Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
zo is dat, maar heel deze draad is opgezet door Monrose, klant bij Scarlet maar heeft wel de petitie getekend van de Telenet klanten tegen de verhoging. I rest my case.
Had liever ook geen verhoging gekregen maar voor mij blijft die beperkt tot nog geen 2 euro per maand en gezien ik content ben met de diensten van Telenet blijf ik ook daar al heb ik nu ook wel een abonnement bij Stievie bvb maar dat is supplementair.
Had liever ook geen verhoging gekregen maar voor mij blijft die beperkt tot nog geen 2 euro per maand en gezien ik content ben met de diensten van Telenet blijf ik ook daar al heb ik nu ook wel een abonnement bij Stievie bvb maar dat is supplementair.
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Te dure Telenet-tarieven
Waw... Al die Telenetaandeelhouders hier... Die TN aan het verdedigen zijn...
Maar eigenlijk wel goed dat er meer concurrentie kan spelen op de internetmarkt...
Maar eigenlijk wel goed dat er meer concurrentie kan spelen op de internetmarkt...
Re: Te dure Telenet-tarieven
Maar er zijn veel consumenten die anders en foutief blijven denken. 't Is de truc van Telenet om hun klanten dat te doen geloven, maar niets is minder waard.reteiP schreef:
Van tragere snelheden merk ik zelf alvast niks sinds mijn overstap naar Scarlet. Zelfs de combinatie met streaming gaat perfect (Spotify en/of netflix).
I rest my care.
Diegenen die 240 euro per jaar te veel willen betalen, moeten zeker bij Telenet blijven. Volgend jaar hebben die Telenet-klanten nieuwe prijsverhoging aan hun laars.
-
- Full Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 23 aug 2012
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Nogmaals: het hangt er van af van waar je woont. Best even nakijken voor je overstapt.
-
- Sr. Member
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 21 mar 2009
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
ik wacht nog even af, ben nog niet gecontacteerd geweest met een prijsvoorstel door een andere operator. Als de prijsverhoging er effectief komt zeg ik iets op waarschijnlijk het KING abonnement en schakel ik over naar een ander alternatief. Ik vind Telenet best duur, maar als je meerdere TV aansluitingen hebt is het bijna onmogelijk om over te schakelen
-
- Full Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 16 jul 2009
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Even mij bevindingen over al deze heisa :
Ervaringen : Telenet/Proximus/TVV
Heb een 4'tal jaar belgacom (TV/Internet/tel) gehad in ons appartement (geen telenet mogelijk)
Na 4 jaar kan ik zeggen dat ik er niet tevreden van was, signalen die regelmatig uitvielen, internet vond ik ronduit onvoldoende voor mijn job. Maar ondanks die miserie vond ik de klantendienst/service allesbehalve.
Bij gebrek aan alternatieven wist ik van niet beter, vandaar ik bovenstaande zaken nu pas kan erkennen na 3 jaar Telenet.
De scarlet's/snow van deze wereld aanschouw ik als hetzelfde als Belgacom, aangezien dezelfde infrastructuur gebruikt wordt.
Ga hier voor alle duidelijkheid Telenet niet op een sokkel zetten, want ook ik vind de prijsverhoging spijtig, maar gezien ons verleden kan ik ermee leven.
Wat telenet betreft, kan ik zeggen dat de enkele euro's meer dan proximus meer dan het waard zijn.
In de 3 jaar tijd dat we nu Telenet hebben, zijn er zelden problemen geweest. Ik werd steeds tijdig verwittigd als er (even) geen signaal ging zijn (Wat bij Belgacom nooit is gebeurd..., wat vervelend is voor het werk). De keren wanneer ik moest binnen bellen, heb ik zelden lang moeten wachten (opmerkelijk kort!) en werd ik vervolgens vriendelijk en professioneel geholpen. De enquêtes die je soms achteraf krijgt vul ik met plezier in omdat het gewoon goed is. Mocht het anders zijn zou ik dit ook doen.
Ik weet uiteraard dat er mensen terechte meningen hebben na hun ervaringen, maar ik kan nu adhv mijn beide ervaringen zeggen, dat ik persoonlijk Telenet van een andere orde vind dan Belgacom, zeker qua klantvriendelijkheid.
