Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
En ik ben nog altijd aan het wachten op een antwoord dat er waarschijnlijk nooit zal komen.Nefertari schreef: ... Een tijdje geleden heb ik via hun online webformulier mijn ongenoegen geuit over de HardKey, én gevraagd om een betere oplossing te overwegen voor mensen die niet over een smartphone beschikken, of dat niet wensen te gebruiken voor bankverrichtingen.
Ik wacht nog op hun antwoord.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Nico73, dat is inderdaad een goeie tip, waarvoor dank.Nico73 schreef:TIP VOOR GEBRUIK VAN OVERSCHRIJVING MET HARDKEY ...
1. Voer de overschrijvingsgegevens (bedrag, rekeningnummer) in zoals vanouds
2. Klik op "Toevoegen aan multi-overschrijving" ipv "Bekijken"
3. Ga naar het flapje "Multi-overschrijving"
4. vink "Alles aanvinken" aan en klik "bevestigen"
5. Nu hoef je met de hardkey enkel het bedrag in te vullen en krijg je daarna een code. ...
Als ik een dringende overschrijving heb, dan doe ik het nu ook zo, en dat gaat tenminste al een stuk vlotter dan de eigen uitleg van Keytrade.
Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk mijn niet-dringende overschrijvingen te groeperen en 1 X per maand alles tegelijk door te geven.
-
- VIP member
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 13 nov 2013
- Contacteer:
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
De banken wedijveren blijkbaar met elkaar in het vinden van de meest gebruiksvijandige omgeving.
Als Argenta nu eens gedurende 5 minuten zijn verstand zou gebruiken en een manier zou uitdokteren om overschrijvingen soepel en toch veilig in te voeren en hierover reclame zou maken (bv 'Sneller bij de bank van hier' , dan zouden de nieuwe klanten binnen stromen.
Het zou volstaan het vorige systeem van Keytrade te kopiëren (keuze tussen GSM en key generator). Blijkbaar was iedereen hier tevreden mee.
Als Argenta nu eens gedurende 5 minuten zijn verstand zou gebruiken en een manier zou uitdokteren om overschrijvingen soepel en toch veilig in te voeren en hierover reclame zou maken (bv 'Sneller bij de bank van hier' , dan zouden de nieuwe klanten binnen stromen.
Het zou volstaan het vorige systeem van Keytrade te kopiëren (keuze tussen GSM en key generator). Blijkbaar was iedereen hier tevreden mee.
-
- VIP member
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 13 nov 2013
- Contacteer:
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Helaas ontmaskerd !Leemans-broertje schreef:De banken wedijveren blijkbaar met elkaar in het vinden van de meest gebruiksvijandige omgeving.
Als Argenta nu eens gedurende 5 minuten zijn verstand zou gebruiken en een manier zou uitdokteren om overschrijvingen soepel en toch veilig in te voeren en hierover reclame zou maken (bv 'Sneller bij de bank van hier' , dan zouden de nieuwe klanten binnen stromen.
Het zou volstaan het vorige systeem van Keytrade te kopiëren (keuze tussen GSM en key generator). Blijkbaar was iedereen hier tevreden mee.
http://www.tijd.be/ondernemen/banken/Ar ... 4-3095.art
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Argenta zal NOOIT op het niveau van Keytrade komen qua gebruiksvriendelijkheid, laat staan van innoverend vermogen. Oké, die hardkey is een gedrocht, hun softkey is zalig.
Wat denk je, dat ze een anderstand van 15 jaar zomaar kunnen wegvegen?
Wat denk je, dat ze een anderstand van 15 jaar zomaar kunnen wegvegen?
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik moet mijn mening bijschaven.
Vandaag wilde ik een online betaling doen via Bancontact en de softkey. Ik zie het bedrag op mijn scherm komen, bevestig, vul code in....Daarna kreeg ik scherm: gelieve de helpdesk te contacteren.... zucht....
Dan via Belfius geprobeerd (iets omslachtiger), maar werkt wel.
Off-topic: ik zie 2 Zoomit icoontjes staan (alsof er nieuw document is) bij mijn zichtrekeningen, maar als ik kijk, vind ik nergens iets terug
"ze zouden het onderzoeken"....
Een antwoordje via FB duurt ook al +48 u. (vind ik lang voor een zuivere internetbank)
Vandaag wilde ik een online betaling doen via Bancontact en de softkey. Ik zie het bedrag op mijn scherm komen, bevestig, vul code in....Daarna kreeg ik scherm: gelieve de helpdesk te contacteren.... zucht....
Dan via Belfius geprobeerd (iets omslachtiger), maar werkt wel.
Off-topic: ik zie 2 Zoomit icoontjes staan (alsof er nieuw document is) bij mijn zichtrekeningen, maar als ik kijk, vind ik nergens iets terug
"ze zouden het onderzoeken"....
