96, 15947

BNP Paribas Fortis heeft 132 'toegankelijke' kantoren

BNP Paribas Fortis heeft 132 'toegankelijke' kantoren

BNP Paribas Fortis zegt al 132 kantoren toegankelijk te hebben gemaakt voor personen met een functiebeperking. Daarmee blijft de instelling wel achter op de eigen ambitie.

Toegankelijkheid betekent dat de kantoren makkelijk te betreden zijn door mensen met een beperking. Dit betekent dus desgevallend een hellend vlak om trappen te vermijden, een aangepaste een aangepaste deurpomp die weinig kracht vergt om de deur te openen, een verlaagde onthaalbalie waardoor rolstoelgebruikers gemakkelijk documenten kunnen tekenen.

Toegankelijkheid betekent verder dat  bankieren zo gebruiksvriendelijk mogelijk wordt gemaakt voor personen met een functiebeperking (slechtziend, slechthorend, …). Om daaraan tegemoet te komen, werkte de bank een sprekende kaartlezer en een geldautomaat met spraakondersteuning uit. Ook een gebarentolk op afstand kan het gesprek tussen een slechthorende klant en kantoormedewerker ondersteunen. De klant moet ingeschreven zijn bij de afstandstolkdienst en brengt zijn tablet of smartphone met daarop de afstandstolkapp mee naar het kantoor.

Hoewel al 132 kantoren aan de normen van de toegankelijkheid voldoen, blijft BNP Paribas Fortis daarmee achter op de eigen ambities. Begin 2013 stelde de instelling al meer dan honderd toegankelijke kantoren te hebben. Doelstelling was om dit tegen eind 2014 te verdubbelen.

Lees ook:

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.