Elektriciteit en gas
Re: Elektriciteit en gas
In hoeverre Ecopower duurder is, hangt ook wel af van hoeveel je verbruikt. Ze hebben een vaste kostprijs per Kwh (kosten inbegrepen), waarmee je meer aangezet wordt om minder te verbruiken.
Wanneer een nachtmeter kunt ge geen Ecopower klant worden.
Dus uw vergelijking ........appelen en peren.
En Essent is wel vooruitbetaling van uw jaar.
Aan zee zie je nog vaker woningen met nachtmeter... Als je enkel in het weekend naar je 2e verblijf gaat zie ik daar weinig nut van omdat weekend gelijk is aan nachttarief.
Kan me niet voorstellen dat je nu nog een vaste verblijfplaats zou kopen met verwarming op stroom. Zou dan onmiddellijk warmtepompen zetten of cv laten inleggen
Kan me niet voorstellen dat je nu nog een vaste verblijfplaats zou kopen met verwarming op stroom. Zou dan onmiddellijk warmtepompen zetten of cv laten inleggen
-
zappiduppi
Je kan met een nachtmeter wel degelijk klant worden van Ecopower. Ik spreek uit ervaring.
-
anonymous
Je moet er wel nog de distributietarief kost in de vergelijking betrekken en die is wel merkelijk lager voor het uitsluitend nachttarief, zeker in het gaselwest gebiedludo schreef: ↑30 augustus 2019, 04:59 Het prijsverschil tussen gewone meter en dag/nacht meter en of uitsluitend nachtmeter is niet meer zo groot. Je betaald voor dag/nacht omzeggens evenveel als een enkelvoudige meter maar wel meer vastrecht.. Alleen bij uitsluitend nachtmeter heb je geen vastrecht te betalen.
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... nachtmeter
Zie maar op de tariefkaart van elke leverancier
https://www.engie.be/api/ebl/b2c/public ... language=N
Piekuur toeslag van 17,35
Daluur toeslag van 11,65
Uitsluitend nacht toeslag van 3,93
Ik bekijk elk jaar opnieuw de tarieven, niet via de VREG maar via mijnenergie.be , waar je ook steeds de nieuwste promotie acties ziet, welke op de VREG niet vermeld worden.
Deze maand was engie zowel voor het vaste als het variabele tarief het goedkoopst gezien de 40% korting op alle tarieven en een korting van 40 euro op de abonnements kost.
Om te genieten van het beste tarief stap ik elk jaar over naar de leverancier met de beste promotie, gewoonlijk zijn zijn de beste promoties tijdens de maand juli en augustus. Ik laat het nieuwe contract steeds ingaan de maand volgend op de meteropname, gezien mij PV installatie
Ecopower heb ik nog nooit als goedkoopste gezien
-
anonymous
Je moet er wel nog de distributietarief kost in de vergelijking betrekken en die is wel merkelijk lager voor het uitsluitend nachttarief, zeker in het gaselwest gebiedludo schreef: ↑30 augustus 2019, 04:59 Het prijsverschil tussen gewone meter en dag/nacht meter en of uitsluitend nachtmeter is niet meer zo groot. Je betaald voor dag/nacht omzeggens evenveel als een enkelvoudige meter maar wel meer vastrecht.. Alleen bij uitsluitend nachtmeter heb je geen vastrecht te betalen.
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... nachtmeter
Zie maar op de tariefkaart van elke leverancier
https://www.engie.be/api/ebl/b2c/public ... language=N
Piekuur toeslag van 17,35
Daluur toeslag van 11,65
Uitsluitend nacht toeslag van 3,93
Ik bekijk elk jaar opnieuw de tarieven, niet via de VREG maar via mijnenergie.be , waar je ook steeds de nieuwste promotie acties ziet, welke op de VREG niet vermeld worden.
Deze maand was engie zowel voor het vaste als het variabele tarief het goedkoopst gezien de 40% korting op alle tarieven en een korting van 40 euro op de abonnements kost.
