Advies gevraagd voor herziening hypothecair krediet
TIP
Advies gevraagd voor herziening hypothecair krediet
Momenteel heb ik al enkele jaren een vaste rente van 3,99% maar mijn huidige bank beweert niets beters te kunnen bieden...
Hoe zou ik best andere banken aanspreken?
1) Huidige lening voorleggen aan enkele concurrenten en vragen of ze een interessant voorstel kunnen doen. Ze kunnen dan proberen mijn lening af te snoepen.
2) Gewoon bij de concurrenten een voorstel vragen voor een nieuwe woonlening zonder specifiek te refereren naar mijn huidige lopende lening. Nadien zou ik dan met het beste voorstel mijn huidige bankier opnieuw contacteren om te horen of de marktsituatie niet toevallig veranderd is
Heeft iemand ervaring hiermee?
Hoe zou ik best andere banken aanspreken?
1) Huidige lening voorleggen aan enkele concurrenten en vragen of ze een interessant voorstel kunnen doen. Ze kunnen dan proberen mijn lening af te snoepen.
2) Gewoon bij de concurrenten een voorstel vragen voor een nieuwe woonlening zonder specifiek te refereren naar mijn huidige lopende lening. Nadien zou ik dan met het beste voorstel mijn huidige bankier opnieuw contacteren om te horen of de marktsituatie niet toevallig veranderd is
Heeft iemand ervaring hiermee?
-
anonymous
Re: Advies gevraagd voor herziening hypothecair krediet
Voor de andere banken maakt het weinig uit of het een herfinanciering is of een nieuwe lening.
Voor hen zijn het beide nieuwe leningen.
Dus ga gewoon voor het eerste
Voor hen zijn het beide nieuwe leningen.
Dus ga gewoon voor het eerste
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Maakt toch wel degelijk een verschil; bij herziening heb je al bewezen kredietwaardig te zijn, quotiteit is inmiddels gedaald... Bij nieuw krediet (als je niks zegt over het oude) zijn dat allemaal vragen die de bank zich zal stellen.
Bovendien weet voor herziening de bank meteen duidelijk wat het "target" is, namelijk goedkoper uitkomen dan de bestaande lening incl. alle kosten die erbij komen kijken (die kennen ze maar al te goed). Voor een nieuw krediet kunnen ze er gewoon een gooi naar doen.
Bovendien weet voor herziening de bank meteen duidelijk wat het "target" is, namelijk goedkoper uitkomen dan de bestaande lening incl. alle kosten die erbij komen kijken (die kennen ze maar al te goed). Voor een nieuw krediet kunnen ze er gewoon een gooi naar doen.
-
WerkendeMama
- Jr. Member

- Contacteer:
Inderdaad 1 bereid je goed voor resterend bedrag, looptijd, verhouding hyp-mandaat, ssv, brandverzekering, loon kindergeld,andere inkomsten zoals firmawagen, maaltijdcheques,...