Sparen bij Argenta

Argenta is een bank- en verzekeringsgroep, actief in België, Nederland en Luxemburg. Het richt zich op gezinnen, niet op ondernemingen.
Argenta, uw appeltje voor de dorst.
Argenta biedt verschillende spaarrekeningen aan, waarvan sommigen met een hoge rente.

Overzicht spaarrekeningen bij Argenta

4 spaarrekeningen gevonden

Laatste verificatie : vrijdag 29 maart 2024

Meer info
1,20%
Basisrente
1,80%
Getrouwheid
3,00%
Totaal
0,25%
Basisrente
1,75%
Getrouwheid
2,00%
Totaal
0,50%
Basisrente
0,35%
Getrouwheid
0,85%
Totaal
0,50%
Basisrente
0,35%
Getrouwheid
0,85%
Totaal
Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen.

Ratings van Argenta

Geen ratings beschikbaar  Wat is dit?

BIC Code Argenta

ARSP BE 22

Beoordelingen over sparen bijArgenta

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 110 bezoeker(s)

Log in en schrijf beoordeling

Algemene beoordeling 
 
6.8
Tarieven 
 
6.8
Transparantie 
 
6.8
Klantendienst 
 
7.2
Productkennis 
 
6.4
bertje001
 
9.5

06 April 2023


Opmerkingen
Gratis zichtrekening +gratis kaarten.Gratis beleggingsrekening-
Geen beheerskosten.Beleggingsplatform werkt prima.
Getrouwheidspremie stipt op tijd !
Klantendienst:zeer goede Service.
Kantoor dichtbij.Vriendelijke medewerkers.
Geen opdringen voor aankoop fondsen.
- Slechte Intresten : mogen hoger .Vroeger beter.Spijtig!
- Hoge makelaarskosten voor aankoop en verkoop aandelen
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
pmari
 
5.0

03 February 2023


Opmerkingen
- kantoor in de buurt
- app werkt wel goed
- trieste openingsuren van de kantoren.
- slechte spaarrentes bij Argenta vergeleken met andere banken (zie spaargids.be) Vroeger stond Argenta bekend voor de hoogste spaarrentes (dus blijkbaar helemaal niet meer)
Basisrente staat nog steeds op 0,15% (triestig laag)
Getrouwheid op 0,75
Totaal : 0,9% --> veel te laag vergeleken met andere banken (zie spaargids.be)
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
8.0
artliner
 
3.3

04 May 2021


Opmerkingen
goedkoop. Daarmee is alles gezegd.
Ronduit slecht. Machtsverhouding. Arrogantie. Minachting. Vindt eisen uit, dat andere filialen niet handteren. ....
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
rubenvb
 
4.5

13 January 2020


Opmerkingen
Gratis rekeningen, competitief aanbod hypotheken.
Vriendelijke kantoormedewerkers.
Competente kantoorhouder voor bespreking hypotheekaanbod.
Pensioensparen lijkt het het laatste decennium wel goed te doen.
Beleggingsplatform en ondersteuning is een ramp. Ik heb een totaal van 3 keer fysiek naar een kantoor moeten gaan om een van hun eigen fondsen te kunnen aankopen. Dit kwam grotendeels door de incompetentie of het gebrek aan ervaring in deze materie van de medewerker.
Spaarrekeningen stellen niets meer voor.
Steile beleggingstarieven die een archaïsch maar uitgebreid beleggingsplatform vrijwel nutteloos maken.
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
4.0
Online banking  
 
6.0
Toezichter
 
4.0

13 November 2019


Opmerkingen
Gratis zichtrekening, weinig onkosten, fysieke bank, nabijheid, bieden alle producten aan.
Slechte of geen service, onwetendheid, zeer lange wachtperiodes bij aanvraag van allerlei soorten bankzaken, zoals leningen, verzekeringen, enz...
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
3.0
Tim
 
9.0

03 June 2019


Opmerkingen
- Goedkoop
- persoonlijke aanpak kantoren
- steeds betrouwbaar ivgl andere banken
Ze zijn meestal wat later dan andere banken met online banking. Wat ze doen is dan wel betrouwbaar en degelijk
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
7.0
Ronaldx
 
7.8

17 March 2019


Opmerkingen
Geen jaarlijkse kosten

Vervangen van oude betaalkaart groot probleem in Hoboken !!!
Heb nu nog 14 dagen en dan vervalt( geldigheid- datum ) mijn giro -kaart !
Hen nu andere bank moeten nemen met tweede zichtrekening .
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
8.0
gerdoes
 
6.0

25 December 2018


Opmerkingen
geen maandelijkse kosten
vanaf 1januari 2019 nog 0,01 basis rente een schande weg bij Argenta
Details beoordeling
Tarieven  
 
