Bank van De Post biedt compensatie voor problemen met online banking

14
Reageer

compensatieBank van De Post geeft alle betrokken klanten een vergoeding voor de technische problemen bij de overschakeling van het oud naar het nieuw informaticaplatform. Sinds de invoering van het nieuw systeem deden zich meerdere problemen voor met de beschikbaarheid van bankdiensten en de dienst bpo PCbanking.

Concreet zal Bank van De Post binnenkort éénmalig 6 euro storten aan de bezitters van een bpo PCbanking-abonnement. Ook zullen er geen portkosten worden toegerekend voor de rekeningsafschriften die tussen 10 en 30 april 2012 per post werden opgestuurd.

Klanten die houder zijn van een Postchequerekening met een bpo PCbanking-abonnement of van een Rekening@bpo, zullen geen kosten moeten betalen voor papieren overschrijvingen die tussen 10 en 30 april werden verricht. Voor elke papieren overschrijving die plaatsvond tijdens die periode zal een bedrag van 0,50 euro worden gestort op de rekening van de klant.

Vindt u het artikel interessant? Geef uw score
(2 stemmen, gemiddeld 2.5 van de 5)


Categorie: bpost bank nieuws over betalen en kaarten
avatar
Mijn moeder kreeg op vrijdag 11 mei bericht van Bank van De Post dat haar Postchequerekening 3634.97 euro in het rood stond, wat uiteraard niet het geval was. De plaatselijke loketbediende presteerde het nog te beweren dat dit zo hoorde, en dat er dus geen enkel probleem was in hun systeem. De klantendienst wist gelukkig beter.
Stemmen:1
avatar
Een heel mooi initiatief van de Bank om de klanten een compensatie te geven. Veranderingen brengen meestal wat problemen mee, maar daar moeten wij dan maar begrip voor tonen; Thanks
Stemmen:1
avatar
Geachte Heer,

Het ligt niet in mijn aard om mensen in hun privéleven te storen.
Maar dit geval is zo extreem dat een uitzondering hierop meer dan terecht is.
Ik ben ook overtuigd dat ik een dienst kan bewijzen aan uw bedrijf.
Ik zou ook al bijzonder tevreden zijn mocht ik gewoon vernemen dat u deze brief heeft gelezen.

Groeten,

Guy Boogaerts
Oorbeeksesteenweg 85
3300 Tienen
016-81 81 95
0479-304.349
***@***



Even mijn verhaal (kort)

- Donderdagavond (12/04) zie ik (PC) dat ik ipv 1 rekening plots 3 rekeningen heb bij de bank van de post. Ik kan namelijk een zicht- en een spaarrekening van een naamgenoot oproepen en alle verrichten controleren. En maar heel veel praten over “privacy”!
- Vrijdagmorgen om 9.30 uur op postkantoor in Tienen waar een bediende gedurende +/- één uur verwoede pogingen doet om het probleem op te lossen. Hij bereikt zeer moeizaam zijn eigen diensten in Brussel.
- Die man brengt mij echter nog onaangenamer nieuws: Die vreemde persoon is zelfs mandataris (gevolmachtigde) van mijn eigen rekening geworden. Ik heb op die rekening nooit aan iemand een volmacht gegeven.
- De postbediende schrijft mij dat eigenhandig allemaal op en geeft mij een nummer (CL1796663)
- Op maandag 16 april is er nog niets veranderd en probeer ik te telefoneren. Resultaat na iets meer dan twintig minuten mooie (maar steeds weer dezelfde) muziekjes leg ik maar weer de hoorn op.



- Maandagavond doe ik een mail en krijg onmiddellijk antwoord (machinaal). Ik krijg een nummer (service request 1-2351619165 ) en de belofte dat mijn zaak zo snel mogelijk zal worden onderzocht.
- Donderdagmiddag 19 april nog van nergens nieuws en ook nog steeds dezelfde toestand. Ik kan rustig alle verrichtingen op de rekening van een mij onbekende naamgenoot volgen en hij blijft wellicht zelfs gevolmachtigd op mijn rekening
- Vandaag meer dan een week na alle vergeefse pogingen (telefoon, mail, bezoek aan postkantoor) nog steeds dezelfde situatie. Daarnet nog telefoon met hetzelfde muziekje. Terug +/- 20 minuten!
- Neen, vandaag toch iets veranderd want ik had natuurlijk mijn saldo vrij laag gehouden en vandaag sta ik negatief (ik denk de eerste keer in mijn leven) via een domiciliëring (Luminus).

