Argenta veegt er zijn voeten aan!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Lanius schreef:bij mij hebben ze zegelrecht afgehouden hoor. Ik stond op -0,12 euro :-)Vaganzza schreef:Inderdaad, zoals Boogje al zei is dit een zichtrekening die geen rente geeft onder de 2500€. Ik denk dat je al blij mag zijn dat ze vanaf dit jaar het zegelrecht niet afhouden indien je rente minder is dan 0,15€ zodat je een klein negatief saldo krijgt...
Idem hier, zichtrekening quasi niet gebruikt de voorbije jaren, stond op 1 januari plots voor de eerste keer op -0,14€.
Toen ik vroeg hoe het mogelijk was dat ik opeens negatief stond moet ik volgens de kantoorhouder vorig jaar per ongeluk eens in een rood gegaan zijn.
Heb dan maar het hele boeltje laten afsluiten, de rentes zijn daar toch al lang niet meer wat ze geweest zijn.
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Deze voormiddag al de ganse tijd problemen met mijn internetbankieren zowel op het abonnementsnummer van mijn man als op het mijne. Ik kan perfect inloggen en de rekeningen bekijken. Probeer ik een overschrijving in te geven dan krijg ik telkens ene melding : niet reagerende pagina's. De volgende pagina's reageren niet meer. Je kunt wachten tot ze reageren of de pagina's sluiten. In het vakje stat dan het logo vna internetbankieren en dat van argenta zelf.
Onderaan twee knoppen : pagina's sluiten of wachten.
Ik kan dus totaal niets doen op e banking. Ben daarnet nog naar het kantoor geweest en ze kunnen me niet verder helpen.
Ik heb nu al gebeld naar het nummer van hun klantendienst maar daar is 't telkens van 'al onze medewerkers zijn in gesprek, gelieve even te wachten......
Ik ben nu al ongeveer 6 euro belwaarde kwijt en zit nog 'evenver'..... Heeft iemand dit probleem nog voorgehad en hoe kan het opgelost worden ?
alvast bedankt
Onderaan twee knoppen : pagina's sluiten of wachten.
Ik kan dus totaal niets doen op e banking. Ben daarnet nog naar het kantoor geweest en ze kunnen me niet verder helpen.
Ik heb nu al gebeld naar het nummer van hun klantendienst maar daar is 't telkens van 'al onze medewerkers zijn in gesprek, gelieve even te wachten......
Ik ben nu al ongeveer 6 euro belwaarde kwijt en zit nog 'evenver'..... Heeft iemand dit probleem nog voorgehad en hoe kan het opgelost worden ?
alvast bedankt
-
- Jr. Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 07 mar 2009
- Contacteer:
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Negatieve rente, positieve rente of niets, ik wou gewoon een antwoord op mijn vraag! Een automatische mail ontvangen maar verder niets! Ik kan me ook richten tot de plaatselijke kantoorhouder maar dat is voor mij geen optie, ik wil vrij handelen. Verouderd banksysteem, vroeger beter, veel beter.... is met alles zo zeker, of niet?
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
ik heb hetzelfde ondervonden tijdens het internetbankieren bij argenta .
bij mij kwam volgende tekst erop keer op keer
uw sessie werd automatisch afgesloten gezien er geen activiteit meer was!
.dan maar gebeld naar het help nummer ,daar was het snel opgelost ik moest een ander brouwser instaleren nl Firefox
welke nonsens zijn dat ,
bij mij kwam volgende tekst erop keer op keer
uw sessie werd automatisch afgesloten gezien er geen activiteit meer was!
.dan maar gebeld naar het help nummer ,daar was het snel opgelost ik moest een ander brouwser instaleren nl Firefox
welke nonsens zijn dat ,
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
@lichtjaren,
Het gebeurt niet dikwijls dat ik een vraag heb aan Argenta- en daar ik evenmin graag naar het kantoor stap, doe ik dit altijd via het algemeen website-formulier.
Het is normaal dat je dan eerst een automatische ontvangstbevestiging krijgt en pas later het antwoord op je vraag.
Mijn ondervinding is : meestal wordt je vraag dan tóch doorgestuurd naar het kantoor waar je rekening(en) hebt en het antwoord op je vraag moet dan van je kantoorhouder komen.
In mijn geval is daar nog nooit een probleem mee geweest : altijd correcte en vlugge antwoorden gekregen.
Ik vermoed dus dat het aan je kantoorhouder ligt, als jij niet snel genoeg antwoord krijgt.
Naar een ander en beter kantoor overstappen kan een eventuele oplossing zijn : daarvoor kan men best eerst wat rondvraag doen bij andere Argenta-klanten.
-------------------------------------------------
Voorts heb ik ook een "golden" rekening. Deze is niet bedoeld als spaarrekening, maar was vroeger een zichtrekening met iets méér voordelen dan de gewone (giro) zichtrekening. Tegenwoordig zie ik op hun website geen verschil meer tussen de 2 zichtrekeningen. De "golden" wordt ook niet meer aangeboden aan nieuwe klanten.
Het gebeurt niet dikwijls dat ik een vraag heb aan Argenta- en daar ik evenmin graag naar het kantoor stap, doe ik dit altijd via het algemeen website-formulier.
Het is normaal dat je dan eerst een automatische ontvangstbevestiging krijgt en pas later het antwoord op je vraag.
Mijn ondervinding is : meestal wordt je vraag dan tóch doorgestuurd naar het kantoor waar je rekening(en) hebt en het antwoord op je vraag moet dan van je kantoorhouder komen.
In mijn geval is daar nog nooit een probleem mee geweest : altijd correcte en vlugge antwoorden gekregen.
