Geen korting luminus
Geen korting luminus
Heb op 22/12/2014 via de site van luminus een contract genomen voor het product Optimal Electriciteit.Volgens de details van de berekening (simulatie) op hun site zou ik korting krijgen.Ook heb ik de site van aanbieders.be geraadpleegd en ook zij vermelden toen dat ik recht zou hebben op korting.Gisteren heb ik de slotafrekening ontvangen en u raad het al ,geen korting.Aangezien ik nieuwe klant was en gedurende 1 volledig jaar klant ben geweest,heb ik hier recht op. Ook de domiciliëringskorting staat niet vermeld en heb ik dus ook al niet gekregen ondanks dat ik alleen via domiciliëring betaalt heb.Begin Juni 2015 heb ik zelf via hun site contact opgenomen aangezien ik op mijn bankafschriften zag dat luminus de voorschotten niet inde.Kort daarna kreeg ik van hen een brief waarin stond dat er een probleem was op de dienst facturatie en dat dit zo snel mogelijk werd opgelost.
Vandaag werd ik door de klantendienst gebeld en dit is wat ik tot mijn verbazing te horen kreeg :
"Omdat u een contract afsloot op 22/12/2014 en de startdatum van levering later viel (19/04/2015) hebben we het contract geannuleerd en een nieuw contract opgesteld.Daarom dat u geen korting krijgt".
Toen ik zij dat dit wel heel vreemd is dat dit zo maar kan zonder medeweten van de tegenpartij (ik dus) zei ze me doodleuk : "Tja,wij werken zo".
Volgens mij is dit onwettelijk en heb dan ook bij de Federale ombudsdienst voor energie klacht ingediend.
Ik kan alleen maar hopen dat de klacht wordt aanvaard en dat ik op zijn minst de korting nog zal krijgen.
Wat ik ondertussen wel weet is : luminus....NOOIT MEER!!
Vandaag werd ik door de klantendienst gebeld en dit is wat ik tot mijn verbazing te horen kreeg :
"Omdat u een contract afsloot op 22/12/2014 en de startdatum van levering later viel (19/04/2015) hebben we het contract geannuleerd en een nieuw contract opgesteld.Daarom dat u geen korting krijgt".
Toen ik zij dat dit wel heel vreemd is dat dit zo maar kan zonder medeweten van de tegenpartij (ik dus) zei ze me doodleuk : "Tja,wij werken zo".
Volgens mij is dit onwettelijk en heb dan ook bij de Federale ombudsdienst voor energie klacht ingediend.
Ik kan alleen maar hopen dat de klacht wordt aanvaard en dat ik op zijn minst de korting nog zal krijgen.
Wat ik ondertussen wel weet is : luminus....NOOIT MEER!!
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Geen korting luminus
Is dat niet logisch dat men eerst een contract afsluit en dan later de levering krijgt?ronkanon schreef:"Omdat u een contract afsloot op 22/12/2014 en de startdatum van levering later viel (19/04/2015) hebben we het contract geannuleerd en een nieuw contract opgesteld.Daarom dat u geen korting krijgt".
Dat lijkt me een uitleg die voor 100% van hun klanten geldt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Geen korting luminus
Volgens mij is dit onwettelijk en heb dan ook bij de Federale ombudsdienst voor energie klacht ingediend.
Ik kan alleen maar hopen dat de klacht wordt aanvaard en dat ik op zijn minst de korting nog zal krijgen.
Wat ik ondertussen wel weet is : luminus....NOOIT MEER!![/quote]
Is al meermaals aanbod gekomen
blijf weg van aanbieders .be.
gebruik gewoon http://www.vreg.be en kies daarna uw leverancier.
tot hiertoe voor mezelf de groeps aankopen duurder dan mijn leverancier.
mijn leverancier is jaarlijks gewoonlijk een andere.
heden octa plus een telefoontje en men krijgt een goedkoper tarief na een paar maanden.
bij anderen is aanpassing tijdens loopduur niet mogelijk.
althans mijn ervaringen met Eneco ,Lampiris , Nuon , Mega .
dus al meermaals gewisseld tijden lopende contract.
om de drie maanden volg ikzelf de tarieven op.
