Crypto Beginners | ik heb wat vragen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Crypto Beginners | ik heb wat vragen
Kan men nu eigenlijk al deftig shorten op crypto's?
Ik volg het niet op, maar ik weet dat er vroeger zeker over gesproken werd en dat er ook mee begonnen is
Shorten doe ik normalerwijze maar op maximaal 6 maanden
Geef maar een seintje wanneer u 100% zeker weet dat Crypto's de hemel zullen inschieten
Dan ga ik short
Kan niet verkeerd gaan
Ik volg het niet op, maar ik weet dat er vroeger zeker over gesproken werd en dat er ook mee begonnen is
Zo lang nog?
Shorten doe ik normalerwijze maar op maximaal 6 maanden
Geef maar een seintje wanneer u 100% zeker weet dat Crypto's de hemel zullen inschieten
Dan ga ik short
Kan niet verkeerd gaan
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
of iemand uit Thailand, wie zal het zeggen he
Huh ?paul schreef: ↑11 mei 2018, 09:22Precies Noord-Koreageebee schreef: ↑10 mei 2018, 22:08 Crypto's ? Dat is zoooooooooooooooooo jaren '2017
Mijn dochter dacht dat haar Diddl-verzameling ook ooit veel geld ging opbrengen![]()
Niet dat ik je niet veel succes wens hoor Kasper ... maar denk je echt dat je site nog een meerwaarde zal bieden op het www ... welke vragen over crypto's zouden nog niet beantwoord zijn ?
daar mogen ook geen lastige vragen gesteld worden
fock-jou
Nog één die een bril nodig heeft ... waar zie je iets over "lastige vragen" die niet mogen gesteld worden ?
Ik probeer juist duidelijk te maken dat nog maar eens een nieuwe site over crypto's NUL meerwaarde heeft, welke vraag over crypto's POSITIEF en/of NEGATIEF is nog niet gesteld ? Voor mijn part maken ze nog duizend sites daarover maar uiteindelijk is het niet meer dan copy/paste ...
Wel ik heb een lastige vraag aan de TSgeebee schreef: ↑11 mei 2018, 11:14Huh ?![]()
![]()
Nog één die een bril nodig heeft ... waar zie je iets over "lastige vragen" die niet mogen gesteld worden ?
Ik probeer juist duidelijk te maken dat nog maar eens een nieuwe site over crypto's NUL meerwaarde heeft, welke vraag over crypto's POSITIEF en/of NEGATIEF is nog niet gesteld ? Voor mijn part maken ze nog duizend sites daarover maar uiteindelijk is het niet meer dan copy/paste ...
Leg eens op een deftige manier uit waarom Crypto's beleggingen zouden zijn
Op een deftige manier, dwz: onderbouwd met economische theorieën, econometrie, ...
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
1. welke mensen in de cryptospace zijn betrouwbaar om te volgen?
2. wat is de ideale modelportfeuille voor LT beleggers? (ttz geen focus op de waan van de dag)
3. wat zijn de kostenbesparingen die een cryptomunt zal brengen voor zijn sector/toepassing vergeleken met niet-blockchain gebaseerd technologie?
4. wat is tokenization?
5. welke bevolkingsminderheden gebruiken nu cryptovaluta, en wie zullen de volgende zijn?
6. waarvoor is crypto/blockchain NIET nuttig?
7. wat zijn ICOs/STOs?
2. wat is de ideale modelportfeuille voor LT beleggers? (ttz geen focus op de waan van de dag)
3. wat zijn de kostenbesparingen die een cryptomunt zal brengen voor zijn sector/toepassing vergeleken met niet-blockchain gebaseerd technologie?
4. wat is tokenization?
5. welke bevolkingsminderheden gebruiken nu cryptovaluta, en wie zullen de volgende zijn?
6. waarvoor is crypto/blockchain NIET nuttig?
7. wat zijn ICOs/STOs?
Klopt, vroeger werd goud nog als tegenwaarde van geld gebruikt, vandaag zijn het idd enen en nullen en nog wat bedrukt papier en schijfjes metaal. Enig verschil is dat geld het globaal aanvaarde betaal en waardemiddel is, iets wat van crypto's niet gezegd kan worden. De enige vraag zal uiteindelijk zijn "gaan de beheerders van het huidige monetaire systeem crypto's toelaten?". Het antwoord daarop zal vrijwel zeker nee zijn, tenzij ze zelf met iets afkomen waarover ze de controle kunnen houden.Roo schreef: ↑10 mei 2018, 22:54 De eeuwige discussie. M.i. een stuk van de toekomst, om een waslijst aan redenen.
