Main Menu

DEUTSCHE BANK

DEUTSCHE BANK

Berichtdoor Tony » 4 November 2007, 09:32

Heeft iemand ervaring met spaarrekening bij DB ? (db-max)
Is dit positief of eerder negatief ?
Gebruikers-avatar
Tony
Newbie
Newbie

Re: DEUTSCHE BANK

Berichtdoor peter » 4 November 2007, 11:43

Eerder neutraal. Dit niet zozeer met de max rekening want die is wel dik in orde. Zelfs op hun bijhorende Mastercard betalen zij mij elke maand 2% van mijn uitgaven terug. Enige minpunt bij DB is dat je van hen wel regelmatig telefoons krijgt om ook op andere beleggingen in te stappen of over te stappen maar ikzelf heb  hen steeds zonder problemen kunnen afwimpelen. Aan jou de keus dus of je deze telefoons niet al te storend vind.
Gebruikers-avatar
peter
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor frank » 4 November 2007, 13:52

peter schreef:Eerder neutraal. Dit niet zozeer met de max rekening want die is wel dik in orde. Zelfs op hun bijhorende Mastercard betalen zij mij elke maand 2% van mijn uitgaven terug. Enige minpunt bij DB is dat je van hen wel regelmatig telefoons krijgt om ook op andere beleggingen in te stappen of over te stappen maar ikzelf heb  hen steeds zonder problemen kunnen afwimpelen. Aan jou de keus dus of je deze telefoons niet al te storend vind.

Die terugbetaling van 2% op de Mastercardbetalingen, die trouwens enkel in de eerste 6 maand moeten gebeuren daarna geldt het niet meer, is niet voor klanten die zich nu nog willen aansluiten.

DB is inderdaad redelijk opdringerig, en hun Internetbankingen gaat traaaagggg (overschrijvingen gaan snel, het is de website die traag is).

Voor de rest zijn hun voorwaarden positief. Spijtig genoeg, als men naar de verleden van DB kijkt, zijn die dingen allemaal tijdelijk, en moeten ze dus eerder als promo gezien worden.
Gebruikers-avatar
frank
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Stier » 4 November 2007, 15:22

Ik vind mijn ervaring met de DB M@X ook positief.

Ik heb geen andere belleging bij DB en ik heb er ook geen groot bedrag staan.  Ze hebben me nog niet lastig gevallen met hun verkoopspraat maar het kantoor is wel duidelijk gericht naar bellegingsadvies op afspraak.

In vergelijking met Argenta is het interessanter.  Je kan online na een tijdje zien hoeveel er gaat worden afgenomen voor je betalingen met de kredietkaart.  Bij Argenta kan je zo'n overzicht niet raadplegen.

Voor de rest valt het me ook wat tegen dat DB met batch verwerking werkt.  Als je geld stort kan je dit pas daags nadien zien.  Hetzelfde geld denk ik ook voor betalingen met bancontact.  Het is niet te vergelijken met Fortis PC-Banking maar toch een stipje hoger dan de Argenta PC-Banking. 

Voor de rest is het inderdaad afwachten of de voorwaarden interessant blijven.  Hierover zijn reeds veel topics op dit forum. DB heeft duidelijk een historiek van tijdelijke acties.  Argenta heeft is onklopbaar in zijn historiek van gratis zichtrekeningen met interest en alles gratis.

De 2% bonus is al weggevallen.  Ik ben benieuwd hoe DB zijn DB M@X gaat profileren met het actueel gedoe over stijgende bankkosten.
Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Berichtdoor Cisse » 5 November 2007, 01:31

Ik heb de db m@x genomen en moet zeggen dat het een onvoorstelbaar product is.  Totaal gratis, 3% bruto intrest (de hoogste thans op een zichtrekening?), gratis bankkaart en mastercard, en dan nog 2% cadeau krijgen... niemand doet dit op dit ogenblik na.  Ik heb zo al een drietal maal een storting van een 40 à 50 euro gehad.  Gratis, niets voor moeten doen, dus zeer welkom.  De internettoepassing voldoet voor mij en is zeker niet traag, integendeel werkt supersnel.  En of dat de bewerkingen nu in batch of niet zijn, maakt voor mij niets uit.  Wat maakt nu in hemelsnaam een nachtje wachten uit?  De db m@x-rekening klopt dus de zichtrekening van Argenta met stip.

Enige minpunten zijn, zoals al meerdere malen gezegd, dat DB een opdringerige bank is die het niet nalaat je lastig te vallen en dat ze goochelt met tijdelijke en ondoorzichtige promoties.
Laatst gewijzigd door Cisse op 5 November 2007, 01:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Cisse
Full Member
Full Member

Berichtdoor Stier » 5 November 2007, 17:49

Wat ik ook een minpunt vind is dat je de uitreksels niet online kan afdrukken.

Je krijgt deze per post opgestuurd.

Zelfs bij Argenta kan je netjes je uitreksels in PDF opslaan en afdrukken.

Bij DB zijn er veel meer toeters en bellen bij hun onlinebanking maar kan je geen officiele uitreksels afdrukken.  Je kan uiteraard wel je rekeningen met de verrichtingen online consulteren.

