geen enkele wijze overschrijven naar mijn tegenrekening. Na 10 mails een onnozel antwoord gekregen waarin ze mij gelijk gaven, en dan nog eens 3 dagen voor de overschrijving werkte.
ik denk dat ze daar wat bezig zijn met 'belzen pesten'
Over welke rompslomp heeft u het?[/quote]
1) de rompslomp om in regel te blijven met de fiscus
2) hun amateuristische website
3) de communicatie met hen
detail : overlaatst moest ik 2 weken wachten op een reeds uitbetaald dividend, ik kon het bedrag op geen enkele wijze overschrijven naar mijn tegenrekening. Na 10 mails een onnozel antwoord gekregen waarin ze mij gelijk gaven, en dan nog eens 3 dagen voor de overschrijving werkte.
ik denk dat ze daar wat bezig zijn met 'belzen pesten'
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Zelfs op vragen waar ik zelf het antwoord kan op vinden als ik wat beter zou lezen krijg ik beleefd antwoord.Inversor schreef:Idem.TNTim schreef: Hier ook.
Zelfs op de vraag waarom een bepaalde Canadees aandeel niet verhandeld kon worden werd adequaat aangepakt: een week later kon ik het kopen.
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ik kan je niet tegenhouden om bij een minderwaardige broker te beleggen, waar bij veel volatiliteit of paniek je 90% kans hebt dat hun systemen plat gaan, en je niet kan handelen (in het verleden meerdere keren gebeurt). Geloof me maar, compensatie gaan ze er niet voor bieden. Gewoon een 2de rangs brokertje mijn inziens, over wat ik daar allemaal al van gelezen en gehoort heb, zou ik er niet eens een account overwegen om het zelf te proberen. Veel mensen hebben er blijkbaar (te)veel voor over om lage tarieven te hebben. Waarom dan niet kiezen voor IB ipv Lynx? Zelf heel tevreden van.TNTim schreef:Net vergeleken.Galactic schreef:Bij IB 1 euro. Bij Lynx 2 euro, allen met veel betere service (en betrouwbaarheid zowel van bedrijf als platform) dan die prutsers van De Giro. Ik heb nooit begrepen waarom bij die prutsers in godsnaam ooit iemand klant wil worden.
Tarieven voor de ETF's die ik koop zijn veel duurder bij Lynx.
@Jannekeenmieke
Over welke rompslomp heeft u het?
Sorry gewend om meer in opties te handelenjens_dev schreef:Ik zie bij Lynx minima van €6. Vanwaar jouw €2, Galactic?
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Gelezen op sites? Link daar eens naar in het vervolg, dan kunnen we dat ook lezen.Galactic schreef:Gewoon een 2de rangs brokertje mijn inziens, over wat ik daar allemaal al van gelezen en gehoort heb, zou ik er niet eens een account overwegen om het zelf te proberen.)
Ik heb ook al veel gehoord over de aangetrouwde nicht van de zwager van de beenhouwer, maar of dat allemaal waar is...
Heb je hier soms meer info over, Galactic?bartgo schreef:Ok Interactive brokers zou ik ook nog durven doen. Lynx is te ingewikkeld. Zij zijn eigenlijk ook gewoon IB. Hoe valt het mee met extra salami kosten bij IB zoals jaarlijkse beurskosten etc? Oh, en gaan ze de verplichte berustaks voor je regelen?
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dan moet je juist kalm blijven.Galactic schreef:bij veel volatiliteit of paniek
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
@ Galactic: bartgo vroeg het reeds, regelt IB de beurstaks voor je?
Akkoord dat systemen plat gaan bij paniek. Waarom zou dat bij Degiro een groter probleem zijn?
Akkoord dat systemen plat gaan bij paniek. Waarom zou dat bij Degiro een groter probleem zijn?
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Vorig jaar een brokervergelijking gelezen (helaas kan ik het niet meer vinden), bij de giro spande daar echt de kroon met storingen. Iets in de trend van 3x zoveel als de nr 2 in de vergelijking (ik dacht binck). Het was wel een test in Nederland, maar de platformen zijn uiteindelijk hetzelfde of je nu Nederlandse of Belgische klant bent.Krulle schreef:@ Galactic: bartgo vroeg het reeds, regelt IB de beurstaks voor je?
Akkoord dat systemen plat gaan bij paniek. Waarom zou dat bij Degiro een groter probleem zijn?
Ik blijf kalm bij paniek en verdien daar bijna altijd veel geld mee. Het zijn net de momenten dat ik ZEKER wil kunnen handelen.Inversor schreef:Dan moet je juist kalm blijven.Galactic schreef:bij veel volatiliteit of paniek
Ik geef mijn mening geen advies. Kijk maar eens hoeveel klachten van de giro op bijvoorbeeld iex.nl, die komen niet uit het niets. Gaan Lynx of IB de beurstaks regelen, ik volg dat niet zo, want ik betaal dat toch niet met opties, dus nooit RV en beurstaks voor mij. Ik schat in Lynx wel en IB niet, maar je kan dat nog altijd zelf afdragen.TNTim schreef:Gelezen op sites? Link daar eens naar in het vervolg, dan kunnen we dat ook lezen.Galactic schreef:Gewoon een 2de rangs brokertje mijn inziens, over wat ik daar allemaal al van gelezen en gehoort heb, zou ik er niet eens een account overwegen om het zelf te proberen.)
Ik heb ook al veel gehoord over de aangetrouwde nicht van de zwager van de beenhouwer, maar of dat allemaal waar is...
