Sparen bij Belfius Bank

De Belfius spaarrekening is beschikbaar in 4 formules die veilig inspelen op uw behoeften: de Belfius Internet Spaarrekening, de Belfius spaarrekening, de Belfius Internet Getrouwheidsspaarrekening, de Belfius getrouwheidsspaarrekening.

Overzicht spaarrekeningen bij Belfius Bank

Aanbieder Product Basisrente Getrouwheidspremie Totaal  
Belfius Bank
Belfius Spaarrekening+ plus
  • Geen minimum inleg
Basisrente
0,10%
 
Getrouwheidspremie
1,35%
 
Totaal
1,45%
Belfius Bank
Belfius Internet Getrouwheidsspaarrekening
  • Geen minimum inleg
Basisrente
0,10%
 
Getrouwheidspremie
1,00%
 
Totaal
1,10%
Belfius Bank
Belfius Getrouwheidsspaarrekening
  • Geen minimum inleg
Basisrente
0,10%
 
Getrouwheidspremie
0,70%
 
Totaal
0,80%
Belfius Bank
Belfius klassieke spaarrekening
  • Geen minimum inleg
Basisrente
0,25%
 
Getrouwheidspremie
0,15%
 
Totaal
0,40%
Belfius Bank
Belfius Internet Spaarrekening
  • Geen minimum inleg
Basisrente
0,25%
 
Getrouwheidspremie
0,15%
 
Totaal
0,40%
Laatste verificatie: donderdag 30 oktober 2014

Ratings van Belfius Bank

Baa1 / A- / A-       Wat is dit??

BIC Code Belfius Bank

GKCC BE BB

Beoordelingen over sparen bij Belfius Bank

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Sparen bij Belfius Bank

5.0 10 35

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 35 bezoeker(s)

Heeft u al een account? of maak een account aan
Gemiddelde beoordeling 
 
5.0
Tarieven 
 
3.5
Transparantie 
 
4.4
Klantendienst 
 
5.6
Online banking 
 
6.5
Gemiddelde beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
4.0
Beoordeeld door Theo1 Januari 17, 2014
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingHet personeel doet zijn best maar is beperkt naar de klant toe door wat hen van hogerhand opgelegd wordt...
Negatieve opmerkingReeds meer dan 30 jaar klant....voor nieuwe klanten GRATIS BELFIUS PULSE START...bestaande klanten mogen deze vergoeden want sedert 1 jan 2014 maandelijks tarief van 0,81 naar 1,01 ofte 25 % opslag, ook kaartengebruik NIET GRATIS maar extra bijbetalen!!!
DANK U Belfius voor het belonen van trouwe klanten!
Let op nieuwe klanten: al wat je ook maar bijvraagt moet je betalen ook zelfs grotere bedragen die niet via online overschrijving kunnen...wat een dienstverlening voor een staatsbank die wij, belastingbetaler moeten blijven steunen...
Een tevreden??? klant
Gemiddelde beoordeling 
 
3.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
7.0
Beoordeeld door patrick8300 Januari 16, 2014
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingHet personeel doet zijn best maar is beperkt naar de klant toe door wat hen van hogerhand opgelegd wordt...
Negatieve opmerkingReeds meer dan 30 jaar klant....voor nieuwe klanten GRATIS BELFIUS PULSE START...bestaande klanten mogen deze vergoeden want sedert 1 jan 2014 maandelijks tarief van 0,81 naar 1,01 ofte 25 % opslag, ook kaartengebruik NIET GRATIS maar extra bijbetalen!!!
DANK U Belfius voor het belonen van trouwe klanten!
Let op nieuwe klanten: al wat je ook maar bijvraagt moet je betalen ook zelfs grotere bedragen die niet via online overschrijving kunnen...wat een dienstverlening voor een staatsbank die wij, belastingbetaler moeten blijven steunen...
Een tevreden??? klant
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingHet kantoor personeel is vriendelijk en is heel behulpzaam .
Ook internet bankieren is ok .
Negatieve opmerkingBelfius heeft alweer een nieuwe spaarrekening op de markt gebracht de premium spaarrekening,
ik ben er (klant)en kan ze zelfs nog niet vinden op hun site.!
Dit is dan ook weer de zoveelste spaarrekening waarvan de intrest na een of twee maanden garantie zal zakken!!! .
Ook hun banktarieven zijn bij de hoogste , en onze centen van arco par die zijn door onze vrienden van het ACW Goed opgeborgen .
Dat was ook een manier om veilig te sparen was ons toen verteld.
Gemiddelde beoordeling 
 
