De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
In België is het net zo...
40.000 minder Belgen aan het werk
De werkloosheid daalt maar toch zijn d'er minder mensen aan het werk. Dat komt door de vergrijzing.
Even een voorbeeld: Er werken 400.000 mensen.
Er komen 100.000 jongeren bij op de arbeidsmarkt en er gaan er 120.000 op pensioen. Deze 120.000 worden vervangen door 110.000 nieuwe arbeidskrachten. De werkloosheid daalt en het aantal werkenden daalt en het aantal werklozen daalt.
En de participatiegraad is gedaald, er zijn minder mensen die moeten gaan afdragen aan een grotere groep steuntrekkers.
Maar met welke cijfers pakken ze uit? De werkloosheidscijfers. Men zou beter naar de participatiegraad kijken.
Maar wat met diegene die niet meer gaan solliciteren, gewoonweg omdat ze niet meer aan de bak komen, die vallen uit de werkloosheidscijfers... en smukken de boel op.
Maar toch pakt men enkel uit met de positieve zaken hoeveel werkenden er bijgekomen zijn, (niet hoeveel er de arbeidsmarkt verlaten hebben) en ook niet hoeveel werkenden er tegenover het aantal steuntrekkers staan.
De cijfers die in de media gegooid worden geven een even goed beeld van de Amerikaanse economie dan de uitstootgegevens van VW.
40.000 minder Belgen aan het werk
De werkloosheid daalt maar toch zijn d'er minder mensen aan het werk. Dat komt door de vergrijzing.
Even een voorbeeld: Er werken 400.000 mensen.
Er komen 100.000 jongeren bij op de arbeidsmarkt en er gaan er 120.000 op pensioen. Deze 120.000 worden vervangen door 110.000 nieuwe arbeidskrachten. De werkloosheid daalt en het aantal werkenden daalt en het aantal werklozen daalt.
En de participatiegraad is gedaald, er zijn minder mensen die moeten gaan afdragen aan een grotere groep steuntrekkers.
Maar met welke cijfers pakken ze uit? De werkloosheidscijfers. Men zou beter naar de participatiegraad kijken.
Maar wat met diegene die niet meer gaan solliciteren, gewoonweg omdat ze niet meer aan de bak komen, die vallen uit de werkloosheidscijfers... en smukken de boel op.
Maar toch pakt men enkel uit met de positieve zaken hoeveel werkenden er bijgekomen zijn, (niet hoeveel er de arbeidsmarkt verlaten hebben) en ook niet hoeveel werkenden er tegenover het aantal steuntrekkers staan.
De cijfers die in de media gegooid worden geven een even goed beeld van de Amerikaanse economie dan de uitstootgegevens van VW.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
Toch een mooie remonte op de Europese beurzen in de late namiddag. Hoopgevend.
Re: De Beurs vandaag
Vandaag weer +2 %
Ben eens benieuwd wat er om 17u30 nog van zal overschieten
Ben eens benieuwd wat er om 17u30 nog van zal overschieten
Re: De Beurs vandaag
Ik heb een paar orders gezet en ik zal wel zien wat de beurs doet. Het steekt niet op een week. In mijn ogen is de trend alsnog veeleer dalend en ik zou niet weten waarom er nu een rally zou komen. Of de fed nog een maand wacht of niet met de rente te verhogen is in mijn ogen alsnog vooral zever in pakjes van een kilo. Maar een crash zie ik evenmin komen. Gewoon nog wat verder zakken tot er een stevige bodem is.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Meer en meer begint "QE4" al te vallen in de interviews.
Beurzen calculeren dit stilaan al in.
Beurzen calculeren dit stilaan al in.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
Op een andere dag krijgen we dan een "oh nee de rente wordt niet verhoogd dus het gaat slecht met de economie reactie".
Interpretatie van de waan van de dag is perfect in elke richting mogelijk, maar de kranten moeten een kop hebben natuurlijk.
