Klanten Belfius vinden al hun verzekeringen op hun smartphone

0
Reageer
Klanten Belfius vinden al hun verzekeringen op hun smartphone

Klanten van Belfius kunnen voortaan al hun actieve verzekeringen (wagen, woning, bijstand, levensverzekeringen, enz.) met bijhorende contractnummers en telefoongegevens ook raadplegen op hun smartphone of tablet. Voor spaarverzekeringen kon dat al eerder.

Al meer dan 900.000 klanten van Belfius gebruiken de mogelijkheid om te bankieren via smartphone of tablet. Elke dag komen er duizend nieuwe bij.

De voorbije twaalf maanden legden ze met hun mobiele toestellen liefst 222 miljoen keer contact met hun instelling. Die zijn daarmee een pak belangrijker geworden dan de  pc – ‘slechts’ 53 miljoen contacten – en het bezoek aan het bankkantoor.

Niet alleen de frequentie van de mobiele bezoeken stijgt, ook de mogelijkheden. Naast het beheer van rekeningen, kaarten en beleggingen worden nu dus ook verzekeringen via het mobiele kanaal beheerd.

Een andere nieuwigheid is de rechtstreekse koppeling van de Payconiq-app, waarmee gratis en veilig betaald kan worden bij handelaars die niet beschikken over een terminal, aan Belfius Mobile.

Ten slotte werd ook de toepassing voor de tablets vernieuwd. Zo kan het indienen van een aanvraag voor een lening op afbetaling zoals een autokredie, en het aanvragen van een bijstandsverzekering voor personen en voor voertuigen (Belfius Assistance) direct vanop het toestel gebeuren. Via de smartphone kon dat al. Hetzelfde geldt overigens voor het opvolgen van beleggingstransacties.

Spaargids maakt het u mogelijk om offertes op te vragen voor autoverzekeringen, bijstandspolissen en brandverzekeringen.

Vindt u het artikel interessant? Geef uw score
(2 stemmen, gemiddeld 2.5 van de 5)


Categorie: Belfius Bank nieuws over sparen, Sparen bij Belfius Bank