6.3
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door LIEVE00ro Januari 05, 2014
Top 500 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (2)
Positieve opmerkingHet kantoor personeel is vriendelijk en is heel behulpzaam .
Ook internet bankieren is ok .
Negatieve opmerkingBelfius heeft alweer een nieuwe spaarrekening op de markt gebracht de premium spaarrekening,
ik ben er (klant)en kan ze zelfs nog niet vinden op hun site.!
Dit is dan ook weer de zoveelste spaarrekening waarvan de intrest na een of twee maanden garantie zal zakken!!! .
Ook hun banktarieven zijn bij de hoogste , en onze centen van arco par die zijn door onze vrienden van het ACW Goed opgeborgen .
Dat was ook een manier om veilig te sparen was ons toen verteld.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkinggoede service
Negatieve opmerkinggeen
Gemiddelde beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
8.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door bacob Januari 31, 2013
Laatste update: Januari 31, 2013
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkinggoede service
Negatieve opmerkinggeen
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGOEDE SERVICE
Negatieve opmerkingTE LAGE RENTETARIEVEN
Gemiddelde beoordeling 
 
6.8
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
8.0
Beoordeeld door VERSAN Januari 13, 2013
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (4)
Positieve opmerkingGOEDE SERVICE
Negatieve opmerkingTE LAGE RENTETARIEVEN
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGoede ervaringen met de klantendienst en dienstverlening in de kantoren.

Goed on line banking
Negatieve opmerkingzoals ander grootbanken kunnen de tarieven beter
Gemiddelde beoordeling 
 
7.5
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
8.0
Beoordeeld door marce September 04, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingGoede ervaringen met de klantendienst en dienstverlening in de kantoren.

Goed on line banking
Negatieve opmerkingzoals ander grootbanken kunnen de tarieven beter
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingNiks
Negatieve opmerkingMet voorsprong de slechtste klantendienst: pas na 4 mails reactie en oplossing na 6 maanden!
Gemiddelde beoordeling 
 
2.0
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
3.0
Beoordeeld door Champagnevoetbal Mei 20, 2012
Top 100 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (4)
Positieve opmerkingNiks
Negatieve opmerkingMet voorsprong de slechtste klantendienst: pas na 4 mails reactie en oplossing na 6 maanden!
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingPersoneel in het kantoor zeer behulpzaam en vriendelijk. Zij kunnen er natuurlijk ook niets aan doen wat er zal gebeuren met de Arcopar aandelen.
Negatieve opmerkingWat zal er gebeuren met onze Arcopar aandelen? niemand laat ons iets weten.Als je iets vraagt hierover altijd hetzelfde antwoord : wij weten het niet.
Gemiddelde beoordeling 
 
7.0
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door gunstpol57 Mei 04, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingPersoneel in het kantoor zeer behulpzaam en vriendelijk. Zij kunnen er natuurlijk ook niets aan doen wat er zal gebeuren met de Arcopar aandelen.
Negatieve opmerkingWat zal er gebeuren met onze Arcopar aandelen? niemand laat ons iets weten.Als je iets vraagt hierover altijd hetzelfde antwoord : wij weten het niet.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingDe website kan erdoor.
Negatieve opmerkingJe ziet nu wat ratings waard zijn!!!
Gemiddelde beoordeling 
 
1.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
1.0
Beoordeeld door Fender April 05, 2012
Top 100 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (3)
Positieve opmerkingDe website kan erdoor.
Negatieve opmerkingJe ziet nu wat ratings waard zijn!!!
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingVriendelijk personeel, doen hun best, zij konden voor de verandering best eens een bonus ontvangen omwille van het pareren van steeds maar negatieve kritiek op het Dexia beleid. Hopelijk betekent de nieuwe naam Belfius ook een nieuwe start voor allen.
Negatieve opmerkingGetrouwheidsrente mag gerust 3% zijn.
Gemiddelde beoordeling 
 
