142000 euro voor 4 vergaderingen : wie doet beter ?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Meldaboy
Full Member
Full Member

Re: 142000 euro voor 4 vergaderingen : wie doet beter ?

Bericht door Meldaboy » 17 Februari 2017, 08:34

Dit mag inderdaad wel eens uitgezuiverd worden, werd meer dan tijd.

Nieuwe verkiezingen mogen ver achterwege blijven. Alle partijen zitten even diep in deze warboel verwikkelt, dus zie niet in wat dit aan het stemgedrag zou wijzigen. Daarnaast is het politiek landschap tussen Vlaanderen en Wallonië momenteel zodanig verder verdeelt geraakt dat we allesbehalve moeten uitkijken naar nieuwe verkiezingen. Zoals de kaarten nu liggen zullen verkiezingen enkel maar een impasse creëren zoals we in 2010-2011 meegemaakt hebben. Met de opkomende verkiezingen in buurlanden Nederland en Frankrijk in het vooruitzicht en de te vrezen uitslag daar, kunnen we maar beter de rangen hier wat gesloten houden, anders dreigen we wel eens echt zwarte sneeuw te kunnen krijgen.

Lukske
VIP member
VIP member

Bericht door Lukske » 17 Februari 2017, 13:53

geebee schreef: De producten die een privé-bedrijf op de markt brengt hebben een prijs en die prijs wordt o.a. mede bepaald door de lonen van de diegenen die het product maken ... maar die lonen zijn peanuts tegenover wat de ceo's en al die graaiers in de marge (zoals "advies" tegen 2000 euro per zinnetje van Bracke ... een normaal mens moet daarvoor een maand of langer zijn kl***ten voor afdraaien) opstrijken ... ook DAT bepaald de prijs van een product ... zonder die graaiers zou de prijs van een product heel wat lager kunnen ... dus ja, IK zie er een probleem in en dat kost MIJ wel degelijk euro's !
En nee, ik zal geen bestuurdersmandaat krijgen of advies kunnen geven aan Telenet, misschien kan ik het wel beter dan Bracke ... maar ik heb geen politieke functie waarmee ik in achterkamertjes dat "advies" in een bepaalde richting kan doen sturen.
Volledig mee eens. Ook het gegraai in de privésector moet stoppen want daar is ook de gewone burger (en de werknemers van de bedrijven in kwestie) de dupe van. Het zijn in dit geval geen belastingen die verhogen maar de kostprijs van producten. (of lagere lonen voor de werknemers)
Het wordt stilletjes aan tijd dat gegraai in de privésector niet meer wordt aanzien als normaal. En wordt afgedaan als een private kwestie.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

Roo
Full Member
Full Member

Bericht door Roo » 17 Februari 2017, 14:40

Lukske schreef:Volledig mee eens. Ook het gegraai in de privésector moet stoppen want daar is ook de gewone burger (en de werknemers van de bedrijven in kwestie) de dupe van.
Ze durven nogal hé, die rijken. Baden in luxe terwijl iedereen zo hard moet werken!

Even serieus: hoe is jan met de pet daar de dupe van? 't is niet omdat ik 50 miljoen bezit dat jij arm bent? Een CEO met een loon van een miljoen euro, so what? Dat is omdat iemand van mening is, om gelijk welke reden, dat hij (of zij) meer opbrengt dan de uitbetaalde vergoeding.

Als ik als ondernemer een miljoen (of twee, of drie, of tien) kan verdienen op een eerlijke manier door de verkoop van een product of het leveren van diensten - waar zit dan het probleem? Persoon A heeft het niet minder goed omdat persoon B veel geld heeft.

Bedrijven bestaan niet om jobs te creëren. Die zijn er om winst te maken voor de aandeelhouders. Als daarvoor mensen nodig zijn, om bepaalde functies in te vullen, geen probleem. Maar bedrijven bestaan om winsten te boeken voor de aandeelhouders, en niet om jobs uit te delen zoals de kerstman.

Echt, België heeft een verziekte mentaliteit. Iedereen die boven het veld DURFT uit te komen, die moeten we afmaaien. Wat denkt die wel? iets willen bereiken?

pisa

Bericht door pisa » 17 Februari 2017, 17:07

@Roo,

Laat het me hopen dat je nooit in een ziekenhuis belandt.
Al die verpleegkundigen die jou zouden moeten verzorgen zijn compleet onderbetaald.
Verpleegkundige is een zeer zwaar knelpuntberoep: er zijn er een massa tekort.
Als men de marktregels zou volgen zouden ze minstens het vijf- of tienvoudige moeten krijgen van loon.

