Strenge criteria bij Touring verzekeringen
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 nov 2007
- Contacteer:
Strenge criteria bij Touring verzekeringen
Ik heb onlangs mijn vorige bedrijfs lease-wagen overgenomen en zocht ik een verzekering.
Via internet heb ik een offerte laten maken bij Touring.
De dag nadien werd ik gecontacteerd door iemand van Touring. Daar werd mij meedegedeeld dat ik niet in aanmerking kwam voor een verzekering, omdat ik 3 ongevallen zou gehad hebben de laatste 5 jaar, niettegenstaande ik nooit aansprakelijk (in fout) was. Dat maakt voor hen blijkbaar geen verschil.
Deze ongevallen waren trouwens ook telkens tijdens de uitvoering van mijn beroep als Service Engineer.
Dat vindt ik straf, maar ja zij bepalen hun eigen regels zeker.
Ik zal dit zeker in gedachten houden indien ik nog met hen te maken krijg.
Via internet heb ik een offerte laten maken bij Touring.
De dag nadien werd ik gecontacteerd door iemand van Touring. Daar werd mij meedegedeeld dat ik niet in aanmerking kwam voor een verzekering, omdat ik 3 ongevallen zou gehad hebben de laatste 5 jaar, niettegenstaande ik nooit aansprakelijk (in fout) was. Dat maakt voor hen blijkbaar geen verschil.
Deze ongevallen waren trouwens ook telkens tijdens de uitvoering van mijn beroep als Service Engineer.
Dat vindt ik straf, maar ja zij bepalen hun eigen regels zeker.
Ik zal dit zeker in gedachten houden indien ik nog met hen te maken krijg.
Re: Strenge criteria bij Touring verzekeringen
Tsja, vergeet niet dat zelfs al ben je in je recht uw verzekering ook kosten heeft aan uw dossier. Ze moeten immers een expert sturen, contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij, kortom een heel dossier opstarten. Dat kost geld.
En een verzekeringsmaatschappij wil nu eenmaal zoveel mogelijk geld verdienen en er zo weinig mogelijk uitgeven. U bent dus een risicoklant.
En een verzekeringsmaatschappij wil nu eenmaal zoveel mogelijk geld verdienen en er zo weinig mogelijk uitgeven. U bent dus een risicoklant.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Strenge criteria bij Touring verzekeringen
Iedereen met 'n firmawagen heeft nadien dat probleem. Ik zat in bm 0, maar als ik privé terug 'n auto zou willen, zou dat nu bm 7 worden.
Reden: firmawagen = veel 'schade', want elk krasje wordt hersteld, desnoods bij einde leasing, ook zaken die je als particulier nooit zou aangeven.
Reden: firmawagen = veel 'schade', want elk krasje wordt hersteld, desnoods bij einde leasing, ook zaken die je als particulier nooit zou aangeven.
Re: Strenge criteria bij Touring verzekeringen
ah, mijn vrouw is ook overgestapt van een firmawagen naar een privéwagen.
Zij had 5 jaar rijervaring met deze firmawagen en had geen enkel ongeval in fout.
Wel een drietal ongevallen niet in fout (toen ze geparkeerd stond in industrie, geraakt door vrachtwagen of spiegel afgereden)
toen ze voor een privé verzekering ging werd zij ingeschaald aan BM 0
Dat was toen een serieus verschil met een normale start bonus malus
Zij had 5 jaar rijervaring met deze firmawagen en had geen enkel ongeval in fout.
Wel een drietal ongevallen niet in fout (toen ze geparkeerd stond in industrie, geraakt door vrachtwagen of spiegel afgereden)
toen ze voor een privé verzekering ging werd zij ingeschaald aan BM 0
Dat was toen een serieus verschil met een normale start bonus malus
Re: Strenge criteria bij Touring verzekeringen
Sommige maatschappijen houden daar rekening mee, andere niet. Het is niet zo dat een ongeval in recht evenveel meetelt als een ongeval in fout.
Bij de meeste maatschappijen telt alleen de ongevallen in fout met uitgaven aan derden (dus die kleine krasjes zouden ook geen probleem mogen zijn)
Bij de meeste maatschappijen telt alleen de ongevallen in fout met uitgaven aan derden (dus die kleine krasjes zouden ook geen probleem mogen zijn)
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 nov 2007
- Contacteer:
Re: Strenge criteria bij Touring verzekeringen
Wat me hierbij stoort is de ongenuanceerde discriminatie.
Met deze auto zal ik zeker geen 10.000 Km doen per jaar, want het is prive, en zeker niet in de stad.
Dat lijkt de deze verzekeringsmaatschappij hoegenaamd niet te interreseren, want daar vragen ze zelfs niet naar.
Zo een kortzichtigheid is toch wraakroepend.
En zeggen dat ik als Field Engineer nog ontelbare storingen heb verholpen bij hen.
Met deze auto zal ik zeker geen 10.000 Km doen per jaar, want het is prive, en zeker niet in de stad.
Dat lijkt de deze verzekeringsmaatschappij hoegenaamd niet te interreseren, want daar vragen ze zelfs niet naar.
Zo een kortzichtigheid is toch wraakroepend.
En zeggen dat ik als Field Engineer nog ontelbare storingen heb verholpen bij hen.