PSA bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jun 2008
- Contacteer:
Re: PSA bank
Hallo,
deze morgen wou ik inloggen bij PSA bank om mijn rekeningen te consulteren en uittreksels te printen.
Username en paswoord waren correct ingevuld maar ontving geen SMS om in te loggen.
Ee uurtje later nog eens geprobeerd maar terug negatief.
IK ben wel sinds 01/10/2015 van Telenet provider overgeschakeld naar Mobistar.
Contact opgenomen met helpdesk van PSA, ik moest een Test sms sturen naar 8321, dit lukte zonder problemen.
PSA had direct geen oplossing en raden me aan om contact op te nemen met Mobistar, want volgens hun ligt de fout daar.
Dus contact opgenomen met Mobistar, volgens hun ligt de fout niet bij hen.
Aangezien ik wel korte smsjes ontvang van DELIJN, Moneyou, ....
M.a.w. niemand heeft (voorlopig) een oplossing en schuiven de fout door naar elkaar, maar ik zit er wel mee.
Hopelijk is dit snel opgelost want vind dit heel vervelend.
Mvg,
deze morgen wou ik inloggen bij PSA bank om mijn rekeningen te consulteren en uittreksels te printen.
Username en paswoord waren correct ingevuld maar ontving geen SMS om in te loggen.
Ee uurtje later nog eens geprobeerd maar terug negatief.
IK ben wel sinds 01/10/2015 van Telenet provider overgeschakeld naar Mobistar.
Contact opgenomen met helpdesk van PSA, ik moest een Test sms sturen naar 8321, dit lukte zonder problemen.
PSA had direct geen oplossing en raden me aan om contact op te nemen met Mobistar, want volgens hun ligt de fout daar.
Dus contact opgenomen met Mobistar, volgens hun ligt de fout niet bij hen.
Aangezien ik wel korte smsjes ontvang van DELIJN, Moneyou, ....
M.a.w. niemand heeft (voorlopig) een oplossing en schuiven de fout door naar elkaar, maar ik zit er wel mee.
Hopelijk is dit snel opgelost want vind dit heel vervelend.
Mvg,
Re: PSA bank
De enige manier die ik me kan voorstellen waarbij het niet aan de bank of hun eigen service provider zou liggen is als je een blokkering hebt op je gsm voor premium SMS. Ik zeg hier 'service provider' omdat PSA bank dat SMS verkeer mogelijk niet zelf controleert / organiseert.
Als je met mobistar hebt gebeld zou ik verwachten dat ze dat op de helpdesk hebben nagekeken maar alles is mogelijk.
Geen idee met welk nummer PSA bank die login code stuurt.. Bv een 8000-nummer zou bij de andere providers wel doorkomen, zelfs met blokkering van het internetbankieren. De 8000 reeks heeft alleen maar gratis dienstverlening via SMS. Er bestaan ook gratis Premium SMS'en uit andere reeksen dan 8000.
Als je toevallig nog met de bus weg moet, probeer eens een Lijn-ticket te kopen via SMS. Als dat lukt is er al een aanwijzing dat je abonnement niet geblokkeerd is voor premium SMS (alhoewel dat wel gedeeltelijk ook kan gedaan worden). Of probeer even een andere betalende toepassing via SMS.
Als je met mobistar hebt gebeld zou ik verwachten dat ze dat op de helpdesk hebben nagekeken maar alles is mogelijk.
Geen idee met welk nummer PSA bank die login code stuurt.. Bv een 8000-nummer zou bij de andere providers wel doorkomen, zelfs met blokkering van het internetbankieren. De 8000 reeks heeft alleen maar gratis dienstverlening via SMS. Er bestaan ook gratis Premium SMS'en uit andere reeksen dan 8000.
Als je toevallig nog met de bus weg moet, probeer eens een Lijn-ticket te kopen via SMS. Als dat lukt is er al een aanwijzing dat je abonnement niet geblokkeerd is voor premium SMS (alhoewel dat wel gedeeltelijk ook kan gedaan worden). Of probeer even een andere betalende toepassing via SMS.
Re: PSA bank
Heb het ook voorgehad bij verandering van providerspiderman63 schreef:Hallo,
deze morgen wou ik inloggen bij PSA bank om mijn rekeningen te consulteren en uittreksels te printen.
