Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Hallo allen,
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die van een illusie armer thuisgekomen zijn na een bezoekje aan Argenta.
Mijn vriend en ik wilden graag een gemeenschappelijke rekening opstarten. Argenta leek ons ideaal: geen kosten verbonden aan de zichtrekening en gratis kredietkaart (altijd handig). We hebben beiden een andere hoofdbankier, maar wilden Argenta ook zeker een kans geven en als het goed meeviel konden we er in de toekomst meer zaken onderbrengen. Maar voorlopig wilden we enkel een zichtrekening samen. Wij dus naar het Argenta-kantoor te Hasselt. Daar werd ons verteld dat dit op afspraak diende te gebeuren: prima voor ons, afspraak gemaakt.
De dag van de afspraak: om 9.30 afspraak, om 9.40 terug buiten op de stoep. :-)
Wat gebeurde er? We werden ontvangen door een jongeman die vroeg naar onze beweegredenen. Uitgelegd wat hierboven staat. Hij reageerde kort, duidelijk en een tikkeltje arrogant: wij zijn geen interessante klanten voor hen. Mensen die alleen gebruik willen maken van hun gratis zichtrekening willen ze niet. Het is ofwel alles onderbrengen bij hen, ofwel geen zichtrekening. Wanneer ik uitlegde dat dat in de toekomst wel kon, maar we eerst even wilden kijken hoe we de service vonden, was dit geen argument. Ik vroeg hem of dit niet aan het loket gezegd kon worden toen we een afspraak maakten, nu waren we eigenlijk voor niets gekomen: dit kon niet. We haalden aan dat het dan wel spijtig is dat op hun website en in alle reclames geen randvoorwaarden vermeld worden. De jongeman kon niets anders doen dan verontschuldigend glimlachen en stuurde ons buiten met 'fijn dat we vanaf het begin eerlijk zijn met elkaar' en 'anders komt iedereen hier aan voor de gratis zichtrekening'.
Ik snap de bank ergens wel, echter ik vind dat ze dan de informatie op de website en in de reclames moeten aanpassen.
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die van een illusie armer thuisgekomen zijn na een bezoekje aan Argenta.
Mijn vriend en ik wilden graag een gemeenschappelijke rekening opstarten. Argenta leek ons ideaal: geen kosten verbonden aan de zichtrekening en gratis kredietkaart (altijd handig). We hebben beiden een andere hoofdbankier, maar wilden Argenta ook zeker een kans geven en als het goed meeviel konden we er in de toekomst meer zaken onderbrengen. Maar voorlopig wilden we enkel een zichtrekening samen. Wij dus naar het Argenta-kantoor te Hasselt. Daar werd ons verteld dat dit op afspraak diende te gebeuren: prima voor ons, afspraak gemaakt.
De dag van de afspraak: om 9.30 afspraak, om 9.40 terug buiten op de stoep. :-)
Wat gebeurde er? We werden ontvangen door een jongeman die vroeg naar onze beweegredenen. Uitgelegd wat hierboven staat. Hij reageerde kort, duidelijk en een tikkeltje arrogant: wij zijn geen interessante klanten voor hen. Mensen die alleen gebruik willen maken van hun gratis zichtrekening willen ze niet. Het is ofwel alles onderbrengen bij hen, ofwel geen zichtrekening. Wanneer ik uitlegde dat dat in de toekomst wel kon, maar we eerst even wilden kijken hoe we de service vonden, was dit geen argument. Ik vroeg hem of dit niet aan het loket gezegd kon worden toen we een afspraak maakten, nu waren we eigenlijk voor niets gekomen: dit kon niet. We haalden aan dat het dan wel spijtig is dat op hun website en in alle reclames geen randvoorwaarden vermeld worden. De jongeman kon niets anders doen dan verontschuldigend glimlachen en stuurde ons buiten met 'fijn dat we vanaf het begin eerlijk zijn met elkaar' en 'anders komt iedereen hier aan voor de gratis zichtrekening'.
Ik snap de bank ergens wel, echter ik vind dat ze dan de informatie op de website en in de reclames moeten aanpassen.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Banken zijn commerciële instellingen. Alles wat ze doen is uiteindelijk om er geld mee te verdienen. Als een bank gratis diensten aanbiedt of termijnrekeningen met een tijdelijk zeer hoog rendement (Deutsche Bank) dan is dat om klanten te lokken die later dan betalende producten aankopen. Zoiets zetten ze natuurlijk niet uitdrukkelijk in hun reclame of op hun website. Anderzijds geef ik toe dat die kantoorhouder jullie zeer klantonvriendelijk en onbeleefd heeft behandeld en geef ik jullie gelijk dat jullie buitengestapt zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Lijkt me gewoon een slechte kantoorhouder. Ik zou eens een ander kantoor proberen. Ik heb oorspronkelijk ook alleen een gratis zichtrekening geopend. Pas later pensioensparen, kredietkaart, beleggingen. Werd er telkens vriendelijk geholpen.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Argenta werkt met onafhankelijke kantoordirecteuren.