Qua gebruik vind ik op heden Belgacom nog niet weel verandert, want bij mijn schoonouders vind ik het nog echt ondermaats.
(Ik spreek voor alle duidelijkheid over gebruik van TV's, internet en telefoon)
Mijn broer heeft TVV aan zee, maar is daar eigenlijk totaal niet tevreden van. Volgens hem bestaat er zelfs geen klantendienst bij manier van spreken :-).
De huidige facebook-hetze omtrent de prijsverhoging vind ik ronduit BELACHELIJK, de zogezegde groepsaankoop des te meer!
SOCIAL-media...leuk...maar toch zo fake!
Als je er als klant niet kan mee leven (wat ieder zijn goed recht is), stap je toch gewoon over?? Waarom meedoen aan de meute die achter hun PC ware helden zijn... Waarom Telenet als de vijand aanschouwen ( zie ook HLN, nieuwblad,...), terwijl anderen geen haar beter zijn? het zijn tenslotte bedrijven die geen sociale instelling zijn, zoals ieder van ons.
Waar ik hiermee Telenet hier zeker niet als dé heilige bekijk! Ik zou gerust liever wat minder willen betalen.
De moderne moraalridder die deze actie opzette, vind ik om die reden dan ook maar een mediageil figuur...
Waarom doet hij dan niet bij de watermaatschappijen, eandis, infrax, bakkers en dergelijke vraag ik me dan spontaan af.
Swoit, ik ben absoluut niet tegen enig verzet en vind ook niet dat we alles moet slikken bij gelijk wat, maar vind het belangrijk dat het correct gespeeld wordt tegen gelijk wie. Nu heb ik dit gevoel niet. Nogmaals, wie niet tevreden is, stapt over en daarmee basta!
Vandaar ik de "arrogante" reactie van Telenet eigenlijk eerlijk en correct vind.
Wat die groepsaankoop betreft, vind dit ronduit hilarisch. Dit bewijst hoe mensen worden meegedreven in de kudde en vooral niet te veel nadenken... Zo'n groepsaankoop kan nooit objectief en correct zijn, gezien zaken vergeleken worden waarbij dit niet mogelijk in (snelheid, down-/upload, service, klantvriendelijkheid, gebruikte technieken, gebruikte bekabeling, mogelijkheden, aansluitkosten,...)
Ik zie dit als mensen die willen met een BMW rijden en een Dacia willen betalen...
Mensen kijken gewoon naar de elektriciteitsmarkt, waar dit om vele redenen veel makkelijker is. Hier ga je meer kiezen tussen garages waar je je uw BMW of Dacia wil kopen.
Ervaringen : Telenet/Proximus/TVV
Heb een 4'tal jaar belgacom (TV/Internet/tel) gehad in ons appartement (geen telenet mogelijk)
Na 4 jaar kan ik zeggen dat ik er niet tevreden van was, signalen die regelmatig uitvielen, internet vond ik ronduit onvoldoende voor mijn job. Maar ondanks die miserie vond ik de klantendienst/service allesbehalve.
Bij gebrek aan alternatieven wist ik van niet beter, vandaar ik bovenstaande zaken nu pas kan erkennen na 3 jaar Telenet.
De scarlet's/snow van deze wereld aanschouw ik als hetzelfde als Belgacom, aangezien dezelfde infrastructuur gebruikt wordt.
Ga hier voor alle duidelijkheid Telenet niet op een sokkel zetten, want ook ik vind de prijsverhoging spijtig, maar gezien ons verleden kan ik ermee leven.
Wat telenet betreft, kan ik zeggen dat de enkele euro's meer dan proximus meer dan het waard zijn.
In de 3 jaar tijd dat we nu Telenet hebben, zijn er zelden problemen geweest. Ik werd steeds tijdig verwittigd als er (even) geen signaal ging zijn (Wat bij Belgacom nooit is gebeurd..., wat vervelend is voor het werk). De keren wanneer ik moest binnen bellen, heb ik zelden lang moeten wachten (opmerkelijk kort!) en werd ik vervolgens vriendelijk en professioneel geholpen. De enquêtes die je soms achteraf krijgt vul ik met plezier in omdat het gewoon goed is. Mocht het anders zijn zou ik dit ook doen.
