163, 14707

AXA introduceert pop-up hagelschadecentrum

alternate text

Verzekeraar AXA richt in Vilvoorde een tijdelijk schadecentrum in, waar hij auto's kan behandelen die getroffen werden door de hagelschade in de Pinksterdagen.

De pinksterstormen leidden tot een totale schadeclaim van 650 miljoen euro bij alle verzekeraars. Alleen al bij AXA kwamen ongeveer 11.000 autodossiers binnen.

Deze 11.000 schadegevallen hebben betrekking op meer dan 1.400 garages over het hele land. Voor AXA bleek het echter praktisch onhaalbaar om naar elke garage een expert te sturen, zeker gezien de meerderheid slechts te maken krijgt met een klein aantal herstellingen. Daarnaast wil de verzekeringsgroep lange wachttijden voor haar cliënten vermijden.

Vooral vanuit Vlaams- en Waals-Brabant en Brussel kreeg AXA te horen dat veel klanten niet weten waar ze naartoe moeten met hun geblutste auto. Vandaar het idee van de verzekeraar om een pop-up hagelschadecentrum te openen in Vilvoorde waar klanten hun auto rechtstreeks kunnen laten expertiseren en repareren. Hiervoor doet AXA een beroep op een firma die gespecialiseerd is in het herstellen van deuken die het gevolg zijn van de hagel.

"Indien dit experiment positief uitdraait, dan is het zeker niet ondenkbaar dat het pop-up schadecentrum een vervolg kent bij andere grote evenementen en in andere regio’s", laat AXA weten.

Lees ook:

Andere tips over autoverzekeringen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.