Bitcoin = mogelijke digitale store of value. Ethereum = gedecentraliseerde wereldcomputer en app store.
Het argument van wat zijn enen en nullen. Banken bewaren ook geen geld, de balans van uw rekening zijn ook enen en nullen in een databank.
-
Cowboy_Bebop
- Full Member

- Contacteer:
Cryptocoins vertegenwoordigen een revolutionaire technologie (blockchain) waar banken en zelfs de Belgische overheid de mogelijke toepassingen nu voor onderzoeken.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/va ... ~aa75839d/
Ik vraag me af hoeveel van de non-believers aandelen van bpost gekocht hebben want bitcoin was overduidelijk de betere keuze ... de laatste 4 jaar.
Nog een interessante vraag voor beginners:
Wat is een airdrop?
Wat is fomo/hodl?
Er zijn volgens mij veel overeenkomsten tussen crypto en aandelen. Een aandeel of een cryptcoin is waard wat de mensen ervoor willen geven. Hoeveel is een bitcoin waard? Hoeveel is een Facebook-aandeel waard? Het kan voor beiden morgen verdubbelen of halveren.
En wat nulletjes en eentjes betreffen, het geld op je spaar- en zichtrekeningen, je pensioen, je uitkering, .... dat zijn tegenwoordig ook nulletjes en eentjes.
Nu wil het toeval wel dat Facebook een echt bedrijf is. Dus een aandeel Facebook vertegenwoordigt letterlijk een aandeel in dat bedrijf. Men is er mede-eigenaar van.cpnx schreef: ↑12 mei 2018, 12:17Er zijn volgens mij veel overeenkomsten tussen crypto en aandelen. Een aandeel of een cryptcoin is waard wat de mensen ervoor willen geven. Hoeveel is een bitcoin waard? Hoeveel is een Facebook-aandeel waard? Het kan voor beiden morgen verdubbelen of halveren.
En wat nulletjes en eentjes betreffen, het geld op je spaar- en zichtrekeningen, je pensioen, je uitkering, .... dat zijn tegenwoordig ook nulletjes en eentjes.
En die nulletjes en eentjes op rekeningen, daarvan denkt bijv. mijn bakker dat als ik er zo 2,15 euro aan hem geef, dat hij me dan een bruin brood geeft. Mijn kapper wast en knipt mijn haar voor zo 20 Euro. Over Bitcoins heb ik hen nooit horen over spreken.
Behalve uitgerekend de laatste tijd: ze willen er in "investeren". Dan denkt ne mens zoals ik: "Ha, het wordt interessant". Maar ik heb nog niet de ideale strategie uitgedokterd om er short op te gaan....
Veel mensen hier te lande waren mede-eigenaar van Lernaut & Hauspie. Velen hebben daar hun broek aan gescheurd. Mensen denken nu dat een aantal van Facebook x euro waard is. Als ze morgen bereid zijn, om daar 2x voor te betalen dan is een aandeel 2x euro waard. Als mensen overmorgen niet bereid zijn om te betalen voor een aandeel van Facebook, dan bent u mede-eigenaar van niks.
Voorlopig wel, omdat die nulletjes en eentjes aanvaard worden en men er nauwelijks over nadenkt. In geval van inflatie of bij een volgende bankencrisis, wanneer het vertrouwen er in verdwijnt, kan uw kapper of bakker misschien cash geld vragen.
cpnx schreef: ↑12 mei 2018, 13:23Veel mensen hier te lande waren mede-eigenaar van Lernaut & Hauspie. Velen hebben daar hun broek aan gescheurd. Mensen denken nu dat een aantal van Facebook x euro waard is. Als ze morgen bereid zijn, om daar 2x voor te betalen dan is een aandeel 2x euro waard. Als mensen overmorgen niet bereid zijn om te betalen voor een aandeel van Facebook, dan bent u mede-eigenaar van niks.
Ach ja, LHSP. Er zijn er zo nog. Maar voor elk van die frauderende bedrijven zijn er duizenden die het wel eerlijk spelen, hé. Historisch gezien "scheurt" men zo helemaal "niet" zo "zijn broek". Men wint zelfs overtuigend. Ik denk persoonlijk nu ook niet dat het bedrijf van Marc Zuckerberg te vergelijken is met de heren uit Ieper. Die verkochten beloftes. Facebook is een realiteit. Er zitten miljarden mensen op.
