Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst
TIP
Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst
Ik ondertekende mijn hypothecaire lening en verstuurde dit contract zelf digitaal naar het hoofdkantoor.
Ik betaalde, zoals vermeld in mijn contract een deel van het hypothecair krediet vervroegd af.
Elke maand haalt de bank automatisch deze bedragen van mijn rekening.
Nu stel ik vast dat bij de afbetaling van de eerste schijf van de herziening, dit totaal niet klopt !!
Men heeft zich dus niet gehouden aan het ondertekende contract !!!!
Men heeft slechts een gedeelte van het terugbetaalde bedrag in mindering gebracht.
De voorgestelde looptijden kloppen totaal niet.
Het openstaand saldo klopt niet ...
WAT NU
Welke stappen kan ik ondernemen ?
Ik betaalde, zoals vermeld in mijn contract een deel van het hypothecair krediet vervroegd af.
Elke maand haalt de bank automatisch deze bedragen van mijn rekening.
Nu stel ik vast dat bij de afbetaling van de eerste schijf van de herziening, dit totaal niet klopt !!
Men heeft zich dus niet gehouden aan het ondertekende contract !!!!
Men heeft slechts een gedeelte van het terugbetaalde bedrag in mindering gebracht.
De voorgestelde looptijden kloppen totaal niet.
Het openstaand saldo klopt niet ...
WAT NU
Welke stappen kan ik ondernemen ?
Re: Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst !!!!
Eerst uitleg vragen aan de bank. Ben je het dan nog niet eens kan je klacht indienen bij Ombudsfin.
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/consum ... ele-dienst
https://www.ombudsfin.be/nl/particulier ... -indienen/
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/consum ... ele-dienst
https://www.ombudsfin.be/nl/particulier ... -indienen/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst !!!!
Eens uitleg gaan vragen bij de bank. Misschien zijn er kosten geweest mbt de vervroegde terugbetaling
... .
... .
Re: Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst !!!!
Het contract werd getekend. De rentevoet werd vermeld. De openstaande bedragen, het maandelijks te betalen bedrag enz.
Ook werd er melding gemaakt van 425 euro dossierkosten en werd er vermeld wat ik moest terugbetalen (had zelf voorstel gevraagd om gedeelte van de lening terug te betalen).
Resultaat : looptijden kloppen niet, maandelijkse bedragen kloppen niet, .. ik heb een deel van de lening terugbetaald, echter meer dan 3700 euro hebben ze niet in mindering gebracht ...
Ben al moeten langs gaan bij de bank (op eigen vraag na dreiging dat ik ermee verder ga), ... ze gaan het oplossen, maar ook daarna krijg ik nog een verkeerde aflossingstabel. Nu weer belofte dat ik deze week de definitieve aflossing in mijn bus heb, .. maar weer niks.
Ik heb het contract rechtstreeks doorgestuurd naar het hoofdkantoor, maar heb het gevoel dat het plaatselijk bankkantoor alles (bewust ??) in de soep draait !
Heb al advies gevraagd, en die zeggen dat ze verplicht zijn om de overeenkomst na te leven !!!! Ik hoop het !!! Hetgeen ze toepassen lijkt op de verste verte niet op mijn contract !!!!!!
Kan ik nog even aanzien of moet ik onmiddellijk ingrijpen (al klachtendienst schriftelijk geccontacteerd maar nog geen reactie)
Voor alle duidelijkheid : De thuisbank zei er mee verveeld te zitten dat men er inderdaad volledig naast zit, maar kan het zijn dat de thuisbank het dossier moet afhandelen en niet het hoofdkantoor ? Ik vind het niet normaal dat IK alles moet uittellen om aan te tonen waar het is fout gelopen, terwijl, als ik de overeenkomst voorleg, de bankdirecteur met zijn hoofd schud en zegt, 't is niet waar, ze zijn daar echt onbekwaam. Niet te geloven dat ze dit fout opvolgen !!!
Ook werd er melding gemaakt van 425 euro dossierkosten en werd er vermeld wat ik moest terugbetalen (had zelf voorstel gevraagd om gedeelte van de lening terug te betalen).
Resultaat : looptijden kloppen niet, maandelijkse bedragen kloppen niet, .. ik heb een deel van de lening terugbetaald, echter meer dan 3700 euro hebben ze niet in mindering gebracht ...
Ben al moeten langs gaan bij de bank (op eigen vraag na dreiging dat ik ermee verder ga), ... ze gaan het oplossen, maar ook daarna krijg ik nog een verkeerde aflossingstabel. Nu weer belofte dat ik deze week de definitieve aflossing in mijn bus heb, .. maar weer niks.
Ik heb het contract rechtstreeks doorgestuurd naar het hoofdkantoor, maar heb het gevoel dat het plaatselijk bankkantoor alles (bewust ??) in de soep draait !
Heb al advies gevraagd, en die zeggen dat ze verplicht zijn om de overeenkomst na te leven !!!! Ik hoop het !!! Hetgeen ze toepassen lijkt op de verste verte niet op mijn contract !!!!!!
