244, 18689

Europ Assistance lanceert app

Europ Assistance lanceert app

Europ Assistance heeft een gratis interactieve app gelanceerd, waardoor de consument na een technisch defect sneller kan worden geholpen.

Bij autopech hoeft de consument Europ Assistance niet meer te bellen voor een bijstandsaanvraag. Alles verloopt via de app: van het melden van de autopanne tot het doorgeven van de gegevens (soort panne, type wagen, aantal passagiers,..).

Er is ook een automatische plaatsbepaling, waarbij de dichtstbijzijnde pechverhelper van Europa Assistance meteen ter plaatse wordt gestuurd.

Zeker tijdens drukke periodes zoals de zomervakantie of jaarlijkse winterprikken zal de app voor een enorme tijdsbesparing zorgen, zegt de bijstandsverzekeraar. Bovendien komt een minder lange wachttijd langs een drukke weg voor de klant overeen met minder risico’s op een verkeersongeval.

Tegelijk kan de consument via zijn smartphone elke stap van de bijstandsactie volgen. Dat geldt zowel voor de wachttijd tot de aankomst van de pechverhelper als voor de eventuele reparatie bij de garage indien de wagen niet ter plaatste hersteld kan worden.

De app kan zowel Via Apple Store als via Google Play worden gedownload.

Spaargids bundelde voor u ook een overzicht van de bijstandsformules die op de Belgische markt worden aangeboden.

Lees ook:

Andere tips over autoverzekeringen en hospitalisatieverzekeringen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.