Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Vandaag een mail ontvangen van KEYTRADE waar ze via een enquete peilen naar de nieuwe inlogmethode.
"U heeft recent uw nieuwe authenticatiemethode geactiveerd om toegang te krijgen tot het Keytrade Bank platform en transacties te bevestigen. We horen graag wat u ervan vindt."
Meedoen zou ik zeggen.
"U heeft recent uw nieuwe authenticatiemethode geactiveerd om toegang te krijgen tot het Keytrade Bank platform en transacties te bevestigen. We horen graag wat u ervan vindt."
Meedoen zou ik zeggen.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
heb die maand geleden ook al gekregen :-)
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik heb (nog) geen uitnodiging ontvangen om mijn mening over hun nieuwe inlogmethode te geven.
Een tijdje geleden heb ik via hun online webformulier mijn ongenoegen geuit over de HardKey, én gevraagd om een betere oplossing te overwegen voor mensen die niet over een smartphone beschikken, of dat niet wensen te gebruiken voor bankverrichtingen.
Ik wacht nog op hun antwoord.
Een tijdje geleden heb ik via hun online webformulier mijn ongenoegen geuit over de HardKey, én gevraagd om een betere oplossing te overwegen voor mensen die niet over een smartphone beschikken, of dat niet wensen te gebruiken voor bankverrichtingen.
Ik wacht nog op hun antwoord.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP VOOR GEBRUIK VAN OVERSCHRIJVING MET HARDKEY
Ik kan geen gebruik maken van de smartkey doordat mijn smartphone ge-ROOT is. De hardkey heeft zeer kleine toetsen en het is vervelend om bij 1 overschrijving het bedrag en het volledige rekeningnummer in te voeren. Gelukkig kan dit sneller:
1. Voer de overschrijvingsgegevens (bedrag, rekeningnummer) in zoals vanouds
2. Klik op "Toevoegen aan multi-overschrijving" ipv "Bekijken"
3. Ga naar het flapje "Multi-overschrijving"
4. vink "Alles aanvinken" aan en klik "bevestigen"
5. Nu hoef je met de hardkey enkel het bedrag in te vullen en krijg je daarna een code.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Ik kan geen gebruik maken van de smartkey doordat mijn smartphone ge-ROOT is. De hardkey heeft zeer kleine toetsen en het is vervelend om bij 1 overschrijving het bedrag en het volledige rekeningnummer in te voeren. Gelukkig kan dit sneller:
1. Voer de overschrijvingsgegevens (bedrag, rekeningnummer) in zoals vanouds
2. Klik op "Toevoegen aan multi-overschrijving" ipv "Bekijken"
3. Ga naar het flapje "Multi-overschrijving"
4. vink "Alles aanvinken" aan en klik "bevestigen"
5. Nu hoef je met de hardkey enkel het bedrag in te vullen en krijg je daarna een code.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
het werkt inderdaad: geen rekeningnummer moeten intoetsen!
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Zeer goede info, maar dat zou natuurlijk duidelijk moeten gecommuniceerd zijn door keytrade zelf, iets wat ze zeker bij de de invoering van het systeem NIET, ONVOLDOENDE of ONVINDBAAR gedaan hebben. Ik vraag me trouwens af of ze die info nu al zelf verstrekken.Nico73 schreef:TIP VOOR GEBRUIK VAN OVERSCHRIJVING MET HARDKEY
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Is dat zo?Nico73 schreef:Ik kan geen gebruik maken van de smartkey doordat mijn smartphone ge-ROOT is.
Mijn smartphone draait CyanogenMod (sorry, Lineage OS), wat een aantal Android apps beschouwen als rooted.
De Keytrade app werkt wel, maar bv. Bancontact app niet. Ik hoop dat ik in de toekomst de softkey ook zal kunnen gebruiken.
Is dit een aparte app, of gewoon een update van de bestaande Keytrade app?
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Dit krijg ik te zien na installatie van de app:
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Geroote telefoon?
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ja, Ik heb hem zo ontvangen na aankoop. Is nu een dik jaar oud en werkt prima.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Dan is het normaal dat de Softkey niet werkt. Bij veel apps woorden geroote telefoons uitgesloten van bepaalde functies, omdat met root sommige beveiligingsmaatregelen ondermijnt. Er zou bijvoorbeeld een keylogger kunnen zijn geïnstalleerd die niet kan worden opgemerkt omdat-ie rootprivileges heeft.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik ben er nochtans meer dan gerust in dat mijn "rooted" toestel, dat daardoor wel een up-to-date Android 7 draait, veiliger is dan gelijk welke doorsnee Samsung die na een jaar geen security patches meer krijgt.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Dat lijdt weinig twijfel. Als je weet wat je doet is het gevaar van root minimaal, maar dat soort maatregelen maakt het leven niet gemakkelijker. Persoonlijk hecht ik meer belang aan een cleane en geüpdatet Androidversie, dan roottoegang.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Recent smartphone geupgrade van Cyanogenmod naar opvolger Lineage OS, waar root access niet meer standaard inbegrepen is (alleen via adb). En nu werkt de Bancontact app weer, dus heb goede hoop voor andere apps.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Keytrade komt niet terug op uw domme invoering van de hardkey, dus rest het mij enkel de keuze om iets anders te zoeken.
Het heeft mij heel wat moeite gekost om Keytrade te vervangen door Belfius , maar tot op heden geen spijt van.
U moet natuurlijk alles gaan overzetten, inkomsten en uitgave en dat is bij sommige banken die met een tegenrekening werken niet altijd zo eenvoudig. (Monyou, Medirect )
"Belfius pulse" is ook totaal gratis voor de basis, wat u normaal nodig heb, overschrijving en betaalkaarten.
Voor mensen die graag met krediet werken is er wel te betalen en dan kunt u beter terecht bij "Argenta"
Maar daar zit u ook met een digipass die ook niet bepaald klantvriendelijk is
Nu voor wat ik het nodig heb is Belfius Pulse zeer goed, eenvoudig bij het aanmelden via kaartlezer en het zelfde voor betalingen, gedaan met hopen cijfers in te geven om een betaling te doen.
Website is zeer overzichtelijk en tevens een erg goede helpdesk.
Hoop dat u iets heb aan deze informatie, voor mij is het hoogstuk Keytrade gesloten.
Het heeft mij heel wat moeite gekost om Keytrade te vervangen door Belfius , maar tot op heden geen spijt van.
U moet natuurlijk alles gaan overzetten, inkomsten en uitgave en dat is bij sommige banken die met een tegenrekening werken niet altijd zo eenvoudig. (Monyou, Medirect )
"Belfius pulse" is ook totaal gratis voor de basis, wat u normaal nodig heb, overschrijving en betaalkaarten.
Voor mensen die graag met krediet werken is er wel te betalen en dan kunt u beter terecht bij "Argenta"
Maar daar zit u ook met een digipass die ook niet bepaald klantvriendelijk is
Nu voor wat ik het nodig heb is Belfius Pulse zeer goed, eenvoudig bij het aanmelden via kaartlezer en het zelfde voor betalingen, gedaan met hopen cijfers in te geven om een betaling te doen.
Website is zeer overzichtelijk en tevens een erg goede helpdesk.
Hoop dat u iets heb aan deze informatie, voor mij is het hoogstuk Keytrade gesloten.