BNP Paribas Ster Spaarrekening 0.10+1.30
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Re: BNP Paribas Ster Spaarrekening 0.10+1.30
Wow... morgen vlug nog een paar rekeningen gaan openen bij Fintro.Diane1 schreef: En dan ook nog eens bij Fintro: nu €9.000 en als de rente dan nog goed staat ook in januari nog eens €9.000.
Aan hoeveel Euro zitten we nu al in totaal ?
Reken maar uit
Jongeren rekenening (tot 30)
Woonsparen (tot 35)
En Blue Vision aka Ster Spaarrekening.
Weet iemand of ik bij Fintro online al die rekeningen kan openen? (Zonder naar een kantoor te gaan)
helaas ben ik de 35 al voorbij...
@haelewyn, Ik vermoed dat de kantoren nogal veel autonomie hebben...
In 't verleden heb ik nooit meegedaan aan dat gemarchandeer om het onderste uit de kan te halen. maar nu heb in alle geval mijn conclusies getrokken. Seffens volgt er een telefoontje naar DB om een deel over te nemen. En 'k wordt er ook nog voor beloond ;-)
In 't verleden heb ik nooit meegedaan aan dat gemarchandeer om het onderste uit de kan te halen. maar nu heb in alle geval mijn conclusies getrokken. Seffens volgt er een telefoontje naar DB om een deel over te nemen. En 'k wordt er ook nog voor beloond ;-)
@Diane : enkel Belfius ging recent tegen de trend in en verhoogde de rente op de '500 euro per maand spaarrekening'.
Op dat moment waren ze een beetje zwak gestart met intrest geven.
Daling van de rentevoeten op spaarproducten : jammer genoeg wel te verwachten.. Begin januari is misschien een ideaal moment voor Fortis
Voor wie dat nog niet opgemerkt heeft : 4 januari is de eerst mogelijke bankwerkdag waarop een storting bij BNP kan toekomen (ook bij andere banken). Dat zou jammer zijn, want dan is er geen storting meer mogelijk aan de huidige rentevoet in 2016.
Misschien keert die strategie zich dan wel een beetje tegen hen. We zullen zien ! Ik gok zelf op een daling in december..
@Annetje : ik voel er wel iets voor om ook die spaarrekening te (proberen) openen bij Fintro. Ik hou je op de hoogte van het vervolg
Op dat moment waren ze een beetje zwak gestart met intrest geven.
Daling van de rentevoeten op spaarproducten : jammer genoeg wel te verwachten.. Begin januari is misschien een ideaal moment voor Fortis
Voor wie dat nog niet opgemerkt heeft : 4 januari is de eerst mogelijke bankwerkdag waarop een storting bij BNP kan toekomen (ook bij andere banken). Dat zou jammer zijn, want dan is er geen storting meer mogelijk aan de huidige rentevoet in 2016.
Misschien keert die strategie zich dan wel een beetje tegen hen. We zullen zien ! Ik gok zelf op een daling in december..
@Annetje : ik voel er wel iets voor om ook die spaarrekening te (proberen) openen bij Fintro. Ik hou je op de hoogte van het vervolg
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 december 2015, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zal er wat van afhangen hoe snel ze hun kapitaalbuffer versterkt hebben, BNP was een van de banken die bijkomende buffer moest aanleggen zie: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2479885. Die hoge getrouwheidspremies geven ze echt niet voor de mooie ogen van hun klanten.
Getrouwheids premie is gewoon boeren bedrog.Kawa schreef:Ik krijg een vrij grote som ter beschikking, dus komt de vraag: wat moet ik er mee doen.
Ben al belegd in aandelen/fondsen. Een gedeelte zal ik hiermee verder investeren, maar uiteraard moet er nog een deel vrij blijven.
Mijn oog viel op de Ster spaarrekening. 0.10 basis + 1.3 getrouwheid.
Max 9000 per kalenderjaar, dus ik kan deze maand nog 9000 storten, en in januari nog eens 9000. Klopt dit?