Een antwoordje via FB duurt ook al +48 u. (vind ik lang voor een zuivere internetbank)
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Wat het gaat zijn dat kan ik niet zeggen natuurlijk ...maar Argenta kondigde einde 2016 op de Argen-Co algemene vergadering aan dat ze vanaf 2017 zwaar gingen investeren in de back-end van Argenta, hun informatica-platform. En dat in de loop van 2018 daar zaken van zichtbaar zullen worden voor de klanten op de website.satsurfer schreef:Argenta zal NOOIT op het niveau van Keytrade komen qua gebruiksvriendelijkheid, laat staan van innoverend vermogen. Oké, die hardkey is een gedrocht, hun softkey is zalig.
Wat denk je, dat ze een anderstand van 15 jaar zomaar kunnen wegvegen?
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik las eerder in deze thread dat er mensen waren die hun soft key niet meer konden gebruiken doordat ze steeds de melding "connection has timed out" kregen na invoer van hun PIN-code.
Is dit probleem intussen opgelost? Ik heb nl. hetzelfde probleem en ben benieuwd naar de oplossing...
Ik begrijp overigens niet waarom Keytrade niet een soort van fall-back mechanisme voorziet voor de softkey; dat is immers perfect mogelijk aangezien die soft key achterliggend ook maar gewoon een code genereert die automatisch wordt doorgestuurd en die maakt dat de site herkent dat je authenticatie succesvol was. Je zou die code ook perfect manueel kunnen invoeren op het inlogscherm ... ALS keytrade er voor zou zorgen dat de code zichtbaar is in de soft key app en als keytrade een mogelijkheid voorziet om die code in te voeren op hun site.
Maar ja, bij Keytrade redeneren ze waarschijnlijk dat de klant sowieso wel over internet beschikt als hij zich probeert aan te melden op internetbankieren ... klinkt ook logisch natuurlijk, maar dat ze dan maken dat hun brol werkt.
Is dit probleem intussen opgelost? Ik heb nl. hetzelfde probleem en ben benieuwd naar de oplossing...
Ik begrijp overigens niet waarom Keytrade niet een soort van fall-back mechanisme voorziet voor de softkey; dat is immers perfect mogelijk aangezien die soft key achterliggend ook maar gewoon een code genereert die automatisch wordt doorgestuurd en die maakt dat de site herkent dat je authenticatie succesvol was. Je zou die code ook perfect manueel kunnen invoeren op het inlogscherm ... ALS keytrade er voor zou zorgen dat de code zichtbaar is in de soft key app en als keytrade een mogelijkheid voorziet om die code in te voeren op hun site.
Maar ja, bij Keytrade redeneren ze waarschijnlijk dat de klant sowieso wel over internet beschikt als hij zich probeert aan te melden op internetbankieren ... klinkt ook logisch natuurlijk, maar dat ze dan maken dat hun brol werkt.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Vandaag werd ik gedwongen om een softkey aan te maken voor ik verder kon en werd mijn RSA token dus gedeactiveerd.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Oh crap, ja, die miserie met inlog"sleutel" van Keytrade was ik vergeten. M'n Rabo-pensioenfonds gaat "standaard" naar Keytrade, ik ging daar verder niet veel tijd aan spenderen, maar bovenop alle miserie met Keytrade die anderen hier al beschreven hebben, komt dus nog dat probleem met inloggen. Hmm... Toch maar eens goed over nadenken.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
@ Fakkel: best eens kijken op de site van AXA voor die premie van 100 euro voor PSP.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik heb nog nooit problemen gehad met Argenta en vind internetbankieren en de app gebruiksvriendelijk.
Keytrade daarentegen.... Bij Keytrade heb ik een backup zichtrekening die ik weinig gebruik.
Mijn ID is geblokkeerd zegt de site, ik kan enkel nog via sms inloggen.
Toen ik hiervoor belde zeiden ze aan de lijn dan de oude ID vervallen is en ik voor hard of soft key moet kiezen.
Ik heb echter nog geen keuzemogelijkheid tussen de nieuwe keys.
Ik blijf dus geblokkeerd zitten om dat de oude ID sleutelhanger geblokkeerd is.
Keytrade daarentegen.... Bij Keytrade heb ik een backup zichtrekening die ik weinig gebruik.
Mijn ID is geblokkeerd zegt de site, ik kan enkel nog via sms inloggen.
Toen ik hiervoor belde zeiden ze aan de lijn dan de oude ID vervallen is en ik voor hard of soft key moet kiezen.
Ik heb echter nog geen keuzemogelijkheid tussen de nieuwe keys.
Ik blijf dus geblokkeerd zitten om dat de oude ID sleutelhanger geblokkeerd is.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik ga het bekijken (heb het net bekeken, maar nog geen afspraak gemaakt), maar gaat die € 100 niet redelijk snel verdampen met al hun extra kosten?
3% instapkosten, dat was bij Rabo ook al.
Maar dan nog 1.25% lopende kosten en 1% per jaar beheerskosten.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Edit, BNP PF doet dezelfde actie met € 100, maar beheerskosten liggen een factie lager (1.24% ipv 1.25%) en geen aparte beheerskosten.
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/camp ... axes4=priv
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/camp ... axes4=priv