2.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
8.0
marcusdem
 
4.3

08 August 2018


Opmerkingen
Goedkope bank, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zeer slechte ervaring met internetbankieren, ligt regelmatig uit. Dit jaar rond Pasen zelfs een ganse week.
Kantoor en hoofdzetel beperkt in tijd bereikbaar in vergelijking met sommige andere banken, zeer vervelend als internetbanking uit ligt.
De online dienst van de hoofdzetel kan soms niet antwoorden op een vraag en ze bellen nadien (ondanks belofte) niet terug.
Klacht op de hoofdzetel wordt meestal doorgeschoven naar de kantoorhouder, die er zelf niets kan aan doen.
Is stilaan op weg een derderangs bank te worden.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
2.0
Online banking  
 
1.0
caro89
 
9.8

03 August 2016


Opmerkingen
Alles is gratis en werkt prima!
Afschriften kan je gratis printen
Rentes spaarrekening te laag
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
Lucar42
 
8.0

08 July 2016


Opmerkingen
Ik ben al jaren een tevreden klant en zal dat nog jaren blijven als ze verder gaan in dezelfde richting.
Geen expliciet negatieve opmerkingen .
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
8.0
Dobermann01
 
9.0

05 June 2016 (Bijgewerkt: 05 June 2016)


Opmerkingen
Bank die nog wil werken op lange termijn.Geen kosten =winst.Voel er mij welkom.
Geen praatjes alleen over opbrengst maar ook duidelijke info over kosten gepaard gaande met herfinanciering ,beleggingen...Spijtig dat herfinanciering nipt niet kon overgenomen worden door de iets te hoge kosten (notaris wederbelegging ...)Dus overgestapt naar ARGENTA met rest.Spijtig dat ik nog vasthang met verplichting bij grootbank(loondomiciliering ...)Hopelijk blijft service zoals ze nu is.Was meer dan 30j klant bij KBC maar geen klantenbinding(overzetten contactpersonen waar ik wel goede band mee had...)
Geen sparen met hogere intrest zoals ING temposparen.Dat zou voor mij ideaal zijn.Start to save gehad maar overgezet naar ING.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
haelewyn
 
3.0

14 May 2015


Opmerkingen
Echt goedkoop , vooral voor de zichtrekening en het gebruik van de kaart in het buitenland.
Ik was bij 3 verschillende kantoorhouders gaan horen voor het openen van een zichtrekening.
De eerste 2 waren ronduit boertig onbeleefd en zagen me precies liever niet komen als klant. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
De derde kantoorhouder wou heel graag een afspraak maken.
Tijdens het eerste gesprek begon er al een boel gezeik over dat ik niet enkel klant kon worden voor de zichtrekening want dat de bank daar ook niets aan had.
Door de slechte rente van de spaarrekeningen, wou ik dat product niet afnemen.
Uiteindelijk heb ik er toch een laten openen maar ik heb er nooit geld op gezet. Geopend om van het gezaag vanaf te zijn.. Slechte reden om ergens klant te worden !
Een loondomiciliering wou ik niet laten uitvoeren op de Argenta rekening want andere banken schikken me beter voor mijn dagelijks bankieren. Hier werd wel erg op aangedrongen. Ik voel me gelukkig dat ik hier mijn been heb stijf gehouden.
De online banking van Argenta komt me als oubollig over. Het ding doet wel zijn werk maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Om bovenstaande redenen voelde ik me bij Argenta al gauw te veel gedwongen om bepaalde producten af te nemen en Argenta mijn hoofdbank te maken, wat ik niet wou.
Ik ben na korte tijd op mijn stappen teruggekeerd en heb alle rekeningen bij deze bank op 0 gezet met het vaste idee om er nooit meer mee samen te werken.
Mijn eindconclusie is dat Argenta de meest onvriendelijke kantoorhouders en bedienden heeft van alle banken waar ik al mee gewerkt heb. Ze komen dus automatisch in de categorie : van die boer wil ik geen eieren !
Ik vind het niet de moeite waard om me te laten afbekken in ruil voor een nog iets goedkopere bankkaart en zichtrekening.
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
profke
 
7.0

13 April 2014


Opmerkingen
Totaal geen bankkosten,zichtrekening ,bankkaarten gratis!!!
rente te laag ,gaan mee met de grootbanken.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
michaelderycke
 
6.8

25 March 2014


Opmerkingen
als er problemen zijn dan willen ze het zeer rap opgelost hebben
zeer lage rente
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
5.0
FrankVandenbroucke
 
9.0

04 January 2014


Opmerkingen
Vlotte service en gemakkelijk en goedkoop bestellen van producten online.
Niet de hoogste opbrengst.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
francoisdhertefelt
 