8.3
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door Tokke Maart 07, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingVriendelijk personeel, doen hun best, zij konden voor de verandering best eens een bonus ontvangen omwille van het pareren van steeds maar negatieve kritiek op het Dexia beleid. Hopelijk betekent de nieuwe naam Belfius ook een nieuwe start voor allen.
Negatieve opmerkingGetrouwheidsrente mag gerust 3% zijn.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingDe medewerkers, zowel in mijn agentschap als aan de telefoon in Brussel zijn ze zeer vriendelijk. Ze doen voor je wat ze kunnen. Ik voel me behandeld als een mens door mensen. Dat is een dikke pluim waard als je weet in welke negatieve situatie ze op het ogenblik moeten werken. Het halve land komt op hun hoofd terecht en toch kan ik niet zeggen dat ik al één keer negatief onthaald ben. Ik denk dat je ontvangen wordt op de manier zoals jij zelf naar de bank toestapt. Het zijn tenslotte ook maar mensen.
Negatieve opmerkingvrij dure zichtrekening en als je naar beleggingen vraagt krijg je soms verschillend interessantste voorstel. Hier is wel nog wat werk, maar met de beurs op vandaag is dat niet altijd even logisch. Maar de dure zichtrekening is dan weer eigen aan alle grootbanken.
Gemiddelde beoordeling 
 
7.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door patje22 Februari 07, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingDe medewerkers, zowel in mijn agentschap als aan de telefoon in Brussel zijn ze zeer vriendelijk. Ze doen voor je wat ze kunnen. Ik voel me behandeld als een mens door mensen. Dat is een dikke pluim waard als je weet in welke negatieve situatie ze op het ogenblik moeten werken. Het halve land komt op hun hoofd terecht en toch kan ik niet zeggen dat ik al één keer negatief onthaald ben. Ik denk dat je ontvangen wordt op de manier zoals jij zelf naar de bank toestapt. Het zijn tenslotte ook maar mensen.
Negatieve opmerkingvrij dure zichtrekening en als je naar beleggingen vraagt krijg je soms verschillend interessantste voorstel. Hier is wel nog wat werk, maar met de beurs op vandaag is dat niet altijd even logisch. Maar de dure zichtrekening is dan weer eigen aan alle grootbanken.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingPersoneel is er vriendelijk
Negatieve opmerkingIk heb de indruk dat de mensen er daar wat moedeloos bijlopen. Wie weet misschien ook terecht want wat staat er hen nog te wachten.
Door verkeerd advies van de kantoordirecteur betreffende een storting op Dexia Life Plan kan ik 170€ ophoesten!
Ook de voorgestelde oplossing voor de miskleun was alles behalve. Ik zal die 170€ wel ergens anders halen maar zeker niet bij Dexia.
Klanten binden is vertrouwen winnen, dat heeft men blijkbaar nog niet begrepen.
En wat met onze Arcoparaandelen?
Gemiddelde beoordeling 
 
4.0
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
5.0
Beoordeeld door BAS Januari 28, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingPersoneel is er vriendelijk
Negatieve opmerkingIk heb de indruk dat de mensen er daar wat moedeloos bijlopen. Wie weet misschien ook terecht want wat staat er hen nog te wachten.
Door verkeerd advies van de kantoordirecteur betreffende een storting op Dexia Life Plan kan ik 170€ ophoesten!
Ook de voorgestelde oplossing voor de miskleun was alles behalve. Ik zal die 170€ wel ergens anders halen maar zeker niet bij Dexia.
Klanten binden is vertrouwen winnen, dat heeft men blijkbaar nog niet begrepen.
En wat met onze Arcoparaandelen?
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkinggeen
Negatieve opmerkingik probeer als spaarder bij deze bank te overleven maar het wordt mij eigenlijk onmogelijk gemaakt. Ik spaar hier alleen maar en werk niet met mijn zichtrekening. Alle kosten van de zichtrekening zijn dus voor mij kosten op mijn spaarrekening. En ze willen mij geen statuut van "klant-spaarder" geven. Eergisteren stond er nul op mijn zichtrekening. Toen er gisteren even langs deze rekening spaargeld passeerde (dat naar een andere bank wou vluchten) trokken ze binnen de minuut 4 euro kosten af. Ooit gaf ik mijn vrouw volmacht op deze zichtrekening, ook voor die volmacht moest ik betalen! Op een kermisdag wilde ik geld wisselen: ook daarvoor moest ik betalen. En dan laten ze ook nog hun ganse onlinebanksysteem blokkeren door een onnozele pop-up. Sukkels!!
Gemiddelde beoordeling 
 