Daardoor kan de service van de kantoren onderling erg verschillen.
Lang geleden heb ik ook een slechte ervaring gehad in een kantoor dat op mijn weg naar het werk lag en waar ik nieuwe klant wilde worden voor de gratis rekening en kredietkaart. Binnen de kortste keren stond ik teleurgesteld buiten.
Jaren later ben ik naar een ander kantoor in mijn woonomgeving gestapt en sindsdien ben ik daar een tevreden klant. Hoewel ik deze bank niet als hoofdbank gebruik en er geen grote bedragen uitstaan heb, word ik de zeldzame keren dat ik in het kantoor moet zijn, altijd correct en vriendelijk ontvangen.
Ik zou je aanraden om bij kennissen die bij Argenta zijn, eens naar de ervaringen over hun kantoor te vragen.
In en rond Hasselt zullen wellicht meerdere kantoren te vinden zijn.
Daardoor kan de service van de kantoren onderling erg verschillen.
Lang geleden heb ik ook een slechte ervaring gehad in een kantoor dat op mijn weg naar het werk lag en waar ik nieuwe klant wilde worden voor de gratis rekening en kredietkaart. Binnen de kortste keren stond ik teleurgesteld buiten.
Jaren later ben ik naar een ander kantoor in mijn woonomgeving gestapt en sindsdien ben ik daar een tevreden klant. Hoewel ik deze bank niet als hoofdbank gebruik en er geen grote bedragen uitstaan heb, word ik de zeldzame keren dat ik in het kantoor moet zijn, altijd correct en vriendelijk ontvangen.
Ik zou je aanraden om bij kennissen die bij Argenta zijn, eens naar de ervaringen over hun kantoor te vragen.
In en rond Hasselt zullen wellicht meerdere kantoren te vinden zijn.
-
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 jul 2014
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Los van het feit dat de ene kantoorhouder de andere niet is, kan ik me goed inbeelden dat bankiers - en dan vooral de zelfstandigen onder hen - niet staan te springen om bankshoppers (bij sommigen kan je het waarschijnlijk zo van hun gezicht aflezen) ter wille te zijn.
Wie wil nu zijn tijd verliezen aan zogenaamde potentiele klanten die de bank nooit een Eurocent gaan opbrengen?
Wie wil nu zijn tijd verliezen aan zogenaamde potentiele klanten die de bank nooit een Eurocent gaan opbrengen?
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Misschien omdat die klanten voor reclame zorgen en zo misschien wel potentiële klanten bereiken ?LeondeHaene schreef:Wie wil nu zijn tijd verliezen aan zogenaamde potentiele klanten die de bank nooit een Eurocent gaan opbrengen?
(m.i. geen houding die een zelfstandige waard is. Iedere klant is gelijk, of die nu veel of weinig opbrengt. Van een grootbank kan je dat nog verstaan, maar van een zelfstandige ?)
-
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 jul 2014
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Bankshoppers maken vooral reclame voor zichzelf. Om dat in te zien, volstaat het naar hen te luisteren als U zo iemand kent of even hun verhalen op dit en andere Fora door te nemen.
U heeft wel een heel aparte visie op de klantenaanpak van zelfstandigen. Hun broodwinning hangt er namelijk van af. Een zelfstandige heeft er geen enkel belang bij om zijn tijd en energie te verspillen aan zogenaamde potentiele klanten, waarbij het nog jaren zou kunnen duren vooraleer hij er ook maar iets aan verdient.
U heeft wel een heel aparte visie op de klantenaanpak van zelfstandigen. Hun broodwinning hangt er namelijk van af. Een zelfstandige heeft er geen enkel belang bij om zijn tijd en energie te verspillen aan zogenaamde potentiele klanten, waarbij het nog jaren zou kunnen duren vooraleer hij er ook maar iets aan verdient.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
hallo vlm,
aarzel zeker niet om het kantoor van argenta te beoordelen, u kan dat hier doen:
https://www.spaargids.be/sparen/argenta-kantoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zo kunnen anderen ook weten welke argenta kantoren goed zijn en welke niet
aarzel zeker niet om het kantoor van argenta te beoordelen, u kan dat hier doen:
https://www.spaargids.be/sparen/argenta-kantoren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zo kunnen anderen ook weten welke argenta kantoren goed zijn en welke niet
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Beste Vlm,
Ik ben ook klant bij Argenta. Ik ben gewoon langs geweest aan een van hun loketten. Ik ben daar gewoon ontvangen en een kwartiertje later was alles in orde.
