Bij wie hebben jullie een pensioenspaarfonds?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Bij wie doen jullie aan pensioensparen?
Bedankt Davy, heb em reeds ingevuld 
-
Coike
Die van mij staat er niet bij ? Ik heb AG Top Multilife . Maar is niet zo goed zeker ? Zoja , kan je kosteloos veranderen ? Ik ben er 5-6 jaar geleden mee begonnen op aanraden van mijn verzekeringsmakelaar .Daarvoor nooit aan pensioensparen gedacht .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
AG Top Multilife is een pensioenspaarVERZEKERING.
De poll gaat over pensioenspaarFONDSEN.
Overschakelen van een pensioenspaarverzekering naar een fonds is niet mogelijk. Overschakelen van fonds naar fonds en van verzekering naar verzekering gaat wel.
De poll gaat over pensioenspaarFONDSEN.
Overschakelen van een pensioenspaarverzekering naar een fonds is niet mogelijk. Overschakelen van fonds naar fonds en van verzekering naar verzekering gaat wel.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik zit bij Rabobank. Ik weet, dat is eigenlijk Fortis, maar waarom staat dan Axa in de lijst? Zij bieden immers ook dezelfde Fortis fondsen aan...
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Staat Rabobank.be niet onder de noemer "Rabo"?
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
't is nu zeker, ik ben blind aan het worden. Ik was zo aan het zoeken naar "rabobank", dat ik over "rabo" gekeken heb...
zijn er nergens brillen of lensen 100% gratis te vinden
?
zijn er nergens brillen of lensen 100% gratis te vinden
De pensioenspaarfondsen van Delta Lloyd zijn ook die van BNP Paribas Fortis.
Tja bovenaan de poll staat ook niet dat het enkel over fondsen gaat, dit wordt enkel in de eerste reactie gezegd. Misschien dat de "andere" spaarverzekeringen zijn.
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Re: Bij wie hebben jullie een pensioenspaarfonds?
Iedere keer veranderen ze de spelgregels wanneer je geld vaststaat. Dit is echt laf. Deze maatregel is toch gewoon een uitstel tot executie? Dat geld zullen ze later ook wel moeten zien te vinden ze...
EDIT: Ik heb geen last van de regel maar het blijft laf! Toen ze de RV hebben opgetrokken naar 21% hebben ze mij ook genaaid, want ik had ook al een termijnrekening van ervoor.
EDIT: Ik heb geen last van de regel maar het blijft laf! Toen ze de RV hebben opgetrokken naar 21% hebben ze mij ook genaaid, want ik had ook al een termijnrekening van ervoor.
maar de RV is ooit eens gedaald van 25 naar 15%, is dat dan ook laf, vind het maar een manier van verwoorden
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Als de klant er beter van wordt mag je als verkoper het product aanpassen. Zo niet (op een paar dingen na zoals indexatie) mag de klant het contract kosteloos opzeggen.
Ik weet dat dit zo is in de telecomsector, maar misschien is dit algemeen van toepassing?
Ik weet dat dit zo is in de telecomsector, maar misschien is dit algemeen van toepassing?
Toen in 1990 de RV zakte van 25% naar 15% was dit alleen van toepassing op de nieuwe beleggingen en niet op de bestaande ...Hago schreef:maar de RV is ooit eens gedaald van 25 naar 15%, is dat dan ook laf, vind het maar een manier van verwoorden
Bekijk het fragment uit het journaal van 22/01/1990
http://www.deredactie.be/permalink/1.700188" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ben ik blij dat ik niet meedoe met dit wanproduct:
-spelregels veranderen tijdens spel (vroeger tot 40% fiscaal voordeel, nu maximaal 30%)
-vestzak broekzak (wat je als voordeel hebt tijdens de looptijd, pakken ze je gewoon dubbel weer af op het einde)
-je wordt belast (bij fonds) tegen een fictieve opbrengst (het moet niet gekker worden)
-de eenmalige bevrijdende anticipatieve heffing blijkt nu al veranderd in: "in tussentijd kunnen we ook al heffen"
Wat is het volgende? Volgend jaar voor stortingen na 1993 een "voorschotje" nemen? Fiscaal voordeel beperken tot 20%?
En: het is een publiek geheim dat in de toekomst er geen uitkering van kapitaal meer zal zijn (net zoals bij groepsverzekeringen men dat zal afschaffen), maar dat je verplicht een rente zal uitgekeerd krijgen dat men bij je pensioen(tje) zal tellen en nogmaals belasten,, iedere maand. Sterf je op 66? Pech. Leef je tot 120 jaar: heb je geluk. Alles in het kader en onder het mom van 'solidariteit'.
Voor starters: niet mee beginnen.
Voor mensen die al bezig zijn: neem je verlies en verkoop je fonds of koop je contract af.
Baas over eigen geld!!

-spelregels veranderen tijdens spel (vroeger tot 40% fiscaal voordeel, nu maximaal 30%)
-vestzak broekzak (wat je als voordeel hebt tijdens de looptijd, pakken ze je gewoon dubbel weer af op het einde)
-je wordt belast (bij fonds) tegen een fictieve opbrengst (het moet niet gekker worden)
-de eenmalige bevrijdende anticipatieve heffing blijkt nu al veranderd in: "in tussentijd kunnen we ook al heffen"
Wat is het volgende? Volgend jaar voor stortingen na 1993 een "voorschotje" nemen? Fiscaal voordeel beperken tot 20%?
En: het is een publiek geheim dat in de toekomst er geen uitkering van kapitaal meer zal zijn (net zoals bij groepsverzekeringen men dat zal afschaffen), maar dat je verplicht een rente zal uitgekeerd krijgen dat men bij je pensioen(tje) zal tellen en nogmaals belasten,, iedere maand. Sterf je op 66? Pech. Leef je tot 120 jaar: heb je geluk. Alles in het kader en onder het mom van 'solidariteit'.
Voor starters: niet mee beginnen.
Voor mensen die al bezig zijn: neem je verlies en verkoop je fonds of koop je contract af.
Baas over eigen geld!!
frisse freddy, pensioensparen is tot hiertoe mijn allerbeste belegging geweest, je bespaard veel meer dan dat je op je 60ste (of nu deels vervroegd) moet terugbetalen. Spreek uit ervaring, ben +60 en heb dus mijn belasting betaald enkele jaren terug maar kan nog elk jaar sparen met 30% return. Wat je hier zo maar bout komt te beweren is klinkklare onzin en bangmakerij. 
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---