Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
ik sluit mij daar volledig bij aan.
want dit fonds kan plots als een baksteen omlaag vallen.
spreek van ervaring
want dit fonds kan plots als een baksteen omlaag vallen.
spreek van ervaring
Misschien is fifty-fifty een alternatief, verkoop de helft als je verlies is weggewerkt. Stijgt het fonds verder dan rendeert toch nog de helft, zakt het fonds daarentegen, dan koop je eveneel deelbewijzen terug aan. In beide gevallen maak je winst, in het eerste win je op de niet verkochte helft, in het tweede geval hou je cash over en verlaag je het break even point.
Ik lees dat een zekere miljardair, George Soros, opnieuw gaat beleggen/traden en goud/goudmijn koopt.
Andere miljardairs zoals singer & druckenmiller gingen hem al voor. Sterk signaal dat wssh wel wat volgelingen zal opleveren.
Andere miljardairs zoals singer & druckenmiller gingen hem al voor. Sterk signaal dat wssh wel wat volgelingen zal opleveren.
Iedereen moet voor zich zelf beslissen wanneer hij zijn winst pakt.
Maar ik zou toch volgende overwegen als je gedurende jaren met een verlies zat.
Neem je winst op basis van wat dat geld zou opgebracht hebben op een spaarboekje de afgelopen jaren. Anders blijft je belegging alsnog negatief.
Maar ik zou toch volgende overwegen als je gedurende jaren met een verlies zat.
Neem je winst op basis van wat dat geld zou opgebracht hebben op een spaarboekje de afgelopen jaren. Anders blijft je belegging alsnog negatief.
quasi nul dus,
diegenen die zeggen nu juist positief te zijn: is daarbij rekening gehouden met beurstaks (1,32%) bij verkoop of niet?
diegenen die zeggen nu juist positief te zijn: is daarbij rekening gehouden met beurstaks (1,32%) bij verkoop of niet?
Nee want ik verkoop niet. Mijn strategie is buy and hold en ik verkoop pas wanneer ik het geld nodig heb.
Yaris, u verkoopt pas wanneer u het geld nodig hebt, maar wat als u het geld nodig hebt als u met groot verlies staat.Is het niet beter te verkopen als u met een grote winst staat?Uw winst houdt u appart op een rekening(in geval van) en het origineel bedrag herbelegt u in iets anders dat u interessant vindt.Yaris schreef:Nee want ik verkoop niet. Mijn strategie is buy and hold en ik verkoop pas wanneer ik het geld nodig heb.
Nee. Ik heb een vast vertrouwen dat fondsen op lange termijn altijd stijgen. Daarbij is mijn portefeuille nu goed gespreid en ik wens me niet de hele tijd bezig te houden met wat ik wanneer ga verkopen en wat ik ervoor in de plaats moet kopen.
Misschien moeten we eens een overzicht maken met verschillende strategiën, hun vereisten, pro's contra's? Het is minstens even belangrijk als diversificatie en gespreid instappen.
Buy and hold zal zeker een goeie strategie zijn voor laag risico fondsen zoals obligatie en mix-fondsen. Ook het gros van de aandelen fondsen met voldoende spreiding (global, VS, EU) zullen op lange termijn wel een positief rendement hebben. Voor specifieke fondsen met hoog risico zoals dit goud fonds is dat lang niet zeker, dit is bij uitstek een fonds met hoge volatiliteit, een buy low and sell high strategie past hier beter.
Ik ben ook niet de belegger voor de lange termijn, als er op korte of middellange termijn een mooie winst passeert dan neem ik die mee, zoniet dan blijft het fonds in mijn portefeuille totdat er zich opnieuw iets aanbiedt.
Vandaag een sprong van meer dan 9%. Dat moet de beste dag ooit voor het fonds zijn.
Op Morningstar nog niks te zien. Ik hoop dat het klopt want die andere sites zijn al eens in de fout gegaan met een zogezegde stijging van meer dan acht procent die nadien niet klopte
Het zal wel kloppen want het goud is ook 4,49% naar omhoog gegaan.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Alleen een gekke gedachte: beleggen in goudfondsen.
Bij het gokkantoor gaan gokken dat het gokkantoor failliet gaat.
Bij het gokkantoor gaan gokken dat het gokkantoor failliet gaat.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!