Pagina 1 van 2

Fortuneo

Geplaatst: 10 februari 2010, 19:53
door A380
Omdat Deutsche Bank het wat te gortig maakte met hun renteverlaging vroeg ik info aan bij Fortuneo. Na een week bij de post. Kan er nog mee door. Ik stel via e-mail een simpele vraag (ze versturen blijkbaar een code via sms, à la Kaupthing, en vroeg voor wie die kosten zijn want dat had ik niet gevonden in hun pak papier dat ze opstuurden). Simpele vraag, simpel antwoord, denk je dan. Of toch niet ? Want na 3 dagen heb ik nog geen antwoord. Als je dan de service van Keytrade gewoon bent, heb ik zo mijn bedenkingen en wacht nog eventjes af met de opening van een rekening. Heeft iemand ook goeie ervaringen met Fortuneo?

Re: Fortuneo

Geplaatst: 10 februari 2010, 20:10
door Darts
Ik ben als Cortal klant automatisch overgegaan naar Fortuneo. Tot hier toe heb ik geen klachten. De overschrijvingen en beursorders die ik heb doorgegeven zijn correct uitgevoerd. Wel vind ik dat ik niet lang genoeg klant ben, zoals waarschijnlijk de meesten in België, om een goed oordeel te kunnen geven.
Ik vind het sterk punt van Fortuneo hun huidig rendement op de spaarrekening, hun vrij lage transactietarieven op beurorders tot 5000 euro, en de mogelijkheid om een order uit te voeren waarbij het geld van of naar de spaarrekening gaat. Ook als spreiding zou je dus een rekening kunnen openen bij hen. Wat de communicatiemogelijkheden betreft is het zo dat alle agenten van Cortal mee zijn overgenomen door Fortuneo. In het verleden heb ik bij Cortal ondervonden dat wat mij betrof het beter was om te communiceren met mijn dichtsbijzijnde agent, deze van het kantoor in Gent. Daar kreeg ik steeds duidelijke en goede antwoorden, zowel telefonisch als per mail.
Indien je het doet enkel en alleen om te beleggen vind ik Binck beter.
Volgens dit forum zijn velen ook tevreden van keytrade, daar heb ik geen ervaring mee.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 10 februari 2010, 20:13
door Bartd
A380 schreef:Omdat Deutsche Bank het wat te gortig maakte met hun renteverlaging vroeg ik info aan bij Fortuneo. Na een week bij de post. Kan er nog mee door. Ik stel via e-mail een simpele vraag (ze versturen blijkbaar een code via sms, à la Kaupthing, en vroeg voor wie die kosten zijn want dat had ik niet gevonden in hun pak papier dat ze opstuurden). Simpele vraag, simpel antwoord, denk je dan. Of toch niet ? Want na 3 dagen heb ik nog geen antwoord. Als je dan de service van Keytrade gewoon bent, heb ik zo mijn bedenkingen en wacht nog eventjes af met de opening van een rekening. Heeft iemand ook goeie ervaringen met Fortuneo?
Ik kan gewoon inloggen met een toegangscode en een paswoord (niet per sms).
Op de aanvraagformulieren had ik wel geen gsm nr opgegeven.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 10 februari 2010, 20:35
door cardoman
Darts schreef:Wat de communicatiemogelijkheden betreft is het zo dat alle agenten van Cortal mee zijn overgenomen door Fortuneo. In het verleden heb ik bij Cortal ondervonden dat wat mij betrof het beter was om te communiceren met mijn dichtsbijzijnde agent, deze van het kantoor in Gent. Daar kreeg ik steeds duidelijke en goede antwoorden, zowel telefonisch als per mail.
Den Dirk...

Re: Fortuneo

Geplaatst: 10 februari 2010, 23:29
door A380
Dus je kan ook inloggen zonder die sms-code? Ik neem aan dat ik een van de dagen (of weken?) toch wel een antwoord zal krijgen en dat ze dat daar in vermelden. :)

Re: Fortuneo

Geplaatst: 11 februari 2010, 07:16
door BartVW
Ik kan ook inloggen met de 2 codes die ik per post kreeg. Maar moeten we ook geen digipass ontvangen? Die kost 35 euro als je die niet teruggeeft als je je rekening afsluit, maar heb mijn 2 codes nu al van vorige vrijdag en nog geen digipass gekregen.

Voor wat zou die digipass dan werken? Om een order te bevestigen? (kheb er nog geen gedaan, moet eerst nog geld overschrijven naar mijn fortuneo rekening)

Re: Fortuneo

Geplaatst: 11 februari 2010, 09:48
door A380
Heel kort antwoord van Fortuneo : De sms-jes worden gratis verstuurd.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 11 februari 2010, 11:08
door Tux
A380 schreef:Omdat Deutsche Bank het wat te gortig maakte met hun renteverlaging vroeg ik info aan bij Fortuneo. Na een week bij de post. Kan er nog mee door. Ik stel via e-mail een simpele vraag (ze versturen blijkbaar een code via sms, à la Kaupthing, en vroeg voor wie die kosten zijn want dat had ik niet gevonden in hun pak papier dat ze opstuurden). Simpele vraag, simpel antwoord, denk je dan. Of toch niet ? Want na 3 dagen heb ik nog geen antwoord. Als je dan de service van Keytrade gewoon bent, heb ik zo mijn bedenkingen en wacht nog eventjes af met de opening van een rekening. Heeft iemand ook goeie ervaringen met Fortuneo?
Uit hun informatie had ik ook begrepen dat inloggen door middel van een SMS oid. ging. Maar nu mijn rekening is geopend, gaat het inloggen via een gewone zelf gekozen code zonder SMS, Digipass, oid.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 11 februari 2010, 11:11
door A380
Kan iemand vertellen wanneer ingegeven betalingen of overboekingen bij Fortuneo uitgevoerd worden?