IK BEN ZOWAT HOPELOOS. Niet omdat er een fout is gebeurd maar omdat ik ondanks wanhopige pogingen niemand kan bereiken om aan deze toestand te verhelpen.


Ik heb vrijdagnamiddag (20 april) een lang gesprek gehad met een vriendelijke bediende maar…geen oplossing. Ik wist niet meer wat te doen, de vriendelijke man wist het eigenlijk ook niet meer. Wachten zoals voor de duiven.
Maar ik doe wat ik kan: ik laat alle domicilieringen weghalen van mijn rekening.
Wordt vervolgd.

- ik krijg maandag ( 23 april) telefoon van de vriendelijke bediende. Hij denkt dat er iets veranderd is in de situatie.
- Ik moet hem echter melden op dinsdagmiddag (24 april) dat de situatie nog steeds dezelfde is.
- Woensdagvoormiddag (25 april) loop ik even binnen bij de post en zit terug een half uur bij de vriendelijke bediende die nog verwoede pogingen onderneemt (mail).
- Woensdagnamiddag (25 april +/- 17.00 uur) krijg ik terug telefoon. Mijn naamgenoot is ook op de post in Tienen geweest, het is gelukkig een schappelijk mens die evenals ik verveeld zit met het feit dat hij mijn rekening op zijn PC heeft. Ook Een verlossend bericht:: nu moet het in orde zijn. Vraag of ik even op mijn PC de zaak wil controleren. Hoera er is inderdaad iets veranderd.



IK HEB NU MIJN EIGEN REKENING NIET MEER OP MIJN PC maar wel nog de zicht- en spaarrekening van mijn naamgenoot. Ik meld dit onmiddellijk aan de vriendelijke bediende: de man wordt er zowaar echt stil van!
- Maar er is hoop want morgen (donderdag 26 april) is deze soap twee weken bezig. Dat moeten we vieren. Zouden we de rekening naar de Bank van De Post mogen sturen?
Wordt vervolgd.

Vrijdag 27 april. Eindelijk verandert er weer iets: op mijn PC zijn nu ALLE rekeningen verdwenen.
Ik krijg echter wel het bericht dat mijn klantennummer niet meer overeenkomt met mijn rekeningnummer.
Telefoon met mijn vriendelijke bediende op de Post leert mij dat ik eigenlijk best een nieuw klantennummer aanvraag. Dit is vrij omstandig en moet gebeuren via het per post opsturen van een door mij afgedrukt en ingevuld formulier.
Ik neem volgende week een weekje aan zee. Ik heb het nu wel nodig maar…niet verdiend.
Ik doe een mailtje naar mijn nieuwe vriend op de Post om te zeggen dat ik op maandag 7 mei eens zal langskomen en de draad weer zal opnemen.
Wordt vervolgd (Come and see next week)


Maandag 7 mei.
Mijn nieuwe vriend op de post (Dirk) doet weer zijn uiterste best. Nadat verleden week mijn bankkaart werd geweigerd en ik bij de Post in Nieuwpoort ook geen uittreksels meer kon ophalen was daar toch een vriendelijke bediende bereid om mij te zeggen hoeveel er op mijn rekening stond. Mijn pensioen was gestort. Ik kreeg zelfs zonder te veel problemen €100 van mijn rekening.
Ja, best was toch om een nieuwe bankkaart aan te vragen. Dirk brengt dit weer in orde. Ik maak van de gelegenheid gebruik om nog eens €1000 af te halen van mijn rekening want zonder bankkaart ziet het leven er anders uit dan de laatste 15 jaar!










Woensdag 9 mei
Ik krijg een brief van de Bank van de Post. Mijn nieuwe code voor een nieuwe bankkaart die ik nog niet heb maar die ik kortelings op kantoor zal moeten afhalen.
Toch gaat er al € 10.00 af van mijn rekening (Vaste kosten voor PPkaarten)

Donderdag 10 mei
Mijn nieuwe bankaart komt plots toch per brief.