Ze hebben me nog wel geen kosten aangerekend voor de uitreksels, ik sta op 3-maandelijkse verzending.  Deze is gratis. 
Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Berichtdoor Cisse » 5 November 2007, 19:47

Stier schreef:Wat ik ook een minpunt vind is dat je de uitreksels niet online kan afdrukken.

Wat de één een minpunt vindt, vindt de andere een pluspunt.  ;)

Ik vind het juist goed dat ik zelf mijn printerpapier en (peperdure) inktcartridge niet dien te verspillen aan uittreksels.

Kan je allemaal van je netto-intrest aftrekken.  ;D
Gebruikers-avatar
Cisse
Full Member
Full Member

Berichtdoor frank » 5 November 2007, 20:19

Cisse schreef:
Stier schreef:Wat ik ook een minpunt vind is dat je de uitreksels niet online kan afdrukken.

Ik vind het juist goed dat ik zelf mijn printerpapier en (peperdure) inktcartridge niet dien te verspillen aan uittreksels.

Kan je allemaal van je netto-intrest aftrekken.  ;D

Kan wel zijn, maar bij Argenta kan je EN gratis je afschriften bekomen EN alles electronisch downloaden.
Gebruikers-avatar
frank
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Stier » 5 November 2007, 20:41

Ik heb thuis een laserjet 1018.  Als ik hier een nieuwe toner voor moet kopen zijn we al enkele jaren verder.

Ik vind het gemakkelijker om zelf af te drukken, dan klasseer ik ze gelijk, zo speel ik er minder kwijt.  Het opslaan als pdf vind ik ook gemakkelijk om achteraf iets na te zoeken.

Uiteindelijk denk ik dat DB er werk van moet maken.  Het kost hen ook geld dat ze beter kunnen gebruiken.
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Berichtdoor Tux » 5 November 2007, 22:30

Cisse schreef:

PDF downloaden en niet afdrukken is ook een mogelijkheid, en het voordeel is dat daarvoor geen bomen omgehakt moeten worden ;)
Gentoo
Gebruikers-avatar
Tux
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Cisse » 5 November 2007, 22:47

frank schreef:Kan wel zijn, maar bij Argenta kan je EN gratis je afschriften bekomen EN alles electronisch downloaden.

Klopt, maar ik persoonlijk lig daar niet echt wakker van.  Veel belangrijker vind ik de intrest, de geboden faciliteiten en het gebruiksgemak van het product en dan kan momenteel Argenta absoluut niet tippen aan DB m@x.
Gebruikers-avatar
Cisse
Full Member
Full Member

Berichtdoor Brugse Leeuw » 10 November 2007, 20:52

Hoe werkt het on-line thuisbankieren?
Is dit met een digipass?
Gebruikers-avatar
Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Christ » 10 November 2007, 21:17

Deutsche Bank online banking is via
een gebruikersnaam
een code card nummer en
een cijfercodekaart matrix

Er is dus geen digipass.
Gebruikers-avatar
Christ
Newbie
Newbie

Berichtdoor Brugse Leeuw » 12 November 2007, 12:30

Heb op hun site gelezen dat hun db intensiv plus voor juli 2007 amper 2,25 % basisintrest + 0,5 getrouwheid gaf...= 2,75.

Ik wil wel overstappen maar vrees een beetje dat het meer een promo is momenteel om veel klanten te lokken en volgend jaar in juli dan extreem te zakken naar bijv 3%?

Je blijft dan wel verplicht te blijven want als je geen jaar blijft ben je uw getrouwheidspremie kwijt.

Ook vind ik via google veel klachten over het zo trage on-line banking systeem...

Wie kan me overtuigen?
Gebruikers-avatar
Brugse Leeuw
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Stier » 12 November 2007, 19:09

Ik kan je niet overtuigen om de grootste hoop van je spaarcenten bij DB te zetten.

Ze hebben inderdaad de reputatie van klantenlokkerij met interessante rentes.  Als je als klant na afloop niets doet krijg je een lagere rente.  Wellicht meer dan bij KBC/ING/DEXIA/FORTIS maar er zijn banken die duidelijk hun producten promoten met continue hoge rentes.

DB verwerkt zoals Argenta alles in Batch.  Dit wil zeggen dat 's nachts op werkdagen  alles wordt verwerkt. 

Het is gewoon omdat we beter gewend zijn dat dit wennen is.  Het valt allemaal dik mee.

Hun PC banking heeft meer mogelijkheden dan dat van Argenta en ziet er inderdaad allemaal wat knapper uit. 

Buiten dat je er rot kan zoeken hoe je de uitreksels in PDF krijgt, want dat gaat nog niet bij DB.  Dit kon ik zelfs al van in het begin bij Argenta.

Ik ben ook tevreden over het systeem van Argenta.  Ik hoop enkel dat Argenta wat werkt aan extra mogelijkheden ( IBAN, invoeren domiciliaties, ...)
Gebruikers-avatar
Stier
VIP member
VIP member

Volgende

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht

Terug naar Spaarrekeningen