Interpretatie van de waan van de dag is perfect in elke richting mogelijk, maar de kranten moeten een kop hebben natuurlijk.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: De Beurs vandaag
ik heb een vermoeden dat de VW e-up elektrische auto in de markt gaat kappen ! ik heb er mee gereden en ik stond perplex , ik had ook al met de zoe en de leaf gereden en vond het zozo . Volgens mij zal de up tijdens autosalon nog aan een betere prijs kunnen gekocht worden , dan koop ik er zelf ook een . ik kocht daags nadat ik met die up reed alvast aandelen van VW .
ivm het gefoefel van VW kan ik spruitekop gelijk geven , de eisen die gesteld worden ivm uitstoot zijn hoger dan de technologie voorhanden ..en willen de merken nog verkopen moeten ze foefelen , ze hebben allemaal hun manier waarvan degene van vw misschien het minst over nagedacht .
Ik was gisteren aan het babbelen met een vrachtwagenchauffeur die net een nieuwe DAF had . Toen hij er enkele duizenden kilometers mee gereden had ging een lichtje branden in de tableau "regeneratie roetfilter" ...hij wist begot niet wat het was en belde mekanieker op , blijkbaar deed hij teveel korte ritjes waardoor de roetfilter niet kon op temperatuur komen om zichzelf te reinigen . Dus ...hij moest aan de kant van de weg gaan staan , stationair laten draaien en de knop regeneratie indrukken , waarna de motor in toeren gejaagd wordt en hij 40 min zo staat te huilen aan de kant van de weg , de mekanieker vroeg terloops nog dat hij zeker moest zien dat hij niet op een stuk gras staat ivm warmteonwikkeling . Dit lijkt me toch ook niet echt C02 of NOX neutraal en weten volgens mij ook niet veel mensen .
ivm het gefoefel van VW kan ik spruitekop gelijk geven , de eisen die gesteld worden ivm uitstoot zijn hoger dan de technologie voorhanden ..en willen de merken nog verkopen moeten ze foefelen , ze hebben allemaal hun manier waarvan degene van vw misschien het minst over nagedacht .
Ik was gisteren aan het babbelen met een vrachtwagenchauffeur die net een nieuwe DAF had . Toen hij er enkele duizenden kilometers mee gereden had ging een lichtje branden in de tableau "regeneratie roetfilter" ...hij wist begot niet wat het was en belde mekanieker op , blijkbaar deed hij teveel korte ritjes waardoor de roetfilter niet kon op temperatuur komen om zichzelf te reinigen . Dus ...hij moest aan de kant van de weg gaan staan , stationair laten draaien en de knop regeneratie indrukken , waarna de motor in toeren gejaagd wordt en hij 40 min zo staat te huilen aan de kant van de weg , de mekanieker vroeg terloops nog dat hij zeker moest zien dat hij niet op een stuk gras staat ivm warmteonwikkeling . Dit lijkt me toch ook niet echt C02 of NOX neutraal en weten volgens mij ook niet veel mensen .
Re: De Beurs vandaag
Roetfilters gaan normaal nooit dat probleem hebben als je courant over de snelweg rijdt (en dus toerentallen >2000 rpm een tijdje aanhoudt). Daarvoor waarschuwen ze u ook bij verkoop van een personenwagen, omdat niet iedereen zijn wagen op dezelfde manier gebruikt. Wie veel korte ritjes doet is dan beter af met een benzinewagen.
Lijkt me wel straf dat een vrachtwagen in die situatie terecht kan komen
Lijkt me wel straf dat een vrachtwagen in die situatie terecht kan komen
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: De Beurs vandaag
Wat staat er zoal op je verlanglijstje ?optibear schreef:Ik heb een paar orders gezet en ik zal wel zien wat de beurs doet. Het steekt niet op een week. In mijn ogen is de trend alsnog veeleer dalend en ik zou niet weten waarom er nu een rally zou komen. Of de fed nog een maand wacht of niet met de rente te verhogen is in mijn ogen alsnog vooral zever in pakjes van een kilo. Maar een crash zie ik evenmin komen. Gewoon nog wat verder zakken tot er een stevige bodem is.
Re: De Beurs vandaag
het is inderdaad straf , de meeste merken vrachtwagens zeggen dat ze automatisch regeneren terwijl ze rijden , maar enkele regels verder zeggen ze dat je niet in de buurt van een chemisch complex , een graanveld oa mag staan . en aangezien je niet rijd als je staat is het ook weer lekker verwarrend ..wat ik aangaf was een praktijkvoorbeeld dus het gebeurd wel ! .
