digipass
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: digipass
Even deze topic hernemen.
Ik kreeg de melding op mijn digipass dat de batterij bijna leeg was. Een mail gestuurd vanuit de beveiligde omgeving en de dag zelf antwoord dat mijn rekeningen voor de veiligheid geblokkeerd werden en dat de nieuwe digipass opgestuurd was.
Deze snel ontvangen en meteen ingelogd. Alles leek te werken. Toen ik deze ochtend echter een overschrijving wou doen kwam de melding dat mijn zichtrekening geblokkerd was (storten op pensioensparen en van spaar naar zicht lukte wel nog, enkel van zicht naar een externe rekening ging niet meer).
Na een korte skypebabbel met een vriendelijke dame, werd mij gewezen op een mail die ik gekregen zou hebben en waar ik nog op diende te antwoorden voor de bevestiging van de ontvangst van mijn nieuwe digipass. Pas daarna zou mijn rekening (vandaag nog) gedeblokkeerd worden. Ik heb dan meteen de mail uit mijn prullenbak gehaald (hat hem wss niet goed gelezen) en een reply gedaan.
Allemaal geen probleem en supersnel en vriendelijk geholpen door de helpdes. Maar ik vraag mij eigenlijk gewoon af waarom we na ontvangst van de digipass en inloggen er eigenlijk nogo een mail gestuurd moet worden naar jullie (en dit via gewone mail, niet via de beveiligde omgeving). ik zie er het nut niet van in, maar waarschijnlijjk zal er toch wel één of andere reden voor zijn.
Ik kreeg de melding op mijn digipass dat de batterij bijna leeg was. Een mail gestuurd vanuit de beveiligde omgeving en de dag zelf antwoord dat mijn rekeningen voor de veiligheid geblokkeerd werden en dat de nieuwe digipass opgestuurd was.
Deze snel ontvangen en meteen ingelogd. Alles leek te werken. Toen ik deze ochtend echter een overschrijving wou doen kwam de melding dat mijn zichtrekening geblokkerd was (storten op pensioensparen en van spaar naar zicht lukte wel nog, enkel van zicht naar een externe rekening ging niet meer).
Na een korte skypebabbel met een vriendelijke dame, werd mij gewezen op een mail die ik gekregen zou hebben en waar ik nog op diende te antwoorden voor de bevestiging van de ontvangst van mijn nieuwe digipass. Pas daarna zou mijn rekening (vandaag nog) gedeblokkeerd worden. Ik heb dan meteen de mail uit mijn prullenbak gehaald (hat hem wss niet goed gelezen) en een reply gedaan.
Allemaal geen probleem en supersnel en vriendelijk geholpen door de helpdes. Maar ik vraag mij eigenlijk gewoon af waarom we na ontvangst van de digipass en inloggen er eigenlijk nogo een mail gestuurd moet worden naar jullie (en dit via gewone mail, niet via de beveiligde omgeving). ik zie er het nut niet van in, maar waarschijnlijjk zal er toch wel één of andere reden voor zijn.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: digipass
Wanneer een nieuwe digipass wordt aangevraagd blokkeren wij altijd tijdelijk de rekeningen. De reden hiervoor is dat het versturen van een nieuwe digipass per post naar uw adres toch een veiligheidsrisico inhoudt. In theorie zou iemand met kwade bedoelingen kunnen trachten uw nieuwe digipass en PINcode te onderscheppen wanneer deze naar u onderweg is met de post.
Daarom vragen we u steeds om ons een ontvangstbevestiging te sturen, als reactie op een door ons gestuurde mail, om te bevestigen dat u uw nieuwe digipass goed heeft ontvangen. Pas wanneer wij deze bevestiging hebben ontvangen worden uw rekeningen onmiddellijk gedeblokkeerd.
We begrijpen dat hoe meer veiligheidsmaatregelen in de procedure zitten ingebouwd, hoe minder gebruiksvriendelijk. We zoeken altijd naar oplossingen om met zo weinig mogelijkheid hinder, maar toch op een veilige manier, te kunnen werken. Bij de vervanging van een digipass is een bijkomende bevestiging echter noodzakelijk om de veiligheid van uw rekeningen te kunnen garanderen.
We bedanken u alvast voor uw begrip hiervoor.