2.0
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
2.0
Beoordeeld door Gilbert41 Januari 27, 2012
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkinggeen
Negatieve opmerkingik probeer als spaarder bij deze bank te overleven maar het wordt mij eigenlijk onmogelijk gemaakt. Ik spaar hier alleen maar en werk niet met mijn zichtrekening. Alle kosten van de zichtrekening zijn dus voor mij kosten op mijn spaarrekening. En ze willen mij geen statuut van "klant-spaarder" geven. Eergisteren stond er nul op mijn zichtrekening. Toen er gisteren even langs deze rekening spaargeld passeerde (dat naar een andere bank wou vluchten) trokken ze binnen de minuut 4 euro kosten af. Ooit gaf ik mijn vrouw volmacht op deze zichtrekening, ook voor die volmacht moest ik betalen! Op een kermisdag wilde ik geld wisselen: ook daarvoor moest ik betalen. En dan laten ze ook nog hun ganse onlinebanksysteem blokkeren door een onnozele pop-up. Sukkels!!
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGEEN
Negatieve opmerkingOubollige website.Slechte service voor niet-vermogende klanten.Ik kan zo nog wel even doorgaan maar eigenlijk zou Dexia een negatieve score moeten krijgen (reeds tweemaal rechtgehouden met belastingsgeld)
Gemiddelde beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
2.0
Beoordeeld door huizentruit December 10, 2011
Laatste update: December 10, 2011
Top 100 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (4)
Positieve opmerkingGEEN
Negatieve opmerkingOubollige website.Slechte service voor niet-vermogende klanten.Ik kan zo nog wel even doorgaan maar eigenlijk zou Dexia een negatieve score moeten krijgen (reeds tweemaal rechtgehouden met belastingsgeld)
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingHoogste intrest op spaarrekeningen (online) van de grootbanken.

Negatieve opmerkingéén van de duurste banken (50+ euro voor rekening met mastercard), desondanks is de service ver van ondermaats.

Aanvraag van een kaart duurt vrij lang (bijna 2 weken)

Direct net is precies een systeem van 10 jaar geleden, ook qua layout is het niet aangenaam om mee te werken. De card reader moet je echt té veel gebruiken, zelfs om het reglement van internetbankieren te accepteren !!!

Interne transfers gaan niet meteen door na 17u. (bij deutsche bank bijvoorbeeld is het bedrag direct beschikbaar en wordt het in je saldo verrekend).

Klantendienst heeft slechts op 1 van de 3 mails geantwoord en ook pas na 2 dagen.

Selfbank automaten zijn toch ook vrij outdated , in vergelijking met ING en BNP.

En het beste heb ik voor laatst gespaard. Mijn rekening is geopend op 6 augustus ongeveer (in gebruik genomen op 11/08).
Al meteen stond mijn rekening negatief voor -2,37 toen ik voor het eerst aanmelde bij direct bank. Dat er kosten zijn wist ik wel, maar dat men al een maand afrekent nog voor je bent begonnen....

Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Beoordeeld door Bankerke Augustus 12, 2011
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (6)
Positieve opmerkingHoogste intrest op spaarrekeningen (online) van de grootbanken.

Negatieve opmerkingéén van de duurste banken (50+ euro voor rekening met mastercard), desondanks is de service ver van ondermaats.

Aanvraag van een kaart duurt vrij lang (bijna 2 weken)

Direct net is precies een systeem van 10 jaar geleden, ook qua layout is het niet aangenaam om mee te werken. De card reader moet je echt té veel gebruiken, zelfs om het reglement van internetbankieren te accepteren !!!

Interne transfers gaan niet meteen door na 17u. (bij deutsche bank bijvoorbeeld is het bedrag direct beschikbaar en wordt het in je saldo verrekend).

Klantendienst heeft slechts op 1 van de 3 mails geantwoord en ook pas na 2 dagen.

Selfbank automaten zijn toch ook vrij outdated , in vergelijking met ING en BNP.