Vraagje

Geplaatst: 11 februari 2010, 23:07
door Jemd
Heeft iemand ervaringen met Fortuneo/ raadgevingen? Ben nieuw in het "spel".
Ik wou Fortis wisselen voor Fortuneo spaarrekening...? Gezien de rente. :D
Tnx.

Jemd

Re: Fortuneo

Geplaatst: 11 februari 2010, 23:23
door Vaganzza
De topics zijn samengevoegd, het gaat over dezelfde spaarrekening.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 18 februari 2010, 14:28
door BartVW
Ik had een tikfout gemaakt toen ik mijn nieuw paswoord moest kiezen want ik kon niet meer inloggen en na 3 pogingen werd het uiteraard en volledig terecht geblokkeerd. Ik klik op die link die op hun site staat om nieuw wachtwoord aan te vragen. K krijg automatisch een mail met een dossiernummer. Week later niets ontvangen, ik bel het gsmnr op van de persoon die me 3 weken eerder belde uit kantoor Gent om te vragen of ik het al opgestuurd had mijn dossier, maar kom in het callcenter terecht waar ik 2 keer een gebrekkig nederlands sprekend persoon krijg. Uiteindelijk nog 2 keer doorverbonden geweest en dan kwam ik bij een Nederlandstalige maar die vond dan dat dossiernummer niet terug. Ook die automatische mail vinden ze niet terug op het uur dat ik hem gekregen heb.

Duurt het bij jullie ook zo lang om geld over te zetten naar de fortuneo zichtrekening?? Geld is al een week onderweg. Is er bij Dexia onmiddellijk afgegaan de 10de maar nog niets te zien bij Fortuneo. Ik moest een screenshot mailen van Dexia maar wacht nu toch al weer 24u op antwoord. Bij Binck en keytrade heb je meestal binnen het halfuur een antwoord.

Fortuneo scoort heel slecht bij mij, de 2 keer dat ik ze nodig heb voor een probleem.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 18 februari 2010, 14:39
door A380
Toch goed om weten!

Re: Fortuneo

Geplaatst: 18 februari 2010, 14:48
door Darts
BartVW schreef:Ik had een tikfout gemaakt toen ik mijn nieuw paswoord moest kiezen want ik kon niet meer inloggen en na 3 pogingen werd het uiteraard en volledig terecht geblokkeerd. Ik klik op die link die op hun site staat om nieuw wachtwoord aan te vragen. K krijg automatisch een mail met een dossiernummer. Week later niets ontvangen, ik bel het gsmnr op van de persoon die me 3 weken eerder belde uit kantoor Gent om te vragen of ik het al opgestuurd had mijn dossier, maar kom in het callcenter terecht waar ik 2 keer een gebrekkig nederlands sprekend persoon krijg. Uiteindelijk nog 2 keer doorverbonden geweest en dan kwam ik bij een Nederlandstalige maar die vond dan dat dossiernummer niet terug. Ook die automatische mail vinden ze niet terug op het uur dat ik hem gekregen heb.

Duurt het bij jullie ook zo lang om geld over te zetten naar de fortuneo zichtrekening?? Geld is al een week onderweg. Is er bij Dexia onmiddellijk afgegaan de 10de maar nog niets te zien bij Fortuneo. Ik moest een screenshot mailen van Dexia maar wacht nu toch al weer 24u op antwoord. Bij Binck en keytrade heb je meestal binnen het halfuur een antwoord.

Fortuneo scoort heel slecht bij mij, de 2 keer dat ik ze nodig heb voor een probleem.
Ik heb 's avonds ( de juiste dag week ik niet meer ) een bedrag overgeschreven van mijn Dexia lopende rekening naar mijn Fortuneo spaarrekening. Het zal waarschijnlijk raar klinken maar het bedrag is op 08/02/2010 van mijn Dexia rekening gegaan en staat met stortings- en valutadatum van 09/02/2010 bij Fortuneo.

Wat de andere problemen betreft, sinds de overgang van Cortal naar Fortuneo, heb ik geen ervaring daarbij. Maar zoals ik in het forum reeds heb vermeld werd ik steeds beter bediend toen ik belde naar mijn lokaal agent, in mijn geval in Gent. Ik zou u aanraden om op te zoeken waar de dichtsbijzijnde is en hetzelfde te doen, zelfs wanneer je geen klant bent geweest bij Cortal, een telefoontje kan weinig kwaad.

Re: Fortuneo

Geplaatst: 19 februari 2010, 20:12
door BartVW
Vanmorgen gebeld met kantoor van Gent, voicemail. Ondertussen naar bxl gebeld en die ging het onderzoeken en mij terugbellen. Niets meer gehoord heel de namiddag van bxl.

In de namiddag heeft wel die van Gent teruggebeld en die zei dat ze in bxl wel gingen kijken ervoor. Plots rond 16u stond het geld op mijn rekening met valuata van de 10de, de dag waarop ik het had overgeschreven van Dexia, maar een uitleg heb ik niet gekregen.

Ben al blij dat het opgelost is, maar professioneel vind ik het niet. Soit, ze geven het meeste intresten dus zal ik wel blijven.