Ik weet uiteraard dat er mensen terechte meningen hebben na hun ervaringen, maar ik kan nu adhv mijn beide ervaringen zeggen, dat ik persoonlijk Telenet van een andere orde vind dan Belgacom, zeker qua klantvriendelijkheid.
Qua gebruik vind ik op heden Belgacom nog niet weel verandert, want bij mijn schoonouders vind ik het nog echt ondermaats.
(Ik spreek voor alle duidelijkheid over gebruik van TV's, internet en telefoon)
Mijn broer heeft TVV aan zee, maar is daar eigenlijk totaal niet tevreden van. Volgens hem bestaat er zelfs geen klantendienst bij manier van spreken :-).
De huidige facebook-hetze omtrent de prijsverhoging vind ik ronduit BELACHELIJK, de zogezegde groepsaankoop des te meer!
SOCIAL-media...leuk...maar toch zo fake!
Als je er als klant niet kan mee leven (wat ieder zijn goed recht is), stap je toch gewoon over?? Waarom meedoen aan de meute die achter hun PC ware helden zijn... Waarom Telenet als de vijand aanschouwen ( zie ook HLN, nieuwblad,...), terwijl anderen geen haar beter zijn? het zijn tenslotte bedrijven die geen sociale instelling zijn, zoals ieder van ons.
Waar ik hiermee Telenet hier zeker niet als dé heilige bekijk! Ik zou gerust liever wat minder willen betalen.
De moderne moraalridder die deze actie opzette, vind ik om die reden dan ook maar een mediageil figuur...
Waarom doet hij dan niet bij de watermaatschappijen, eandis, infrax, bakkers en dergelijke vraag ik me dan spontaan af.
Swoit, ik ben absoluut niet tegen enig verzet en vind ook niet dat we alles moet slikken bij gelijk wat, maar vind het belangrijk dat het correct gespeeld wordt tegen gelijk wie. Nu heb ik dit gevoel niet. Nogmaals, wie niet tevreden is, stapt over en daarmee basta!
Vandaar ik de "arrogante" reactie van Telenet eigenlijk eerlijk en correct vind.
Wat die groepsaankoop betreft, vind dit ronduit hilarisch. Dit bewijst hoe mensen worden meegedreven in de kudde en vooral niet te veel nadenken... Zo'n groepsaankoop kan nooit objectief en correct zijn, gezien zaken vergeleken worden waarbij dit niet mogelijk in (snelheid, down-/upload, service, klantvriendelijkheid, gebruikte technieken, gebruikte bekabeling, mogelijkheden, aansluitkosten,...)
Ik zie dit als mensen die willen met een BMW rijden en een Dacia willen betalen...
Mensen kijken gewoon naar de elektriciteitsmarkt, waar dit om vele redenen veel makkelijker is. Hier ga je meer kiezen tussen garages waar je je uw BMW of Dacia wil kopen.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Zie je de verdienste van deze actie dan niet in? En de rol die social media hierin kunnen spelen? Het zet iets in beweging. Je zegt dat je kunt overstappen. Klopt, maar naar wie? Er zijn slechts 2 echte spelers. De rest speelt in 2de klasse. Dat Snow haar diensten stopzet, zegt genoeg. Er scheelt iets fundamenteels aan de markt. Deze actie brengt dat onder de aandacht, ook al is de initiatiefnemer redelijk populistisch en oneerlijk met informatie.
Re: Te dure Telenet-tarieven
't Is BIPT die de markt moet openbreken en nieuwe spelers kansen geven. Anders blijven die dure telecom-operatoren de taart onder hun tweetjes verdelen.
Telenet is de jongste weken zwaar onder druk komen te staan op sociale media en in de pers door de grote prijsverhoging in '15. Telenet wil nu hun imago heropbouwen via diverse acties, maar hun imago als goede telecom-operator is naar de maan.
Telenet is de jongste weken zwaar onder druk komen te staan op sociale media en in de pers door de grote prijsverhoging in '15. Telenet wil nu hun imago heropbouwen via diverse acties, maar hun imago als goede telecom-operator is naar de maan.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Gisteren weer een paar uren zonder telenet gezeten. Wie nog?