En het beste heb ik voor laatst gespaard. Mijn rekening is geopend op 6 augustus ongeveer (in gebruik genomen op 11/08).
Al meteen stond mijn rekening negatief voor -2,37 toen ik voor het eerst aanmelde bij direct bank. Dat er kosten zijn wist ik wel, maar dat men al een maand afrekent nog voor je bent begonnen....

Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingKlantendienst vind ik goed. Al merk je wel dat de vriendelijkheid in dezelfde tred gaat als hetgeen je op de rekening hebt staan. Online bankieren vind ik super, heel snel en overzichtelijk
Negatieve opmerkingTarieven zijn best duur,
Gemiddelde beoordeling 
 
5.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
10.0
Beoordeeld door MichaelS Juli 20, 2011
Top 500 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (3)
Positieve opmerkingKlantendienst vind ik goed. Al merk je wel dat de vriendelijkheid in dezelfde tred gaat als hetgeen je op de rekening hebt staan. Online bankieren vind ik super, heel snel en overzichtelijk
Negatieve opmerkingTarieven zijn best duur,
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkinggoede onlinebanling
Negatieve opmerkingslechte rentes kosten voor alles
Gemiddelde beoordeling 
 
7.0
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
9.0
Beoordeeld door crevits April 16, 2011
Top 100 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (3)
Positieve opmerkinggoede onlinebanling
Negatieve opmerkingslechte rentes kosten voor alles
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerking- niettegenstaande lage rentevoeten toch betere rentevoeten dan bij Fortis
- obligaties op secundaire markt met relatief goede voorwaarden: rentevoeten, lagere kosten dan bij Fortis
Negatieve opmerking- te lage rentevoeten en te hoge kosten
- PC-banking ondermaats: verwarrende interface, slechte navigatie, onmogelijk om obligaties op de secundaire markt te kopen, bepaalde functies werken niet met volmachten
- beleggersprofielen te strikt en te conservatief: een beleggingsfonds is in theorie enkel weggelegd voor het meest risicovolle profiel
Gemiddelde beoordeling 
 
5.8
Tarieven 
 
7.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
2.0
Beoordeeld door benl Maart 01, 2011
Laatste update: April 07, 2011
Top 10 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (10)
Positieve opmerking- niettegenstaande lage rentevoeten toch betere rentevoeten dan bij Fortis
- obligaties op secundaire markt met relatief goede voorwaarden: rentevoeten, lagere kosten dan bij Fortis
Negatieve opmerking- te lage rentevoeten en te hoge kosten
- PC-banking ondermaats: verwarrende interface, slechte navigatie, onmogelijk om obligaties op de secundaire markt te kopen, bepaalde functies werken niet met volmachten
- beleggersprofielen te strikt en te conservatief: een beleggingsfonds is in theorie enkel weggelegd voor het meest risicovolle profiel
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingniks
Negatieve opmerkingveel te lage rente
Gemiddelde beoordeling 
 
3.3
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
6.0
Beoordeeld door 48sonja48 Januari 27, 2011
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingniks
Negatieve opmerkingveel te lage rente
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingzijn wel bereid inspanningen te leveren als ze nattigheid voelen dat je naar de concurrentie zou overstappen
Negatieve opmerkingtypische grootbank
Gemiddelde beoordeling 
 
2.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
6.0
Beoordeeld door Zwien Januari 27, 2011
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingzijn wel bereid inspanningen te leveren als ze nattigheid voelen dat je naar de concurrentie zou overstappen
Negatieve opmerkingtypische grootbank
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingklantvriendelijkheid in de meeste kantoren is wel heel sterk aanwezig.
Negatieve opmerkingdure bank, maar soms zijn ze hun geld waard
Gemiddelde beoordeling 
 
5.0
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
6.0
Beoordeeld door zoé December 30, 2010
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (7)
Positieve opmerkingklantvriendelijkheid in de meeste kantoren is wel heel sterk aanwezig.
Negatieve opmerkingdure bank, maar soms zijn ze hun geld waard
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingNiets
Negatieve opmerkingOndersteuning lokaal kantoor uitermate slecht. Advies mbt beleggingen zijn een aanfluiting! Te duur, kan niet aan mijn geld wanneer ik het wil!!
Gemiddelde beoordeling 
 
