Main Menu

tax-on-web 2013

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen

Re: tax-on-web 2013

Berichtdoor klarewijn » 24 April 2013, 01:18

Vraagje over de PB 2013 (deze avond via tax on web reeds invulbaar).
Vak VII: inkomsten kapitalen en roerende goederen.
Punt 3: VERKLARING:

"Indien u (aangegeven of niet aangegeven) inkomsten als bedoeld in de rubrieken gemerkt (±) hebt verkregen, moet u ook onderstaande verklaring afleggen (door het passende vakje aan te kruisen).

Ik verklaar dat ik geen andere dan de in mijn aangifte vermelde inkomsten heb verkregen die nog aanleiding kunnen geven tot de bijkomende heffing van 4 pct."

Dien ik dit vakje ook aan te kruisen als ik geen RV heb moeten betalen op mijn interesten (spaargeld) omdat i < 1830 eur.
Ik vermoed van wel dat ik hier een verklaring zal moeten afleggen?
Iemand enig advies? (dit lijkt me iets nieuw in de aangifte PB 2013, of heb ik hier de vorige keer overgekeken......)
Gebruikers-avatar
klarewijn
Newbie
Newbie

Berichtdoor JurgenC79 » 24 April 2013, 09:47

Het is iets nieuws. En het is iets dat er volgend jaar al niet meer op zal staan.
Volgens mij mag je dit altijd aankruisen. Ook als het niet nodig zou zijn. Invloed op de berekening heeft het toch niet.

Voor diegene die Tax-On-Web al willen gebruiken. Een groot deel van de nieuwe codes zijn nog niet verwerkt in de berekening. Dus uitrekenen van de aangifte zal niet lukken.
Gebruikers-avatar
JurgenC79
Full Member
Full Member

Berichtdoor cartmen » 24 April 2013, 13:56

merk dat er precies toch wel enkele codes weg zijn. het invullen van een kind jonger dan drie jaar lijkt me niet meer te bestaan. of staat het ergens anders?
Gebruikers-avatar
cartmen
Full Member
Full Member

Berichtdoor JurgenC79 » 24 April 2013, 15:08

cartmen schreef:merk dat er precies toch wel enkele codes weg zijn. het invullen van een kind jonger dan drie jaar lijkt me niet meer te bestaan. of staat het ergens anders?

code 1038, als je tenminste geen kosten kinderopvang ingeeft.
Gebruikers-avatar
JurgenC79
Full Member
Full Member

Berichtdoor cartmen » 24 April 2013, 15:37

die code ken ik. is andere code. 1038 is de code waar je je kids aangeeft onder de 3 jaar EN geen kinderbijslag voor aftrekt. vorig jaar stond er toch ook gewoon; kids onder de drie jaar.
Gebruikers-avatar
cartmen
Full Member
Full Member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 16:14

Ik heb een dochter jonger dan 3 op 01-01-2013, dit vul ik in bij 1038, maar ze is ook bij een onthaalmoeder geweest, kosten ongeveer 600 euro. Wat moet ik dan met die 600 euro doen? Moet ik die ergens anders invullen?
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

Berichtdoor JurgenC79 » 24 April 2013, 16:56

Moneyman schreef:Ik heb een dochter jonger dan 3 op 01-01-2013, dit vul ik in bij 1038, maar ze is ook bij een onthaalmoeder geweest, kosten ongeveer 600 euro. Wat moet ik dan met die 600 euro doen? Moet ik die ergens anders invullen?

Vak X code 1384 maar dan mag je haar niet in de code 1038 vermelden.
Gebruikers-avatar
JurgenC79
Full Member
Full Member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 17:11

Hoi Jurgen,

Bedankt, dus ik kies datgene dat voor mij het voordeligdte is

Dochter van 2 €603,94 voor onthaalmoeder

Zoon van 5 € 107,82 - > deze vul ik sowieso in X b 1384??
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

Berichtdoor cartmen » 24 April 2013, 17:12

@moneyman; uitrekenen wat het voordeligste uitkomt. mijn twee kids jonger dan drie is voordeliger om de kinderopvang te gebruiken ipv code 1038 aan te vinken.
Gebruikers-avatar
cartmen
Full Member
Full Member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 17:17

Even een laatste en wellicht moeilijke vraag, en dan ben ik eruit.

Ik heb de Nederlandse Nationaliteit en mijn vrouw de Belgische.

Op een gegeven moment komt er uit wat de op te slane belasting is, nu moet ik ergens invullen:

Vermindering. vrijgestelde buitenlandse ink

WAAR KAN IK DAT DOEN?