Op 12 mei zal het net een maand geleden zijn dat deze soap is begonnen. Ik hoop dat ik dan mijn splinternieuwe bankkaart heb gekregen en dat er dan geen andere problemen meer opduiken.
In deze tijd waarin men bibliotheken vol schrijft over communicatie en communiceren met klanten heb ik nog steeds niet één telefoontje, niet één mailtje, niet één briefje van de Bank van de Post gekregen. Niet om zich te excuseren en ook niet nadat men mijn bankkaart had geblokkeerd.
Ik heb geduld en blijf kalm en ik wacht, ik wacht om dit verhaal te publiceren tot er een einde aan komt. Wanneer?
Wordt vervolgd

Vrijdag 11 mei
Ik kan geld uit de muur halen en ik kan mijn uittreksels afdrukken.
Op de PC lukt het niet onmiddellijk omdat mijn kaartnummer natuurlijk gewijzigd is. Ik moet nu ook nog aan een nieuw gebruikersnummer geraken. Na een klein kwartier heb ik al iemand aan de telefoon die mij zeer goed helpt en dus is het “foutje” van de Bank van de Post net op één maand opgelost.












Donderdag 24 mei
Hoera ik trek iets terug van de Bank van de Post: + 3.50 (Terugbetaling PCBanking abonnement)

Vrijdag 1 juni
Van mijn rekening verdwijnt nu 6 Euro (abonnementskosten PC Banking)

VOORLOPIG EINDE

Het is allemaal normaal en verstaanbaar…

Of toch niet helemaal.
Ik heb nu twee weken geleden dit verhaal (tot maandag 7 mei) gestuurd naar Klachtendienst Bank van de Post, Dienst Nationale klachten, Willebroekkaai 22 te 1000 Brussel.
Mijn brief is wellicht verloren gegaan (De Post?) want ik heb nog steeds geen enkele vorm van reactie mogen ontvangen.






Ik vind dat minimum twee dingen zouden moeten gebeuren.
1. Excuses van de Bank van de Post voor de fout: het te grabbel gooien van privé gegevens, de bijzonder gebrekkige, om niet te zeggen de ontbrekende communicatie, het aanrekenen van kosten aan de klant voor deze toch wel ernstige fouten van de bank zelf.
2. Een redelijke vergoeding voor de gemaakte kosten aan telefoon, mail, verplaatsingen naar de Post en de uren tijd die ik daar deze maand al heb aan besteed.
3. Een terugbetaling van de afhouding voor een nieuwe kaart die ik liever niet had nodig gehad. Zelfs de (ie**** belachelijke) intrest van € 0.13 maakt dat de klant zich extra bedrogen voelt.








Ik zou aan de Bank van de Post wat aanbevelingen kunnen geven.
1. Verbeter de werking van het centrale telefoonnummer. Verhoog de antwoordsnelheid, meer dan 20 minuten is onuitstaanbaar! Intoetsnummers van 1 tot 7 om sneller en beter geholpen te worden… een pijniging voor de klant die niet dagdagelijks met deze dingen bezig is.
2. Zorg er vooral voor dat de eigen bankbedienden sneller geraken waar ze dan ook onmiddellijk worden geholpen. Ook zij moeten soms een klein half uur wachten met een klant voor zich!
3. Als men dan al (machinaal of via bankbediende) een nummer geeft zorg dan ook dat er wat gebeurt en vooral dat de klant daar iets van ervaart. Ik had zo twee nummers maar niemand heeft daar blijkbaar ooit iets mee gedaan en ik heb in elk geval niets gehoord (telefoon, mail, brief).
3. Probeer jullie even in te denken hoe een klant zich voelt in dit toch wel extreme geval.



Mijnheer Thijs,

Hebt u werkelijk dit verhaal gelezen?
U zal eerlijk gezegd uw best moeten doen om mij daarvan te overtuigen maar het zou voor mij een prettige ervaring zijn.
Stemmen:0
avatar
- Vandaag meer dan een week na alle vergeefse pogingen (telefoon, mail, bezoek aan postkantoor) nog steeds dezelfde situatie. Daarnet nog telefoon met hetzelfde muziekje. Terug +/- 20 minuten!
- Neen, vandaag toch iets veranderd want ik had natuurlijk mijn saldo vrij laag gehouden en vandaag sta ik negatief (ik denk de eerste keer in mijn leven) via een domiciliëring (Luminus).

IK BEN ZOWAT HOPELOOS. Niet omdat er een fout is gebeurd maar omdat ik ondanks wanhopige pogingen niemand kan bereiken om aan deze toestand te verhelpen.


Ik heb vrijdagnamiddag (20 april) een lang gesprek gehad met een vriendelijke bediende maar…geen oplossing. Ik wist niet meer wat te doen, de vriendelijke man wist het eigenlijk ook niet meer. Wachten zoals voor de duiven.
Maar ik doe wat ik kan: ik laat alle domicilieringen weghalen van mijn rekening.
Wordt vervolgd.

