bnpp b pension balanced cap
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Hoi,
Wij hebben een pensioenspaarrekening , namelijk bnpp b pension balanced cap
en omdat die bank nu alleen maar voortdurend slecht overkomt in het nieuws, met boetes en dergelijke, maak ik me zorgen.
Moeten wij dit geld ( fondsen ) beter afhalen, of is dit kapitaal beschermd door de bankgarantie van de overheid?
Het zou zonde zijn dat we ze afhalen nu , aangezien de koers mooi staat,
maar daarentegen willen wij geen risico nemen , en riskeren dat we niets meer of héél weinig nog overhouden.
Weet er iemand of dit beschermd is? Wat zou er gebeuren met dit opgebouwd kapitaal als BNP PARISBAS over kop gaat?
grt
Wij hebben een pensioenspaarrekening , namelijk bnpp b pension balanced cap
en omdat die bank nu alleen maar voortdurend slecht overkomt in het nieuws, met boetes en dergelijke, maak ik me zorgen.
Moeten wij dit geld ( fondsen ) beter afhalen, of is dit kapitaal beschermd door de bankgarantie van de overheid?
Het zou zonde zijn dat we ze afhalen nu , aangezien de koers mooi staat,
maar daarentegen willen wij geen risico nemen , en riskeren dat we niets meer of héél weinig nog overhouden.
Weet er iemand of dit beschermd is? Wat zou er gebeuren met dit opgebouwd kapitaal als BNP PARISBAS over kop gaat?
grt
Re: bnpp b pension balanced cap
Cayenneke, je geld is veilig. Hieronder het antwoord op eenzelfde vraag uit het verleden van Spaargids:
Of zoals Rabobank.be het beschrijft:robokat schreef:Een pensioenspaarfonds is een afzonderlijke vennootschap (ICB), jij bent altijd eigenaar van de onderliggende waarden.
Het omvallen van je bank is vervelend, maar het heeft juridisch helemaal niets met je pensioenspaarfonds te maken, de tegoeden staan totaal los van de activa van de bank.
Uw fondsen zijn ondergebracht bij bewaarbedrijven en niet bij Rabobank.be zelf. Elk fonds is een aparte vennootschap met eigen rechtspersoonlijkheid. Een beleggingsfonds is dus niet rechtstreeks gelinkt aan de bank waar u het fonds koopt. Op deze manier blijven uw fondsen gevrijwaard bij een eventueel faillissement. U blijft eigenaar van uw fondsen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Maar door de slechte reclame nu van die bank, kan de waarde van die aandelen sterk dalen...?
Greets
Greets
Nee, want in dat fonds zitten aandelen van andere bedrijven dan BNP Paribas Fortis.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Behoort zelfs tot de betere fondsen, dus houden 
Overigens, en zeker als je je (directe) relatie met BNP Paribas Fortis wenst af te bouwen, is het interessanter om ditzelfde pensioenspaarfonds bij Rabobank.be af te nemen. Zelfde ISIN code, dus identiek hetzelfde fonds maar met andere strik errond, en 0% instapkosten ipv 3%.
Dus houden is het beste nu?! Of eventueel overstappen , maar dit alvast niet afhalen....
Zullen we doen.
En wat met : FBFUX07 DUO 5 WILD CARD DIS
en FBFIX07 EQ QUATTRO 2 + DIS
?
Greets
Zullen we doen.
En wat met : FBFUX07 DUO 5 WILD CARD DIS
en FBFIX07 EQ QUATTRO 2 + DIS
?
Greets
Eigenlijk zou ik willen morgen alles weg doen bij BNP Paris, ik vertrouw het niet meer...
Maar dat is nog niet nodig zeker?

Maar dat is nog niet nodig zeker?
Loopt zo'n vaart niet, als je echt geen vertrouwen hebt kan je de relaties afsluiten en het effectendossier laten overnemen door een andere bank maar echt reden is er nog niet toe.
Cayenneke kan best rustig gaan zitten en vooral niets doen. Behalve dan eens op zoek gaan naar correcte info over wat een pensioenfonds is, en hoe dit werkt. No. stress, no panic.
Ook ik zou gewoon blijven zitten, je geld is niet in gevaar 
Mocht je veranderen kijk op Rabobank.be
Ze bieden hetzelfde aan maar zonder 3% instapkosten
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mocht je veranderen kijk op Rabobank.be
Ze bieden hetzelfde aan maar zonder 3% instapkosten
Sent from my iPhone using Tapatalk
THANKS A LOT !!!!! 
Bij Rabo wordt dit verkocht en beheert onder de naam Rabo Pension Fund Balanced.
Op hun website is er formulier om pensioenpaarfonds over te zetten van BNPP naar RABO. Downloaden, invullen en terugsturen, de rest doen zij wel. En zoals hier al gezegd je spaart zo direct 3% op instapkosten. Rond nieuwjaar maakten ze hiervoor reclame en gaven ze er bovenop een bonus.
Op hun website is er formulier om pensioenpaarfonds over te zetten van BNPP naar RABO. Downloaden, invullen en terugsturen, de rest doen zij wel. En zoals hier al gezegd je spaart zo direct 3% op instapkosten. Rond nieuwjaar maakten ze hiervoor reclame en gaven ze er bovenop een bonus.
Dus wacht tot december om over te stappen want dan komt er waarschijnlijk weer een actie.
vorige actie kreeg je zelfs 75 euro als ik me niet vergis plus de terug betaling van je tranferkosten