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Sommigen willen kwaliteit maar willen daar niet voor betalen...
Zelfs al komt er concurrentie op de kabel dan denk ik toch niet dat je tientallen Euro's zal besparen.
Er blijven vast kosten; daar kan men niet omheen. Telenet is eigenaar en die zal altijd centen zien.
Als je wil besparen op je abbo van telenet, koop dan je digicorder ipv te huren. Na 29 maanden win je 8,70 Euro per maand.
En ze garanderen dat je digicorder 5 jaar de technologie moet aankunnen. Wordt het ouderwets dan mag je gratis een nieuwe gebruiken tot 5 jaar na de aankoop.
Zelfs al komt er concurrentie op de kabel dan denk ik toch niet dat je tientallen Euro's zal besparen.
Er blijven vast kosten; daar kan men niet omheen. Telenet is eigenaar en die zal altijd centen zien.
Als je wil besparen op je abbo van telenet, koop dan je digicorder ipv te huren. Na 29 maanden win je 8,70 Euro per maand.
En ze garanderen dat je digicorder 5 jaar de technologie moet aankunnen. Wordt het ouderwets dan mag je gratis een nieuwe gebruiken tot 5 jaar na de aankoop.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Belgacom, Scarlett en TV Vlaanderen doen voorstel in het kader van de groepsaankoop.
Afwachten hoeveel klanten Telenet hieraan zal verliezen?
Afwachten hoeveel klanten Telenet hieraan zal verliezen?
Re: Te dure Telenet-tarieven
Het voorstel van Proximus is 'n lachertje: € 64,95.
Dat is bijna dezelfde prijs als Telenet, maar voor minder.
Het voorstel van Scarlet is een prijsbreker, € 39, maar het biedt bepaalde zaken niet die bepaalden in mijn gezin essentieel vinden.
Dus eigenlijk is er (via die groepsaankoop) helemaal niks veranderd. Prijs Scarlet is identiek dan als je gewoon op de site van Scarlet gaat kijken. Daar heb ik dus geen groepsaankoop voor nodig...
Dat is bijna dezelfde prijs als Telenet, maar voor minder.
Het voorstel van Scarlet is een prijsbreker, € 39, maar het biedt bepaalde zaken niet die bepaalden in mijn gezin essentieel vinden.
Dus eigenlijk is er (via die groepsaankoop) helemaal niks veranderd. Prijs Scarlet is identiek dan als je gewoon op de site van Scarlet gaat kijken. Daar heb ik dus geen groepsaankoop voor nodig...
Re: Te dure Telenet-tarieven
Bitter weinig, velen roepen maar weinig lopen over.Monrose schreef:Belgacom, Scarlett en TV Vlaanderen doen voorstel in het kader van de groepsaankoop.
Afwachten hoeveel klanten Telenet hieraan zal verliezen?
Het is gemakkelijk om akkoord te zijn tegen de prijsstijgingen dmv een knopje op de muis maar veel verder zal het niet gaan.
Trouwens Telenet doet mee aan de inflatie die zo broodnodig is.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Zolang er geen concurrentie op de kabel komt, en Telenet op de kabel een 100 % monopolie heeft, zullen, mijn inzien, weinigen bij Telenet weglopen.
Ook aan de verhuur, meer dan 8 € per maand, van de digicorder, verdient Telenet goed. In vele Europese landen is deze decorder ingebouwd in het TV toestel, en is de melkkoe voor de maatschappijen voorbij.
Laat de concurrentie op de kabel starten, en de prijzen zakken, net als in het buitenland, als een pudding in elkaar.
Ook aan de verhuur, meer dan 8 € per maand, van de digicorder, verdient Telenet goed. In vele Europese landen is deze decorder ingebouwd in het TV toestel, en is de melkkoe voor de maatschappijen voorbij.
Laat de concurrentie op de kabel starten, en de prijzen zakken, net als in het buitenland, als een pudding in elkaar.
Re: Te dure Telenet-tarieven
Vandaag de hele namiddag zonder Telenet (internet, telefoon en tv).optibear schreef:Gisteren weer een paar uren zonder telenet gezeten. Wie nog?