cashfondsen wanneer banken beginnen om te vallen
TIP
cashfondsen wanneer banken beginnen om te vallen
bvb wat als belgische banken werkelijk failliet gaan en de belgische staatsgarantie waardeloos blijkt
een vriend vertelde me dat dat je in dat geval veiligste bent om je geld in cashfondsen te steken, cashfondsen zijn fondsen die hun geld in cash steken in de veiligste banken
het geld staat tenminste niet meer op de balans van de bank en blijkbaar hebben die cashfondsen een triple A rating
heeft iemand kennis/ervaring met cashfondsen? wat zijn veilige fondsen?
is dit een goed idee om in te beleggen als veilige haven als we een bankeninferno krijgen?
een vriend vertelde me dat dat je in dat geval veiligste bent om je geld in cashfondsen te steken, cashfondsen zijn fondsen die hun geld in cash steken in de veiligste banken
het geld staat tenminste niet meer op de balans van de bank en blijkbaar hebben die cashfondsen een triple A rating
heeft iemand kennis/ervaring met cashfondsen? wat zijn veilige fondsen?
is dit een goed idee om in te beleggen als veilige haven als we een bankeninferno krijgen?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: cashfondsen wanneer banken beginnen om te vallen
Ben je dan niet best dat je 'n kluis huurt of er een koopt & plaatst en al je cash erin stopt. Zoals Roger zegt: "wat je zelf doet doe je meestal beter" 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Anders ook nog ineens een atoomschuilkelder bijbouwen? Voor het geval dat, je weet maar nooit he...
Cash fondsen: safe, maar laag rendement. Voordeel is natuurlijk dat je er altijd uitkan zonder te veel gedoe (in vgl. met nu obligaties van veilige landen kopen als Duitsland).
Cash fondsen: safe, maar laag rendement. Voordeel is natuurlijk dat je er altijd uitkan zonder te veel gedoe (in vgl. met nu obligaties van veilige landen kopen als Duitsland).
Waarom je geld niet op spaarrekeningen bij diverse banken plaatsen? Een spaarrekening heb je met een simpele overschrijving zo leeggehaald. Een bank gaat niet van de ene dag op de andere over kop. Als je de actualiteit een beetje volgt merk je wel wanneer een bank in moeilijkheden begint te komen en heb je nog tijd genoeg om je spaargeld over te schrijven naar een andere bank.
toch nog eens de oorspronkelijke vraag in de aandacht stellen:
kan iemand voorbeelden geven van goeie cashfondsen?
kan iemand voorbeelden geven van goeie cashfondsen?
Kijk op Morningstar, categorie Geldmarkt EUR.
Cashfondsen bieden geen rendement en intresseren me dus eigenlijk niet.
Ik heb twee alternatieven die geen echte monetaire fondsen zijn: je moet ze toch eens van nabij bestuderen want deze geven wel rendement met slechts een tikkeltje volatiliteit:
1° Carmignac Sécurité
2° Robeco Lux-O-rente
Ik heb twee alternatieven die geen echte monetaire fondsen zijn: je moet ze toch eens van nabij bestuderen want deze geven wel rendement met slechts een tikkeltje volatiliteit:
1° Carmignac Sécurité
2° Robeco Lux-O-rente
Al Fonds, hoe verklaar jij dat Robeco Lux-o-rente, dat uitsluitend in overheidsobligaties belegt, het toch zo goed blijft doen alhoewel overheidsobligaties overal gedumpt worden?
Je moet eens gaan kijken op Morningstar: ze beleggen blijkbaar niet in Europa maar in Japanse en Amerikaanse obligaties.
Ik hou ze allebei aan: Robeco is iets volatieler dan Sécurité ( alhoewel de laatste weken... )
Ik hou ze allebei aan: Robeco is iets volatieler dan Sécurité ( alhoewel de laatste weken... )
Er zitten ook Duitse en Italiaanse obligaties tussen.
Het grootste deel is inderdaad Japans maar die geven weinig rente dus is het des te vreemder dat het fonds een gemiddeld rendement van 4,62% per jaar geeft.
Het grootste deel is inderdaad Japans maar die geven weinig rente dus is het des te vreemder dat het fonds een gemiddeld rendement van 4,62% per jaar geeft.
Nochtans geeft dit fonds op langere termijn gemiddeld rond de 4 % per jaar en dit reeds lange tijd. Ook C. Sécurité doet dit en dit met iets minder volatiliteit.
De rendementen van beide fondsen lopen ook niet paralel, meestal zelfs tegenstrijdig. Daarom koos ik voor beide.
Ik koos de fondsen niet voor het rendement maar steeds als vluchthaven of als reserve en als alternatief voor een spaarboekje.
De rendementen van beide fondsen lopen ook niet paralel, meestal zelfs tegenstrijdig. Daarom koos ik voor beide.
Ik koos de fondsen niet voor het rendement maar steeds als vluchthaven of als reserve en als alternatief voor een spaarboekje.
Obligatiefondsen die beleggen in andere munten moeten het niet alleen hebben van de basisrente van de stukken. Ook de pariteit van de munt kan natuurlijk helpen om het uiteindelijk rendement op te krikken ( of te doen afbrokkelen ).
Mijn fondsenportefeuille zit voor een groot gedeete in USD: de sterkerwordende dollar heeft mijn portfolio serieus ondersteund en bijna boven water gehouden.
Mijn fondsenportefeuille zit voor een groot gedeete in USD: de sterkerwordende dollar heeft mijn portfolio serieus ondersteund en bijna boven water gehouden.