U gebruikt terecht het woord "vertrouwen" bij de bakker en de kapper. Denkt u dat als er hyperinflatie zal zijn dat die nog cash geld zouden aanvaarden? Een kruiwagen bankbiljetten van 100.000.000 Euro? Ik denk dat andere zaken dan wel dat vertrouwen behouden. Ruilhandel. En het klassieke goud (of zilver tussen haakjes). Een gouden muntje ziet men liggen. Daar zal mijn bakker mij zeker brood voor willen geven. Kunt u me eens uitleggen hoe ik hem concreet voor zijn neus een cryptomunt kan leggen, zodat hij me er een brood voor wil geven?
Voor Facebook was er oa Myspace, na Facebook wie weet? Als mensen vanaf morgen niet meer inloggen op Facebook, is het bedrijf ook niks meer waard. Facebook is misschien meer waard dan veel industriële bedrijven, maar de waarde is ook veel volatieler.AlbertIV schreef: ↑12 mei 2018, 13:37 Ach ja, LHSP. Er zijn er zo nog. Maar voor elk van die frauderende bedrijven zijn er duizenden die het wel eerlijk spelen, hé. Historisch gezien "scheurt" men zo helemaal "niet" zo "zijn broek". Men wint zelfs overtuigend. Ik denk persoonlijk nu ook niet dat het bedrijf van Marc Zuckerberg te vergelijken is met de heren uit Ieper. Die verkochten beloftes. Facebook is een realiteit. Er zitten miljarden mensen op.
Er bestaan apps om te betalen met cryptomunten. Er worden luxe-auto's, appartementen en pizza's verkocht voor cryptomunten. Dus als u met uw bakker kan overeenkomen om te betalen in goud, dan kunt u ook overeenkomen om te betalen in crypto. Voor veel mensen in landen met inflatie, zoals Venezuala, zijn buitenlandse valuta, edelmetaal en crypto een middel om te overleven, om nog aan medicatie te geraken, ... Bij iedere economische crisis stegen de waarden van cryptomunten.AlbertIV schreef: ↑12 mei 2018, 13:37U gebruikt terecht het woord "vertrouwen" bij de bakker en de kapper. Denkt u dat als er hyperinflatie zal zijn dat die nog cash geld zouden aanvaarden? Een kruiwagen bankbiljetten van 100.000.000 Euro? Ik denk dat andere zaken dan wel dat vertrouwen behouden. Ruilhandel. En het klassieke goud (of zilver tussen haakjes). Een gouden muntje ziet men liggen. Daar zal mijn bakker mij zeker brood voor willen geven. Kunt u me eens uitleggen hoe ik hem concreet voor zijn neus een cryptomunt kan leggen, zodat hij me er een brood voor wil geven?
cpnx schreef: ↑12 mei 2018, 13:59
Voor Facebook was er oa Myspace, na Facebook wie weet? Als mensen vanaf morgen niet meer inloggen op Facebook, is het bedrijf ook niks meer waard. Facebook is misschien meer waard dan veel industriële bedrijven, maar de waarde is ook veel volatieler.
Er bestaan apps om te betalen met cryptomunten. Er worden luxe-auto's, appartementen en pizza's verkocht voor cryptomunten. Dus als u met uw bakker kan overeenkomen om te betalen in goud, dan kunt u ook overeenkomen om te betalen in crypto. Voor veel mensen in landen met inflatie, zoals Venezuala, zijn buitenlandse valuta, edelmetaal en crypto een middel om te overleven, om nog aan medicatie te geraken, ... Bij iedere economische crisis stegen de waarden van cryptomunten.
U gebruikt zelf het voorbeeld Facebook? U had net zo goed een industrieel bedrijf mogen nemen, hoor
En de volaliliteit van cryptomunten is zo glad dat men er bij in slaap valt. Zo saai
Leuk dat u aan app's denkt om mee te betalen
Dat kan onmogelijk verkeerd gaan
Bent u zelf persoonlijk de laatste tijd in Venezuela geweest??? Of een paar jaren geleden in Zimbabwe
Een fanatieke fan!
Hou me zeker op de hoogte!
Als u 100% zeker weet dat crypto's het nieuwe paradigma zijn, geef me aub een seintje
Tenzij dat nu al het geval is. Dan moet ik me haasten
Ik bekijk dit weekend de short strategieën in detail
Thx! Ik bekijk het.Sanakoev schreef: ↑12 mei 2018, 22:17 hier kan je shorten: https://support.kraken.com/hc/en-us/art ... er-Options