Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
@christofgh @sterretje @stier: hadden jullie al bestemmelingen en domiciliëringen etc op je oude account staan, en zijn die overgenomen in de white-account? Dat houdt me nu nog tegen...
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
@LPS: alle begunstigden zijn blijven staan, maar ik heb geen domiciliëringen... daar kan ik je dus niet mee verder helpen.
Ik ben verder wel tevreden over de White-rekening.
Ik ben verder wel tevreden over de White-rekening.
-
- Sr. Member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 05 mar 2010
- Contacteer:
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Als je een hypo lening(als je zichtrekening een centralisatierekening is) lopen hebt kun je niet voor het automatisch afsluiten van je oude zichtrekening kiezen, en worden je domicilieringen niet automatisch overgezet.
Ze hebben dit voor mij in het kantoor gedaan.
Er was een informatikaprobleem waardoor ik zelf de domicilieringen kon aanmaken, dit is nu verholpen en alles werkt prima.
Ze hebben dit voor mij in het kantoor gedaan.
Er was een informatikaprobleem waardoor ik zelf de domicilieringen kon aanmaken, dit is nu verholpen en alles werkt prima.
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Ik dacht dat ik geen domiciliëringen had op mijn oude blue rekening. Ik was een domiciliëring van Europabank vergeten, ivm een kredietkaart die ik daar vroeger had. Deze domiciëlering is overgezet naar mijn White rekening. Ook de begunstigen zijn overgezet.
Wat ik minder tof vind is dat ik met mijn white rekening in selfbanking automaten niet aan mijn spaarrekeningen kan. Vroeger kon ik daar mijn saldo bekijken, geld storten en geld afhalen. Ik had dit nochtans gevraagd via een bericht via mijn PC banking. In hetzelfde bericht had ik gevraagd om mijn blue volledig af te sluiten en het saldo over te boeken naar mijn white rekening. Dit hebben ze dus wel al gedaan maar zonder mijn bericht te beantwoorden. Ik ga nog eens een bericht sturen via PC banking om mijn spaarrekeningen toegankelijk te maken via de selfbankingautomaten.
Ik heb dus nog geen contact nodig gehad met mijn kantoor voor de omschakeling. Ik heb bij Belfius ook een kleine staatsbon. Van het jaar hebben ze me opgebeld om te melden dat die zwaar is gestegen en of ik de winst niet wouw verzilveren. Ik heb geen problemen met mijn kantoor, ze doen daar ook maar wat ze opgelegd worden. Ik heb bij zoiets toch altijd een dubbel gevoel als ze zo systematisch mijn centen aan het doorlichten zijn. Ik heb het liever dat dit dan gebeurt door een e-mail gestuurd via hun systeem dan via mensen.
Hetzelfde geldt voor alle mogelijke vragen van wat ik van plan ben met mijn spaarcenten. Tegen een computer of een callcenter wil ik hier nog iets over uit mijn botten slaan of kortaf stellen dat dit niet hun zaken zijn. De kantoordirecteur van Belfius is echter mijn gebuur...
Wat ik minder tof vind is dat ik met mijn white rekening in selfbanking automaten niet aan mijn spaarrekeningen kan. Vroeger kon ik daar mijn saldo bekijken, geld storten en geld afhalen. Ik had dit nochtans gevraagd via een bericht via mijn PC banking. In hetzelfde bericht had ik gevraagd om mijn blue volledig af te sluiten en het saldo over te boeken naar mijn white rekening. Dit hebben ze dus wel al gedaan maar zonder mijn bericht te beantwoorden. Ik ga nog eens een bericht sturen via PC banking om mijn spaarrekeningen toegankelijk te maken via de selfbankingautomaten.
Ik heb dus nog geen contact nodig gehad met mijn kantoor voor de omschakeling. Ik heb bij Belfius ook een kleine staatsbon. Van het jaar hebben ze me opgebeld om te melden dat die zwaar is gestegen en of ik de winst niet wouw verzilveren. Ik heb geen problemen met mijn kantoor, ze doen daar ook maar wat ze opgelegd worden. Ik heb bij zoiets toch altijd een dubbel gevoel als ze zo systematisch mijn centen aan het doorlichten zijn. Ik heb het liever dat dit dan gebeurt door een e-mail gestuurd via hun systeem dan via mensen.
Hetzelfde geldt voor alle mogelijke vragen van wat ik van plan ben met mijn spaarcenten. Tegen een computer of een callcenter wil ik hier nog iets over uit mijn botten slaan of kortaf stellen dat dit niet hun zaken zijn. De kantoordirecteur van Belfius is echter mijn gebuur...
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Afgelopen week heb ik ook m'n Blue omgezet naar White.
Leek 'piece of cake', maar toch met serieus wat brokjes erin:
- Aanvraag online, geen probleem. Tot ik bij de optie kwam om een andere rekening stop te zetten. Daar kreeg ik enkel het veldje "er zijn geen andere rekeningen beschikbaar", en ik kon dus niet m'n Blue-rekening aanduiden om stop te zetten. (Ook al had de helpdesk me telefonisch gemeld dat dit wel kon.
- Ik krijg m'n kaarten. Ik wil ze online activeren. Zichtrekening-kaart loopt vlot. Mastercard (de witte): ik heb een bericht in m'n inbox bij online banken, met een link om te activeren. Ik klik erop en... Ik krijg de melding dat ik de kaart niet kan activeren. En waarom...? Onderaan de pagina staat een kaartnummer dat niet het mijne is, én de naam van de gebruiker: An Verheyen. Mij totaal onbekend. Beste An, als u dit forum leest, ik ben niets kwaads van schiks (voor zover het al zou kunnen) met de kennis van uw kaartnummer.
