Rijden op aardgas (CNG)
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Die 'nieuwe' materialen zijn lichter voor dezelfde stijfheid.
Zijn dus niet minder sterk. Lichter betekent ook dat de remafstand van de auto korter kan zijn.
Staal heeft wel veel rek voor breuk, wat een soort versteviging is die plaatsvindt tijdens het plooien.
Maar daarvoor bestaan al de impact tests en dergelijke.
Bij een aanrijding zal je wel quasi onmiddellijk een perte totale hebben, net zoals een carbon of alu fiets na een stevige val afgeschreven kan worden. De minste verzwakking kan onzichtbaar zijn, maar enkele tijd later plots doorgeven tot een breuk. Zoiets zie je niet bij staal gebeuren.
Zijn dus niet minder sterk. Lichter betekent ook dat de remafstand van de auto korter kan zijn.
Staal heeft wel veel rek voor breuk, wat een soort versteviging is die plaatsvindt tijdens het plooien.
Maar daarvoor bestaan al de impact tests en dergelijke.
Bij een aanrijding zal je wel quasi onmiddellijk een perte totale hebben, net zoals een carbon of alu fiets na een stevige val afgeschreven kan worden. De minste verzwakking kan onzichtbaar zijn, maar enkele tijd later plots doorgeven tot een breuk. Zoiets zie je niet bij staal gebeuren.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Eens je problemen krijgt met je cng wagen is het om zeep!
De verdeler trekt zijn handen er van af omdat ze niet de middelen hebben om de fout te zoeken, laat staan op te lossen.
Ze sturen je naar een CNG garage. Die zeggen dat ze het kunnen, maar de wagens van tegenwoordig zijn dan weer electronisch beveiligd, dat zij het apparatuur er niet voor hebben, de fout te detecteren.
Een gouden tip, ga NIET naar AGS cng garage in olen! NIET! Als je belt kunnen ze het, maar in het echt vinden ze de fout niet. En toch moet je betalen. 125 euro kwijt en maar een heel weinig wijzer. Auto doet het nog steeds niet.
Zielig!!!
De verdeler trekt zijn handen er van af omdat ze niet de middelen hebben om de fout te zoeken, laat staan op te lossen.
Ze sturen je naar een CNG garage. Die zeggen dat ze het kunnen, maar de wagens van tegenwoordig zijn dan weer electronisch beveiligd, dat zij het apparatuur er niet voor hebben, de fout te detecteren.
Een gouden tip, ga NIET naar AGS cng garage in olen! NIET! Als je belt kunnen ze het, maar in het echt vinden ze de fout niet. En toch moet je betalen. 125 euro kwijt en maar een heel weinig wijzer. Auto doet het nog steeds niet.
Zielig!!!
Re: Rijden op aardgas (CNG)
De hype rond aardgas is al dood nog voor ze begonnen is. Er zijn ...tig problemen met aardgasauto's en je wordt inderdaad van het kastje naar de muur gestuurd. Je moet maar eens het aardgasrijder forum lezen. De lust om er eentje te kopen zal snel over zijn.
En als je dan eindelijk een garage hebt gevonden die aan uw wagen wil/kan sleutelen moet je naar de andere kant van het land en moet je hem weken missen.
Ik ken iemand waarvan de aardgasinstallatie het heeft begeven in Frankrijk op vakantie. Geen kat die er ginder kon aan werken. Die mens heeft zijn hele vakantie op benzine rondgereden met een tankske waar 15 liter in kan. Heel plezant zo'n aardgasauto.
En als je dan eindelijk een garage hebt gevonden die aan uw wagen wil/kan sleutelen moet je naar de andere kant van het land en moet je hem weken missen.
Ik ken iemand waarvan de aardgasinstallatie het heeft begeven in Frankrijk op vakantie. Geen kat die er ginder kon aan werken. Die mens heeft zijn hele vakantie op benzine rondgereden met een tankske waar 15 liter in kan. Heel plezant zo'n aardgasauto.
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Met een Fiat heb je altijd meer kans op problemen. Heb inmiddels bijna 40.000 probleemloze kilometers gereden op cng.
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ik dacht dat dit juist een goede garage was.Eufrasine schreef:Een gouden tip, ga NIET naar AGS cng garage in olen! NIET!
Ga eens hier (Tienen)
http://www.drivesystems.be/
Zij hebben ook terugroepactie van Opel gedaan. Tankvuldop werd gratis vervangen.