Luminus , Engie komen bij mij nooit meer aan bod.
Ik kan alleen maar hopen dat de klacht wordt aanvaard en dat ik op zijn minst de korting nog zal krijgen.
Wat ik ondertussen wel weet is : luminus....NOOIT MEER!![/quote]
Is al meermaals aanbod gekomen
blijf weg van aanbieders .be.
gebruik gewoon http://www.vreg.be en kies daarna uw leverancier.
tot hiertoe voor mezelf de groeps aankopen duurder dan mijn leverancier.
mijn leverancier is jaarlijks gewoonlijk een andere.
heden octa plus een telefoontje en men krijgt een goedkoper tarief na een paar maanden.
bij anderen is aanpassing tijdens loopduur niet mogelijk.
althans mijn ervaringen met Eneco ,Lampiris , Nuon , Mega .
dus al meermaals gewisseld tijden lopende contract.
om de drie maanden volg ikzelf de tarieven op.
Luminus , Engie komen bij mij nooit meer aan bod.
Estate Guru believer.
Re: Geen korting luminus
Hallo platin,
Ik heb dit contract afgesloten via de site van luminus en niet via aanbieders.be die er dus voor niets tussen zitten.
Zelf heb ik geen enkele slechte ervaring met aanbieders.be.
Ik heb dit contract afgesloten via de site van luminus en niet via aanbieders.be die er dus voor niets tussen zitten.
Zelf heb ik geen enkele slechte ervaring met aanbieders.be.
Re: Geen korting luminus
Nu een fundamentele vraag; als Luminus een nieuw contract opstelde, dan zou u dat toch moeten ondertekend hebben? Men kan geen nieuw contract opstellen zonder dat u dat bevestigt (dit kan ook stilzwijgend gebeuren, hebt u de afgelopen tijd alle kleine lettertjes gelezen, a la 'bij stilzwijgen wordt het vorige contract omgezet in dit nieuwe contract'?
Re: Geen korting luminus
Waarom zou je dat doen? Als je toch elk jaar verandert? Zo heb je elk jaar kortingen....platin schreef:
blijf weg van aanbieders .be.
gebruik gewoon http://www.vreg.be en kies daarna uw leverancier.
Luminus , Engie komen bij mij nooit meer aan bod.
Via aanbieders.be ben ik al aangesloten geweest bij essent, electrabel, eni, lampiris en ook luminus.
Heb ALTIJD de korting tot nu toe gekregen. Ik verander gewoon elk jaar opdezelfde dag
Re: Geen korting luminus
Hallo Poldermol,
Ik was tot en met 18/04/2015 klant bij electrabel.Op 22/12/2014 zag ik via aanbieders.be dat luminus een fikse korting gaf bij het afsluiten van een contract voor het product optimal.Ik heb toen online via de site van luminus een contract aangegaan.Sindsdien heb ik geen contract meer ondertekend of gezien of opgestuurd.Bij luminus redenen ze zo dat de datum van ondertekenen van het contract en de startdatum (19/04/2015) lagen zo ver uit elkaar dat ze (eenzijdig en zonder mijn medeweten) het contract hebben geannuleerd en een nieuw contract hebben opgesteld.Dit kreeg ik te horen van iemand van de klantendienst.toen ik haar vroeg of zij dit normaal vindt zij ze :"Zo werken wij".Natuurlijk is het zo dat ze liever geen korting geven.Ik heb ook geen idee wat de korting was bij het afsluiten van een contract voor hetzelfde product tijdens de maanden Maart of April van 2015.Ik hoop morgen van hen uitleg te krijgen waar dat nieuwe contract is en wiens handtekening er op staat.Als het zo is dat dit nieuwe contract onwettig is afgesloten,mogen ze van mij de korting houden maar zal ik het bedrag van de voorschotten en de slotafrekening terug vorderen.Wat de uitkomst ook zal zijn ,1 ding is zeker....luminus....NOOIT MEER!!En aangezien ik mijn zus ook jaarlijks advies geef bij het afsluiten van een elektriciteits - en gascontract,zijn ze al 2 klanten kwijt.Toen ik dit vertelde aan de persoon van de klantendienst,kreeg ik te horen : "U doet maar".Het is duidelijk een bedrijf waar de klant verre van centraal staat.