Mail naar Belfius daarover, afgelopen zondag, vooralsnog zonder reactie.
- Ik zoek via het online formulier contact en wens een afspraak voor komende zaterdag in het kantoor hier in het dorp, met de duidelijke melding dat ik m'n Blue rekening wil stopzetten en alles wil overzetten naar m'n White. Elke keer als ik het bericht post, krijg ik de melding dat er een fout in het e-mailadres zit. Welk e-mailadres? Dat van Belfius? Dat heb ik zelf niet ingegeven, en zie ik zelfs niet op m'n scherm. Dat van mezelf? Ik ken m'n eigen e-mailadres toch wel zeker...
Na 6 keer geef ik het op. Ik open m'n e-mail en... krijg 6 bevestigingen dat m'n aanvraag goed verstuurd is. Goed, in mijn ogen heeft Belfius dus 6 keer m'n aanvraag gekregen. Zal hen leren een platform te maken dat werkt. Ik denk dus spoedig een antwoord te hebben.
Het is nu dinsdagavond. Ik heb nog totaal geen antwoord ontvangen...
Jongens, alstublieft... Nog even en ik storm daar gewoon binnen en knip alle kaarten voor hun ogen in twee en vertel hen dat ze de ganse zooi mogen afsluiten. Nog nooit zo'n wantoestanden meegemaakt...
Leek 'piece of cake', maar toch met serieus wat brokjes erin:
- Aanvraag online, geen probleem. Tot ik bij de optie kwam om een andere rekening stop te zetten. Daar kreeg ik enkel het veldje "er zijn geen andere rekeningen beschikbaar", en ik kon dus niet m'n Blue-rekening aanduiden om stop te zetten. (Ook al had de helpdesk me telefonisch gemeld dat dit wel kon.
- Ik krijg m'n kaarten. Ik wil ze online activeren. Zichtrekening-kaart loopt vlot. Mastercard (de witte): ik heb een bericht in m'n inbox bij online banken, met een link om te activeren. Ik klik erop en... Ik krijg de melding dat ik de kaart niet kan activeren. En waarom...? Onderaan de pagina staat een kaartnummer dat niet het mijne is, én de naam van de gebruiker: An Verheyen. Mij totaal onbekend. Beste An, als u dit forum leest, ik ben niets kwaads van schiks (voor zover het al zou kunnen) met de kennis van uw kaartnummer.
Mail naar Belfius daarover, afgelopen zondag, vooralsnog zonder reactie.
- Ik zoek via het online formulier contact en wens een afspraak voor komende zaterdag in het kantoor hier in het dorp, met de duidelijke melding dat ik m'n Blue rekening wil stopzetten en alles wil overzetten naar m'n White. Elke keer als ik het bericht post, krijg ik de melding dat er een fout in het e-mailadres zit. Welk e-mailadres? Dat van Belfius? Dat heb ik zelf niet ingegeven, en zie ik zelfs niet op m'n scherm. Dat van mezelf? Ik ken m'n eigen e-mailadres toch wel zeker...
Na 6 keer geef ik het op. Ik open m'n e-mail en... krijg 6 bevestigingen dat m'n aanvraag goed verstuurd is. Goed, in mijn ogen heeft Belfius dus 6 keer m'n aanvraag gekregen. Zal hen leren een platform te maken dat werkt. Ik denk dus spoedig een antwoord te hebben.
Het is nu dinsdagavond. Ik heb nog totaal geen antwoord ontvangen...
Jongens, alstublieft... Nog even en ik storm daar gewoon binnen en knip alle kaarten voor hun ogen in twee en vertel hen dat ze de ganse zooi mogen afsluiten. Nog nooit zo'n wantoestanden meegemaakt...
-
- Sr. Member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 30 jan 2010
- Contacteer:
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Is stilaan een gewoonte aan het worden dat men mensen die willen teruggaan naar het essentiële, alle overtollige ballast niet meer nodig vinden, naar een eenvoudiger formule willen teruggrijpen, dat men het hen wat moeilijk zal maken, hen in een labyrint gaat sturen zodat ze het opgeven, hen een beetje gaat pesten of dat ze vinden dat ze daarvoor een verbrekingsvergoeding moeten voor krijgen(banken, nutsbedrijven, telecom,... ).
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Conclusie: ik ga m'n Belfius Red houden, maar m'n BNPPF buitenzwieren om kosten te besparen. Met White ga ik mezelf vooral veel zorgen op de nek halen...
-
- Newbie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 feb 2009
- Contacteer:
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Ik belde zonet naar de klantendienst met de vraag of ik onze Blue rekeningen kan omzetten naar Red of White met behoud van rekeningnummer.
Volgens hen kan dat nu via het agentschap.
Zal daar morgen eens langsgaan dan.
Volgens hen kan dat nu via het agentschap.
Zal daar morgen eens langsgaan dan.
-
- Newbie
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 24 jan 2013
- Contacteer:
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
ik had het aan belfius op twitter gevraagd en daar zeggen ze dat ze de omschakeling kunnen doen in het kantoor met behoud van je rekeningnummer, echter in mijn plaatselijk kantoor zeggen ze dan weer dat het niet mogelijk is? als het personeel zelf niet weet hoe en wat, tja?