! Premieverhoging Ethias Brandverzekering & Familiale
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
! Premieverhoging Ethias Brandverzekering & Familiale
Beste spaargidser,
Vandaag viel bij mij de jaarlijkse facturen van Ethias in de bus (woning & familiale).
Goed nieuws: "In het kader van een nieuw tariefbeleid; geniet u een korting van 10eur, omdat u twee polissen heeft ...". Mooi van Ethias.
Een slim iemand kijkt dan ook eens naar de bedragen op de factuur. Beide facturen stijgen cfr de referentieindex. Prima Ethias.
Maar de basiswaarborg van de burgerlijke aansprakelijkheid (familiale) is gewoon gestegen van 38 naar 48eur, gewoon plus 25% !?
Daarna wordt er dan de nieuwe korting eraf getrokken, zodat er enkel een index verhoging zichtbaar is op totaal bedrag. Aan de telefoon zij meneer gewoon: "ach ja er is nu een premieverhoging van 10eur".
Besluit van het verhaal :
Ethias : "Joepie, u krijgt als goede klant een korting" en wij verhogen uw premie eenzijdig met 25%, dan merkt u daar niets van...
Klant : belogen of gewoon de verhoging niet gezien.
Iemand eenzelfde verhaal of gelijkaardig en mag dit wel zulke bruske verhoging ??
Vandaag viel bij mij de jaarlijkse facturen van Ethias in de bus (woning & familiale).
Goed nieuws: "In het kader van een nieuw tariefbeleid; geniet u een korting van 10eur, omdat u twee polissen heeft ...". Mooi van Ethias.
Een slim iemand kijkt dan ook eens naar de bedragen op de factuur. Beide facturen stijgen cfr de referentieindex. Prima Ethias.
Maar de basiswaarborg van de burgerlijke aansprakelijkheid (familiale) is gewoon gestegen van 38 naar 48eur, gewoon plus 25% !?
Daarna wordt er dan de nieuwe korting eraf getrokken, zodat er enkel een index verhoging zichtbaar is op totaal bedrag. Aan de telefoon zij meneer gewoon: "ach ja er is nu een premieverhoging van 10eur".
Besluit van het verhaal :
Ethias : "Joepie, u krijgt als goede klant een korting" en wij verhogen uw premie eenzijdig met 25%, dan merkt u daar niets van...
Klant : belogen of gewoon de verhoging niet gezien.
Iemand eenzelfde verhaal of gelijkaardig en mag dit wel zulke bruske verhoging ??
Re: ! Premieverhoging Ethias Brandverzekering & Familiale
In principe heb je het recht na een prijsverhoging jouw contract op te zeggen zonder opzegperiode als het onder deze voorwaarden valt:
http://www.vief.be/geld-en-recht/brandv ... an-af.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik onthou hieruit : De verzekeringsmaatchappij moet als ze de premie wil optrekken dit minstens 4 maanden voor de vervaldag meedelen aan de verzekeraar. Als verzekerde moet je ten laatste 3 maanden voor de vervaldag je verzekeringscontract opzeggen. Concreet heb je dus 1 maand de tijd na de bekendmaking van de premieverhoging door de verzekeraar om met een aangetekende brief te bedanken.
http://www.vief.be/geld-en-recht/brandv ... an-af.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik onthou hieruit : De verzekeringsmaatchappij moet als ze de premie wil optrekken dit minstens 4 maanden voor de vervaldag meedelen aan de verzekeraar. Als verzekerde moet je ten laatste 3 maanden voor de vervaldag je verzekeringscontract opzeggen. Concreet heb je dus 1 maand de tijd na de bekendmaking van de premieverhoging door de verzekeraar om met een aangetekende brief te bedanken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ! Premieverhoging Ethias Brandverzekering & Familiale
Praktijk is anders want verzekeringsmaatschappijen laten niet vier maanden op voorhand weten dat er een premieverhoging is.
Is er geen premieverhoging, dan moet je opzeggen voor drie maanden voor de vervaldag.
Is er wel een premieverhoging, dan zie je dit pas als je een betalingsuitnodiging krijgt (er staat dan een vermelding op dat je opzegrecht hebt) en dan heb je vanaf die brief drie maanden de tijd om op te zeggen.
Wacht je tot na de vervaldag om op te zeggen, maar wel binnen de drie maanden, dan kan de maatschappij wel nog een vergoeding vragen voor de periode dat ze dekking hebben moeten geven. De opzeg gebeurt dan 1 maand na je opzegbrief.
Is er geen premieverhoging, dan moet je opzeggen voor drie maanden voor de vervaldag.
Is er wel een premieverhoging, dan zie je dit pas als je een betalingsuitnodiging krijgt (er staat dan een vermelding op dat je opzegrecht hebt) en dan heb je vanaf die brief drie maanden de tijd om op te zeggen.
Wacht je tot na de vervaldag om op te zeggen, maar wel binnen de drie maanden, dan kan de maatschappij wel nog een vergoeding vragen voor de periode dat ze dekking hebben moeten geven. De opzeg gebeurt dan 1 maand na je opzegbrief.