3.0
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
8.0
Beoordeeld door Helbers December 29, 2010
Laatste update: December 29, 2010
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingNiets
Negatieve opmerkingOndersteuning lokaal kantoor uitermate slecht. Advies mbt beleggingen zijn een aanfluiting! Te duur, kan niet aan mijn geld wanneer ik het wil!!
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGoede service bij mijn lokaal kantoor. Snelle en vrij eenvoudige te bedienen online banking. Veel kantoren en automaten. De rente voeten zijn gemiddeld en voor een grootbank vind ik ze niet slecht, ik ben ook bij 2 kleinere banken en mijn beste rentevoeten krijg ik bij Dexia. Tevens ben ik verzekerd voor mijn wagen via dexia en ook hier krijg ik een goede service en goede tarieven ondanks mijn jeugdige leeftijd van bijna 26.
Negatieve opmerkingrelatief dure bank: kosten voor kaarten en rekeningen zijn aan de hoge kant zoals bij de meeste grootbanken
Gemiddelde beoordeling 
 
7.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
10.0
Beoordeeld door paulus December 08, 2010
Top 500 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (2)
Positieve opmerkingGoede service bij mijn lokaal kantoor. Snelle en vrij eenvoudige te bedienen online banking. Veel kantoren en automaten. De rente voeten zijn gemiddeld en voor een grootbank vind ik ze niet slecht, ik ben ook bij 2 kleinere banken en mijn beste rentevoeten krijg ik bij Dexia. Tevens ben ik verzekerd voor mijn wagen via dexia en ook hier krijg ik een goede service en goede tarieven ondanks mijn jeugdige leeftijd van bijna 26.
Negatieve opmerkingrelatief dure bank: kosten voor kaarten en rekeningen zijn aan de hoge kant zoals bij de meeste grootbanken
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkinggeen
Negatieve opmerkingslechte bank zeer onvriendelijk, veel te lage tarieven
Gemiddelde beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Beoordeeld door vancauterhugo November 21, 2010
Top 1000 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkinggeen
Negatieve opmerkingslechte bank zeer onvriendelijk, veel te lage tarieven
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingEnorm goede service, er wordt altijd veel tijd vrijgemaakt voor vragen en opmerkingen. Ik heb ook al een pak euro's bespaard op kosten die ik zonder advies van een Dexia-medewerker zonder weten ging gehad hebben.
Negatieve opmerkingSommige services zijn wat duur, zie maar beleggingen.
Gemiddelde beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Beoordeeld door Estrebian November 20, 2010
Top 500 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (1)
Positieve opmerkingEnorm goede service, er wordt altijd veel tijd vrijgemaakt voor vragen en opmerkingen. Ik heb ook al een pak euro's bespaard op kosten die ik zonder advies van een Dexia-medewerker zonder weten ging gehad hebben.
Negatieve opmerkingSommige services zijn wat duur, zie maar beleggingen.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingOnline platform bij de beste op de markt. Alle verrichtingen zijn razendsnel en betalingen met je debetkaart zijn direct afgeboekt op je zichtrekening. Bij geld afhalingen aan de automaat keuze uit alle coupures.
Eventuele vragen kan je via netbanking rechtstreeks stellen aan uw kantoorhouder en het personeel antwoord snel.
Online een rekening openen op eigen naam en naam partner is perfect mogelijk, zodat je hiervoor niet naar uw kantoor moet.
Negatieve opmerkingDexia is een zeer dure bank, betalen voor zichtrekening, debetkaarten en kredietkaarten. In het buitenland extra betalen voor geld afhalingen met je debetkaart.
Hoewel je eigenlijk betaald voor een full-service bank wordt je verwacht alles aan de automaat te doen.
Personeel kan opdringerig zijn in het aanbieden van producten (beleggingen) en is niet altijd even duidelijk welke kosten eraan verbonden zijn.
Gemiddelde beoordeling 
 