Hallo Delete,
Ook ik verander jaarlijks van leverancier.Dit is voor mij de 6de maal en heb nog nooit problemen gehad met toekenning van kortingen behalve bij.....juist.....luminus.
Ik was tot en met 18/04/2015 klant bij electrabel.Op 22/12/2014 zag ik via aanbieders.be dat luminus een fikse korting gaf bij het afsluiten van een contract voor het product optimal.Ik heb toen online via de site van luminus een contract aangegaan.Sindsdien heb ik geen contract meer ondertekend of gezien of opgestuurd.Bij luminus redenen ze zo dat de datum van ondertekenen van het contract en de startdatum (19/04/2015) lagen zo ver uit elkaar dat ze (eenzijdig en zonder mijn medeweten) het contract hebben geannuleerd en een nieuw contract hebben opgesteld.Dit kreeg ik te horen van iemand van de klantendienst.toen ik haar vroeg of zij dit normaal vindt zij ze :"Zo werken wij".Natuurlijk is het zo dat ze liever geen korting geven.Ik heb ook geen idee wat de korting was bij het afsluiten van een contract voor hetzelfde product tijdens de maanden Maart of April van 2015.Ik hoop morgen van hen uitleg te krijgen waar dat nieuwe contract is en wiens handtekening er op staat.Als het zo is dat dit nieuwe contract onwettig is afgesloten,mogen ze van mij de korting houden maar zal ik het bedrag van de voorschotten en de slotafrekening terug vorderen.Wat de uitkomst ook zal zijn ,1 ding is zeker....luminus....NOOIT MEER!!En aangezien ik mijn zus ook jaarlijks advies geef bij het afsluiten van een elektriciteits - en gascontract,zijn ze al 2 klanten kwijt.Toen ik dit vertelde aan de persoon van de klantendienst,kreeg ik te horen : "U doet maar".Het is duidelijk een bedrijf waar de klant verre van centraal staat.
Hallo Delete,
Ook ik verander jaarlijks van leverancier.Dit is voor mij de 6de maal en heb nog nooit problemen gehad met toekenning van kortingen behalve bij.....juist.....luminus.
Re: Geen korting luminus
Door omstandigheden in een verhuurpand met vertrek huurder en het door mij kiezen van een nieuwe elektriciteitsleverancier moest ik willens nillens nog een beroep doen op Luminus voor een tweetal maanden tot de nieuwe activatie door Poweo ... Luminus heeft daar gewoon eenzijdig een Ecofix 2 jaar vast voor afgesloten , dit zonder mijn akkoord of handtekening ... Toen verder alles met Poweo al getekend en geregeld was kreeg ik een telefoontje van hun dat ze dan plots wel een veel interessanter contract voor mij konden regelen. Intussen heb ik de afrekening van gas en electriciteit voor die paar maanden gekregen ... een heel dure en slechte zaak voor een quasi non-verbruik.
"Zo" gaan ze dus te werk bij Luminus en bij mij moeten ze alvast nooit meer leveren.
"Zo" gaan ze dus te werk bij Luminus en bij mij moeten ze alvast nooit meer leveren.
Re: Geen korting luminus
Het is een mooie illusie van Luminus Wonka om te pretenderen dat de Oempa Luminumpa's voor niets werken...
https://www.youtube.com/watch?v=Pe_6fk8oSQ0
Zo weet je waar je centen naartoe gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Pe_6fk8oSQ0
Zo weet je waar je centen naartoe gaan.
Re: Geen korting luminus
deze maand ben ik 1 jaar klant bij luminus. Omdat ik elk jaar mijn contracten evalueer wou ik opvragen welke kortingen er bij het aangaan van het contract van toepassing waren en vroeg ik een kopie op van mijn contract.
hiervoor heb ik eerst 2 x 20 minuten telefonisch contact gehad met hun klantendienst waar uiteindelijk zulke incompetente mensen zaten die me niet konden helpen en me dan maar voorstelden een mail te sturen naar hun klantendienst met mijn vraag.