Ik vermoed dus dat het aan je kantoorhouder ligt, als jij niet snel genoeg antwoord krijgt.
Naar een ander en beter kantoor overstappen kan een eventuele oplossing zijn : daarvoor kan men best eerst wat rondvraag doen bij andere Argenta-klanten.
-------------------------------------------------
Voorts heb ik ook een "golden" rekening. Deze is niet bedoeld als spaarrekening, maar was vroeger een zichtrekening met iets méér voordelen dan de gewone (giro) zichtrekening. Tegenwoordig zie ik op hun website geen verschil meer tussen de 2 zichtrekeningen. De "golden" wordt ook niet meer aangeboden aan nieuwe klanten.
-
- Jr. Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 07 mar 2009
- Contacteer:
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Wacht op een antwoord, mijn vrijgekomen eurootjes zullen een andere bestemming krijgen! Rabobank?
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Bij mij werd er op 01/01/14 ook zegelrecht 0,15 afgehouden.Lanius schreef:bij mij hebben ze zegelrecht afgehouden hoor. Ik stond op -0,12 euro :-)Vaganzza schreef: ../.... Ik denk dat je al blij mag zijn dat ze vanaf dit jaar het zegelrecht niet afhouden indien je rente minder is dan 0,15€ zodat je een klein negatief saldo krijgt...
Zou het kunnen dat ze dat alleen (nog) doen op de golden en niet (meer) op de giro ?
-
- Full Member
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 04 aug 2012
- Contacteer:
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Ik kan alleen maar lovend zijn over Argenta. Ik weet niet van waar je bent maar als je uit Antwerpen komt kan ik je de kantoren Deurne Noord, Ekeren, Mortsel en Berchem aanraden!
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Intussen ken ik het antwoord al :Nefertari schreef:
Bij mij werd er op 01/01/14 ook zegelrecht 0,15 afgehouden.
Zou het kunnen dat ze dat alleen (nog) doen op de golden en niet (meer) op de giro ?
bij mijn man die nog niet lang een giro+ rekening opende, werd er eveneens 0.15 € zegelrecht afgehouden !
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Er wordt altijd zegelrecht afgehouden bij de uitkering van rente op de zichtrekening. Het is louter de vraag of Argenta nog rente uitkeert wanneer deze kleiner is dan 15 cent, dit resulteert dan immers in een negatieve rente in het totaal. In dat geval is het beter van geen rente uit te keren (zodat het zegelgeld ook niet moet betaald worden).
Dus kreeg je man een positieve totale rente, dan is het logisch dat er zegelrecht afgetrokken wordt, dit is zo wettelijk bepaald.
Dus kreeg je man een positieve totale rente, dan is het logisch dat er zegelrecht afgetrokken wordt, dit is zo wettelijk bepaald.
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Bij mij ook afgehouden. -0,14 euroVaganzza schreef:Lanius, jij bent de eerste dit jaar van wie ik dat hoor.
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
-0,12 euro reeds eerder gemeld
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Als je al een GRATIS zichtrekening krijgt, met bankkaart, en alle faciliteiten, en nog met extra gratis visa of maestro card,,, mag je ni zeveren vindt ik over 0,15 eurocent...( die dan nog ni voor Argenta zijn, maar voor de belastingen ) ) Waar ben je dan mee bezig, alleen al het bedrag opzich ( 0,15 cent ) is de moeite zelfs nog ni om er brief voor op te stellen, te mailen, of zelfs nog maar te bellen... laat staan er over na te denken.... Jezus mensen......Hebben julli niks anders te doen???????????????
K'wou da julli allemaal is achter da buroke zouden zitten, en dat alle mensen U opbellen of uw brieven /mails sturen, met vragen of klachten over 0,15 cent die van de rekening is gegaan..( veur wa is da die 0,15 eurocent da van mijn rekening is gegaan ).
Denk da ge ze allemaal door den telefoon zou willen trekken...
Probeer is gewoon te doen zeg..
K'wou da julli allemaal is achter da buroke zouden zitten, en dat alle mensen U opbellen of uw brieven /mails sturen, met vragen of klachten over 0,15 cent die van de rekening is gegaan..( veur wa is da die 0,15 eurocent da van mijn rekening is gegaan ).
Denk da ge ze allemaal door den telefoon zou willen trekken...
Probeer is gewoon te doen zeg..
Re: Argenta veegt er zijn voeten aan!
Ludo, mij hoor je niet klagen over die 15 cent hoor. Ik had het alleen gemeld dat ze het nog deden (en bleek dan achteraf niet geheel te kloppen, was mijn eigen fout). Ik heb die 15 cent zonder problemen aangevuld want ik gebruik graag de mastercard van Argenta. En dat voor amper 15 cent per jaar Eigenlijk nog minder, want ik schrijf over vanaf Keytrade, dus ik krijg nog 5 cent. Als ik tijd had, schrijf ik op 3 dagen 3 keer 5 cent over en ik heb zelfs geen verlies.
Het enige waar ik nu over te klagen heb is de rente die 0% is voor bedragen lager dan 2500 euro. Dat betekent volgend jaar sowieso weer een negatieve rente. Maar door dalende rente ben ik dan ook met mijn geld ergens anders gegaan. En de website die af en toe eens hapert, maar ach, kan er mee leven.
Het enige waar ik nu over te klagen heb is de rente die 0% is voor bedragen lager dan 2500 euro. Dat betekent volgend jaar sowieso weer een negatieve rente. Maar door dalende rente ben ik dan ook met mijn geld ergens anders gegaan. En de website die af en toe eens hapert, maar ach, kan er mee leven.