- ik krijg maandag ( 23 april) telefoon van de vriendelijke bediende. Hij denkt dat er iets veranderd is in de situatie.
- Ik moet hem echter melden op dinsdagmiddag (24 april) dat de situatie nog steeds dezelfde is.
- Woensdagvoormiddag (25 april) loop ik even binnen bij de post en zit terug een half uur bij de vriendelijke bediende die nog verwoede pogingen onderneemt (mail).
- Woensdagnamiddag (25 april +/- 17.00 uur) krijg ik terug telefoon. Mijn naamgenoot is ook op de post in Tienen geweest, het is gelukkig een schappelijk mens die evenals ik verveeld zit met het feit dat hij mijn rekening op zijn PC heeft. Ook Een verlossend bericht:: nu moet het in orde zijn. Vraag of ik even op mijn PC de zaak wil controleren. Hoera er is inderdaad iets veranderd.
Stemmen:0
avatar
IK HEB NU MIJN EIGEN REKENING NIET MEER OP MIJN PC maar wel nog de zicht- en spaarrekening van mijn naamgenoot. Ik meld dit onmiddellijk aan de vriendelijke bediende: de man wordt er zowaar echt stil van!
- Maar er is hoop want morgen (donderdag 26 april) is deze soap twee weken bezig. Dat moeten we vieren. Zouden we de rekening naar de Bank van De Post mogen sturen?
Wordt vervolgd.

Vrijdag 27 april. Eindelijk verandert er weer iets: op mijn PC zijn nu ALLE rekeningen verdwenen.
Ik krijg echter wel het bericht dat mijn klantennummer niet meer overeenkomt met mijn rekeningnummer.
Telefoon met mijn vriendelijke bediende op de Post leert mij dat ik eigenlijk best een nieuw klantennummer aanvraag. Dit is vrij omstandig en moet gebeuren via het per post opsturen van een door mij afgedrukt en ingevuld formulier.
Ik neem volgende week een weekje aan zee. Ik heb het nu wel nodig maar…niet verdiend.
Ik doe een mailtje naar mijn nieuwe vriend op de Post om te zeggen dat ik op maandag 7 mei eens zal langskomen en de draad weer zal opnemen.
Wordt vervolgd (Come and see next week)


Maandag 7 mei.
Mijn nieuwe vriend op de post (Dirk) doet weer zijn uiterste best. Nadat verleden week mijn bankkaart werd geweigerd en ik bij de Post in Nieuwpoort ook geen uittreksels meer kon ophalen was daar toch een vriendelijke bediende bereid om mij te zeggen hoeveel er op mijn rekening stond. Mijn pensioen was gestort. Ik kreeg zelfs zonder te veel problemen €100 van mijn rekening.
Ja, best was toch om een nieuwe bankkaart aan te vragen. Dirk brengt dit weer in orde. Ik maak van de gelegenheid gebruik om nog eens €1000 af te halen van mijn rekening want zonder bankkaart ziet het leven er anders uit dan de laatste 15 jaar!
Stemmen:0
avatar
Woensdag 9 mei
Ik krijg een brief van de Bank van de Post. Mijn nieuwe code voor een nieuwe bankkaart die ik nog niet heb maar die ik kortelings op kantoor zal moeten afhalen.
Toch gaat er al € 10.00 af van mijn rekening (Vaste kosten voor PPkaarten)

Donderdag 10 mei
Mijn nieuwe bankaart komt plots toch per brief.

Op 12 mei zal het net een maand geleden zijn dat deze soap is begonnen. Ik hoop dat ik dan mijn splinternieuwe bankkaart heb gekregen en dat er dan geen andere problemen meer opduiken.
In deze tijd waarin men bibliotheken vol schrijft over communicatie en communiceren met klanten heb ik nog steeds niet één telefoontje, niet één mailtje, niet één briefje van de Bank van de Post gekregen. Niet om zich te excuseren en ook niet nadat men mijn bankkaart had geblokkeerd.
Ik heb geduld en blijf kalm en ik wacht, ik wacht om dit verhaal te publiceren tot er een einde aan komt. Wanneer?
Wordt vervolgd