Is dit volgens jullie een goede keuze, of zijn er betere opties?
Na een jaar onaangeroerd ontvangt men die, dan start nieuwe premie aan voorwaarden dan van toepassing.
Weer een jaar later terug aan nieuwe voorwaarden.
Wie laat zich daar nu toch aanvangen.
Kleine sommen als spreiding tot daar aan toe.
Grote sommen basis interest al dan niet met voorwaarden zie Me.
Basis interest start vanaf dag een , en niet een jaar later. bnp 0.1% Me 1,4 % netto voorwaarden heden.
Roerende voorheffing of dat een reden is om met getrouwheidspremie te werken ?
Estate Guru believer.
Ja, basis rente start vanaf dag 1 maar kan na dag 2 al aangepast worden. De getrouwheidspremie ligt voor het gestorte kapitaal vast voor 1 jaar, dus daar ben je wel zeker van.
Platin ik zie het probleem niet. Als de getrouwheidspremie een jaar later niet meer hoog genoeg is ga je toch gewoon naar een andere bank met dat geld?
Heb ik ook gedaan hoor. Eerst had ik 1,5% getrouwheidspremie bij Keytrade. Na een jaar de premie gekregen van 1,5%. De getrouwheidspremie was na dat jaar bij Keytrade onder 1% gezakt dus ben ik naar NIBC gegaan.En het zit er naaruit dat ik volgende jaar ook bij NIBC blijf. Toch niet moeilijk?
Heb ik ook gedaan hoor. Eerst had ik 1,5% getrouwheidspremie bij Keytrade. Na een jaar de premie gekregen van 1,5%. De getrouwheidspremie was na dat jaar bij Keytrade onder 1% gezakt dus ben ik naar NIBC gegaan.En het zit er naaruit dat ik volgende jaar ook bij NIBC blijf. Toch niet moeilijk?
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Heb vandaag zonder probleem zo'n blue vision rekening kunnen openen. Was nog geen klant.
MountainTop,
Heb je dan ook een zichtrekening moeten openen bij Fintro, of kan je daar gewoon zo', blue vision rekening openen, zonder dat je er een zichtrekening hebt?
Of is een of andere zichtrekening bij BNP ook voldoende?
Heb je dan ook een zichtrekening moeten openen bij Fintro, of kan je daar gewoon zo', blue vision rekening openen, zonder dat je er een zichtrekening hebt?
Of is een of andere zichtrekening bij BNP ook voldoende?
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
@Kawa. Je moet geen zichtrekening openen. 
Hoe ga je dan zonder die zichtrekening het geld op die spaarrekening krijgen?
Er rechtstreeks geld op overschrijven.Denfi schreef:Hoe ga je dan zonder die zichtrekening het geld op die spaarrekening krijgen?
Afhalen doe je dan met een loket-verrichting ter plaatse.
NB: Dit is geen aanbeveling om zo'n spaarrekening te openen.
Maar nu kan ik niet volgen.
Je kan toch niet geld van een zichtrekening van bank X rechtstreeks overschrijven naar een spaarrekening van bank Y?
Of werken ze met een tegenrekening zoals bij NIBC? Zou wel raar zijn voor een bank als Fortis.
Je kan toch niet geld van een zichtrekening van bank X rechtstreeks overschrijven naar een spaarrekening van bank Y?
Of werken ze met een tegenrekening zoals bij NIBC? Zou wel raar zijn voor een bank als Fortis.
Je kan wel van een zichtrekening bank x, naar spaarrekening bank y. Doe ik meermaals per jaar.
Voor leegmaken van de spaarrekening dien je dan naar de bank te gaan, die maken dan een tijdelijke zichtrekening aan en kan je geld loskrijgen.
Voor leegmaken van de spaarrekening dien je dan naar de bank te gaan, die maken dan een tijdelijke zichtrekening aan en kan je geld loskrijgen.