Kan ik nog even aanzien of moet ik onmiddellijk ingrijpen (al klachtendienst schriftelijk geccontacteerd maar nog geen reactie)
Voor alle duidelijkheid : De thuisbank zei er mee verveeld te zitten dat men er inderdaad volledig naast zit, maar kan het zijn dat de thuisbank het dossier moet afhandelen en niet het hoofdkantoor ? Ik vind het niet normaal dat IK alles moet uittellen om aan te tonen waar het is fout gelopen, terwijl, als ik de overeenkomst voorleg, de bankdirecteur met zijn hoofd schud en zegt, 't is niet waar, ze zijn daar echt onbekwaam. Niet te geloven dat ze dit fout opvolgen !!!
Re: Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst
Wees nu eerst eens rustig. Ik word zelf ook al helemaal nerveus door al die !!! in je bericht.
Je plaatselijke kantoor is idd gebonden aan het hoofdkantoor, zij zijn degene die een fout gemaakt hebben en die moeten het oplossen. Je plaatselijke kantoordirecteur zal zich echt niet bezighouden met dossiers te vertragen of achter te houden...
Het gaat zo te lezen over de eerste maand na je vervroegde aflossing, daar zal dan ergens een cijfertje nog niet helemaal juist ingevuld geweest zijn. We hebben vermoedelijk allemaal al wel eens een administratieve fout bij de bank niet de volgende dag opgelost weten worden (kan zelfs volgende week nog niet rond zijn, be prepared). Zorg als je je daar beter bij voelt dat je je klacht via de mail naar je bankdirecteur stuurt en vraag dat hij je per mail bevestigt dat hij ermee bezig is.
Ik heb bij mijn huisbank in al die jaren al een paar keer een foutje gehad en die zetten dat zonder problemen recht en de centen worden met retroactieve datum teruggestort op je rekening (in deze tijden van nul rente niet meer belangrijk overigens). Mijn bankdirecteur foetert dan ook op het hoofdkantoor, maar is afhankelijk van hen om het op te lossen.
Je plaatselijke kantoor is idd gebonden aan het hoofdkantoor, zij zijn degene die een fout gemaakt hebben en die moeten het oplossen. Je plaatselijke kantoordirecteur zal zich echt niet bezighouden met dossiers te vertragen of achter te houden...
Het gaat zo te lezen over de eerste maand na je vervroegde aflossing, daar zal dan ergens een cijfertje nog niet helemaal juist ingevuld geweest zijn. We hebben vermoedelijk allemaal al wel eens een administratieve fout bij de bank niet de volgende dag opgelost weten worden (kan zelfs volgende week nog niet rond zijn, be prepared). Zorg als je je daar beter bij voelt dat je je klacht via de mail naar je bankdirecteur stuurt en vraag dat hij je per mail bevestigt dat hij ermee bezig is.
Ik heb bij mijn huisbank in al die jaren al een paar keer een foutje gehad en die zetten dat zonder problemen recht en de centen worden met retroactieve datum teruggestort op je rekening (in deze tijden van nul rente niet meer belangrijk overigens). Mijn bankdirecteur foetert dan ook op het hoofdkantoor, maar is afhankelijk van hen om het op te lossen.
Re: Afbetalingsplan van hypothecaire lening stemt niet overeen met overeenkomst
Helaas is het hier een ander verhaal. (Ik zal geen uitroeptekens meer gebruiken .
De renteherziening heeft welgeteld meer dan 2 jaar geduurd. (Bijna 2,5 jaar).
Het eerste jaar zat ik wekelijks één tot twee keer op de bank. Alles moest ik zelf uittellen. Kreeg ik iets vh kantoor, dan klopte dat van geen kanten.
Ik had een deftig voorstel op papier van een concurrent.
Met dat papier ben ik naar de thuisbank gegaan, en toen is't allemaal begonnen.
Ze beweerden dat ze beter konden, .. ik kreeg mondeling vanalles, maar niks op papier, .. ik ben blijven luisteren en blijven langs gaan, .. af en toe gaven ze dan iets op papier, maar dan bleek het vol fouten te zitten en moest ik tot daar gaan om het recht te trekken, .. en als we er bijna waren, ... dan klopte de rentevoet ineens niet meer (omdat hij me meer dan 10 dagen niet meer gezien had, of kreeg ik een beter voorstel).
Waarom ben ik dan gebleven en blijven teruggaan ? Ik kocht alleen een woning en ben een alleenstaande mama met een prachtige dochter. Vaste rente is vaste rente, verder geen geloof in de bank.
Een jaar geleden ben ik langs gegaan en gezegd dat ik het beu was en ik dit ging aankaarten bij het hoofdkantoor (ik zat er wekelijks, soms 2*/week en was nog geen stap verder). Hij is zich beginnen excuseren, en vanaf nu ging alles beter gaan, ... tot ik weer bijna een jaar moest wachten. Ik heb alles bijgehouden, .. en opnieuw gedreigd om dit aan te klagen. En dan was er geld mee gemoeid ! Ik noem het zwijggeld. Enfin, .. alles werd financiëel geregeld, want het hoofdkantoor mag dit niet weten. Komt er op neer dat alles rond is. De beloftes zijn gehouden, .. en toen kwam het contract. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik het contract mee naar huis genomen, alles na gelezen, ... een deel vh kapitaal terugbetaald, enfin, .. .alles uitgevoerd zoals op het contract vermeld staat. Om de huisbank te vermijden stuurde ik alles rechtstreeks door naar het hoofdkantoor (maar ook daar heb ik minder goede ervaringen, - als ik iets door kreeg stond het vol fouten-).
