Pagina 1 van 1

PC banking BPO kwestie van gezond verstand ?

Geplaatst: 13 mei 2012, 16:08
door bruce666
Even de situatie schetsen : zelf ben ik geen klant van BPO. Maar mijn ouders wel, en dit al zolang in mij kan herinneren (destijds bij de postcheque).
Mijn ouders zijn al een eind in de 80, en allebei gehandicapt. Toen ze een jaar geleden naar een bejaardentehuis moesten omdat zelfstandig wonen helaas niet meer mogelijk was heeft mijn vader mij gevraagd om zijn financiële zaken te regelen. Hij heeft heldere momenten dat alles hem goed afgaat, andere momenten is hij heel verstrooid.
Hij had 2 kaarten van de Post op zijn naam, dus hield ik een kaart bij mij, de andere hield hij omdat hij soms toch graag via internet zijn financiële situatie opvolgt.
Uiteraard heb dan alles eens onder de loep genomen, en kwam tot de vaststelling dat een pure internetrekening voor hem veel interessanter en goedkoper zou zijn (raar dat de BPO hem daar nooit zelf op gewezen heeft).
Dus ik met het door hem ingevuld papier, en zijn pas naar een postkantoor in Kessel-lo om dat in orde te krijgen. Ging niet. Hij moet zelf komen mijnheer. Heel de situatie uitgelegd, en gezegd dat ik hem moeilijk in zijn ziekenbed tot daar kon rollen, alles tevergeefs. Dan maar naar het 022 nummer gebeld. Dan werd er uiteindelijk voor gezorgd dat er van Leuven een verantwoordelijke klantenrelaties naar hen toe ging om de zaken te regelen (waarom men me dat in het postkantoor niet gezegd heeft, ook weer een raadsel). Deze dame was zeer vriendelijk en behulpzaam en alles werd geregeld.

Enkele tweetal maand geleden heeft mijn vader zijn kaart ergens gelegd, en vond ze niet meer terug. Geen probleem dacht ik, ik heb volmacht op de rekening, ik zal wel een nieuwe voor hem aanvragen. Aanvraag ging redelijk vlot, tot ik bericht kreeg dat de kaart klaar lag in het postkantoor Kessel-lo. Weer datzelfde ongemotiveerd mens dat de kaart niet wou meegeven. Situatie weer maar uitgelegd en zelfs gezegd dat de klantendienst me gezegd had dat ik zelf de kaart mocht komen ophalen. Vroeg haar om die behulpzame verantwoordelijke klantendienst in Leuven te contacteren, maar ze zei me "dat moet ik niet doen, dat is niet mijn werk, kom maar eens terug als de kantoordirecteur er is". Na lang aandringen wou dat mens dan toch het 022 nummer bellen (maar niet de klantenverantwoordelijke) en zei met een verveeld gezicht : er staat er hier ene die niet weg wil gaan als hij die kaart niet gekregen heeft. Toch was het dat ik moest wachten tot de kantoordirecteur er was, want zij mocht dat niet. Dus toch maar gewacht en de kantoordirecteur, die kon wel naar de klantenbeheerder van Leuven bellen, die mijn dossier kent, en gaf me wel de kaart. Wel meer dan een uur van mijn kostbare tijd kwijtgespeeld.

Gaf mijn vader zijn nieuwe kaart, maar nu bleek dat hij er niet mee op PC banking kon. Met de oude kaart (in mijn bezit) ging het nog wel. Dus maar weer gebeld naar 022-nummer. 6 maal een andere uitleg : het kon niet dat er 2 kaarten op zijn naam stonden (hoezo ? was al jaren zo), ik moest er eentje op mijn naam vragen en dat ook laten activeren voor PC banking, alhoewel ze bijna allemaal ten stelligste beweerden de dag nadien terug te bellen heeft er maar eentje dat gedaan met de mededeling dat het binnen de 48 allemaal terug zou werken (niet dus). Dan moest hij een formulier invullen en opsturen (wat we gedaan hebben, maar na 4 weken geen reactie)

Een maand geleden dan maar klacht ingediend bij de ombudsdienst van BPO, maar buiten een dossiernummer niets gekregen.
Dit is letterlijk de klacht : Beste, Al vele keren is er gebeld dat er problemen zijn om aan te loggen met de kaart met nr xxx. Telkens werd beloofd terug te bellen of te mailen. Buiten 1 keer is dat nooit gebeurd. Dan werd er mij gezegd dat het vrijdagavond zou opgelost zijn. Werkt nu nog altijd niet. Begint serieus op ons systeem te werken. De laatste tijd niet dan miserie bij jullie.
Nog eens contact gehad met de klantenverantwoordelijke die me beloofde dat ze ook eens ging informeren.
Ben dan voor 2 weken op vakantie vertrokken, met het idee dat alles wel in orde zou zijn als ik terug kwam. Niet dus. Ondertussen werd mijn vader met de ziekenwagen naar het ziekenhuis gebracht en lag die rekening, samen met de facturen van het bejaardenhuis op mij te wachten als ik terug kwam. Toen ik die wou betalen kon ik zelf ook niet meer op de BPO PC banking. Kreeg de mededeling dat ik mijn nieuwe kaart moest gebruiken (had ze pas een maand). Dan maar weer bellen. Niemand wist wat er scheelde. Buiten de uitleg dat ze een nieuw informaticasysteem hadden en dat er soms onbegrijpelijke kinderziekten in het systeem zaten kwam ik niet. Ze gingen als "bypass" me weer eens een nieuwe kaart opsturen, die ik dan weer binnen de 2 weken in het postkantoor kan gaan afhalen. Wel raar dat andere banken alles opsturen met de post, maar bij de bank van de Post moet je het zelf gaan afhalen.
Dit weekend heb ik het opgegeven. Heb hen ruim de kans gegeven om alles op te lossen. Had het normaal al eerder gedaan, maar vond dat de klantenverantwoordelijke van Leuven er zoveel moeite voor deed, dat ik haar een kans wou geven om het op te lossen, maar de procedure om alles naar een andere bank over te brengen is opgestart.
Volgens mij willen die van de post een beetje bank spelen om wat bij te verdienen, maar hebben ze er geen verstand van, en de klantvriendelijkheid van een bureaucraat in het Oostblok is groter dan sommige van de loketbedienden. Een brief aannemen en wegen gaat hen blijkbaar nog af, maar meer moet je hen blijkbaar niet vragen.

UPDATE : alhoewel men mij altijd werd voorgehouden dat ze om "veiligheidsreden" geen kaarten per post opsturen, kreeg ik er vandaag een nieuwe in de bus. Alhoewel het allemaal "too little, too late" is, toch nog maar eens PC banking geprobeerd, blijkt dat ik nu nog nieuw contract moet invullen en opsturen om deze toegang te krijgen. Nog iemand Kafka ??

Re: PC banking BPO kwestie van gezond verstand ?

Geplaatst: 19 mei 2012, 23:39
door woodpeckerbird
Zeer herkenbaar. Wij hebben het hele kluwen achtergelaten en enkel nog de bankoverstapdienst ingeschakeld. Zo hoefden we enkel nog contact te hebben met de nieuwe bank. Het duurt wel zéér lang voor de post het geld vrijgeeft. Probeer het er vooraf af te halen.