Jammer van jouw tijd ,
Ik ben ook klant bij Argenta. Ik ben gewoon langs geweest aan een van hun loketten. Ik ben daar gewoon ontvangen en een kwartiertje later was alles in orde.
Jammer van jouw tijd ,
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Als ze nog eens naar je beweegredenen vragen antwoord dan dat je niet tevreden was over de service bij je vorige bank en dat je goede recensies gelezen hebt over Argenta. Dan hebben ze geen reden om je weg te sturen.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Onder druk van hoofdkantoor Argenta moeten de zelfstandige kantoorhouders zich aan bepaalde regels houden, onder andere het aanbieden en beheren van gratis rekeningen en hun de nodige info allerhande verschaffen.. Ik kan deze zelfstandige dan ook wel verstaan,dat als het merendeel van zijn klanten enkel gratis service en rekeningen willen, je uiteindelijk niks meer verdiend om je personeel en dies meer te betalen, en dat je gewurgd wordt door de politiek van het hoofdkantoor.
Hetzelfde gebeurd ook bij zelfstandige garagisten die een merk vertegenwoordigen.
Die worden met van alles opgezadeld, banden-filters-enz. enz. en moeten een grote onderdelen stock aanhouden,, hun werkplaats en showroom moet aan strenge door hun opgelegde eisen voldoen.ook zoveel personeel in dienst enz. enz. De meeste geven er na verloop van tijd ,dan ook de brui aan om nog dealers van een merk te zijn, omdat de winst naargelang hun inzet,echter zeer pover te noemen is.Meestal zitten deze dan ook nog opgezadeld met zware financiele investeringen en verplichtingen,welke hun ervan weerhoud om zo maar te stoppen.
Hetzelfde gebeurd ook bij zelfstandige garagisten die een merk vertegenwoordigen.
Die worden met van alles opgezadeld, banden-filters-enz. enz. en moeten een grote onderdelen stock aanhouden,, hun werkplaats en showroom moet aan strenge door hun opgelegde eisen voldoen.ook zoveel personeel in dienst enz. enz. De meeste geven er na verloop van tijd ,dan ook de brui aan om nog dealers van een merk te zijn, omdat de winst naargelang hun inzet,echter zeer pover te noemen is.Meestal zitten deze dan ook nog opgezadeld met zware financiele investeringen en verplichtingen,welke hun ervan weerhoud om zo maar te stoppen.
Laatst gewijzigd door ludo op 8 augustus 2014, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Tja, alles gratis en nergens voor betalen kan gewoon niet als iedereen dat doet.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Zal ook veel van de buurt afhangen. Als je in een achtergestelde buurt een zaak hebt, loop je kans dat je uiteindelijk alleen maar klanten hebt, die alles gratis willen, en dan ben je als zaakvoerder de pineut natuurlijk omdat het niet rendabel is,en je misschien de boel moet opdoeken.
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
Ik ben van woonplaats en dus ook van kantoor gewisseld een paar jaar geleden. Van de nieuwe kantoorhouder ben ik ook iets minder tevreden. Veel hangt van hem af. Ook bij ander zelfstandige kantoren (bijv crelan) is dat zo.
Ik denk dat de kantoorhouder gegokt heeft en heeft gedacht om jullie met alles te laten overkomen... hij heeft verloren..volgende keer wint hij misschien.. maar de juiste manier van werken lijkt mij dat toch niet.
Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat er zoiets bestaat als onrendabele klanten .. elke klant is een potentiële afnemer van andere producten vroeg of laat. En je kan elke klant met commerciële boodschappen bestoken (zoals die jaarlijkse reclame voor pensioensparen).
Ik denk dat de kantoorhouder gegokt heeft en heeft gedacht om jullie met alles te laten overkomen... hij heeft verloren..volgende keer wint hij misschien.. maar de juiste manier van werken lijkt mij dat toch niet.
Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat er zoiets bestaat als onrendabele klanten .. elke klant is een potentiële afnemer van andere producten vroeg of laat. En je kan elke klant met commerciële boodschappen bestoken (zoals die jaarlijkse reclame voor pensioensparen).
Re: Argenta - gratis zichtrekening - misleidende reclame?