Nu klopte het eindelijk wel, .. behalve, ... de uitvoering.
De looptijd klopt van geen kanten, eveneens als het openstaande bedrag, het maandelijks te betalen bedrag klopt niet, .. enz...
Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, en dit onmiddellijk gemeld bij de thuisbank. Ze vroegen mij dat IK alles uittelde. (wat ik ook gedaan heb). Thuisbank overloopt dit met mij, .. ik heb het contract nageleefd, .. en toch slagen ze er nog in om me nadien nog een verkeerde aflossingstabel op te sturen. Ik meld dit terug aan de thuisbank, .. en ze vragen me opnieuw om het verschil uit te tellen en te zeggen hoe ik hieraan kom. Al bijna 2,5 jaar steek ik energie in deze bank ipv thuis bij mijn dochtertje te zijn. Ik ben het echt beu. Nu hebben we een contract, een overeenkomst, .... ik vind niet dat ik mijn vrije tijd nog moet opofferen aan hun stommiteiten.
Ik denk er zelfs over na om er een advocaat op te zetten (maar wie betaalt dit dan weer ?!).
Ik heb het echt gehad. Heb een goed voorstel ontvangen op papier, maar verder kan je zeker geen zaken doen op deze bank.
De renteherziening heeft welgeteld meer dan 2 jaar geduurd. (Bijna 2,5 jaar).
Het eerste jaar zat ik wekelijks één tot twee keer op de bank. Alles moest ik zelf uittellen. Kreeg ik iets vh kantoor, dan klopte dat van geen kanten.
Ik had een deftig voorstel op papier van een concurrent.
Met dat papier ben ik naar de thuisbank gegaan, en toen is't allemaal begonnen.
Ze beweerden dat ze beter konden, .. ik kreeg mondeling vanalles, maar niks op papier, .. ik ben blijven luisteren en blijven langs gaan, .. af en toe gaven ze dan iets op papier, maar dan bleek het vol fouten te zitten en moest ik tot daar gaan om het recht te trekken, .. en als we er bijna waren, ... dan klopte de rentevoet ineens niet meer (omdat hij me meer dan 10 dagen niet meer gezien had, of kreeg ik een beter voorstel).
Waarom ben ik dan gebleven en blijven teruggaan ? Ik kocht alleen een woning en ben een alleenstaande mama met een prachtige dochter. Vaste rente is vaste rente, verder geen geloof in de bank.
Een jaar geleden ben ik langs gegaan en gezegd dat ik het beu was en ik dit ging aankaarten bij het hoofdkantoor (ik zat er wekelijks, soms 2*/week en was nog geen stap verder). Hij is zich beginnen excuseren, en vanaf nu ging alles beter gaan, ... tot ik weer bijna een jaar moest wachten. Ik heb alles bijgehouden, .. en opnieuw gedreigd om dit aan te klagen. En dan was er geld mee gemoeid ! Ik noem het zwijggeld. Enfin, .. alles werd financiëel geregeld, want het hoofdkantoor mag dit niet weten. Komt er op neer dat alles rond is. De beloftes zijn gehouden, .. en toen kwam het contract. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik het contract mee naar huis genomen, alles na gelezen, ... een deel vh kapitaal terugbetaald, enfin, .. .alles uitgevoerd zoals op het contract vermeld staat. Om de huisbank te vermijden stuurde ik alles rechtstreeks door naar het hoofdkantoor (maar ook daar heb ik minder goede ervaringen, - als ik iets door kreeg stond het vol fouten-).
Nu klopte het eindelijk wel, .. behalve, ... de uitvoering.
De looptijd klopt van geen kanten, eveneens als het openstaande bedrag, het maandelijks te betalen bedrag klopt niet, .. enz...
Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, en dit onmiddellijk gemeld bij de thuisbank. Ze vroegen mij dat IK alles uittelde. (wat ik ook gedaan heb). Thuisbank overloopt dit met mij, .. ik heb het contract nageleefd, .. en toch slagen ze er nog in om me nadien nog een verkeerde aflossingstabel op te sturen. Ik meld dit terug aan de thuisbank, .. en ze vragen me opnieuw om het verschil uit te tellen en te zeggen hoe ik hieraan kom. Al bijna 2,5 jaar steek ik energie in deze bank ipv thuis bij mijn dochtertje te zijn. Ik ben het echt beu. Nu hebben we een contract, een overeenkomst, .... ik vind niet dat ik mijn vrije tijd nog moet opofferen aan hun stommiteiten.
Ik denk er zelfs over na om er een advocaat op te zetten (maar wie betaalt dit dan weer ?!).
Ik heb het echt gehad. Heb een goed voorstel ontvangen op papier, maar verder kan je zeker geen zaken doen op deze bank.