CRELAN Fund Econofuture
TIP
CRELAN Fund Econofuture
Is er hier iemand die de exacte portefeuillesamenstelling kent van het CRELAN Fund Econofuture? Ik vind hierover geen info terug op het internet... Op de website van het Landbouwkrediet wordt vage informatie weergegeven maar niets concreets. Ik weet dat Test Aankoop Invest onlangs iets heeft geschreven over dit fonds, maar ik ben niet geabonneerd op dit blad. Wie weet hier iets over?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: CRELAN Fund Econofuture
Tja, blijkbaar weet niemand het. Na meermaals contact te hebben gehad met enerzijds Econowealth (van Geert Noels) en de marketingdienst van het Landbouwkrediet (zouden mij telkens terug contacteren) geven ze geen informatie prijs over de inhoud van dit fonds, buiten de vage bewoordingen die je op het internet kan terugvinden. En dit voor een fonds dat voor grote transparantie gaat...
Mijn voorlopige conclusie: dit fonds verdient geen eurocent van de belegger want er nu geld insteken is gokken op de 'goede' naam (voor zover die nog goed is) van Noels. En trouwens wie zijn de beheerders van dit fonds?!? Ook dat wil men (voorlopig) niet kwijt... Toch allemaal vreemd als je het mij vraagt. Slechte marketing, slechte organisatie.
Mijn voorlopige conclusie: dit fonds verdient geen eurocent van de belegger want er nu geld insteken is gokken op de 'goede' naam (voor zover die nog goed is) van Noels. En trouwens wie zijn de beheerders van dit fonds?!? Ook dat wil men (voorlopig) niet kwijt... Toch allemaal vreemd als je het mij vraagt. Slechte marketing, slechte organisatie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik had toch ook begrepen dat transparantie een van de kernwoorden ging zijn
,
weet er trouwens iemand voor welk bedrag er in totaal reeds ingeschreven is?
De totale activa van het fonds bedroegen op 20-12-2010 15,4 miljoen euro.josa schreef:ik had toch ook begrepen dat transparantie een van de kernwoorden ging zijn,
Deze week een mail gekregen van Keytradebank met een link naar http://www.econoshock.be/econofuture/" onclick="window.open(this.href);return false; met een login en paswoord. Laatste overzicht is van 20/06/2011.Alverman schreef:Tja, blijkbaar weet niemand het. Na meermaals contact te hebben gehad met enerzijds Econowealth (van Geert Noels) en de marketingdienst van het Landbouwkrediet (zouden mij telkens terug contacteren) geven ze geen informatie prijs over de inhoud van dit fonds, buiten de vage bewoordingen die je op het internet kan terugvinden. En dit voor een fonds dat voor grote transparantie gaat...
Een pdf van 3 blz met per bond:
Themes/Subsector
Issuer/counterpart description
Country of issue
Quotation currency
ISIN code
Maturity date
Market price (curr.)
% NAV
Per aandeel:
Themes/Subsector
Issuer/counterpart description
Country of issue
Quotation currency
ISIN code
Market price (curr.)
% NAV
Momenteel zitten er in:
72 Bonds: 86.02 %
25 Aandelen: 8.87 %
Cash: 5.11 %
DE aandeelhouders hebben toegang tot deze informatie.
http://destandaard.fundscreener.eu/%28S ... d=60002776
Voorlopig heeft de turbulentie op de markten geen schade aangericht.
Voorlopig heeft de turbulentie op de markten geen schade aangericht.
Daarstraks ook nog gedacht, wordt trouwens stilaan tijd dat ze de hogere regionen gaan opzoeken.
Begint het dan stilaan toch beter te doen.
Het rendement dit jaar = 2,16%. Ik denk dat er betere fondsen zijn.
Econofuture
30/7 koers 105,85 Eur,
return ytd 4,38% en return op 1 year 5,57%
Samenstelling : 84% obligaties - 5% aandelen en 11% cash.
AUM 48,5 Mio
Uitgangspunt beheerders blijft voorlopig kapitaalbehoud
return ytd 4,38% en return op 1 year 5,57%
Samenstelling : 84% obligaties - 5% aandelen en 11% cash.
AUM 48,5 Mio
Uitgangspunt beheerders blijft voorlopig kapitaalbehoud
Ik heb er toch nog geen spijt van dat ik ze toen gekocht heb.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
In het najaar komen die van econopolis met hun eigen 'patrimoine' op de markt.
Dit als direct product; blijkbaar wel met dezelfde achtergrond en werkwijze als het crelan fonds.
Dus bedankt om ons op de hoogte te houden van de prestaties van hun voorloper.
Dit als direct product; blijkbaar wel met dezelfde achtergrond en werkwijze als het crelan fonds.
Dus bedankt om ons op de hoogte te houden van de prestaties van hun voorloper.
per 1/10 koers 105,42 Eur,
return ytd + 3,94% en op exact 1 yr + 5,78%
AUM 63 Mio
Asset Allocatie geen veranderingen : 84% obligaties, 5% Aandelen (overwegend econoshock thema's Agri & NRG vertegenwoordigd) en 10% cash.
Voorzichtigheid blijft troef met vooral onderweging aandelen.
Reden : schuldenfeest is uit hand gelopen, QE3 / lagere rentes verdoven maar genezen niet, met creatie van aantal -'ve effecten (creatie zeepbellen of minstens in stand houden, stimuleren speculatie, normale economische logica die uit beslissingen wordt weggehaald, overcapaciteiten die blijven stijgen, nutteloze investeringen die blijven stijgen, oudere bevolking voor wie armoede tastbaar wordt, ... ) cfr Japan
return ytd + 3,94% en op exact 1 yr + 5,78%
AUM 63 Mio
Asset Allocatie geen veranderingen : 84% obligaties, 5% Aandelen (overwegend econoshock thema's Agri & NRG vertegenwoordigd) en 10% cash.
Voorzichtigheid blijft troef met vooral onderweging aandelen.
Reden : schuldenfeest is uit hand gelopen, QE3 / lagere rentes verdoven maar genezen niet, met creatie van aantal -'ve effecten (creatie zeepbellen of minstens in stand houden, stimuleren speculatie, normale economische logica die uit beslissingen wordt weggehaald, overcapaciteiten die blijven stijgen, nutteloze investeringen die blijven stijgen, oudere bevolking voor wie armoede tastbaar wordt, ... ) cfr Japan
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Die mannen van Econo zouden nu eindelijk klaar zijn met het creëren van hun eigen patrimoine en komen hiermee op de markt.
Kan er iemand een update geven over hun bestaande fonds crelan ?

Kan er iemand een update geven over hun bestaande fonds crelan ?