Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Hoe kan klant 1 bellen met zijn gsm die uitstaat
Re: Ervaringen met Scarlet
Er bestaat ook nog zoiets als een vaste lijn he...
Re: Ervaringen met Scarlet
Voila. Of een andere gsm.
Standaard werd er ook gevraagd om met een ander toestel naar de helpdesk te bellen als het over een technisch probleem ging omdat je dan meer dingen kon testen..
Andere standaardtestjes : Simkaart testen in een andere gsm. Gsm testen met een andere simkaart etc etc. Bij de provider kan je dan volgen wat er precies gebeurde bij de aanmelding en de eventuele reden van weigering om de sim op het netwerk te laten.
Bv iemand die een gsm kocht, online, in china.. het serienummer op de sticker was verschillend van wat de gsm doorstuurde. De 'fabrikant' had in ieder toestel hetzelfde nummer (IMEI) geprogrammeerd waarna dit nummer wegens fraude in heel Europa geblokkeerd werd. En ook de hele serie toestellen werd onbruikbaar in Europa. . Even op gezocht wel... dat was een instinker.
Standaard werd er ook gevraagd om met een ander toestel naar de helpdesk te bellen als het over een technisch probleem ging omdat je dan meer dingen kon testen..
Andere standaardtestjes : Simkaart testen in een andere gsm. Gsm testen met een andere simkaart etc etc. Bij de provider kan je dan volgen wat er precies gebeurde bij de aanmelding en de eventuele reden van weigering om de sim op het netwerk te laten.
Bv iemand die een gsm kocht, online, in china.. het serienummer op de sticker was verschillend van wat de gsm doorstuurde. De 'fabrikant' had in ieder toestel hetzelfde nummer (IMEI) geprogrammeerd waarna dit nummer wegens fraude in heel Europa geblokkeerd werd. En ook de hele serie toestellen werd onbruikbaar in Europa. . Even op gezocht wel... dat was een instinker.
Re: Ervaringen met Scarlet
Mijn internet werkt enorm traag op mijn nieuw adres, zo is het al een maand lang maar aan deze snelheden dat ik kan surfen.
Scarlet
Mobiel internet via Mobile Vikings
Tegenwoordig surf ik veel via de mobiele data van mijn gsm, Scarlet is op dit moment niet zo goed bezig terwijl ik vroeger nooit spijt gehad heb van mijn keuze.
Scarlet
Mobiel internet via Mobile Vikings
Tegenwoordig surf ik veel via de mobiele data van mijn gsm, Scarlet is op dit moment niet zo goed bezig terwijl ik vroeger nooit spijt gehad heb van mijn keuze.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik zou toch eens Scarlet contacteren.Kevva schreef: ↑5 oktober 2017, 09:55 Mijn internet werkt enorm traag op mijn nieuw adres, zo is het al een maand lang maar aan deze snelheden dat ik kan surfen.
Scarlet
Mobiel internet via Mobile Vikings
Tegenwoordig surf ik veel via de mobiele data van mijn gsm, Scarlet is op dit moment niet zo goed bezig terwijl ik vroeger nooit spijt gehad heb van mijn keuze.
Want er is iets mis met de downstream want de upstream is duidelijk ok. En dus zou je eigenlijke minstens veel meer mo3ten halen.
Best dus contacteren voor een technisch probleem en dat ze je lijn moeten testen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Heb het inderdaad ook doorgestuurd naar hen, maar nog geen antwoord. Zal een paar dagen wachten.boonpwnz schreef: ↑5 oktober 2017, 12:49Ik zou toch eens Scarlet contacteren.Kevva schreef: ↑5 oktober 2017, 09:55 Mijn internet werkt enorm traag op mijn nieuw adres, zo is het al een maand lang maar aan deze snelheden dat ik kan surfen.
Scarlet
Mobiel internet via Mobile Vikings
Tegenwoordig surf ik veel via de mobiele data van mijn gsm, Scarlet is op dit moment niet zo goed bezig terwijl ik vroeger nooit spijt gehad heb van mijn keuze.
Want er is iets mis met de downstream want de upstream is duidelijk ok. En dus zou je eigenlijke minstens veel meer mo3ten halen.
Best dus contacteren voor een technisch probleem en dat ze je lijn moeten testen.
Re: Ervaringen met Scarlet
Nu pas opgemerkt. Scarlet TV geeft volgende zenders nu ook in HD (De SD versies zijn er ook nog). Op hun website staat dit nog niet in hun aanbod.
Vitaya HD
Nickelodeon Spike HD
NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
Vitaya HD
Nickelodeon Spike HD
NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
Re: Ervaringen met Scarlet
Al even aan de gang : geen recente updates verbruik gsm meer. Het systeem is blijven hangen op 29 september.
Re: Ervaringen met Scarlet
Het is ook niet dat ik op vertraagd internet gezet werd, want mijn verbruik is slechts 17GB van de 500GB. Dus amper gebruikt, het was eigenlijk al vrijwel meteen na de installatie ik kon het dus ook niet gebruikt hebben.
Het signaal is zodanig zwak dat er gewoon niets doorkomt.
Het signaal is zodanig zwak dat er gewoon niets doorkomt.
Re: Ervaringen met Scarlet
Je dsl snelheid is in die mate slecht dat je provider er zou moeten (laten) naar kijken. Waarschijnlijk komt er dan wel iemand van Proximus langs om te kijken wat de oorzaak kan zijn.