8.5

27 December 2013


Opmerkingen
Zeer tevreden over diensten in kantoor, altijd vriendelijk, goede openingsuren en opvragen van geld geen probleem.
Het voordeel van een landelijke gemeente.
Als men alle gratis diensten uitrekend komt men op eind van het jaar ook tot een mooie spaarsom.
Er zijn nog steeds mensen die niets geleerd hebben uit het verleden en steeds de hoogste intrest willen, dan
moeten die maar op De Beurs spelen!!!!
Wat betreft online bankieren lopen ze misschien iets achterop maar vergeet niet hoe simpelder het systeem werkt hoe gemakkelijker te kraken. Ikzelf heb er geen problemen mee.
Zelf intresten berekenen/nakijken is bijna onmogelijk maar dat is bij ALLE banken hetzelfde volgens Paul Dhoore.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
benji
 
6.5

21 November 2013


Opmerkingen
Ze werken correct.
Ik kon enkele keren niet aan mijn geld door problemen met hun home-banking systeem.Heb contact gehad met hoofdkantoor in Antwerpen, en men zij daar dat mijn agent het nodige bedrag kon storten. Hij zij dan weer dat hij dit niet kon . enz zeker .........
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
5.0
MadameSoleil
 
2.8

20 November 2013


Opmerkingen
Het enige wat nog enigszins positief is dat ze lokale kantoren hebben.
MasterCard werd geweigerd ook al heb ik zichtrekening met loonstorting (sta niet op zwarte lijst en heb geen betalingsmoeilijkheden)
Ze willen u alleen als klant als je alles neemt wat ze u aanbieden, liefst zichtrekening met goed gevulde spaarrekening, pensioensparen en verzekering en als het kan verkopen ze u en passant ook nog graag een fonds. Het draait bij deze bank niet langer om klanten dienen, maar om eigen zakken vullen. Ze gaan echt de grootbank-toer op en dat is geen positieve evolutie.
Details beoordeling
Tarieven  
 
5.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
4.0
niki72
 
2.0

20 November 2013


Opmerkingen
Rente ligt nog een klein beetje hoger dan bij de grootbanken maar er zijn veel betere alternatieven te vinden. Gebruikers van spaargids.be zullen dit zeker al gemerkt hebben.
Dienstverlening is ondermaats. Foute informatie, weken wachten op antwoord en soms zelfs helemaal geen antwoord op vragen. Moeilijk doen om schijven van een lening op te nemen. Zogezegd gratis dienstverlening wordt ergens anders dubbel en dik betaald. Zeer gebruiksonvriendelijke online banking. Zelfs voor het afsluiten van een internet rekening moet met langs een kantoor gaan. Waarom iets eenvoudig doen als het ook moeilijk kan? Voor alles en nog wat moet een documentje ondertekend worden....
Details beoordeling
Tarieven  
 
4.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
LucVR
 
6.8

13 November 2013


Opmerkingen
Het blijft zeer positief dat alle verrichtingen en kaarten gratis blijven. Dit blijft een serieuze bezuiniging ten opzichte van de grootbanken.
Het betaalkastje is bijna niet meer te gebruiken, aangezien bij een batterijvolume van minder dan 14% de opdrachten blind moeten ingegeven worden. Een nieuwe kastje is nog niet te krijgen.
De intresten zijn wel zeer laag geworden, hoewel ze net boven de grootbanken blijven.
Het beleggingsadvies is zoals overal vooral gericht op eigen nieuw gelanceerde fondsen, zonder voldoende correcte achtergrond.
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
7.0
Sloeberke
 
7.3

03 November 2013


Opmerkingen
Zeer vriendelijk en bekwaam personeel.
Toch wel zeerlage rentevoeten voor het e-sparen maar wel begrijpelijk.
Hoe kunnen ze anders het "gratis" verhaal voor het beheren van de rekeningen blijven voortzetten ?
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
7.0
Promo
 
1.0

02 November 2013


Opmerkingen
/
Vanaf de gelden van het vermogen van mijn familie binnen waren, was elke moeite teveel.
Zowel het plaatselijk kantoor als de hoofdzetel zijn meermaals zwaar in de fout gegaan.
Internetbankieren is een lachtertje vergeleken met andere banken.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
Hugoo
 
7.8

02 May 2013


Opmerkingen
Steeds een kantoor in de buurt.
De diensten (rekeningen en kaarten) en de dienstverlening zijn volledig kosteloos. (Lage rente fnuikt helaas de score)
Intenetbank is veilig, hoewel het eenvoudiger kan.
Ooit was Argenta kampioen: 9% op spaarrekening, 5% op zichtrekening, vlaggen, ballons, geschenken, gadgets allerhande...
Gesmolten als sneeuw voor de zon. Waar gaan deze procenten en cadeaus nu naartoe ? In elk geval niet meer naar de (trouwe) klant...
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
7.0
ettj2
 