Vrijdag 11 mei
Ik kan geld uit de muur halen en ik kan mijn uittreksels afdrukken.
Op de PC lukt het niet onmiddellijk omdat mijn kaartnummer natuurlijk gewijzigd is. Ik moet nu ook nog aan een nieuw gebruikersnummer geraken. Na een klein kwartier heb ik al iemand aan de telefoon die mij zeer goed helpt en dus is het “foutje” van de Bank van de Post net op één maand opgelost.
Stemmen:0
avatar
Donderdag 24 mei
Hoera ik trek iets terug van de Bank van de Post: + 3.50 (Terugbetaling PCBanking abonnement)

Vrijdag 1 juni
Van mijn rekening verdwijnt nu 6 Euro (abonnementskosten PC Banking)

VOORLOPIG EINDE

Het is allemaal normaal en verstaanbaar…

Of toch niet helemaal.
Ik heb nu twee weken geleden dit verhaal (tot maandag 7 mei) gestuurd naar Klachtendienst Bank van de Post, Dienst Nationale klachten, Willebroekkaai 22 te 1000 Brussel.
Mijn brief is wellicht verloren gegaan (De Post?) want ik heb nog steeds geen enkele vorm van reactie mogen ontvangen.



Ik vind dat minimum twee dingen zouden moeten gebeuren.
1. Excuses van de Bank van de Post voor de fout: het te grabbel gooien van privé gegevens, de bijzonder gebrekkige, om niet te zeggen de ontbrekende communicatie, het aanrekenen van kosten aan de klant voor deze toch wel ernstige fouten van de bank zelf.
2. Een redelijke vergoeding voor de gemaakte kosten aan telefoon, mail, verplaatsingen naar de Post en de uren tijd die ik daar deze maand al heb aan besteed.
3. Een terugbetaling van de afhouding voor een nieuwe kaart die ik liever niet had nodig gehad. Zelfs de (ie**** belachelijke) intrest van € 0.13 maakt dat de klant zich extra bedrogen voelt.
Stemmen:2
avatar
vanderhulst raymond zondag 10 juni 2012
geachte heren,
als ik online banking wil doen dan komt wel het kader met chanlenge nummer maar het verdwijnt onmiddelijk zodat ik geen betalingen kan doen.ik heb geprobeerd met een andere bank die werken allemaal.WAT MOET IK DOEN OMDAT IN ORDE TE BRENGEN.Gelieve een mail te sturen naar het emailadres ***@***
hoogachten
Vanderhulst R
000-0500052-17
Stemmen:0
avatar
Ik herken het verhaal vazn de heer Bogaert zeer goed. Het zijne is gelukkig goed afgelopen. Het mijne duurt nog altijd verder, en loopt intussen drie maand. Drie maand miserie, vriendelijke mensen die niks kunnen doen, uren op het postkantoor, interne mailtjes naar een dienst waarvan ik mij nu begin af te vragen of hij bestaat, totaal gebrek aan zinnige communicatie door bpost, en ga zo maar door. Een zinnig mens was al lang van bank veranderd, maar tegelijk is dat iets wat je niet zomaar doet...Uiteindelijk zal ik geen keuze hebben; de bank van de post weigert mij immers hun service.
Stemmen:0
avatar
ik wil graag een nieuwe gebruikersnummer hebben voor aan te melden op bpo pc banking ik ben hem kwijd kan je me helpen aub
Stemmen:0
avatar
zit met hetzelfde probleem Sofie ben eens benieuwd wat we moeten doen . hoop dat we niet naar de bank moeten lopen want dat kost mij terug een dag verlof !!!
Stemmen:0
avatar
als ik op de site kom van bpo post banking zie ik een wit blad.rechts boven zie ik dat ik me eerst moet aanmelden.ik klik op aanmelden en er gebeurd helemaal niets wat ik ook doe of zoek het is hopeloos.plots kon ik geen pc banking meer doen op de post ,zo maar van vadaag op morgen .ik heb gebeld naar de post die wisten me te zeggen dat zij er geen problemen mee had.laptop is op en top is zeker niks mis mee.klik ik op citi bank ben ik er zo binnen.weet er iement raad?? stuur me gerust een emailke met de nodige uitleg,ik zal dit zeker aprecieren.
***@***
alvast bedankt.
Stemmen:0
avatar
Plots kan me niet meer aanmelden op Bpost banking die ik al jaren gebruik, zo kunnen er geen verrichtingen gedaan worden
Hopende een antwoord te krijgen
butaye y
Stemmen:1

Spaargids mailalerts