Afsluiten spaarrekening tgv. renteverlaging
Afsluiten spaarrekening tgv. renteverlaging
Beste,
Naar aanleiding van de recent aangekondige renteverlaging op de Fortuneo Plus spaarrekening overweeg ik mijn rekening af te sluiten.
Hoe ga ik hiervoor het snelst te werk? Eg. (aangetekend) schrijven?, bezoek (hoofd)kantoor? ...
Mvg,
Naar aanleiding van de recent aangekondige renteverlaging op de Fortuneo Plus spaarrekening overweeg ik mijn rekening af te sluiten.
Hoe ga ik hiervoor het snelst te werk? Eg. (aangetekend) schrijven?, bezoek (hoofd)kantoor? ...
Mvg,
Re: Afsluiten spaarrekening tgv. renteverlaging
Misschien weet je meer dan ik, maar ik heb geen weet van een renteverlaging.
Anders zal ik verder sparen bij Rabo, die geeft ook 1,9 basis (heb mijn geld tegen het eind van het jaar nodig)
Anders zal ik verder sparen bij Rabo, die geeft ook 1,9 basis (heb mijn geld tegen het eind van het jaar nodig)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In de aankondiging van de nieuwe rekening
https://www.spaargids.be/sparen/fortune ... rente.html staat ook
https://www.spaargids.be/sparen/fortune ... rente.html staat ook
Gelukkig heeft Rabo nog steeds 1.9Fortuneo Bank springt nu ook op de kar van de getrouwheidsspaarrekeningen. Samen met de Rabo Plus account (1,25% + 1,50%) bieden zij de hoogste rente op de markt.
Marketingdirecteur Michel Schram licht toe: “Fortuneo streeft ernaar om haar cliënten hoge rentes aan te bieden op spaarrekeningen. We zijn er dan ook trots op dat Fortuneo Plus de titel “Spaarrekening van het jaar 2010” (uitgereikt door Spaargids.be en De Standaard) in de wacht sleepte. De nieuwe spaarrekening Fortuneo Plus Fidelity past volledig in deze strategie van hoge rentes en biedt onze cliënten een extra mogelijkheid om hun spaargelden te spreiden over verschillende rekeningen naargelang de behoeftes.”
De rentevoeten op de klassieke spaarrekening worden vanaf 15 april verlaagd:
De basisrente wordt 1,70%, gegarandeerd tot 31 augustus 2011 (vroeger 1,90%)
De getrouwheidspremie blijft ongewijzigd op 0,45%
Dank zij de spaargids weet ik nu waar ik de rest van het jaar mijn centjes ga zetten ;-)
Blij dat is destijds mijn Rabobank rekening niet heb afgesloten, maar en nog 10 cent heb laten opstaan, met het idee : het kan verkeren.
Tip voor kikker82 (want Fortuneo is niet echt een vlotte antwoorder) : schrijf gewoon het saldo over naar een andere rekening, wacht tot de interest er op 31/12 opkomt en schrijf die dan ook over. Laat eventueel 10 cent staan als hun voorwaarden beter worden kan je probleemloos terug op hun kar springen.
Blij dat is destijds mijn Rabobank rekening niet heb afgesloten, maar en nog 10 cent heb laten opstaan, met het idee : het kan verkeren.
Tip voor kikker82 (want Fortuneo is niet echt een vlotte antwoorder) : schrijf gewoon het saldo over naar een andere rekening, wacht tot de interest er op 31/12 opkomt en schrijf die dan ook over. Laat eventueel 10 cent staan als hun voorwaarden beter worden kan je probleemloos terug op hun kar springen.
Bedankt Bruce.bruce666 schreef:Dank zij de spaargids weet ik nu waar ik de rest van het jaar mijn centjes ga zetten ;-)
Het lijkt me inderdaad het beste.
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Goedendag,
Hierbij de procedure zoals voorzien in de Algemene Voorwaarden :
13.1. De relatie die met de Bank wordt aangegaan, is van onbepaalde duur. Zowel de Bank als de Cliënt hebben het recht de relatie per brief verstuurd aan de andere partij te beëindigen. De rekeningen zullen kosteloos afgesloten worden binnen een termijn van 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van de betreffende brief.
Met vriendelijke groeten,
Hierbij de procedure zoals voorzien in de Algemene Voorwaarden :
13.1. De relatie die met de Bank wordt aangegaan, is van onbepaalde duur. Zowel de Bank als de Cliënt hebben het recht de relatie per brief verstuurd aan de andere partij te beëindigen. De rekeningen zullen kosteloos afgesloten worden binnen een termijn van 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van de betreffende brief.
Met vriendelijke groeten,
Laatst gewijzigd door Fortuneo Bank op 12 april 2011, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tux
Zelf heb ik nog nooit een rekening afgesloten omwille van te lage rente. Gewoon overschrijven naar een andere bank. Als dan later (wie weet wat er over een aantal maanden/jaren gebeurt?) de rente terug moest stijgen, kan je er terug gebruik van maken.