Rabobank doet grootschalige actualisering klantengegevens

1
Reageer
Rabobank doet grootschalige actualisering klantengegevens

Rabobank is gestart met een grootschalige actualisering van de gegevens van haar klanten. Wie niet meewerkt, riskeert dat zijn rekening (tijdelijk) geblokkeerd wordt.

Rabobank zegt dat ze door de wet- en regelgeving verplicht wordt om de klanten op geregelde tijdstippen te contacteren en na te gaan of al hun gegevens nog actueel zijn.

De bank kan daarbij onder meer vragen naar het beroep en de activiteitsector van de klanten.  Voorts kan ze een kopie van de voor- en keerzijde van de identiteitskaart opvragen. Naar inloggegevens zoals gebruikersnummers, pincode of rekeningnummers peilt ze daarentegen niet.

Wie niet meewerkt en zijn gegevens niet bekend wil maken, zal zijn rekening tijdelijk geblokkeerd zien worden. “Het weigeren van informatie laat banken niet toe om op een correcte manier klanten te identificeren en dus ook niet mogelijk verdachte transacties te monitoren, wat een verplichting is voor elke bank”, zegt de instelling op haar website.

Ondanks de wettelijke verplichting voelen heel wat klanten zich overvallen, leert een discussie op het forum van Spaargids.

Vindt u het artikel interessant? Geef uw score
(4 stemmen, gemiddeld 3.75 van de 5)


Categorie: Rabobank.be nieuws over betalen en kaarten