post ritmo spaarekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
post ritmo spaarekening
Ik informeer nieuwe klanten van de post ritmo spaarrekening dat, als ze uittreksels krijgen, ze per uittreksel een kost betalen van 0,87 euro. Dit betekent een kost van 10,44 euro op 12 maanden. Daardoor riskeren ze meer te betalen aan onkosten dan dat ze verdienen aan rente.
Om geen kosten te hebben, moeten ze een gratis zichtrekening vragen met een bankkaart.
Om geen kosten te hebben, moeten ze een gratis zichtrekening vragen met een bankkaart.
Re: post ritmo spaarekening
Ik heb deze rekening (RITMO) genomen in april 2015
.
ik had er een gratis zichtrekening bij en slaagde er toch niet in om de uittreksels NIET met de post thuis te krijgen, elke maand.
Mijn rente op het gestorte bedrag (elke maand 500 sinds april) was ongeveer 5 euro. De kosten om de uittreksels verplicht naar huis te sturen waren hoger dan de rente. Ik heb dit jaar dus de minst renderende spaarrekening van mijn hele leven gehad
Onkosten nog afgetrokken van het saldo : 1.5 euro ongeveer.
Als je elke maand blijft storten betaal je elke maand 0.87 euro.
Als je stopt met storten betaal je vier keer per jaar die 0.87 euro voor de getrouwheidspremie die na een jaar elk kwartaal op je spaarrekening komt.
Uiteraard begin ik vanaf april 2016 intresten te verdienen maar ik heb op dit moment genoeg van Bpostbank.
Hun onvermogen om er voor te zorgen dat ik de uittreksels kan afhalen via PC en niet meer thuis krijg is één zaak.
Aan het loket zegt men : het is in orde. Aan de telefoon : je moet daarvoor naar het kantoor gaan.
In de kantoren weet men van niets of nog minder als het over bankproducten gaat.
Bpaid kredietkaart.. daar kennen ze tot mijn ergernis meest over.
Oubollig internetbankieren is een tweede zaak.
Dus : ik neem een beetje verlies voor mijn rekening. Ik haalde gisteren al alles van de rekening. Ik ga er eens mee op reis, denk ik.
Beter dan kosten te betalen op een spaarrekening..
.
ik had er een gratis zichtrekening bij en slaagde er toch niet in om de uittreksels NIET met de post thuis te krijgen, elke maand.
Mijn rente op het gestorte bedrag (elke maand 500 sinds april) was ongeveer 5 euro. De kosten om de uittreksels verplicht naar huis te sturen waren hoger dan de rente. Ik heb dit jaar dus de minst renderende spaarrekening van mijn hele leven gehad
Onkosten nog afgetrokken van het saldo : 1.5 euro ongeveer.
Als je elke maand blijft storten betaal je elke maand 0.87 euro.
Als je stopt met storten betaal je vier keer per jaar die 0.87 euro voor de getrouwheidspremie die na een jaar elk kwartaal op je spaarrekening komt.
Uiteraard begin ik vanaf april 2016 intresten te verdienen maar ik heb op dit moment genoeg van Bpostbank.
Hun onvermogen om er voor te zorgen dat ik de uittreksels kan afhalen via PC en niet meer thuis krijg is één zaak.
Aan het loket zegt men : het is in orde. Aan de telefoon : je moet daarvoor naar het kantoor gaan.
In de kantoren weet men van niets of nog minder als het over bankproducten gaat.
Bpaid kredietkaart.. daar kennen ze tot mijn ergernis meest over.
Oubollig internetbankieren is een tweede zaak.
Dus : ik neem een beetje verlies voor mijn rekening. Ik haalde gisteren al alles van de rekening. Ik ga er eens mee op reis, denk ik.
Beter dan kosten te betalen op een spaarrekening..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: post ritmo spaarekening
In dit geval zou ik eens polsen of het mogelijk is om de onkosten te vergoeden.
Re: post ritmo spaarekening
Niet meer nodig. De boeken zijn al gesloten.