We zijn nu 2 weken later en nog steeds heb ik van hen geen antwoord gekregen op mijn vragen laat staan een kopie van mijn contract. Ik heb hen gisteren nogmaals gemaild met de vraag me uiterlijk vandaag een antwoord te bieden. Zoniet zeg ik het boeltje morgen op.
Ben benieuwd.
nooit meer luminus want hun prijzen politiek is allesbehalve transparant en trekt op niets.
hiervoor heb ik eerst 2 x 20 minuten telefonisch contact gehad met hun klantendienst waar uiteindelijk zulke incompetente mensen zaten die me niet konden helpen en me dan maar voorstelden een mail te sturen naar hun klantendienst met mijn vraag.
We zijn nu 2 weken later en nog steeds heb ik van hen geen antwoord gekregen op mijn vragen laat staan een kopie van mijn contract. Ik heb hen gisteren nogmaals gemaild met de vraag me uiterlijk vandaag een antwoord te bieden. Zoniet zeg ik het boeltje morgen op.
Ben benieuwd.
nooit meer luminus want hun prijzen politiek is allesbehalve transparant en trekt op niets.
Geen korting luminus
Ook ik heb ingetekend bij Luminus via aanbieders.be. De slotafrekening heb ik nog niet gekregen, die zou ergens in mei volgen zeiden ze.
Dus van korting kan ik nog niets zeggen. Staat die op de factuur vermeld?
Bij Luminus weet ik wel dat ze vorige week een mail hebben gestuurd en noch de naam van mij als die van mijn vriendin gebruikt hebben. Ze waren weer aan het missen, voor de tweede keer trouwens. Ze reageerden op een mail van begin maart (snelle klantendienst moet ik zeggen als ze over elke mail 2 maand doen)!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dus van korting kan ik nog niets zeggen. Staat die op de factuur vermeld?
Bij Luminus weet ik wel dat ze vorige week een mail hebben gestuurd en noch de naam van mij als die van mijn vriendin gebruikt hebben. Ze waren weer aan het missen, voor de tweede keer trouwens. Ze reageerden op een mail van begin maart (snelle klantendienst moet ik zeggen als ze over elke mail 2 maand doen)!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Geen korting luminus
en uiteraard geen reactie van Luminus. triestige onderneming.
Straks eens alles in het werk stellen om te switchen....nooit meer luminus !!
Straks eens alles in het werk stellen om te switchen....nooit meer luminus !!
Re: Geen korting luminus
Hallo Kevva,
De korting moet vermeld staan (hopelijk toch) op uw slotfactuur die u blijkbaar in de loop van Mei nog moet ontvangen.
Indien u recht hebt op korting maar het niet krijgt,kan u klacht indienen bij de Federale ombudsdienst voor energie.
Ik zou daar niet over twijfelen en heb dat zelf dan ook gedaan.
Kijk ook na of u de domiciliëringskorting hebt gekregen (enkel indien u betaalt hebt via domiciliëring).
Ook ik had al reactie moet ontvangen hebben van de klantendienst en dit zowel vorige week Vrijdag als eergisteren.Niks dus.
Maar u weet dus inmiddels ook dat hun werkelijke naam eigenlijk Anti-klantendienst moet zijn!
De korting moet vermeld staan (hopelijk toch) op uw slotfactuur die u blijkbaar in de loop van Mei nog moet ontvangen.
Indien u recht hebt op korting maar het niet krijgt,kan u klacht indienen bij de Federale ombudsdienst voor energie.
Ik zou daar niet over twijfelen en heb dat zelf dan ook gedaan.
Kijk ook na of u de domiciliëringskorting hebt gekregen (enkel indien u betaalt hebt via domiciliëring).
Ook ik had al reactie moet ontvangen hebben van de klantendienst en dit zowel vorige week Vrijdag als eergisteren.Niks dus.
Maar u weet dus inmiddels ook dat hun werkelijke naam eigenlijk Anti-klantendienst moet zijn!