Daarom vragen we u steeds om ons een ontvangstbevestiging te sturen, als reactie op een door ons gestuurde mail, om te bevestigen dat u uw nieuwe digipass goed heeft ontvangen. Pas wanneer wij deze bevestiging hebben ontvangen worden uw rekeningen onmiddellijk gedeblokkeerd.
We begrijpen dat hoe meer veiligheidsmaatregelen in de procedure zitten ingebouwd, hoe minder gebruiksvriendelijk. We zoeken altijd naar oplossingen om met zo weinig mogelijkheid hinder, maar toch op een veilige manier, te kunnen werken. Bij de vervanging van een digipass is een bijkomende bevestiging echter noodzakelijk om de veiligheid van uw rekeningen te kunnen garanderen.
We bedanken u alvast voor uw begrip hiervoor.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: digipass
Beste,
Bedankt voor uw antwoord. Veiligheid is inderdaad het belangrijkste. Maar het was inderdaad wat verwarrend. En dit vooral omdat ik de betreffende mail wel gelezen had, maar ondertussn vergeten was.
Mischien kan er bij geblokkeerde rekeningen een extra reminder op de beveiligde site toegevoegd worden. Want ik ga er toch vanuit dat ik niet de enige ben.
Voor de rest nog altijd een dikke pluim voor jullie helpdesk. Snel en kordaat geholpen aan de telefoon en een uurtje na de bevestiging per mail was de rekening reeds gedeblokkeerd...
Bedankt voor uw antwoord. Veiligheid is inderdaad het belangrijkste. Maar het was inderdaad wat verwarrend. En dit vooral omdat ik de betreffende mail wel gelezen had, maar ondertussn vergeten was.
Mischien kan er bij geblokkeerde rekeningen een extra reminder op de beveiligde site toegevoegd worden. Want ik ga er toch vanuit dat ik niet de enige ben.
Voor de rest nog altijd een dikke pluim voor jullie helpdesk. Snel en kordaat geholpen aan de telefoon en een uurtje na de bevestiging per mail was de rekening reeds gedeblokkeerd...
Re: digipass
Ik veronderstel dat ik een digipass kan aanvragen zelfs als mijn bestaande nog niet uitgeput is om een en ander te bespoedigen?
Het probleem is nl dat ik meestal (welisaar op een vast adres) in het buitenland verblijf en er bijgevolg heel wat kostbare tijd kan verlopen (misschien wel 14 dagen of zelfs meer) om de door U geschetste procedure te <ondergaan>.
Heeft U een of andere oplossing voor het hierboven gemelde probleem?
Het probleem is nl dat ik meestal (welisaar op een vast adres) in het buitenland verblijf en er bijgevolg heel wat kostbare tijd kan verlopen (misschien wel 14 dagen of zelfs meer) om de door U geschetste procedure te <ondergaan>.
Heeft U een of andere oplossing voor het hierboven gemelde probleem?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: digipass
Bij de meeste kaartlezers kan je de knoopcel battery niet zelf vervangen, het toestel blokkeerd zichzelf als je dat doet.
Bij de kaartlezer echter van ING kan je zelf de 4 knoopcel batteryen vervangen zonder enig probleem.
Bij de kaartlezer echter van ING kan je zelf de 4 knoopcel batteryen vervangen zonder enig probleem.
Re: digipass
Goed om weten Ludo maar what about Rabobank digipas?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: digipass
De battery van de digipas 260 van Rabo kan je niet zelf vervangen. Battery gaat ongeveer 5 jaar mee. Vraag elke 4 jaar een nieuwe aan ,en je probleem is denkelijk al opgelost.
Voor digipas 260 geproduceerd na 2011 gaat de battery 10 jaar mee.
• Intelligent battery management with expected battery life of 10
years for divices produced as from 2011.
Voor digipas 260 geproduceerd na 2011 gaat de battery 10 jaar mee.
