Euronav
TIP
Re: Euronav
En de VLCC's zouden de Suezmaxjes nog inhalen, als ik de CFO mag geloven. Gisteren wat herwogen, stukje CMB ingeruild voor Euronav.
Re: Euronav
Kan wel eens hét aandeel voor 2015 worden.
Insiders blijven ook kopen: http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... Trans.aspx
Insiders blijven ook kopen: http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... Trans.aspx
Re: Euronav
Kan u ook argumenteren waarom u die mening bent toegedaan, aub.Micha3 schreef:Kan wel eens hét aandeel voor 2015 worden.
Insiders blijven ook kopen: http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... Trans.aspx
Als ik het goed begrijp, speelt de huidige lage olieprijs in hun voordeel?
-
- Full Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 dec 2011
- Contacteer:
Re: Euronav
In dit lijstje
http://www.exmar.be/en/webpage/136/boar ... ctors.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
zit alvast 1 individu van wie ik geen tweedehandswagens zou kopen.
http://www.exmar.be/en/webpage/136/boar ... ctors.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
zit alvast 1 individu van wie ik geen tweedehandswagens zou kopen.
Re: Euronav
Exmar is Euronav niet...
-
- Newbie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 feb 2014
- Contacteer:
Re: Euronav
Wimpie85 schreef:Kan u ook argumenteren waarom u die mening bent toegedaan, aub.Micha3 schreef:Kan wel eens hét aandeel voor 2015 worden.
Insiders blijven ook kopen: http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... Trans.aspx
Als ik het goed begrijp, speelt de huidige lage olieprijs in hun voordeel?
Is het niet zo, dat door de lagere olieprijs, er meer vraag naar is, en meer vraag naar olievervoer als gevolg...?
Tevens is de lagere olieprijs wss. ook kostendrukkend inzake brandstofverbruik van hun schepen.
Re: Euronav
Idd, waar wachten we nog op...jerry070172 schreef:Wimpie85 schreef: Kan u ook argumenteren waarom u die mening bent toegedaan, aub.
Als ik het goed begrijp, speelt de huidige lage olieprijs in hun voordeel?
Is het niet zo, dat door de lagere olieprijs, er meer vraag naar is, en meer vraag naar olievervoer als gevolg...?
Tevens is de lagere olieprijs wss. ook kostendrukkend inzake brandstofverbruik van hun schepen.
Re: Euronav
Vandaag wel kletsen gekregen, meer dan 3% verlies.
Re: Euronav
Ge zijt dan ook de enige die klaagt over 3% naar beneden na een move up van 10%... Geen zorgen maken
Re: Euronav
@Poldermol
Terug in???
Terug in???
Re: Euronav
Ja, een tweetal weken terug toen ik toevallig in de powerpoint van Tsakos Energy Navigation zag dat de Suezmax tarieven aan het skyrocketten waren.
-
- Newbie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25 feb 2014
- Contacteer:
Re: Euronav
Ondertussen beginnen de eerste favorietenlijstjes voor 2015 binnen de druppelen.
KBC Securities publiceerde woensdag zijn toptien voor volgend jaar. Op die lijst
vier Belgen. Mobistar (+1%, 19,46 euro), dat zou moeten profiteren van de uitrol
van 4G en de groei in mobiele data; Nyrstar (-1%, 2,90 euro), dat volgens KBC
financieel orde op zaken heeft gesteld en voordeel zou moeten halen uit het
herstel van de zinkprijs; Ontex (-0,4%,21,90 euro), dat als Europa's grootste
producent van merkenvrije luiers en hygiëneproducten ondergewaardeerd zou
zijn ten opzichte van zijn sectorgenoten. En ten slotte Euronav (+2,4%, 9,62
euro), waarvoor KBC Securities eerder deze week al het advies optrok naar kopen
omdat de olietankerrederij wel zou varen bij de stijgende vrachttarieven.
KBC Securities publiceerde woensdag zijn toptien voor volgend jaar. Op die lijst
vier Belgen. Mobistar (+1%, 19,46 euro), dat zou moeten profiteren van de uitrol
van 4G en de groei in mobiele data; Nyrstar (-1%, 2,90 euro), dat volgens KBC
financieel orde op zaken heeft gesteld en voordeel zou moeten halen uit het
herstel van de zinkprijs; Ontex (-0,4%,21,90 euro), dat als Europa's grootste
producent van merkenvrije luiers en hygiëneproducten ondergewaardeerd zou
zijn ten opzichte van zijn sectorgenoten. En ten slotte Euronav (+2,4%, 9,62
euro), waarvoor KBC Securities eerder deze week al het advies optrok naar kopen
omdat de olietankerrederij wel zou varen bij de stijgende vrachttarieven.
Re: Euronav
Vandaag ook ingestapt!
Vooruitzichten zijn veelbelovend + uitstekend management.
Vooruitzichten zijn veelbelovend + uitstekend management.
Re: Euronav
Euronav is favoriete aandeel voor 2015. Dit blijkt uit een rondvraag aan een aantal (weet niet hoeveel) analisten.ik volg het aandeel niet maar wat ik kan zien is het volgende: maakt al verschillende jaren verlies, al verschillende jaren geen dividend en de koers komt overeen met de marktwaarde. Daarenboven zie ik dat de olieprijzen sterk dalen doordat de vraag daalt(minder transporten), dat de economie nog niet aan het herleven is en dat alternatieve enerigie jaar na jaar groeit. Is er nog veel toekomst in olie op lange termijn?
Wat maakt Euronav dan favoriet voor 2015?
Wat maakt Euronav dan favoriet voor 2015?
Re: Euronav
Het aantal transporten stijgt juist, omdat China vollen bak olie aan het inkopen is (zie recente interviews van olietankerexecutives). Bezie bvb eens de recente opleving in de VLCC en Suezmax tankertarieven. Stonden op hoogste punt in 4-5 jaar tijd. Daarenboven zorgt de lagere olieprijs er ook voor dat de operationele kosten van Euronav dalen (de bootjes varen niet op wind).
Het bedrijf maakt verlies, maar dit is een BOEKHOUDKUNDIG verlies (door afschrijvingen). Kijk eens naar de cash flow statements?
Voorts kochten ze 15 VLCCs op het allerlaagste punt van de markt. Gebaseerd op een faire marktwaarde zijn die boten nu ongeveer 200 miljoen dollar meer waard dan de aankoopprijs...
Ik verwacht geen pottenbrekerij van Euronav, maar ik verwacht wel free cash flow en een scherpe schuldreductie. Ik hoef geen dividend, schuldreductie is prioritair voor mij.
Het bedrijf maakt verlies, maar dit is een BOEKHOUDKUNDIG verlies (door afschrijvingen). Kijk eens naar de cash flow statements?
Voorts kochten ze 15 VLCCs op het allerlaagste punt van de markt. Gebaseerd op een faire marktwaarde zijn die boten nu ongeveer 200 miljoen dollar meer waard dan de aankoopprijs...
Ik verwacht geen pottenbrekerij van Euronav, maar ik verwacht wel free cash flow en een scherpe schuldreductie. Ik hoef geen dividend, schuldreductie is prioritair voor mij.