Username en paswoord waren correct ingevuld maar ontving geen SMS om in te loggen.
Ee uurtje later nog eens geprobeerd maar terug negatief.
IK ben wel sinds 01/10/2015 van Telenet provider overgeschakeld naar Mobistar.
Contact opgenomen met helpdesk van PSA, ik moest een Test sms sturen naar 8321, dit lukte zonder problemen.
PSA had direct geen oplossing en raden me aan om contact op te nemen met Mobistar, want volgens hun ligt de fout daar.
Dus contact opgenomen met Mobistar, volgens hun ligt de fout niet bij hen.
Aangezien ik wel korte smsjes ontvang van DELIJN, Moneyou, ....
M.a.w. niemand heeft (voorlopig) een oplossing en schuiven de fout door naar elkaar, maar ik zit er wel mee.
Hopelijk is dit snel opgelost want vind dit heel vervelend.
Mvg,
Was bij Base en ging over naar Scarlet!
Heeft ca 3 a 4 weken geduurd eerdat dit opgelost was.
Kon niets meer en de een ging het oplossen en de andere ook.
Maar dat dit zo moeilijk is in een computertijdperk???
Ook EVI blokkeerde bij mij maar daar kon ik toen inloggen met ID kaart.
Dus geduld en vele mails en telefoontjes.
Het ging dus ook over die 8000 nummers en dat ik op een zwarte lijst stond, waarom dat weet niemand, want ik heb en had nergens geen schulden.
Had in mijn gsm alles geprobeerd en niets.
greetz
jempi25
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jun 2008
- Contacteer:
Re: PSA bank
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn gsm is niet geblokkeerd voor premium SMS. (Aangezien ik wel korte smsjes ontvang van DELIJN, Moneyou, ...)
Heb ondertussen als bij wijze van test een korte SMS via een wedstrijdlijn verstuurd en ook ontvangen.
Ik ben van Telenet overgestapt naar Mobistar met behoud van nummer en zelfde smartphone.
Aan de instellingen van de smartphone is ook niks verandert en tijdens mijn gesprek met Mobistar helpdesk werd bevestigd dat het ook niet aan de simkaart ligt.
Op de zwarte lijst kan ik ook niet staat (geen schulden en er nooit gehad) en de test naar 8321 was positief.
Het rare is natuurlijk dat het sms systeem steeds perfect heeft gewerkt tot op vandaag.
Er is nu bij zowel PSA als Mobistar een case opgemaakt. Hopelijk snel een oplossing.
Dus voorlopig enkele dagen afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg,
Mijn gsm is niet geblokkeerd voor premium SMS. (Aangezien ik wel korte smsjes ontvang van DELIJN, Moneyou, ...)
Heb ondertussen als bij wijze van test een korte SMS via een wedstrijdlijn verstuurd en ook ontvangen.
Ik ben van Telenet overgestapt naar Mobistar met behoud van nummer en zelfde smartphone.
Aan de instellingen van de smartphone is ook niks verandert en tijdens mijn gesprek met Mobistar helpdesk werd bevestigd dat het ook niet aan de simkaart ligt.
Op de zwarte lijst kan ik ook niet staat (geen schulden en er nooit gehad) en de test naar 8321 was positief.
Het rare is natuurlijk dat het sms systeem steeds perfect heeft gewerkt tot op vandaag.
Er is nu bij zowel PSA als Mobistar een case opgemaakt. Hopelijk snel een oplossing.
Dus voorlopig enkele dagen afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg,
Re: PSA bank
Misschien kan het behouden van uw GSM nummer bij overstap de trigger zijn. Ben destijds overgestapt naar Carrefour en kan sindsdien niet meer internationaal bellen of SMS'en, ontvangen gaat dan weer wel. Met twee anderen Carrefour chips met origineel nummer heb ik dat probleem niet. Misschien SMS't de PSA bank vanuit het buiternland, is maar een gedacht ....
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: PSA bank
Kweeni : ik heb geen Carrefour sims meer, dus kan het niet nakijken. Maar : is er niet ergens een lange lijst van instellingen die je zelf via internet kan aanpassen. Bij Simyo heb je dat bv wel.. Je zou het kunnen navragen bij de klantendienst.
Spiderman : het gaat toevallig ook niet om een prepaid sim waar je nog geen krediet hebt opgezet ?
