215, 15567

BNP Paribas Fortis wil uittreksels thuis laten opvragen

BNP Paribas Fortis wil uittreksels thuis laten afdrukken

Actieve klanten van BNP Paribas Fortis die na 15 augustus hun rekeninguittreksels nog willen afdrukken aan de automaten in het kantoor moeten dat expliciet vragen, zoniet worden ze geacht die thuis op te vragen.  Het gaat nochtans om een veelgebruikte dienst waarvoor de klanten betaald hebben, zegt de consumentenorganisatie Test-Aankoop.

BNP Paribas Fortis biedt zijn klanten de mogelijkheid om de rekeninguittreksels zowel via pc banking als via selfbanking af te drukken. De bank laat nu echter via een brief weten dat vanaf midden augustus de rekeninguittreksels enkel nog via pc banking ter beschikking gesteld zullen worden, tenzij de klant in het kantoor of online aanvraagt om deze dienst ook via de kantoorautomaten te behouden.

BNP Paribas Fortis wil hiermee besparen en heeft er dus voordeel bij om zoveel mogelijk thuis te laten afdrukken. Test-Aankoop vindt het echter fout dat de klant zelf het initiatief moet nemen indien hij zijn uittreksels in het kantoor wil blijven afdrukken. Deze dienst zit immers in zijn betalend pakket, aldus de consumentenorganisatie.

Volgens BNP Paribas Fortis zijn er echter ook voordelen aan verbonden voor de klant. Nu worden uittreksels die niet tijdig worden afgedrukt in het kantoor per post opgestuurd naar de klant, waarvoor hij de portkosten betaalt. Door te kiezen voor thuisconsultatie vermijdt de consument die kosten.

Bovendien stelt de bank dat afdrukken niet langer hoeft. De verrichtingen kunnen gedurende tien jaar, te tellen vanaf 1 januari 2012, elektronisch via pc-banking worden geconsulteerd door de klant, waardoor hij zijn uittreksels niet langer hoeft te klasseren.  Wie bij de bank opstapt als klant verliest deze functie niettemin.

Spaargids maakte voor u een overzicht van alle zichtrekeningen.op de Belgische markt.

Lees ook:

Andere tips over spaarrekeningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.