Niet iedereen meet succes in deze maatschappij af aan of men een miljoen Euro inkomen heeft.
Zo'n bedrijfsleider die dat wel doet, is gewoon een graaier. Je redenering klopt niet. Als heel de maatschappij zou denken zoals jij, dan werd niemand nog verpleegkundige.

Volgens mij steekt men pas zijn nek uit door dag en nacht voor een flut-loon zieken te gaan helpen. Ze kuisen bijv. bijna gratis je bedpan. Dat is pas zinvol en zeker nuttig werk.

Vanuit een ivoren toren manager spelen en dit met geen contact met de maatschappij laat zo'n bedrijfsleider niet zien wat de gevolgen zijn van zijn daden. Het is wat Stratego spelen, of schaken, met wat pionnen die verzet worden. Voor hen is een geweten niet van belang, dat wordt gesust door die vele miljoenen die ze graaien.

Aan de andere kant: verpleegkundigen hebben letterlijk het leven van mensen in hun handen. Als zij een fout maken, worden zij direct geconfronteerd met de gevolgen van hun daden.

Ik heb geen enkel respect voor graaiende topmanagers. Die man van Dexia bijv. bracht België zelfs aan de rand van het faillissement. Hij vindt het zelfs gerechtvaardigd dat hij daar een gigantisch pensioen voor krijgt. Zo iemand verdient het om 'afgemaaid' te worden.

Voor de stille zwijgende verpleegkundigen heb ik dan weer zeer veel respect.

Wie kies jij aan je ziekbed: een topmanager die je formeel eens komt bezoeken of een verpleegkundige?

Ik weet wel wie ik kies.

pukkie007
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door pukkie007 » 17 Februari 2017, 17:18

Roo, kerel. Ge moogt wel een beetje dimmen , hé! Uw relaas komt heel arrogant en hautain over. Mss is dit wel uw bedoeling, dan begrijp ik u volledig ...

Een bedrijf dat enkel bestaat om winsten te maken voor ceo's en aandeelhouders en de arbeiders en de bedienden op de vloer uit te persen als citroenen? Syriasly? Walgelijk, kerel ! >:D

Edit: Pisa maakt er meer woorden aan vuil, maar ik vrees dat zelfs die bij u niet zullen doordringen. Ik ga u bannen, Roo. Ta, wool !

paul
VIP member
VIP member

Bericht door paul » 17 Februari 2017, 18:00

de cROO is zijn mandaten aan het afbouwen, hij heeft er nu nog maar 19 het waren er ooit meer

https://www.cumuleo.be/nl/mandataris/11 ... e-croo.php

geebee
Full Member
Full Member

Bericht door geebee » 17 Februari 2017, 18:38

Roo doet me een beetje denken aan dat verwaand kereltje uit de Ideale Wereld, misschien is hij er wel de tekstschrijver van ::) ::) ::)

Leemans-broertje
VIP member
VIP member

Bericht door Leemans-broertje » 17 Februari 2017, 19:37

Het probleem is dat ze nooit verzadigd, nooit rijk genoeg zijn. Bijna elke gemeente heeft zo zijn eigen 'baron'. Al die verkavelingen en projecten zoals Uplace hebben een politieke partij die de zaak koppig verdedigt, tegen het algemeen belang in. En zo wordt Vlaanderen kapot gemaakt.

ratpack
Full Member
Full Member

Bericht door ratpack » 17 Februari 2017, 20:01

pisa schreef:@Roo,

Laat het me hopen dat je nooit in een ziekenhuis belandt.
Al die verpleegkundigen die jou zouden moeten verzorgen zijn compleet onderbetaald.
Verpleegkundige is een zeer zwaar knelpuntberoep: er zijn er een massa tekort.
Als men de marktregels zou volgen zouden ze minstens het vijf- of tienvoudige moeten krijgen van loon.

Niet iedereen meet succes in deze maatschappij af aan of men een miljoen Euro inkomen heeft.
Zo'n bedrijfsleider die dat wel doet, is gewoon een graaier. Je redenering klopt niet. Als heel de maatschappij zou denken zoals jij, dan werd niemand nog verpleegkundige.