Je zou denken dat het daar niet kan aan liggen, maar bv bij Base kan je geen gratis SMS verzenden uit je pakket dat je bij de laatste herlading kreeg, als je saldo op 0 staat. Het is dus denkbaar dat het ontvangen van iedere premium SMS zou kunnen stoppen wanneer je geen krediet op je kaart hebt.
Als er niets op je kaart staat zou je kunnen proberen om er 5 euro op te zetten via de website. Dat is voor zover ik weet de kleinste herlading.
Veel geluk ermee toch !
Jempi : over die zwarte lijst hebben ze je misschien toch iets wijsgemaakt. Ik heb nog nooit van het bestaan gehoord. Of het zou iets moeten zijn dat er de laatste paar jaren bij gekomen is - alles is mogelijk !
Het bestaat wel omgekeerd : dat een persoon of bedrijf op een lijst komt wegens slecht gedrag en aldus voor een periode geen premium SMS meer mag aanbieden.
Spiderman : het gaat toevallig ook niet om een prepaid sim waar je nog geen krediet hebt opgezet ?
Je zou denken dat het daar niet kan aan liggen, maar bv bij Base kan je geen gratis SMS verzenden uit je pakket dat je bij de laatste herlading kreeg, als je saldo op 0 staat. Het is dus denkbaar dat het ontvangen van iedere premium SMS zou kunnen stoppen wanneer je geen krediet op je kaart hebt.
Als er niets op je kaart staat zou je kunnen proberen om er 5 euro op te zetten via de website. Dat is voor zover ik weet de kleinste herlading.
Veel geluk ermee toch !
Jempi : over die zwarte lijst hebben ze je misschien toch iets wijsgemaakt. Ik heb nog nooit van het bestaan gehoord. Of het zou iets moeten zijn dat er de laatste paar jaren bij gekomen is - alles is mogelijk !
Het bestaat wel omgekeerd : dat een persoon of bedrijf op een lijst komt wegens slecht gedrag en aldus voor een periode geen premium SMS meer mag aanbieden.
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jun 2008
- Contacteer:
Re: PSA bank
Spiderman : het gaat toevallig ook niet om een prepaid sim waar je nog geen krediet hebt opgezet ?
Je zou denken dat het daar niet kan aan liggen, maar bv bij Base kan je geen gratis SMS verzenden uit je pakket dat je bij de laatste herlading kreeg, als je saldo op 0 staat. Het is dus denkbaar dat het ontvangen van iedere premium SMS zou kunnen stoppen wanneer je geen krediet op je kaart hebt.
Als er niets op je kaart staat zou je kunnen proberen om er 5 euro op te zetten via de website. Dat is voor zover ik weet de kleinste herlading.
Veel geluk ermee toch !
haelewyn : nee ik heb geen prepaid kaart.
Het is een abonnement. Nummer is hetzelfde gebleven, ook mijn toestel is hetzelfde gebleven en er is niks veranderd aan de instellingen. Ik ben enkel overgestapt van Telenet naar Mobistar.
Net een smsje van Mobistar ontvangen:
"het sms incident is opgelost".
Ik heb dus onmiddellijk geprobeerd , maar kan nog steeds geen sms ontvangen van PSA.
Heb toestel al enkele malen aan/uit gezet. Sim al in ander toestel geplaatst.
Niks helpt.
Ben blij dat ze bij Mobistar toch naar een oplossing zoeken. Kan natuurlijk ook aan PSA liggen.
Dat is nu net het probleem dat ik niet weet waar de fout ligt, bij PSA of Mobistar.
Wordt vervolgd
Je zou denken dat het daar niet kan aan liggen, maar bv bij Base kan je geen gratis SMS verzenden uit je pakket dat je bij de laatste herlading kreeg, als je saldo op 0 staat. Het is dus denkbaar dat het ontvangen van iedere premium SMS zou kunnen stoppen wanneer je geen krediet op je kaart hebt.
Als er niets op je kaart staat zou je kunnen proberen om er 5 euro op te zetten via de website. Dat is voor zover ik weet de kleinste herlading.
Veel geluk ermee toch !
haelewyn : nee ik heb geen prepaid kaart.
Het is een abonnement. Nummer is hetzelfde gebleven, ook mijn toestel is hetzelfde gebleven en er is niks veranderd aan de instellingen. Ik ben enkel overgestapt van Telenet naar Mobistar.
