Het is al in andere topics en op andere fora aangekaart: kortingsbonnen hebben eigenlijk alleen zin als je een korting krijgt op producten die je anders ook zou kopen en gegeven dat je geen extra onkosten moet maken (omrijden...) om ze aan te kopen.
Dan nog blijft de vraag of er voor de waar in die dagdagelijkse korf geen goedkopere en kwalitatief evenwaardige alternatieven zijn...
Wie normaal cola van de Aldi drinkt doet geen profijt als hij "de èchte" koopt omdat er € 0.50 korting zit op 6*1,5l...
Zo zie ik het ook, en ik ben dan ook erg selectief in het knippen van kortingsbonnen. Ik ben sowieso al betrekkelijk selectief in het consumeren: met slappe reclamepraatjes moet men bij mij niet afkomen. Welke zeep of lotion ook, ik ben en blijf een lelijke aap en er zullen nooit heelder kuddes vrouwen me smachtend aankijken, onderwijl mijmerend "Gilette" of "Hugo Boss fragrance for man". Gelukkig maar!
Om weerstand te bieden aan de rest van de mènage heb ik een simpele oplossing: de dubbelblindproef. En nee hoor: ze kunnen hier niet het onderscheid maken tussen de margarine van Effi en die van Carrefour Budget, alle blabla ten spijt.
Hoe gaan jullie met die "aanzienlijke besparingen" middels kortingbonnen om?