Volgens mij steekt men pas zijn nek uit door dag en nacht voor een flut-loon zieken te gaan helpen. Ze kuisen bijv. bijna gratis je bedpan. Dat is pas zinvol en zeker nuttig werk.

Vanuit een ivoren toren manager spelen en dit met geen contact met de maatschappij laat zo'n bedrijfsleider niet zien wat de gevolgen zijn van zijn daden. Het is wat Stratego spelen, of schaken, met wat pionnen die verzet worden. Voor hen is een geweten niet van belang, dat wordt gesust door die vele miljoenen die ze graaien.

Aan de andere kant: verpleegkundigen hebben letterlijk het leven van mensen in hun handen. Als zij een fout maken, worden zij direct geconfronteerd met de gevolgen van hun daden.

Ik heb geen enkel respect voor graaiende topmanagers. Die man van Dexia bijv. bracht België zelfs aan de rand van het faillissement. Hij vindt het zelfs gerechtvaardigd dat hij daar een gigantisch pensioen voor krijgt. Zo iemand verdient het om 'afgemaaid' te worden.

Voor de stille zwijgende verpleegkundigen heb ik dan weer zeer veel respect.

Wie kies jij aan je ziekbed: een topmanager die je formeel eens komt bezoeken of een verpleegkundige?

Ik weet wel wie ik kies.
+20

Spruitekop
VIP member
VIP member

Bericht door Spruitekop » 17 Februari 2017, 22:41

Ik volg Roo wel 'n beetje.

Wat doen we volgende keer met onze Rode Duivels? Gaan we weer als gekken staan springen als ze scoren en daarmee weer eens pakweg 50.000€ verdienen? Om potje stamp te doen... Daar verdragen we het dan weer véél beter van.
De Bruyne of zuster Godelieve... wie is onze held?
We moeten alles eens goed bekijken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Badwater
Newbie
Newbie

Bericht door Badwater » 17 Februari 2017, 23:42

Spruitekop schreef:Ik volg Roo wel 'n beetje.
Ik ook. Ik ben hem echter ergens halverwege zijn blazerig gezwets verloren.

CarpeNoctem
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door CarpeNoctem » 18 Februari 2017, 10:14

Spruitekop schreef:Ik volg Roo wel 'n beetje.
Ik wel meer dan een beetje.
De jaloezie die sommigen hier weer tentoonspreiden tov "de rijken" is in deze tijden - waar bijna iedereen alle kennis van de wereld binnen een muisklik te zien kan krijgen- voor mij niet te vatten.
En dat hij dat op een uitdagende manier met open vizier doet... kan ik best wel pruimen. Ik ben namelijk een beetje in hetzelfde bedje ziek ;)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.

Davy V
VIP member
VIP member

Bericht door Davy V » 18 Februari 2017, 11:26

Met rijk zijn of goed verdienen is niks mis. Maar als je als politieker, die doorgaans meer dan een gemiddeld loon verdiend komt zeggen dat de gewone man zal moeten inleveren en/of boven zijn stand leeft en er zelf lustig op cumuleert heb ik daar wel problemen mee.

JW1
Sr. Member
Sr. Member

Bericht door JW1 » 18 Februari 2017, 12:30

Inderdaad, het gaat hier niet om rijk zijn. Het gaat erom dat het politici zijn die daar "zitten". Wat doen die daar? Welke gunsten worden er verleend voor dat geld? Dit wekt op zijn minst de indruk van corruptie!

Anderzijds heeft wat er nu gebeurt een zekere symmetrie en rechtvaardigheid.

"Zij" verhogen de pensioenleeftijd*, schrappen begeleidende maatregelen, verhogen de water- en elektriciteitsfactuur...
"Wij" pakken hun lucratieve bijverdiensten aan.
"Wij" zouden dat meer moeten doen >:D

*over onze pensioenleeftijd waren ze het héél snel eens, die van henzelf...

ludo
VIP member
VIP member

Bericht door ludo » 18 Februari 2017, 13:37

Die politieke graaiers laten zich zomaar niet het beleg tussen hun boterham halen.
Gezien ze de beste uitvinders en goochelaars zijn, zullen ze er wel iets op vinden om hun graaicultuur op een andere manier te behouden.

Reageer