• Intelligent battery management with expected battery life of 10
years for divices produced as from 2011.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: digipass
Onze eigen ervaring leert ons dat de digipass een levensduur heeft van tussen de 5 en 7 jaar (voor de oudere modellen). Normaalgezien wordt er ruim op tijd een melding gemaakt op de digipass dat de batterij stilaan leeg begint te geraken. Zelfs wanneer uw Digipass een indicatie geeft dat de batterij bijna leeg is kan u in principe nog enkele weken of maanden verder, bij normaal gebruik. We raden dan ook aan om slechts een nieuwe digipass aan te vragen wanneer de batterij melding er op verschijnt. We denken uiteraard allemaal aan het milieuvlo schreef:Ik veronderstel dat ik een digipass kan aanvragen zelfs als mijn bestaande nog niet uitgeput is om een en ander te bespoedigen?
Het probleem is nl dat ik meestal (welisaar op een vast adres) in het buitenland verblijf en er bijgevolg heel wat kostbare tijd kan verlopen (misschien wel 14 dagen of zelfs meer) om de door U geschetste procedure te <ondergaan>.
Heeft U een of andere oplossing voor het hierboven gemelde probleem?
Mocht u voor echt lange tijd naar het buitenland vertrekken en een digipass hebben van meer dan 5 jaar die u absoluut nodig heeft in het buitenland, dan kunnen we natuurlijk uit voorzorg een nieuw exemplaar aan uw rekeningen toewijzen en versturen nog voor uw vertrek. Daarvoor doet u gewoon een aanvraag voor een nieuwe digipass via dit formulier.
Re: digipass
Bedankt Ludo en Rabobank.be,
Weeral iets wijzer geworden.
Volgend jaar ben ik zowat 5 jaar klant bij Rabo en vanaf juni enige tijd in Vlaanderen. De maand daarop begint de komkommertijd (ook voor financiele zaken) ...
Dus vraag ik dan best een nieuwe digipass aan.
Weeral iets wijzer geworden.
Volgend jaar ben ik zowat 5 jaar klant bij Rabo en vanaf juni enige tijd in Vlaanderen. De maand daarop begint de komkommertijd (ook voor financiele zaken) ...
Dus vraag ik dan best een nieuwe digipass aan.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: digipass
Tipje om U toch te behelpen.
Elke batterij werkt veel beter bij een warme omgeving.
Het is voldoende hem enkele minuten in uw broekzak te steken, vrouwen die de rok dragen hoeven zich niet gediscrimineerd voelen, in de BH gaat het ook, om er toch in te slagen om in te loggen.
Als ge dan echter toevallig in Thailand zijt bij 35° zal het wel niet veel helpen.
Elke batterij werkt veel beter bij een warme omgeving.
Het is voldoende hem enkele minuten in uw broekzak te steken, vrouwen die de rok dragen hoeven zich niet gediscrimineerd voelen, in de BH gaat het ook, om er toch in te slagen om in te loggen.
Als ge dan echter toevallig in Thailand zijt bij 35° zal het wel niet veel helpen.
Re: digipass
Ik vrees, Lowietje, dat batterijen hier te lande minder lang meegaan dan in koude kikkerlandjes.
Die ervaring heb ik toch al met autobatterijen. Na +- 2 jaar zijn die "slachtrijp".
Die ervaring heb ik toch al met autobatterijen. Na +- 2 jaar zijn die "slachtrijp".
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: digipass
Ik weet dat niet, maar hier werk het wel.
Mijn zoon woont zoals u gedeeltelijk op Phuket.
Mijn zoon woont zoals u gedeeltelijk op Phuket.
Re: digipass
http://www.youtube.com/watch?v=vaQ_6BViz4g" onclick="window.open(this.href);return false;
Een handige harry zou zelf de batterij kunnen vervangen ?
Een handige harry zou zelf de batterij kunnen vervangen ?
Re: digipass
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00406267" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: digipass
Je eID gebruiken voor toepassingen zoals bankieren lijkt me wel OK.
Ik vrees enkel dat de gemeentebesturen overspoeld zullen worden door mensen die hun pincode niet meer weten.
In het begin kreeg je een initiële pincode en ik denk niet dat veel mensen die actief veranderd hebben. En daar je die pincode tot hiertoe eigenlijk quasi niet nodig had...
Ik vrees enkel dat de gemeentebesturen overspoeld zullen worden door mensen die hun pincode niet meer weten.
In het begin kreeg je een initiële pincode en ik denk niet dat veel mensen die actief veranderd hebben. En daar je die pincode tot hiertoe eigenlijk quasi niet nodig had...