Heb je hier soms meer info over, Galactic?bartgo schreef:Ok Interactive brokers zou ik ook nog durven doen. Lynx is te ingewikkeld. Zij zijn eigenlijk ook gewoon IB. Hoe valt het mee met extra salami kosten bij IB zoals jaarlijkse beurskosten etc? Oh, en gaan ze de verplichte berustaks voor je regelen?
- JulusCesar
- VIP member
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
@JulusCesar
Je linkt naar de commentaren ipv naar het artikel, door volgende link kom je op het artikel:
https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-241016-03 ... eGiro.aspx
Je linkt naar de commentaren ipv naar het artikel, door volgende link kom je op het artikel:
https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-241016-03 ... eGiro.aspx
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Lynx moest dit in het verleden al doen,omdat ze een Belgisch kantoor hebben, Belgische website etc. als in mij niet vergis
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
dat heeft het voordeel dat er geen gedoe met de beurstaks meer is als ze in ons land beginnen
- JulusCesar
- VIP member
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ja natuurlijk link ik naar commentaren; het is precies in die commentaren dat je van gebruikers de opinie kan lezen dat de bewering van de Giro uit het artikel op niet veel gebaseerd is.TNTim schreef:@JulusCesar
Je linkt naar de commentaren ipv naar het artikel, door volgende link kom je op het artikel:
https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-241016-03 ... eGiro.aspx
Zelf was ik bij aanvang, ook al waren er wat probleempjes , fan van de Giro. Dacht o.a. dat ze ook de andere brokers zou kunnen bewegen tot fondsen te verkopen zonder retro sessies. lees mijn commentaren hier en op mijn kapitaal van enkele jaren geleden.
Ondertussen zijn de fouten en gebreken van het platform m.i. er nog op verslecht (uitvallen op drukke momenten, koersen niet goed kunnen bijhouden, problemen met munt noteringen, problemen bij naamsveranderingen of splits van aandelen...heb het allemaal zien passeren.
Klantendienst; tja dat ze helpen als je het zelf ook ergens kan lezen lijkt mij logisch. Zelf kreeg ik weinig reactie; slechts tijdelijk een oplossing, onredelijke oplossingen, of niets zeggende juridisch gebrouw.
Wat lukte hen ondertussen wel; het invoeren van allerlei salami kosten Vb om te kunnen handelen op een bepaalde beurs kost je telkens een bedrag dat in de orde zit met de aankoop van het aandeeltje op de Scandinavische beurs bij een andere broker.
TOB taks ; communicatie zeer gebrekkig en ondertussen al geniepig 100 euro gaan vragen om aandelen te verplaatsen.
Ondertussen dan toch beurstaks maar voor de meerwaarde taks bij hun 'gratis' met lage beheerskost fondsen moet je zelf je plan trekken.
Bon ik heb het geprobeerd en ja het is verslavend goedkoop om daar op een aandeeltje te gaan gokken. Maar verslavingen moet je afbouwen want men profiteert ervan. In dit geval zit er het HIQ fonds(de andere zijde van de giro) achter waartegen ze jouw aandelen uitzetten. Het gaat dit fonds niet voor de wind....
Ondertussen lynx aan het testen.
Ontdekt dat er een gemakkelijke online versie is en een moeilijker versie voor op de computer zelf. Op deze laatste kan er ook fondsen te vinden....
Je kan er o;a; geld rekeningen in verschillende valuta bijhouden en een limiet zetten op de wisselkoers. En daar heb ik dus al mijn eerst winst bij een goeie limiet op de aankoop van USD.
Elk zijn mening en ervaring maar ik kan ze hier maar delen; nogmaals ik had gehoopt dat het anders ging lopen met de Giro
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Vermits Lynx ook IB is lijkt me het geen onlogisch idee om ook IB te testen?
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Bij IB moet je beurstaksen zelf aangeven, bij lynx be niet maar bij lynx Nl wel. Eigenlijk kleinzerig van lynx nl om dit niet te doen, bij tradersonly doen ze het wel en die zitten ook in nl. By the way, voor sommige producten is lynx nl veel goedkoper dan lynx be, ook belachelijk....bartgo schreef:Vermits Lynx ook IB is lijkt me het geen onlogisch idee om ook IB te testen?
- JulusCesar
- VIP member
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Hier een voorbeeld van de klantenservixce van De Giro.
>Ik had de opdracht gegeven om een fonds helemaal te verkopen. Er bleef echter een kleine hoeveelheid staan waar ik geen verkooporder voor kan ingeven. na meer den maand vroeg ik hoe dit op te lossen....
Antwoord:
"Dank voor uw e-mail en onze excuses voor de late reactie.
Dergelijke fondsen worden normaliter verwijderd. Hoe de restwaarde wordt afgehandeld is op dit moment nog niet duidelijk.
Mocht dit over enkele weken niet het geval zijn dan verzoeken we opnieuw een e-mail te sturen."
>Ik had de opdracht gegeven om een fonds helemaal te verkopen. Er bleef echter een kleine hoeveelheid staan waar ik geen verkooporder voor kan ingeven. na meer den maand vroeg ik hoe dit op te lossen....
Antwoord:
"Dank voor uw e-mail en onze excuses voor de late reactie.
Dergelijke fondsen worden normaliter verwijderd. Hoe de restwaarde wordt afgehandeld is op dit moment nog niet duidelijk.
Mocht dit over enkele weken niet het geval zijn dan verzoeken we opnieuw een e-mail te sturen."