Doe de groeten aan Philippe (de zaakvoerder) van mij
Verder heb ik gasvulklep laten vervangen (in mijn eigen garage, maar eigenlijk mogen niet erkende LPG/CNG installateurs hier NIET! aan werken). Die gasvulklep was net buiten garantie, maar heb enkel werkuren moeten betalen
Toch door de CNG keuring bij Scania (om de 4 jaar)
We gaan weer lekker negatief doen hier, as usual op spaargids. Best zijn Dats24 geen zo'n azijnpissers.anonymous schreef:De hype rond aardgas is al dood nog voor ze begonnen is. Er zijn ...tig problemen met aardgasauto's en je wordt inderdaad van het kastje naar de muur gestuurd. Je moet maar eens het aardgasrijder forum lezen. De lust om er eentje te kopen zal snel over zijn.
En als je dan eindelijk een garage hebt gevonden die aan uw wagen wil/kan sleutelen moet je naar de andere kant van het land en moet je hem weken missen.
Ik ken iemand waarvan de aardgasinstallatie het heeft begeven in Frankrijk op vakantie. Geen kat die er ginder kon aan werken. Die mens heeft zijn hele vakantie op benzine rondgereden met een tankske waar 15 liter in kan. Heel plezant zo'n aardgasauto.
Daarom investeert dats24 zoveel in nieuwe CNG tankstations???
https://customer.dats24.be/nl/cng
LNG-aangedreven autoschip AUTO ECO in Zeebrugge
http://www.portofzeebrugge.be/nl/node/1299
http://www.flows.be/nl/shipping/zeebrug ... -eco-video
Dus om die azijnpissers te voeden, en weer een lekker eenzijdig negatief beeld te schetsen:
http://www.forbes.com/sites/bertelschmi ... e70af26c6b
ontploffing vw Tsjechië
http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewto ... 8a5f24063f
ontploffing VW Zweden
http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewto ... explodiert
ontploffing VW Duitsland
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 39979.html
lekkende cngtank opel zafira tourer
https://www.aardgasrijder.be/forum/topi ... rer-in-nl/
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ik rij zelf ook al bijna 3j op aardgas (Audi A3) en ik heb kleine probleempjes gehad maar die (tot nu toe) niet hebben gelegen aan het feit dat ie een hybride wagen is..
Ik rij bijna exclusief op aardgas (enkel bij het tanken rijdt de auto even op benzine) en ik ben er best tevreden van tot nu toe.
Ik rij bijna exclusief op aardgas (enkel bij het tanken rijdt de auto even op benzine) en ik ben er best tevreden van tot nu toe.
-
- Full Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 jul 2014
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ik rij ondertussen 1.5 jaar op CNG en ben zeer tevreden!
25.000 gereden, waarvan een kleine 1000 op benzine wegens een trip naar Oost-Europa met de kinderen.
Ik had toen geen zin om een pomp te zoeken
Gisteren kwam aardgas gelukkig nog eens in het VRT-journaal, CNG is aan het boomen, getuige ook het aardgasrijder forum waar veel leden zijn.
https://www.aardgasrijder.be/forum/
25.000 gereden, waarvan een kleine 1000 op benzine wegens een trip naar Oost-Europa met de kinderen.
Ik had toen geen zin om een pomp te zoeken
Gisteren kwam aardgas gelukkig nog eens in het VRT-journaal, CNG is aan het boomen, getuige ook het aardgasrijder forum waar veel leden zijn.
https://www.aardgasrijder.be/forum/
Re: Rijden op aardgas (CNG)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2871868funnyplace schreef:Gisteren kwam aardgas gelukkig nog eens in het VRT-journaal, CNG is aan het boomen, getuige ook het aardgasrijder forum waar veel leden zijn.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ja, van de 5.800.000 auto's in België zijn er 4.500 op CNG, wetende dat er dan nog een groot deel van de overheidsdiensten bij zijn. Een serieuze boom...funnyplace schreef:Gisteren kwam aardgas gelukkig nog eens in het VRT-journaal, CNG is aan het boomen, getuige ook het aardgasrijder forum waar veel leden zijn.
https://www.aardgasrijder.be/forum/
Is er dan ook een sprake van een boom bij de elektrische wagens (5.200 in België)?
Er zijn inderdaad héél veel leden op dat forum van de aardgasrijders. Meestal ontstaat een forum omdat mensen zich meer willen informeren bij problemen of dat ze dik in de shit zitten en geen raad meer weten en lotgenoten zoeken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Ben tevreden dat ik één van die 4500 cng rijders ben. Heb reeds 40.000 probleemloze kilometers achter de rug met mijn Golf Variant . Tanken is een plezier . Elke 10 dagen tank ik hem vol voor 15 euro , goed voor +/- 400 km. Mijn vorige wagen , een Golf TDI , stond na 30.000 km reeds in de garage met roetfilterproblemen (verschildruksensor kapot). Met 4 jaar garantie ben ik de eerstvolgende jaren nog verzekerd tegen onverwachte , al dan niet CNG gerelateerde , kosten.