Re: De Beurs vandaag
mercedes vrachtwagen :
Manuele regeneratie is bijvoorbeeld nodig, wanneer een voertuig gedurende een lange periode zijn bedrijfstemperatuur niet haalt omdat het altijd voor korte afstanden wordt gebruikt. Dan kan het systeem geen automatische regeneratie op gang brengen. De bestuurder krijgt in het combi-instrument de meldingen “Partikelfilter peil verhoogd” en “Regeneratie starten”. In dat geval drukt hij langer dan 3 seconden op de regeneratietoets op de schakelaar. Daarbij moet het voertuig stationair draaien met een warme motor, moet de handrem opgetrokken zijn en moet Mercedes PowerShift op “Neutraal” staan. De regeneratie duurt 30 tot 60 minuten. Belangrijk: respecteer de veiligheidsvoorschriften (gebruiksaanwijzingen)! Normaal gesproken start het voertuig echter een automatische regeneratie en combineert zo een maximale bescherming van het milieu met een optimaal comfort voor de bestuurders.
Manuele regeneratie is bijvoorbeeld nodig, wanneer een voertuig gedurende een lange periode zijn bedrijfstemperatuur niet haalt omdat het altijd voor korte afstanden wordt gebruikt. Dan kan het systeem geen automatische regeneratie op gang brengen. De bestuurder krijgt in het combi-instrument de meldingen “Partikelfilter peil verhoogd” en “Regeneratie starten”. In dat geval drukt hij langer dan 3 seconden op de regeneratietoets op de schakelaar. Daarbij moet het voertuig stationair draaien met een warme motor, moet de handrem opgetrokken zijn en moet Mercedes PowerShift op “Neutraal” staan. De regeneratie duurt 30 tot 60 minuten. Belangrijk: respecteer de veiligheidsvoorschriften (gebruiksaanwijzingen)! Normaal gesproken start het voertuig echter een automatische regeneratie en combineert zo een maximale bescherming van het milieu met een optimaal comfort voor de bestuurders.
Re: De Beurs vandaag
Ter info:
Wie tot 31 december zijn effectenrekening transfereert naar Bolero krijgt een cadeau ifv de getransfereerde waarde.
1% in de vorm van cash (tot max. €100)
1% in de vorm van makelaarskosten tegoed (tot max. €100)
Enkel van KBC naar Bolero telt dit niet.
Wie tot 31 december zijn effectenrekening transfereert naar Bolero krijgt een cadeau ifv de getransfereerde waarde.
1% in de vorm van cash (tot max. €100)
1% in de vorm van makelaarskosten tegoed (tot max. €100)
Enkel van KBC naar Bolero telt dit niet.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: De Beurs vandaag
reteiP,
Ik was sowieso van plan mijn effectenrekening te transfereren van de Deutsche Bank naar Bolero. Dus in dit opzicht is dit wel een leuke meevaller.
Maar welke 'boete'kosten zal DB aanrekenen vr mijn transfer?
Ik was sowieso van plan mijn effectenrekening te transfereren van de Deutsche Bank naar Bolero. Dus in dit opzicht is dit wel een leuke meevaller.
Maar welke 'boete'kosten zal DB aanrekenen vr mijn transfer?
Re: De Beurs vandaag
Je kan dit navragen bij je Bolero contactpersoon, deze kosten zouden door Bolero gedekt moeten worden.bertVW schreef:reteiP,
Ik was sowieso van plan mijn effectenrekening te transfereren van de Deutsche Bank naar Bolero. Dus in dit opzicht is dit wel een leuke meevaller.
Maar welke 'boete'kosten zal DB aanrekenen vr mijn transfer?
Ik ga voor €10.000 effecten transfereren om het aanbod maximaal te benutten, maar niet mijn volledige portefeuille.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: De Beurs vandaag
Transfer naar een andere bankbertVW schreef:reteiP,
Ik was sowieso van plan mijn effectenrekening te transfereren van de Deutsche Bank naar Bolero. Dus in dit opzicht is dit wel een leuke meevaller.
Maar welke 'boete'kosten zal DB aanrekenen vr mijn transfer?
Belgische effecten: 10 EUR per effectenpost
Vreemde effecten: 25 EUR per effectenpost
https://www.deutschebank.be/media/pdf/M ... L_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;