Keytrade: Foutief bericht saldo ontoereikend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Keytrade: Foutief bericht saldo ontoereikend?
Ik heb dit al verschillende keren voorgehad en ik had nu graag geweten of jullie dit ook al tegengekomen zijn.
Om de één of andere reden krijg ik vaak onterecht 'Saldo ontoereikend' voor afhalingen of betalingen met de bankkaart.
Overlaats ook nog: Ik wou 60 euro afhalen (ik dacht dat er nog zo'n 75 euro opstond) en ik kreeg de melding 'Saldo ontoereikend'. 40 euro kon ik wel nog afhalen. Toen ik de volgende dag naar mijn saldo keek, bleek er na de afhaling nog zo'n 32 euro op de zichtrekening te staan.
Met andere woorden had ik nog 72 euro op de rekening. Dus 60 euro afhalen had geen probleem mogen zijn, toch kreeg ik al het bericht 'Saldo ontoereikend'.
Om de één of andere reden krijg ik vaak onterecht 'Saldo ontoereikend' voor afhalingen of betalingen met de bankkaart.
Overlaats ook nog: Ik wou 60 euro afhalen (ik dacht dat er nog zo'n 75 euro opstond) en ik kreeg de melding 'Saldo ontoereikend'. 40 euro kon ik wel nog afhalen. Toen ik de volgende dag naar mijn saldo keek, bleek er na de afhaling nog zo'n 32 euro op de zichtrekening te staan.
Met andere woorden had ik nog 72 euro op de rekening. Dus 60 euro afhalen had geen probleem mogen zijn, toch kreeg ik al het bericht 'Saldo ontoereikend'.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Keytrade: Foutief bericht saldo ontoereikend?
Als je geld op je zichtrekening zet bij Keytrade (bvb. overschrijving vanaf je spaarrekening of externe storting) dan duurt het steeds 2 uren voor dat dat geld 'zichtbaar' is vanaf een ATM/POS. Anderzijds als je vandaag een betaling uitvoert met de kaart, dan wordt dat bedrag wel nu reeds geblokkeerd, ondanks dat het geld waarschijnlijk pas morgen (of alleszins met valutadatum van morgen) van je rekening gaat bij Keytrade. Dus als je je kaart intensief gebruikt voor meerdere transacties per dag en je saldo op je zichtrekening is vaak tegen het randje,... Maar hetgeen jij beschrijft nog niet geweten... Misschien gaan tanken, een bedrag gereserveerd op de kaart door POS?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Op het moment van betaling stonden er geen andere transacties klaar: geen overschrijvingne, geen domicilieringen, niets. Ook mijn vrouw had niets gedaan op de rekening...
Ik heb dat nu al een paar keer voorgehad. Ik zal de volgende keer toch eens keytradebank moeten contacteren...
Ik heb dat nu al een paar keer voorgehad. Ik zal de volgende keer toch eens keytradebank moeten contacteren...
Voor zover ik mij herinner heb ik dit nog nooit voorgehad bij keytrade.
ook nog nooit meegemaakt, maar ik werk wel op een andere manier als TS moet ik zeggen
Ik heb het nog nooit voorgehad. Mijn saldo is altijd 0, als ik geld wil afhalen schrijf ik 20 of 50 over van spaar naar zicht en haal ik het 2u later uit een automaat en het is mij altijd gelukt
Wat wel voorkomt is dat ik door de valuatadata negatief ga omdat een afhaling of betaling pas de dag erna uitgevoerd wordt. Terwijl je wel nog een overschrijving kan doen (ondanks je in een winkel een betaling deed of een geldopname deed). Dag nadien wordt dit dan verwerkt of soms wordt een overschrijving teruggedraaid.
Wat wel voorkomt is dat ik door de valuatadata negatief ga omdat een afhaling of betaling pas de dag erna uitgevoerd wordt. Terwijl je wel nog een overschrijving kan doen (ondanks je in een winkel een betaling deed of een geldopname deed). Dag nadien wordt dit dan verwerkt of soms wordt een overschrijving teruggedraaid.
Je kan dit dan eventueel aantonen als je op dat moment ( misschien staat er ook datum en uur op) een uittreksel uit de printer kan halen met je saldo erop vermeld.WebsterMC schreef:Op het moment van betaling stonden er geen andere transacties klaar: geen overschrijvingne, geen domicilieringen, niets. Ook mijn vrouw had niets gedaan op de rekening...
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Dat is een goed idee! ik zal volgende keer zeker mijn saldo opvragen aan de bankautomaat!
- pinowthebird
- Newbie

- Contacteer:
Rekent Keytrade kosten aan voor het annuleren van een transactie omwille van een ontoereikend saldo?
Ik las zonet dat Landbouwkrediet iedere keer 4.20 EUR aanrekent bij z'n iRekening. Bij andere banken vind ik hierover niet meteen iets terug...
Ik las zonet dat Landbouwkrediet iedere keer 4.20 EUR aanrekent bij z'n iRekening. Bij andere banken vind ik hierover niet meteen iets terug...
Laatst gewijzigd door pinowthebird op 20 november 2012, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
BIj Keytrade moet je bij het inbrengen van een aankooporder voldoende geld hebben staan op je beursrekening! Als dat niet het geval is dan kan je gewoon niet aankopen !
- pinowthebird
- Newbie

- Contacteer:
Ik ging eigenlijk van de onderstelling uit, dat dit bij Landbouwkrediet ook zo is.evita schreef:BIj Keytrade moet je bij het inbrengen van een aankooporder voldoende geld hebben staan op je beursrekening! Als dat niet het geval is dan kan je gewoon niet aankopen !
Maar dat het technisch altijd mogelijk is om in deze situatie te komen. Bijvoorbeeld wanneer de vorige vermindering nog niet verwerkt is en je daardoor een ontoereikend saldo bekomt wanneer de bank je volgende vermindering wil verwerken.
In ieder geval, dit lijkt me ook bij Keytrade mogelijk...
Nee, Keytrade zelf rekent niets aan als een transfer niet door gaat wegens ontoereikend saldo.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb daar ook nog nooit kosten voor gezien...
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Om eventjes hierop terug te komen. Ik heb dit weekend opnieuw voorgehad dat ik "saldo ontoereikend' kreeg bij een Maestro betaling, terwijl ik wist dat er genoeg opstond. Mailtje naar keytrade gestuurd en ik kreeg volgend antwoord:
Iemand weet van banken waar dit nog voorkomt?Bij Maestro betalingen/afhalingen wordt er tijdelijk het dubbele van het bedrag geblokkeerd door Atos (Banksys).
Dit tot wanneer zij de transactie-informatie toegestuurd krijgen. Dat kan méér dan 24u in beslag nemen.
Vandaar dat het restsaldo op uw zichtrekening tijdelijk niet beschikbaar was.
Ondertussen werd uw rekening zo goed als volledig ge-update. Juist de laatste transactie staat nog geblokkeerd.
Maw, U kan momenteel slechts 53,95 EUR betalen terwijl er 62,90 EUR op uw rekening staat. Dat komt omdat er nog 8,95 EUR geblokkeerd staat.
Dat bedrag zal tegen morgen terug beschikbaar zijn.