Om te genieten van het beste tarief stap ik elk jaar over naar de leverancier met de beste promotie, gewoonlijk zijn de beste promoties tijdens de maand juli en augustus. Ik laat het nieuwe contract steeds ingaan de maand volgend op de meteropname, gezien mij PV installatie ( in mijn geval,dus 1 november)
Ecopower heb ik nog nooit als goedkoopste gezien
In mijn geval prijs ecopower € 1.073 euro terwijl vaste prijs engie : € 677
Dag 250, dagdal 1500 Excl nacht 1800
Laatst gewijzigd door anonymous op 30 augustus 2019, 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Ecopower is het goedkoopste vast tarief in mijn geval. Essent is variabel en de energieprijzen zijn recent gedaald. Ik doe regelmatig V-test en Ecopower is vaak één van de goedkoopste. Hoe dan ook, ik heb liever dat mijn geld naar een cooperatie gaat die vol inzet op groene energie dan bv. naar een Franse multinational.
Dat kan, dan zul jij ofwel een kleine verbruiker zijn ofwel iemand met zonnepanelen die het eigen gebruik vrijwel volledig zelf produceert. Iemand met een hoog verbruik en een warmte pomp of accumulatie kachels op exclusief nachttarief gaat met Ecopower heel zeker bij de duurste uitkomen.Bot schreef: ↑30 augustus 2019, 16:12 Ecopower is het goedkoopste vast tarief in mijn geval. Essent is variabel en de energieprijzen zijn recent gedaald. Ik doe regelmatig V-test en Ecopower is vaak één van de goedkoopste. Hoe dan ook, ik heb liever dat mijn geld naar een cooperatie gaat die vol inzet op groene energie dan bv. naar een Franse multinational.
Ik heb nergens beweerd dat Ecopower voor iedereen de goedkoopste is.
Voor mij, als kleine verbruiker (geen zonnepanelen), is het wél de goedkoopste (dus geen prijskaartje in mijn geval).
En telkens als ik de vergelijking doe, blijkt dat dit nog steeds zo is (al klant sinds 2003).
Andere voordelen van Ecopower, die ik persoonlijk belangrijk vind bij mijn keuze:
-ik hoef nooit rekening te houden met de uren waarop ik mijn "grote verbruikers" laat draaien;
-100 % groene elektriciteit;
-mooie opbrengst van de coöperatieve aandelen.
-
anonymous
Nefertari u stelt
Dat u zou beweerd hebben dat Ecopower voor iedereen de goedkoopste zou zijn heb ik , noch naar mijn weten iemand anders ook nergens beweerd Nefertari, integendeel ik toonde enkel aan dat Ecopower in mijn geval nog nooit de goedkoopste was en voor het ogenblik voor mij zelfs € 400 duurder zou zijn.
Dat u zou beweerd hebben dat Ecopower voor iedereen de goedkoopste zou zijn heb ik , noch naar mijn weten iemand anders ook nergens beweerd Nefertari, integendeel ik toonde enkel aan dat Ecopower in mijn geval nog nooit de goedkoopste was en voor het ogenblik voor mij zelfs € 400 duurder zou zijn.
-
vogelslena
- Newbie

- Contacteer:
Ik zou ecopower vooral aanraden als je zonnepanelen hebt . Je betaalt immers geen vast recht , maar een hoge kwh kost . Maar als je verbruik 0 is, dan je betaal niets . Bij alle anderen betaal je steeds dat vast recht per jaar .
De prijzen lijken het goedkoopst in de zomer, omdat de gasprijs dan het laagst ligt. Maar dat is jezelf bedriegen, want in de wintermaanden stijgt die prijs evenredig meeBp8755 schreef: ↑30 augustus 2019, 15:04
Om te genieten van het beste tarief stap ik elk jaar over naar de leverancier met de beste promotie, gewoonlijk zijn de beste promoties tijdens de maand juli en augustus. Ik laat het nieuwe contract steeds ingaan de maand volgend op de meteropname, gezien mij PV installatie ( in mijn geval,dus 1 november)
Bij Mijnenergie.be staan momenteel niet alle leveranciers vermeld. Je kan bijvoorbeeld geen vergelijk maken met Bolt en/of Vlaamse Energieleverancier. Deze staan bij de Vreg wel vermeld.
-
gast9876
net deelgenomen aan groepsaankoop samensterker.
472 € voor gas VASTE prijs MEGA
via mijnenergie: 410,46 € MEGA variabel (kan dit zo fluctueren?), beter variabel nemen?
472 € voor gas VASTE prijs MEGA
via mijnenergie: 410,46 € MEGA variabel (kan dit zo fluctueren?), beter variabel nemen?