Bedankt, en dan zou het de 1e keer zijn dat ik hem helemaal zelf invul, terwijl ik zelf boekhouder in NL ben :-) en daar diverse aangiften doe elk jaar
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 17:21

@Cartmen, ik neem aan dat kinderopvang = onthaalmoeder?
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

Berichtdoor paul » 24 April 2013, 17:49

Moneyman schreef:Even een laatste en wellicht moeilijke vraag, en dan ben ik eruit.

Ik heb de Nederlandse Nationaliteit en mijn vrouw de Belgische.

Op een gegeven moment komt er uit wat de op te slane belasting is, nu moet ik ergens invullen:

Vermindering. vrijgestelde buitenlandse ink

WAAR KAN IK DAT DOEN?

Bedankt, en dan zou het de 1e keer zijn dat ik hem helemaal zelf invul, terwijl ik zelf boekhouder in NL ben :-) en daar diverse aangiften doe elk jaar

Keimoeilijke vraag.
antwoord
De nationaliteit doet niets terzake

Waar het in werklijkheid over zal gaan, is nog veel moeiljiker.
Je zal VEEL meer uitleg moeten geven oa wie werkt in welk land enz (u in nederland ) en waar jullie wonen ( normaal gezien minstens 1 in belgie ) en wat moet eventueel omgeslagen worden VOLGENS U en niet noodzakelijk volgens de wetgeving.
Weet wel dat er op dat vlak nog veel discriminatie en onrechtvaardigheid bestaat.
Je kan die vraag best op het http://www.juridischforum .be stellen, of eventueel aan een topfiscalist vragen die naar ik gelezen heb ongeveer tussen de 750 000 - 1250 000 euro per jaar vangt.
Gebruikers-avatar
paul
VIP member
VIP member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 18:04

Hoi Paul,

Mijn administratiekantoor heeft dit elk jaar zo ingevuld in dit klopt ook, destijds navraag gedaan bij balstingdienst.

Ik weet alleen niet hoe en waar hij dit invult die VERMINDERING VRIJGESTELDE BUITENLANDSE INKOMSTEN***

Ik betaal over het op te slane bedrag alleen gemeentebelasting omdat ik NL al belasting op inkomsten heb betaald. hiervoor gebruikte mijn administratiekantoor dus ***
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

Berichtdoor paul » 24 April 2013, 18:11

Moneyman schreef:Hoi Paul,

Mijn administratiekantoor heeft dit elk jaar zo ingevuld in dit klopt ook, destijds navraag gedaan bij balstingdienst.

Ik weet alleen niet hoe en waar hij dit invult die VERMINDERING VRIJGESTELDE BUITENLANDSE INKOMSTEN***

Ik betaal over het op te slane bedrag alleen gemeentebelasting omdat ik NL al belasting op inkomsten heb betaald. hiervoor gebruikte mijn administratiekantoor dus ***

Kan je geen kopie bekomen van je vorige aangifte ?
Ik vrees dat het echt anders enkel doenbaar is voor iemand die gespeciliseerd is in belgisch/nederlandse grensarbeiders fiscaliteit.
Terloops als uw echtgenote niet werkt, zal er in u situatie ook geen huwelijksqoeficient zijn.
Het is overigens ook niet duidelijk of de roerende/onroerende/ bedrijfsinkomsten "moeten" omgesslagen worden.
Ingeval het over roerende inkomsten gaat, dan zal dit mogelijk nog eens van oa het eventueel huwelijkcontract enz kunnen afhangen.
Dit is echt wel een vraag die gewoon niet te doen is en waar je hier niet zomaar een antwoord op gaat krijgen
Gebruikers-avatar
paul
VIP member
VIP member

Berichtdoor Moneyman » 24 April 2013, 18:15

@ Paul

Ik heb de kopie hiervoor me liggen, ik heb hem exact ingevuld zoals hij elk jaar deed, de aangifte gaat bij zijn berekening alleen vanuit dat de op te slane belasting voor mij ook meegenomen moet worden, terwijl dit niet zo moet zijn, en daarvoor is er dus die VERMINDERING VRIJGESTELDE BUITENLANSDE INKOMSTEN. Ik zie die ook niet bij deel II. Als niemand het hier weet zal ik morgen eens bellen naar het belastingkantoor hier in de buurt.
Gebruikers-avatar
Moneyman
Full Member
Full Member

VorigeVolgende

• Gerelateerde onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Laatste bericht

Terug naar Kroeg