Main Menu

landbouwgrond eigenaar? prijs?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen

Re: landbouwgrond eigenaar? prijs?

Berichtdoor AMA » 9 Januari 2012, 10:01

12 €/m2 is dat voor bouwgrond of landbouwgrond? Heeft er iemand enig idee waar ik een realistische prijs kan vinden ?

Na wat zoek werk ben ik nog niet echt verder gekomen, bestaat er een site waar je dit kan vinden per gemeente ?
Gebruikers-avatar
AMA
Full Member
Full Member

Berichtdoor soja » 9 Januari 2012, 10:06

prijzen bouwgrond per gemeente per jaar:

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... uwgronden/

als je klikt op het icoontje links onderaan (be stat) kun je afdalen tot niveau gemeente
Gebruikers-avatar
soja
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor AMA » 9 Januari 2012, 14:12

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik ben misschien niet duidelijk geweest, ik zoek de prijs voor landbouwgrond.

De site is zeer interessant.
Gebruikers-avatar
AMA
Full Member
Full Member

Berichtdoor dewitten » 9 Januari 2012, 18:02

Landbouwgrond = tussen de 35 en 50.000 euro per hectare,afhankelijk van de streek en kwaliteit van de grond.Wel oppassen indien je geen landbouwer bent.

Is het een stukje land dat je wil bijkopen die aangrenst aan je eigendom ligt dat anders.valt het binnen de 50 meter van de weg = prijs van bouwgrond.Indien verder dan 50 m van de weg of dieper kan een prijs tussen 12 en 20 euro per m bedongen worden.

Reden bij een schatting van je huis wordt de eerste 50 m gerekend als bouwgrond de rest als tuingrond(niet gelijk aan bouwgrond noch landbouwgrond).

Dit is hoe wij het indertijd uitgelegd hebben gekregen toen we ook een stukje bijkochten.
Gebruikers-avatar
dewitten
Jr. Member
Jr. Member

Vorige

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht

Terug naar Kroeg