aflossing hypothecaire lening
TIP
aflossing hypothecaire lening
Wij hebben een hypothecaire lening aangegaan bij KBC en nu vroeg ik mij af of de maandelijkse aflossingen van een KBC-rekening moeten gaan? Wij hebben namelijk een gemeenschappelijke rekening bij Argenta. En als ze dan daadwerkelijk van een KBC-rekening moeten gaan of dit een spaarrekening mag zijn?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: aflossing hypothecaire lening
Dat zal je misschien best aan KBC zelf vragen. Maar bij Fortis is het zo dat het NIET via een zichtrekening mag betaald worden, maar via een spaarrekening (cedentenrekening ). Zij willen echt de puntjes op de "i". Omdat ergens in de wet staat dat je een schuld niet met een schuld mag aflossen dwz, als je onder nul komt of staat of je zichtrekening dat je dan daarmee je hypotheeklening niet mag aflossen. MISSCCHien ver gezocht, maar bij fortis doen ze dit blijkbaar zo( misschien wel niet bij iedereen )kapi schreef:Wij hebben een hypothecaire lening aangegaan bij KBC en nu vroeg ik mij af of de maandelijkse aflossingen van een KBC-rekening moeten gaan? Wij hebben namelijk een gemeenschappelijke rekening bij Argenta. En als ze dan daadwerkelijk van een KBC-rekening moeten gaan of dit een spaarrekening mag zijn?
Alvast bedankt!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij zijn nu bij Argenta met ons spaargeld en lening bij Fortis.Bij Fortis hebben wij nu enkel en alleen een zichtrekening waarbij met een bestendige opdracht maandelijks onze lening word gestort.Men heeft niet moeilijk gedaan toen ik mijn boeltje naar Argenta overplaatste.paul schreef:Dat zal je misschien best aan KBC zelf vragen. Maar bij Fortis is het zo dat het NIET via een zichtrekening mag betaald worden, maar via een spaarrekening (cedentenrekening ). Zij willen echt de puntjes op de "i". Omdat ergens in de wet staat dat je een schuld niet met een schuld mag aflossen dwz, als je onder nul komt of staat of je zichtrekening dat je dan daarmee je hypotheeklening niet mag aflossen. MISSCCHien ver gezocht, maar bij fortis doen ze dit blijkbaar zo( misschien wel niet bij iedereen )kapi schreef:Wij hebben een hypothecaire lening aangegaan bij KBC en nu vroeg ik mij af of de maandelijkse aflossingen van een KBC-rekening moeten gaan? Wij hebben namelijk een gemeenschappelijke rekening bij Argenta. En als ze dan daadwerkelijk van een KBC-rekening moeten gaan of dit een spaarrekening mag zijn?
Alvast bedankt!
Mijn hypothecaire lening bij Fortis was nog van het type van 6maandelijkse terugbetaling. En dit via een spaarrekening. De dag voor de afhaling bevoorrraadde ik die rekening. Geen haan heeft er ooit om gekraaid.
Dit is ook volledig correct. De betaling met bij Fortis via spaarrekening gebeuren, ook al staat het geld er maar 1 dag op.rob schreef:Mijn hypothecaire lening bij Fortis was nog van het type van 6maandelijkse terugbetaling. En dit via een spaarrekening. De dag voor de afhaling bevoorrraadde ik die rekening. Geen haan heeft er ooit om gekraaid.