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Het valt me op hoe goedkoop tweedehands wagens op cng in Duitsland worden verkocht. Terwijl in België een tweedehands cng algauw 8000 euro kost, zie ik in Duitsland voor vergelijkbare auto's (oa Opel Zafira) een prijs van 2000 euro. Iemand verklaring?
Wellicht moeten die Duitse cng tanks dan nog gekeurd worden in België, maar toch, wat een verschil!
Wellicht moeten die Duitse cng tanks dan nog gekeurd worden in België, maar toch, wat een verschil!
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Omdat je een problematische CNG-wagen aan de straatstenen niet kwijt kan?
Of je hem van pure miserie aan de oudijzer-prijs zou verkopen?
Kinderkrankheit? Kinderziektes...
Denk er aan dat elke onderhouds- of herstellingsbeurt in België op jouw carpass komt en een herverkoop mogelijk kan bemoeilijken wanneer je 'de gelukkige eigenaar' bent van zo'n probleemwagen.
Argwaan is steeds groter bij kopers van tweedehandswagens met nieuwe technologieën.
Bovendien zien velen niet in dat je met een CNG-wagen verborgen kosten/belastingen betaalt. Kostprijs hoger dus ook meer BTW, dus ook hogere verzekering, verlies bergruimte (je koopt dus eigenlijk een groter model dan dat je nodig hebt)
Een wagen op CNG is 'n pak minder vinnig en verliest een pak pk's, pk's waar je na 2020 wel gaat moeten op betalen maar die je niet hebt, tenzij je op de fiscaal ongunstige benzine gaat rijden.... met een extra ballast van 100kg wel te verstaan.
Of je hem van pure miserie aan de oudijzer-prijs zou verkopen?
Kinderkrankheit? Kinderziektes...
Denk er aan dat elke onderhouds- of herstellingsbeurt in België op jouw carpass komt en een herverkoop mogelijk kan bemoeilijken wanneer je 'de gelukkige eigenaar' bent van zo'n probleemwagen.
Argwaan is steeds groter bij kopers van tweedehandswagens met nieuwe technologieën.
Bovendien zien velen niet in dat je met een CNG-wagen verborgen kosten/belastingen betaalt. Kostprijs hoger dus ook meer BTW, dus ook hogere verzekering, verlies bergruimte (je koopt dus eigenlijk een groter model dan dat je nodig hebt)
Een wagen op CNG is 'n pak minder vinnig en verliest een pak pk's, pk's waar je na 2020 wel gaat moeten op betalen maar die je niet hebt, tenzij je op de fiscaal ongunstige benzine gaat rijden.... met een extra ballast van 100kg wel te verstaan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Begrijp ik. Heb intussen wat zitten lezen op het aardgasrijder forum. En dan vergeet je nog de belangrijkste verborgen taks: keuring tanks om de 4 jaar 200 euro.
Ik denk dat lpg eigenlijk nog beter is: je moet weliswaar elk jaar 200 euro taks betalen maar de lpg is goedkoper en is min of meer ingeburgerd bij 2dehands rijders. Je kunt ook een lpg oldtimer uit Nederland halen.
Ook het mysterie van wat er zal gebeuren met cng na 2020 is dan opgelost.
Waardevermindering van de oldtimer zal ook minder doorslaan.
Of vergis ik mij ergens?
Ik denk dat lpg eigenlijk nog beter is: je moet weliswaar elk jaar 200 euro taks betalen maar de lpg is goedkoper en is min of meer ingeburgerd bij 2dehands rijders. Je kunt ook een lpg oldtimer uit Nederland halen.
Ook het mysterie van wat er zal gebeuren met cng na 2020 is dan opgelost.
Waardevermindering van de oldtimer zal ook minder doorslaan.
Of vergis ik mij ergens?
Re: Rijden op aardgas (CNG)
Lpg is idd veel beter en goedkoper. Maar die 200 euro taks waar jij van spreekt voor lpg klopt niet hoor. Voor onze Zafira 1.8 op lpg betaalden wij voorheen 148 euro extra taks per jaar. Sedert de vergroening van autobelasting krijgen we 100 euro korting op de jaarlijkse rijtaks dus betalen we nu maar 48 euro extra taks. In elk dorp die naam waardig is wel een lpg pomp te vinden (een goeie 600 in Belgie) maar Cng pompen vinden is nog steeds een heikele onderneming en al helemaal onmogelijk langs de autosnelweg. Om van het buitenland nog te zwijgen.