Re: post ritmo spaarekening
Die bancaire bureaucratische kafka-toestanden zijn een ware plaag. Eergisteren ben ik door het kantoorhoofd van de Deutsche Bank Roeselare de mantel uitgeveegd omdat ik de € 10.000 US Dollar die ik eind 2012 van mijn DB investor account rekening in US Dollar cash had afgehaald nu (door inmiddels gewijzigde plannen) wou terugstorten op diezelfde rekening. Dat kon mits ik het originele afhaalbewijs uit 2012 nog in mijn bezit had ... helaas quod non natuurlijk, wie houdt dat nu immers bij in het huidige digitale tijdperk? Mijn betoog dat deze afhaling toch duidelijk in de historiek van die rekening zichtbaar is was geen geldig argument. Zelfs in stukjes van bv. 3000 US Dollar (de cash stortingen zijn nu inmiddels begrensd tot een waarde van 3000 euro) kon dit ook niet toegestaan worden. Tenzij - tussen de lijnen door - ik een belegging nam ... Toen ik antwoordde dat ik nog geen idee had wat ik met dit bedrag zou doen kreeg ik uiteindelijk doodleuk te horen dat mijn profiel eigenlijk ook niet langer overeenkomt met het gewenste klantenprofiel van de bank DB is nu een nieuwe weg ingeslaan met heel vermogende klanten die beleggingen wensen. Klantvriendelijkheid ??
En dan lees ik diezelfde dag nog op Spaargids dat ze zo'n begrensd flutspaarboekje als DB Save Plan begrensd tot € 500/maand lanceren .
En dan lees ik diezelfde dag nog op Spaargids dat ze zo'n begrensd flutspaarboekje als DB Save Plan begrensd tot € 500/maand lanceren .
Re: post ritmo spaarekening
haelewyn schreef:Ik heb deze rekening (RITMO) genomen in april 2015
.
ik had er een gratis zichtrekening bij en slaagde er toch niet in om de uittreksels NIET met de post thuis te krijgen, elke maand.
Mijn rente op het gestorte bedrag (elke maand 500 sinds april) was ongeveer 5 euro. De kosten om de uittreksels verplicht naar huis te sturen waren hoger dan de rente. Ik heb dit jaar dus de minst renderende spaarrekening van mijn hele leven gehad
Onkosten nog afgetrokken van het saldo : 1.5 euro ongeveer.
Als je elke maand blijft storten betaal je elke maand 0.87 euro.
Als je stopt met storten betaal je vier keer per jaar die 0.87 euro voor de getrouwheidspremie die na een jaar elk kwartaal op je spaarrekening komt.
Uiteraard begin ik vanaf april 2016 intresten te verdienen maar ik heb op dit moment genoeg van Bpostbank.
Hun onvermogen om er voor te zorgen dat ik de uittreksels kan afhalen via PC en niet meer thuis krijg is één zaak.
Aan het loket zegt men : het is in orde. Aan de telefoon : je moet daarvoor naar het kantoor gaan.
In de kantoren weet men van niets of nog minder als het over bankproducten gaat.
Bpaid kredietkaart.. daar kennen ze tot mijn ergernis meest over.
Oubollig internetbankieren is een tweede zaak.
Dus : ik neem een beetje verlies voor mijn rekening. Ik haalde gisteren al alles van de rekening. Ik ga er eens mee op reis, denk ik.
Beter dan kosten te betalen op een spaarrekening..
Ik begrijp je wel hoor, maar ik ga gewoon iedere maand(of langer) even binnen in gelijk welk kantoor in België, steek er m'n kaart in en ontvang de uittreksels: gratis
Re: post ritmo spaarekening
Tja .. hier in dit kantoor schijnen ze niet te willen of kunnen veranderen dat ik daarvoor tijd genoeg krijg.
Van het moment dat het uittreksel er is, sturen ze het op.
Van het moment dat het uittreksel er is, sturen ze het op.
Re: post ritmo spaarekening
Ondanks mijn 2 klachten bij de bpost omdat ik uittreksels bleef krijgen zie ik dat de post me 4,85 euro kosten aangerekend heeft.
Ik vind onaanvaardbaar van bpost dat ze een spaarrekening met een hoger rente aanbiedt (ritmospaarrekening) en verzwijgt dat uittreksels sturen 0,87 euro kost.(zelfs als de klant dit niet gevraagd heeft).De postbediende informeer ook niet dat met een gratis bankkaart de klant deze onkosten kan vermijden. Ik moest ook verschillende keren moeten gaan vragen om geen uittreksels te krijgen;
De bedienden konden mijn probleem niet oplossen ;
Ik vind deze toestand onaanvaardbaar. De klant moet goed opletten bij bpost.
Ik vind onaanvaardbaar van bpost dat ze een spaarrekening met een hoger rente aanbiedt (ritmospaarrekening) en verzwijgt dat uittreksels sturen 0,87 euro kost.(zelfs als de klant dit niet gevraagd heeft).De postbediende informeer ook niet dat met een gratis bankkaart de klant deze onkosten kan vermijden. Ik moest ook verschillende keren moeten gaan vragen om geen uittreksels te krijgen;
De bedienden konden mijn probleem niet oplossen ;
Ik vind deze toestand onaanvaardbaar. De klant moet goed opletten bij bpost.