@ludo: ik begrijp jou redenering wel, maar er lijkt mij toch een wezenlijk verschil in verwachte investeringen bij autohandelaren en bankkantoorhouders vanuit het 'merk'. Het Argentakantoor waar ik klant ben, heeft in de loop van de jaren ook wel eens een likje verf gekregen en er is zelfs een geldautomaat geïnstalleerd, maar lijkt me van een andere orde dan garagisten die inderdaad absurde eisen krijgen opgelegd van de 'merkverantwoordelijken'.
Als ik kijk naar de nagenoeg onbestaande rente op de zichtrekening (bij Argenta 0,10% bij een saldo vanaf 2500 euro), de doekje-voor-het-bloeden rente op de e-spaarrekening (0,90% basis - jahoe! - en 0,30% getrouwheid), en termijnrekeningen die minder rente opleveren dan een spaarboekje, dan vind ik wel dat ik minstens 'recht' heb op een gratis rekening en dito betaalkaarten. Bovendien doe ik ook nog eens 99% van alle verrichtingen zelf via internetbankieren (die ene internationale overschrijving buiten de eurozone per jaar niet te na gesproken) - daar heeft mijn kantoorhouder dus ook al geen last mee. Integendeel, ik mag hopen dat hij nog een centje verdient aan mijn pensioensparen. Net zoals aan dat bedrag dat ik tegen beter weten in toch nog op mijn spaarrekening laat staan, wat me nog net iets gezonder lijkt dan me voor een tweede of derde keer te verzekeren voor gelijkaardige risico's.
Kortom, in de huidige marktomstandigheden vind ik dat eender welke kantoorhouder wat blij mag zijn met iedere klant die überhaupt nog euro's aan zijn commerce wil toevertrouwen in ruil voor een handvol centjes rente, 'gratis' basisdiensten (hoeveel betaalt een handelaar wel niet aan Worldline & Cie.?) en een veelvoud aan onzekerheid - want aan die bescherming tot 100000 euro per kop per bank zal geen weldenkend mens geloof schenken, net zo min als hij 'zekerheid' en 'beurs' affirmatief in één zin zal durven uitspreken. Mocht de rente in zijn algemeenheid nog verder zakken tot het 'niveau' van de grootbanken vandaag (0,50%-0,40%), dan wordt het mij sowieso te heet onder de voeten, en begin ik mijn operatie 'vul de sokken en matrassen'. De ondergrens is nu echt wel bereikt; iets meer 'dankbaarheid' vanwege de bancaire sector verwacht ik in ieder geval. Een bankrun is niet tot de jongste dag af te wenden.
Als ik kijk naar de nagenoeg onbestaande rente op de zichtrekening (bij Argenta 0,10% bij een saldo vanaf 2500 euro), de doekje-voor-het-bloeden rente op de e-spaarrekening (0,90% basis - jahoe! - en 0,30% getrouwheid), en termijnrekeningen die minder rente opleveren dan een spaarboekje, dan vind ik wel dat ik minstens 'recht' heb op een gratis rekening en dito betaalkaarten. Bovendien doe ik ook nog eens 99% van alle verrichtingen zelf via internetbankieren (die ene internationale overschrijving buiten de eurozone per jaar niet te na gesproken) - daar heeft mijn kantoorhouder dus ook al geen last mee. Integendeel, ik mag hopen dat hij nog een centje verdient aan mijn pensioensparen. Net zoals aan dat bedrag dat ik tegen beter weten in toch nog op mijn spaarrekening laat staan, wat me nog net iets gezonder lijkt dan me voor een tweede of derde keer te verzekeren voor gelijkaardige risico's.
Kortom, in de huidige marktomstandigheden vind ik dat eender welke kantoorhouder wat blij mag zijn met iedere klant die überhaupt nog euro's aan zijn commerce wil toevertrouwen in ruil voor een handvol centjes rente, 'gratis' basisdiensten (hoeveel betaalt een handelaar wel niet aan Worldline & Cie.?) en een veelvoud aan onzekerheid - want aan die bescherming tot 100000 euro per kop per bank zal geen weldenkend mens geloof schenken, net zo min als hij 'zekerheid' en 'beurs' affirmatief in één zin zal durven uitspreken. Mocht de rente in zijn algemeenheid nog verder zakken tot het 'niveau' van de grootbanken vandaag (0,50%-0,40%), dan wordt het mij sowieso te heet onder de voeten, en begin ik mijn operatie 'vul de sokken en matrassen'. De ondergrens is nu echt wel bereikt; iets meer 'dankbaarheid' vanwege de bancaire sector verwacht ik in ieder geval. Een bankrun is niet tot de jongste dag af te wenden.