6.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
10.0
Beoordeeld door relativity Juli 30, 2010
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (6)
Positieve opmerkingOnline platform bij de beste op de markt. Alle verrichtingen zijn razendsnel en betalingen met je debetkaart zijn direct afgeboekt op je zichtrekening. Bij geld afhalingen aan de automaat keuze uit alle coupures.
Eventuele vragen kan je via netbanking rechtstreeks stellen aan uw kantoorhouder en het personeel antwoord snel.
Online een rekening openen op eigen naam en naam partner is perfect mogelijk, zodat je hiervoor niet naar uw kantoor moet.
Negatieve opmerkingDexia is een zeer dure bank, betalen voor zichtrekening, debetkaarten en kredietkaarten. In het buitenland extra betalen voor geld afhalingen met je debetkaart.
Hoewel je eigenlijk betaald voor een full-service bank wordt je verwacht alles aan de automaat te doen.
Personeel kan opdringerig zijn in het aanbieden van producten (beleggingen) en is niet altijd even duidelijk welke kosten eraan verbonden zijn.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGoed online platform ...maar een beursorder plaats je niet wegens te duur, en andere banken hebben een gratis zichtrekening.
Negatieve opmerkingSchandalig dure beursorders, hoge kosten voor zichtrekening en VISA, lastigvallen met beleggingsprodukten van bedenkelijke kwaliteit, niet transparant over beheerskosten van bepaalde produkten, net vóór de crisis probeerden ze mij nog te overhalen om terug te komen met m'n spaargeld.
Gemiddelde beoordeling 
 
4.0
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
5.0
Beoordeeld door XaindSleenA Juli 02, 2010
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (5)
Positieve opmerkingGoed online platform ...maar een beursorder plaats je niet wegens te duur, en andere banken hebben een gratis zichtrekening.
Negatieve opmerkingSchandalig dure beursorders, hoge kosten voor zichtrekening en VISA, lastigvallen met beleggingsprodukten van bedenkelijke kwaliteit, niet transparant over beheerskosten van bepaalde produkten, net vóór de crisis probeerden ze mij nog te overhalen om terug te komen met m'n spaargeld.
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingGeen
Score voor "online banking" is hier van geen waarde: doe ik niet bij Dexia.
Negatieve opmerkingFondsenfusies steeds ten nadele van de klant: ik bedoel hier de steeds hogere beheerskosten (waarover ze in alle talen zwijgen)
Vielen mij steeds lastig om bestaande beleggingen naar andere beleggingen te veranderen, zonder vraag van mijnentwege => alles opgezegd.
Gemiddelde beoordeling 
 
2.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
5.0
Beoordeeld door HJG6500 Juni 19, 2010
Top 10 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (8)
Positieve opmerkingGeen
Score voor "online banking" is hier van geen waarde: doe ik niet bij Dexia.
Negatieve opmerkingFondsenfusies steeds ten nadele van de klant: ik bedoel hier de steeds hogere beheerskosten (waarover ze in alle talen zwijgen)
Vielen mij steeds lastig om bestaande beleggingen naar andere beleggingen te veranderen, zonder vraag van mijnentwege => alles opgezegd.
Was deze beoordeling nuttig? 
Negatieve opmerking0,00 service, "meneer daar staat de automaat, doe het zelf"
Gemiddelde beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
3.0
Beoordeeld door zerre Juni 17, 2010
Top 500 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (2)
Negatieve opmerking0,00 service, "meneer daar staat de automaat, doe het zelf"
Was deze beoordeling nuttig? 
Positieve opmerkingsnel internetbankieren
Negatieve opmerkingZijn niet geinteresseerd in kleine spaarders, slechte rendementen, duur, ...een typische grootbank
mijn vader die daar een pak geld heeft staan wordt wel in de Matten gelegd (cadeaus, kosten terug betaald,..en kan iets afdwingen maar het blijft geen vetten volgens mij
Gemiddelde beoordeling 
 
4.3
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
8.0
Beoordeeld door Lukske Juni 16, 2010
Top 50 beoordelers  -   Bekijk al mijn beoordelingen (5)
Positieve opmerkingsnel internetbankieren
Negatieve opmerkingZijn niet geinteresseerd in kleine spaarders, slechte rendementen, duur, ...een typische grootbank
mijn vader die daar een pak geld heeft staan wordt wel in de Matten gelegd (cadeaus, kosten terug betaald,..en kan iets afdwingen maar het blijft geen vetten volgens mij
Was deze beoordeling nuttig? 
 
Bekijk alle bezoekers-beoordelingen

Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen. (lees ook de disclaimer)

Belgische spaarrekeningen: we vergelijken deze aanbieders