Net een smsje van Mobistar ontvangen:
"het sms incident is opgelost".
Ik heb dus onmiddellijk geprobeerd , maar kan nog steeds geen sms ontvangen van PSA.
Heb toestel al enkele malen aan/uit gezet. Sim al in ander toestel geplaatst.
Niks helpt.
Ben blij dat ze bij Mobistar toch naar een oplossing zoeken. Kan natuurlijk ook aan PSA liggen.
Dat is nu net het probleem dat ik niet weet waar de fout ligt, bij PSA of Mobistar.
Wordt vervolgd
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jun 2008
- Contacteer:
Re: PSA bank
... dinsdag 27/10 telefoon van helpdesk PSAbank dat het probleem is opgelost.
Ik probeer dus onmiddellijk.
Nee, ontvang nog steeds geen sms. Antwoord van PSA, we bekijken dit verder en houden u op de hoogte.
Woensdag probeer ik opnieuw = negatief.
Gisterenavond probeer ik terug in te loggen, ja nu ontvang ik wel sms. Dus probleem opgelost.
Niks meer gehoort van PSA en/of Mobistar.
Waar en aan wie lag de fout?
Misschien laten ze nog iets weten,
het belangrijkste is dat het nu in orde is.
Mvg,
Ik probeer dus onmiddellijk.
Nee, ontvang nog steeds geen sms. Antwoord van PSA, we bekijken dit verder en houden u op de hoogte.
Woensdag probeer ik opnieuw = negatief.
Gisterenavond probeer ik terug in te loggen, ja nu ontvang ik wel sms. Dus probleem opgelost.
Niks meer gehoort van PSA en/of Mobistar.
Waar en aan wie lag de fout?
Misschien laten ze nog iets weten,
het belangrijkste is dat het nu in orde is.
Mvg,
Re: PSA bank
Ik zeg U dat dit bij mij 1 maand geduurd heeft.spiderman63 schreef:... dinsdag 27/10 telefoon van helpdesk PSAbank dat het probleem is opgelost.
Ik probeer dus onmiddellijk.
Nee, ontvang nog steeds geen sms. Antwoord van PSA, we bekijken dit verder en houden u op de hoogte.
Woensdag probeer ik opnieuw = negatief.
Gisterenavond probeer ik terug in te loggen, ja nu ontvang ik wel sms. Dus probleem opgelost.
Niks meer gehoort van PSA en/of Mobistar.
Waar en aan wie lag de fout?
Misschien laten ze nog iets weten,
het belangrijkste is dat het nu in orde is.
Mvg,
Dus !!!!!!!!!!!!
En je zit tussen 2 vuren.
De een stoot het op de ander.
greetz
jempi25
-
- Newbie
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jun 2008
- Contacteer:
Re: PSA bank
jempi25
ja heb ik gelezen.
Maar zoals ik schreef, is het bij mij nu na een klein weekje toch in orde gekomen.
Ik weet alleen niet wat en wie de oorzaak was.
Greetz
ja heb ik gelezen.
Maar zoals ik schreef, is het bij mij nu na een klein weekje toch in orde gekomen.
Ik weet alleen niet wat en wie de oorzaak was.
Greetz
Re: PSA bank
Hebben ze waarschijnlijk uit mijn probleem destijds lessen getrokken?
jempi25
jempi25
Re: PSA bank
Ik ben al een jaar tevreden klant bij PSA Bank.
Echter ondervind ik sedert enkele weken het volgende probleem:
wanneer ik in online banking de kalender van de getrouwheidspremies wil zien (dus hoeveel dagen een bepaald bedrag nog moet blijven staan vooraleer de premie verworven is), krijg ik telkens de volgende foutmelding: 20151124120831150.
Dit probleem doet zich zowel voor onder Internet Explorer als Firefox.
Heeft iemand hetzelfde probleem? Vind dit wel vervelend.
Echter ondervind ik sedert enkele weken het volgende probleem:
wanneer ik in online banking de kalender van de getrouwheidspremies wil zien (dus hoeveel dagen een bepaald bedrag nog moet blijven staan vooraleer de premie verworven is), krijg ik telkens de volgende foutmelding: 20151124120831150.
Dit probleem doet zich zowel voor onder Internet Explorer als Firefox.
Heeft iemand hetzelfde probleem? Vind dit wel vervelend.