Eén van de mogelijkheden, maar er zijn er vele, is dat je bv de modem aansluit op een oude binneninstallatie, ver van waar de lijn je huis binnenkomt (enkele meters oude / slechte kabel zijn al genoeg voor veel vertraging).
Een oude splitter kan de oorzaak zijn. Ik heb bv mijn aansluiting op de muur moeten laten vernieuwen omdat er van die serie nogal wat stuk gingen. Daarna was mijn probleem weer opgelost (voor een tijdje ?) maar ik had vooral last van onderbrekingen (sync loss).
Heb je die meting via Ookla gedaan door gebruik van wifi ? Of kabelaansluiting ? Heb je al eens gemeten als je je laptop rechtstreeks aansluit op je modem ? Test eens met een redelijk recente laptop / geen van 12 jaar oud..
Heb je VDSL bij Scarlet ? Welke cijfers geeft je modem voor de theoretische maximumsnelheid ?
Heb je ook Scarlet TV ? Ik dacht van wel ..
Zit je ver van de kast ?
Kijk eens bij een andere provider (bv EDP net of Proximus) welke snelheid theoretisch mogelijk is bij jou thuis.
Eén van de mogelijkheden, maar er zijn er vele, is dat je bv de modem aansluit op een oude binneninstallatie, ver van waar de lijn je huis binnenkomt (enkele meters oude / slechte kabel zijn al genoeg voor veel vertraging).
Een oude splitter kan de oorzaak zijn. Ik heb bv mijn aansluiting op de muur moeten laten vernieuwen omdat er van die serie nogal wat stuk gingen. Daarna was mijn probleem weer opgelost (voor een tijdje ?) maar ik had vooral last van onderbrekingen (sync loss).
Heb je die meting via Ookla gedaan door gebruik van wifi ? Of kabelaansluiting ? Heb je al eens gemeten als je je laptop rechtstreeks aansluit op je modem ? Test eens met een redelijk recente laptop / geen van 12 jaar oud..
Heb je VDSL bij Scarlet ? Welke cijfers geeft je modem voor de theoretische maximumsnelheid ?
Heb je ook Scarlet TV ? Ik dacht van wel ..
Zit je ver van de kast ?
Kijk eens bij een andere provider (bv EDP net of Proximus) welke snelheid theoretisch mogelijk is bij jou thuis.
Re: Ervaringen met Scarlet
Haelewyn en Inversor: natuurlijk bel je de helpdesk met andere gsm of vaste lijn, dat was mijn punt niet.
Je zegt dat de klant klaagt dat hij niet kan opgebeld worden, maar wel zelf kan bellen, terwijl zijn gsm uitstaat. Dat mag je mij toch eens uitleggen.klant klaagt dat hij niet kan worden opgebeld maar hij kan wel zelf bellen
Re: Ervaringen met Scarlet
Goh man ... Doe je het erom ? Ben je zelf in Belgie op dit moment ? Anders...ik wel.
De klant in kwestie zette wel zijn telefoon aan om te bellen. Waarna hij het toestel uitzette, waarschijnlijk om de batterij te sparen. Hij had zelf de logische denk-stap niet gezet dat het toestel moest aan staan om te bellen EN om gebeld te worden. Het is hetzelfde met verkeersongelukken man : schrap morgen alle stommiteiten als oorzaak en er gebeurt bijna geen enkel ongeval meer. Het is vaak de taak van de operator of helpdesker om te zoeken welke stommiteit iemand heeft begaan om tot een bepaald resultaat te komen.
Net als met klachten over onjuiste fakturen. Het gebeurt. Maar misschien 1 klacht op 100 is gegrond. Al de rest zijn onwetendheden of onjuiste inschattingen van de klant. Ik kan toch geen 2000 sms gestuurd hebben want dat is menselijk onmogelijk (als voorbeeld). Kan wel. 66 per dag ongeveer...Kan best.
Voila ... uitgelegd.
De klant in kwestie zette wel zijn telefoon aan om te bellen. Waarna hij het toestel uitzette, waarschijnlijk om de batterij te sparen. Hij had zelf de logische denk-stap niet gezet dat het toestel moest aan staan om te bellen EN om gebeld te worden. Het is hetzelfde met verkeersongelukken man : schrap morgen alle stommiteiten als oorzaak en er gebeurt bijna geen enkel ongeval meer. Het is vaak de taak van de operator of helpdesker om te zoeken welke stommiteit iemand heeft begaan om tot een bepaald resultaat te komen.
Net als met klachten over onjuiste fakturen. Het gebeurt. Maar misschien 1 klacht op 100 is gegrond. Al de rest zijn onwetendheden of onjuiste inschattingen van de klant. Ik kan toch geen 2000 sms gestuurd hebben want dat is menselijk onmogelijk (als voorbeeld). Kan wel. 66 per dag ongeveer...Kan best.
Voila ... uitgelegd.
Re: Ervaringen met Scarlet
Bwa ik vind het zelfs raar als provider 4 keer tegen me zegt dat het in orde komt en dat het hun fout is en dat ik dan toch nog een 5de keer moet bellen.
Was een factuurfout. Gsm abbonement die nog actief stond in de facturatie terwijl ik al nummeroverdracht had gepleegd naar andere provider.
Was een factuurfout. Gsm abbonement die nog actief stond in de facturatie terwijl ik al nummeroverdracht had gepleegd naar andere provider.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ben al 1 jaar klant en best tevreden met ALLES