3.5

19 February 2013


Opmerkingen
Weinig nog waarvoor je nog naar deze bank zou gaan gezien de alternatieven ....
- Vroeger de intrest en sommige beleggingsroducten maar dat is ondertussen al jaren achter de rug
- Weinig kosten (al jaagt de onkunde van sommige van hun kantoorhouders je uiteindelijk op kosten, zie hierboven)
- Internetbanking als je niet te veel eisend bent
- Hoofdzetel vriendelijke contacten (al kunnen die de fouten van hun kantoorhourders wel niet rechtzetten)
- Je moet er niet zijn voor professioneel advies, blijf er zeker weg van complexe producten. Erger nog al enkele keren mogen voor opdraaien door onwetenheid van het kantoor. Als klant moet je het maar weten luid het antwoord, wat een klantgerichtheid !
- Opletten met "tussenrekeningen"(waarop je één keer per jaar op overboekt naar andere maar meestal deze rek. op nul komt te staan). Zit met negatieve "intrest", tja intrest op een bedrag voor enkele dagen min de interestberekeningskosten ("zegelrecht")geeft je een negatieve intrest met debetintresten. Je wordt hiervan niet op de hoogte gebracht.
- Internetbankieren is totaalvoorbijgestreefd ivg met andere systemen
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
2.0
Willy Driesen
 
1.0

13 December 2012


Opmerkingen
niks
Via Gezinsbond Fortuneo nu 2.85%

op 1 miljoen oude belgische franken krijg je + € 250 / jaar

overstappen dus!!
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
jverbeecke
 
5.5

31 October 2012 (Bijgewerkt: 31 October 2012)


Opmerkingen
- Meestal goede rentes of online spaarrekening.
- Geen beheerskosten.
- Gratis debet- en kreditkaart.
- Gratis cash afhalen bij automaten van verschillende banken.
1.
Hebben in minstens een instantie een nieuwe rekening van eenzelfde type als een bestaande opgestart om daarmee hogere rentes aan te bieden aan nieuwe klanten. Daarbij lieten ze trouwe klanten in de koude staan.

Zijn iets sneller in het verlagen, dan het verhogen van de rentes. Argenta volgt de markt klaarblijkelijk niet zo vlot in beide richtingen.

2.
Enorme problemen met service. De kantoren zijn slechts beperkt open; heel wat minder dan de normale Belgische kantooruren. En er wordt geen online telefonische service geboden.

Negeren elke klacht of suggestie. Ontkennen vaak problemen en fouten plaatsgevonden aan hun zijde.

3.
Er worden veel fouten gemaakt, zowel in het filiaal, als bij de hoofdbank. Vaak worden deze ook niet toe gegeven. Persoonlijk loopt mijn ervaring van bedragen die van een verkeerde rekening worden genomen tot fouten in officiele documenten na een overlijden.

4.
Het online bankieren is functioneel blijven steken rond het jaar 2000.

Online bankieren is niet meer mogelijk zonder een kaartlezer. Bij het gebruik is het nu verplicht om verschillende malen grote nummers in de digipas in te tikken. Een overschrijven ingeven kost drie maal zo veel tijd als voordien.

Online betalen met kredietkaart kan niet meer zonder een kaartlezer bij de hand te hebben. Extreem vervelend indien je veel in het buitenland vertoeft.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
2.0
Online banking  
 
5.0
monvijgen
 
9.5

20 October 2012


Opmerkingen
Gratis bankkaarten en verrichtingen.
Vriendelijk personeel.
Gratis afdrukken uittreksels.
Geen privacy aan het loket.
Hogere rentes in Nederland,kan toch niet.
Rente Maxi-rek. is erg gedaald.
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
RichardDP
 
8.3

27 September 2012


Opmerkingen
- Geen loketten maar een bureautje waar je in alle privacy je geldzaken kan regelen.
- Vriendelijk en behulpzaam personeel.
- Alles is gratis wat de lagere rente toch een beetje compenseert.
- Voor het gratis pakket dat ik nu heb (2 zichtrekeningen, 1 spaarrekening, 1 mastercard en online bankieren) betaalde ik vroeger bij de grootbank fbp meer dan 50 euro per jaar!
Nogal lage rente op spaarrekening.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
8.0
Johan
 
6.3

19 September 2012 (Bijgewerkt: 19 September 2012)


Opmerkingen
- Gratis rekeningen
- Gratis mastercard
- Zeer voordelig geld afhalen in het buitenland

Argenta is mijn hoofdbank en eens alles in orde is ben ik heel tevreden. Soms duurt iets regelen of veranderen wel een tijdje, maar al bij al moet ik geen grootbank meer hebben. Geen kosten, alles dat ik nodig heb, enkel neem je best nog ergens een andere internetrekening, want de rentes bij Argenta zijn momenteel bedroevend laag.
- Lage rente
- Slechte openingsuren
- Amateuristische aanpak
- Geen inzichtelijke intrestberekening
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
5.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
7.0