218, 16598

1,1 miljoen klanten van KBC gebruiken KBC Touch

1,1 miljoen klanten van KBC gebruiken KBC Touch

Eind mei maakten al 1.096.581 klanten van KBC gebruik van de mogelijkheid om via KBC Touch hun financiële verrichten online af te wikkelen. Dat is een op de drie van het totaal. De jongste gebruiker is 10, de oudste 109.

De KBC-klanten gebruiken KBC Touch, dat in september 2014 werd gelanceerd en nu ook het voormalige KBC Online volledig heeft vervangen, het meest om rekeninginformatie online op te vragen. Daarnaast wordt het online systeem ook gebruikt  om producten en diensten aan te vragen en te beheren, zoals het openen van een rekening, het aanvragen van een bankkaart, het simuleren van een woonkrediet, het maken van een afspraak met een relatiebeheerder in het kantoor en het aanmaken van een risicoprofiel bij het afsluiten van beleggingen.

In de vakantiemaanden bestellen de klanten ook vaak vreemde valuta of stellen ze online het gebruik van bank- en kredietkaarten wereldwijd open. Ook het snel checken van reis- en bijstandsverzekeringen wint aan belang.

Voor blinden en slechtzienden nam KBC specifieke initiatieven. De optie hoog contrast, die een hogere leesbaarheid biedt, werd al door zo’n 11.000 klanten geactiveerd. Daarnaast verdeelde KBC en haar zusterbank zo’n 660 sprekende kaartlezers, die in combinatie met  gebruikt kunnen worden.

Andere tips over zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.